Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

kysyisin teiltä kokeneilta...mitä siis kannaattaa ottaa mukaan uimahalliin 2,5 vuotiaalle?kellukkeet,uimatossut,uimapuku....?????kokemusta kun ei vielä ole uimareissuista uimahalliin taaperon kanssa ja tässä olen pohtinut mitä kannattaisi pakata mukaan.

Kommentit (5)

ollaan käyty useasti 2.5 vuotiaan kanssa uimahallissa. Mukaaan otan uikkarin, pyyhkeen, saunapyyhkeen ja saippuan, myös välillä otetaan mukaan leluja mm lapio, ämpäri, pallo ym. Kellukkeita emme vielä edes omista, tyttö kahlailee lastenaltaissa ja välillä vanhempien sylissä syvemmälläkin. Viihtyy tosi hyvin eikä meinaa saada altaasta pois ;) hauskoja uintireissuja!

jarruksukat tai kylpytossut on hyvät - lapsesta riippuen ;) Meillä käytössä suihkutilassa ja altaalle mentäessä.

Meidän hallissa matka suihkutilasta altaalle on tosi pitkä (rasittavaa, mutta siis varmaan joku 150 m) joten mukana altaalla on hyvä olla myös kylpytakki, jottei tuu vilu kun nousee altaasta ja kävelee saunaan.

Muuten: uimapuku, pyyhe, laudeliina, saippua, EVÄITÄ. Etenkin juotavaa.

Meillä on hallissa uimalautoja, kellukkeita ja jotakin leluja, mutta niitä ei oikein vielä edes ole kaivattu, kun itse vesi riittää. Ja ihan matalassa on oltu. Lapsi 2 v 1kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moi !

Meillä uimahallissa niin liukkaat lattiat, että meillä vielä 4v:llä jarrusukat mukana. Samoin mummun kylpyhuoneen lattia on niin liukas, että siellä on pakko olla saunoessa jarrusukat jalassa. Sukat ei menoa haittaa, mutta varsinkin jos pitää useampaa vahtia, niin kätevät. Juostahan ei saa silti, mutta olen nähnyt sen verran monta suoraan selälleen kaatumista, että en lähtisi ilman sukkia. Jos jarrusukkia ei ole, niin laittaisin tavalliset sukat.

Mukana kulkee tasan vain pyyhe kullekin, ja istuinalusta saunaan, ja saippuat. Ja pakkaan niin lähtiessä, että uimakamat, jotka tulee pesutilojen puolelle, jo kotona valmiiksi omaan kassiin, ja vaihtovaatekamat ja EVÄÄT(!!!) toiseen kassiin. Näin on helpompi kiireessä lasten kanssa selviytyä pukemisista. Ja ulkovaatteet puetaan vasta hallissa ovella aulassa, jossa on miellyttävämpi, tilavampi ja muutenkin on ehtinyt jo tasaantua enempi... ;)

Varsinaisia kellukkeita ja muuta ei kuljetella mukana. Uimahallissamme on lainaksi vaikka mitä, ja niitä on aina ollut riittävästi. Lautoja, kellukkeita, leluja, ämpäreitä jne... Jos ei olisi, voisi toki ottaa käsikellukkeet ainakin ja joillakin pikkulapsilla olen nähnyt myös niitä kelluttavia uimapukuja. Uimarenkaasta tykkää myös meillä, ja pienemmän suosikit on tietysti liukumäki ja ne ämpärit...

Uikkarit, pyyhe, laudeliina ja uinnin jälkeen mehu/vettä ja vaikka jokin keksi niin pysyy paikallaan sen aikaa että itse kerkiää pukea.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat