Kommentit (18)

[b]Levinialla[/b] ollut säikähdystä kerrakseen!! :( Voimia lepäilyyn, ei varmasti ole kivaa pitemmällä ajalla!

[b]Kirahviina[/b], viimeks kun kävin itse ultrassa, ultraaja puhui että sillä ko. laitteella näkee sykkeen siinä rv 7. Munkin hyvä ystävä plussasi äskettäin - kiva kun saa vaunuilu seuraa ja siskokin saa kohta vauvan :)

Miekään en lähtenyt Raksamessuille.. Tyttöhän oli kuumeessa, enkä muutenkaan aikonut mennä, kun oli siivouspäiväkin.

[b]Umalle[/b] onnittelut tulevasta kihlauksesta :D Me suunniteltiin miehen kanssa (ennen raskautta) et oltais menty ystävänpäivänä kihloihin. Mutta nyt tuntuis paremmalta ajankohdalta ehkä vauvan syntymäpäivä tai jotain sinne päin.. Saa nähä kuin käy.

[b]Höpötys[/b], tais kätilöllä viirata itsellään vähän päässä!! Typerää tollanen *mur* Supistuksia tuntuu mullakin aiheuttavan päiväkodissa työskentely, viikonloput aina menne paremmin.

[b]Rakkausvauvalle[/b] sukupuolesta. Mulle veikattiin ultralla kolme kertaa poikaa, itsellä ei ollut yhtään poika olo enkä siihen oikein uskonutkaan. Ja tyttöhän synty. Että näin meillä :)

Hyviä ultrakuulumisiakin oli! Hyvä hyvä :)

Oma napa on tällä hetkellä pahoinvoiva, vaihteeksi :/ Oma syy, kun en " kerennyt" syömään töissä lounasta ja iltapäivä riekuttiin pimun ja siskon kanssa kaupoilla, karkkiakin mässättiin. *hyi mua* Laitoin lihat heti hautumaan pataan, kun tultiin. Kohta pääsee onneks syömään!

Turvotus myös mulla hävinnyt melkein kokonaan, iltaisin vielä pömpötyttää. Nauroin töissäkin työkavereille kun viikonlopun aikana olinkin vain hoikistunut :P Käyhän se näinkin.

Ihme kipuilua tuntuu olevan edelleen masussa ja niitä supistuksiakin.. Taidan soittaa neuvolaan huomenna tai ylihuomenna, jos jatkuvat/lisääntyvät. Hassua kun niitä tulee vain levossa :O

Mutta nyt SYÖMÄÄN!

Dumle rv 12+4 - Ihanaa, kun viikot vain vilisee *mukamas*

Ultraterkkuja täältäkin. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen liikkui tosi vilkkaasti koko ajan.

Laskettu aika aikaistettiin muutamalla päivällä eli on nyt sitten 21.9, nyt siis viikkoja 12+3

Ultran jälkeen kävin heti oksentamassa, milloinkohan tämä yökötys loppuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heippa,

kyllä nyt taas jaksaa, kun olin viettämässä " tyttöjen viikonloppua" yhden ystäväni luona. Meitä oli neljä äitiä ja " vain" neljä lasta mukana, joten ihan leppoisaa. Alunperin piti olla vain yksi pieni vauva, mutta miehillehän tietty tuli tärkeämpää menoa. Mulla ei tosin ollut ketään mukana, eli oli mulle tosi loma.

Kuulostaa tosi rankalta tuo levinian ja Berry3:n vuotelu. Toivottavasti lääkärit kertovat tarkkaan mistä kyse ja mitä tarkoittaa. Tärkeintä kuitenkin että pienokaiset voivat hyvin! Tsemppiä teille!

Me emme ole tienneet/kysyneet sukupuolta kolmesta lapsesta. Nyt neljännestä ajattelin kysäistä rakenneultrasta, koska tämä on meidän pesueen viimeinen ja haluan kiertoon osan noista lastenvaatteista, joita meillä on kaikki nurkat vääränään. Mulla on kyllä ollut kaikista vahva fiilis sukupuolesta ja se on jopa osunut oikeaan! Miten muiden fiilarit?

Kyselin viime viikolla muiden masennuksesta. Mulla alkaa nyt tuo väsymys helpottaa ja oma masiskin samalla. Eli eiköhän tämä tästä! Nyt alkaa olla aika nauttia paisuvasta masusta!

Mukavaa viikkoa!

apinaemo 14+1

Omaa napaa vielä sen verran. Että viikonloppuna tein uuden havainnon rintavarustuksesta, maitotiehyet(kö) eli ne kohdat mistä maito tulee, on mulla ihan valkoiset - niin kun yleensä vasta lähellä synnytystä on tapana. Voi räkä, jos nytkin alkaa maitoa tulemaan näin aikasessa vaiheessa! Ei kiva.

Minäkin pitkästä aika kirjottelen nyt kun kotona pötkötellään pian neljävuotiaan tytön kanssa. Meillä molemmilla karmea flunssa, sain onneksi itselleni kaverilääkäriltä kuurin poskiontelotulehdukseen kun sekin iski tietty.. Oma napa on voinut hyvin: pahoinvointi meni jo ohi, närästystä odottelen, turvotus on laskenut ja kevättä rinnassa. Tosin kotona on ollut aikamoista, kuten tuntuu aika monella muullakin olevan. Johtuneeko näistä hormoneista, tiedä siitä, mutta voimia muillekin taisteleville pareille ;)

Me ollaan käyty jo kolme kertaa ultrassa, kaksi kertaa yksityisellä ja np-ultrassa NKL:lla. Hassua, että yksityisellä (tapio Kurki) ultrattiin vauvan koko sen verran isoksi, että hän katsoi lasketunajan olevan 25.8 MUTTA NKL erittäin tyly kätilö ei suostunut muuttamaan la:aa 4.9. Siksi edelleen tällä listalla. Kätilö oli tyly tosiaan: selitti tosissaan, että lapsen ennenaikaisuus johtuu äidin hormoneista ja äidin pääkopasta. Siis selitti sitä tosissaan miehelleni (samalla koputteli itseään otsaan) kun mies kysyi heti alussa, että näkyykö jo nyt muutoksia jatkuvista supisteluista (esikoinen synty 34+4). Joku herkempi mamma olisi voinut oikeiasti pahoittaa mielensä varsinkin jos aikaisempi vauva olisi syntynyt keskosena ja vammautuneena.. huh huh. Ajattelin kyllä tehdä ko.tyypistä kantelun eteenpäin kun menen seuraavan kerran.

Niin supisteluja ollut todellakin koko ajan. Olen raskaassa työssä erityispäivähoidossa ja nyt kun olen lepäillyt kotona kuumessa ei supisteluista ole tietoakaan. Pitänee miettiä tarkkaan kuinka pitkään voin työskennellä, varsinkin jos jotain muutoksia sisäsynnyttymissä tapahtuu..

Että tällasta täältä sumuisesta Stadista. Nyt ruan laittoon, vaikka ei mikää miltään maistukaan ja lounaan jälkeen päiväunille :)

Mukavaa viikoa kaikille, yriitän minäkin olla reippaampi kirjoitelija.

Berry: Hui, sullakin on ollut pelottavat hetket tuon vuotelun kanssa.

thelma: Toivottavasti sinun pikkuinen jaksaa matkassa loppuun asti vaikka kaksoisveli/-sisko ei jaksanutkaan. Jos lohduttaa, meidän perhetutulla oli myös kaksosraskaus, jossa toinen alkio oli lakannut heti alussa kehittymästä. Kaikki meni joka tapauksessa toisen tulokkaan osalta hyvin ja terve tyttö syntyi hieman lasketun ajan jälkeen. Se toinen alkio pusseineen ja muineen tuli ulos vasta synnytyksen yhteydessä.

Heippa kaikille!

Kirjoittelenpa tänne kerrankin itsekin, tähän asti olen vain käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Olen kolmatta odottava äiti Tampereelta. Tämä raskaus oli yllätysraskaus ja alkoi vuodolla. Minulla myös todettiin kohdussa hematooma, mutta omaksi ja lääkärien yllätykseksi vauvanalku on ollut kunnossa ja voinut hyvin

Minulla loppui tuo hematoomavuoto 2 1/1 vkoa sitten ja olin jo aivan huojentunut että kaikki oli vihdoin kunnossa. Tuli sitten varmaan viime viikolla rehkittyä hieman liikaa ja perjantai-aamuna alavatsassa oli ihmeellistä jomotusta. Istuin tietokoneella ja yhtäkkiä tunsin holahduksen ja kun katsoin alas, housut ja tuoli ja jokapaikka oli ihan veressä. Soitin miehelle, että nyt tuli keskenmeno ja hän tuli hakemaan minua sairaalaan. Toinen pienempi holahdus verta tuli vielä, mutta se oli sitten siinä. Jouduimme jonottamaan yli 3 tuntia sairaalaan ja voitte varmaan arvata mitkä olivat tunnelmat, kun olin ihan varma keskenmenosta. Mutta sitten kun vihdoin ja viimein pääsin ultrattavaksi, lääkäri totesi, että kohdussa on elävä, vilkkaasti liikkuva sikiö, joka vastaa viikkoja. Voi apua, että olin huojentunut, mutta tottakai myös peloissani, kun vuodon aiheuttajasta ei ole varmuutta. Kohdussa ei näkynyt verta, mahdolisesti saattoi olla loppuerä hematoomasta (toivottavasti!)

Kerrohan Levinia vielä lääkkärit sinulle sanovat. Itse sain hyvin niukasti infoa perjantaina lääkäriltä, hän vaan totesi, että hyvältähän näyttää, kun näin paljon on ollut vuotoja ja silti sikiö näyttää elinvoimaiselta. Hieman enemmän mahdollisista vuodon aiheuttajista olisin kuitenkin mielelläni ottanut tietoa vastaan.

Hyviä vointeja kaikille! Toivottavasti ette muut joudu kokemaan tällaisia säikähdyksiä, vaikka toki mekin olemme todella onnekaita, kun vauvanalut voivat hyvin vuodosta huolimatta.

Berry3 rv 12+1

Omaan napaan ei kummempia sitten eilisen. Oon nyt yrittänyt syödä säännöllisesti ja terveellisemmin (ruisleipää vaalean sijaan yms ja makea pois kokonaan), jos tässä joutuu vielä totaalisesti diabeetikon dieetille... Liikunta on jäänyt tosi vähiin pahoinvoinnin takia, joten eiköhän sekin korjaannu nyt, kun olo alkaa tuntua taas ihmismäisemmältä. Mä en kyllä oikeesti tajua, miten mä voisin mun ruokailutottumuksia ja elämäntapoja vielä parantaa kauheasti, jos se sokeritauti mulla on. Makeaa ei tietty ollenkaan, mutta muuten olen syönyt ihan ok ja käytän kevyttuotteita ja liikuntakin normaalisti ollut ihan riittävää. BMI oli ennen raskautta 21. No, pitää jutella lääkärin kanssa, jos tulee ajankohtaiseksi, toivon kyllä niin hartaasti ettei...

Tuutis kera Masulin rv 12+1

Olipa kiva lukea hyvistä ultrakuulumisista:))

Levinian juttu säikäytti aluksi kovasti,onneksi kaikki vauvalla kuitenkin hyvin!

Mietin myös noita laskettujen aikojen määrityksiä.

Miksiköhän jotkut lääkärit ovat nin ehdottomia kannassaan että eivät ota kuuleviin korviin aikaistettuja LA aikoja;(

Mun edellisen lapsen olisi kuulunut viimeisimmän ultran mukaan syntyä 3 viikkoa aiemmin ja koko ajan vaan tuijotettiin sitä alkurasjauden LA:aata.vaavi syntyi sitten ekan laskutavan mukaan viikolla 42 ja oli selvästi yliaikainen ,ihan punainen kun kina oli lähtenyt jo aikoja sitten ja alilämpöäkin oli jiten haudoin sairaala sängyllä lämpimän kauratyynyn kera peiton alla vauvaani.Painoakin oli 4kg ja se oli mulle rankka synnytys kun en oo mikään järin isokoinen.

Toivottavasti tämä ei mene yhtään yli sillä jänskättää ison vauvan synnyttäminen.Tai toivottavasti kaikki nyt menee kuitenkin sinne loppukesään kaikki hyvin tässä raskaus aikana!

Supistellut ei ole nyt yhtään kun olen kotona:)

Ainoa harmi mulla on tuo tupakka kun en tunnu pääsevän siitä eroon,tuntuu että tekee jopa enemmän mieli kuin normaalisti:=O

Se on kyllä tosi tosi kurja juttu!!!!!!!!!

Mun ylimääräinen alkuraskauden turvotus onlähtenyt miltein kokonaan pois.iltasella vielä turvottaa.Muuten ei omaan napaan muuta uutta kuulu,vauva liikkuu aika paljon,on tässä mennyt välillä päiväkin etten ole mitään tuntenut mutta sitten taas seuraavana päivänä senkin edestä.)

Äitiysvaatteista on ollu puhetta.Mulla on edelleenkin käytössä yhdet haalarit ja housut.Ostan sitten viimeistään keväällä lisää,mutta nyt ajattelin mennä noilla.

Olen tässä alkanut miettiä että tahtoisinko sittenkin tietää sukupuolen...kahden aiemman kanssa ollut ehdoton että en, mutta nyt..ehkä:)

Te jotka olette aiemmin tietäneet sukupuolen muuttaako se suhtautumista tuntemattomaan tulokkaaseen??

vai helpottaako vain vauvatarvikkeiden värivalintoja?

Voikaa paksusti ja paranemisia sairastupiin!

omaa napaa heti aluksi; eli pakkomakoiluun palasin taas perjantaina! Lahdettiin hiukan kiertelemaan kaupoissa (myos mulla mielessa housuostokset), kun sitten hiukan kipuilu vasemmalta ylavatsalta jokusen kerra.Painoinkin sitten muutaman kerran kyljen suunnalta, ja tunsin jotain hulvahtavan poksyyn...pysaytti kylla hetkeksi varmaan sydamenlyonnitkin! Siina seisoin pari minuuttia ja hulvahti toisenkin kerran, etta sanoin miehelle, etta tuli vessareissu! Vertahan se, ei muuta kuin kotia kohti ja laakariin! Laakarinvastaanotolla kavin viela uudelleen vessassa ja verta oikein hulahti pyttyyn; sitten aukesi jo vesipadotkin kun pelkoaste nousi pilviin! Paasinkin sitten heti ultrattavaksi ja onneksi vauvalla kaikki hyvinja siella aidille vilkutteli!! Mutta vasemmalla oli iso hematooma joka lahti valumaan poispain, siita vuoto! Noh, sinallaan tuttu juttu, mullahan oli hematooma esikosta ja nelosesta, joten tayslepoon 10 pv ja hormoonipiikit paalle! Vasymyksestahan tuo lahinna tulee, vaikken mitaan suuria ole tehnytkaan omasta mielestani.. mutta niin tama mun viimeinen raskaus nayttaa sujuvan aikalailla makuuhuoneessa loppuun asti.

Mutta edelleen mieli on pelokkaan toiveikas, etta kaikki hyvin sujuisi loppuun asti!

Toivottavasti kaikki voitte hyvin ja palailen linjoille loppuviikosta kun saan nousta jo istumaan...perjantaina menen kai tarkistukseen, joten siihen asti heipat!

- levinia ja hope rv 13+3 -

ps. sori kirjoitusvirheet makuulta yks' sormijarjestelmalla!

Vilkas viikonloppu ohi ja nyt yksin rauhaksiin siivoilen nurkkia, juuri tyhjensin lasivitriinistä lasit astianpesukoneeseen ja laitoin huuhtelulle, hyvä paikka pitää surffailubreikki! =)

Hui! LEVINIA! Pelästytit mut viikonlopun kertomuksellasi! Nyt sitten vaan lepoa ja lepoa. Toivon ihan sydämeni pohjasta, että kaikki menee kuitenkin hyvin. Sitä tietysti toivoo meille kaikille. Mitenkäs teidän arki nyt sujuu, kun äiti on ihan petipotilaana? Lapsia kun on ennestäänkin..

KIRAHVIINA, eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka olitsit hieman pidemmällä.. Myös minulla viikolla 10+2 normaali lääkäri käynnillä lääkäri hieman ihmetteli kun sai heti ja välittöämästi kuulumaan vahvat sydänäänet doplerilla.. Sanoikin, että saattaa olla tämänkin vuoksi pidemmillä viikoilla ja niinhän se oli..

UMA81, onnea tulavan kihlauksen johdosta! =) Eipä sen väliä, mitä muut ajattelevat asiasta, menettekö sen takia kihloihin, että teille tulee vauva. Pääasia kun itse tiedätte mikä on homman nimi ja että rakastatte toisianne..

Nyt kai jatkettava hommia, että tulee joskus valmistakin.. Kurkin tänne välillä.. Tänään kun vapaa, sitten alkaakin taas arki..

Piiu ja 007 rv 16+3

kaikille piitkästä aikaa!

Pahoinvointi alkaa helpottamaan ja turvotus laskee, joten mieltä kummasti piristää. Kirjoitusta häiritsee uunista tuleva pannukakun tuoksu, voih jamijami...

Masukki voi mainiosti, kävin tänään äitipolilla uusinta ultrassa, kun sieltä tosiaan löytyi se toinenkin kaiku, muttei sykettä. siis kaksosraskaus, josta toinen mennyt alussa, kehitys keskeytynyt, mutta toinen voipi mainiosti. oli mukava lääkäri, sanoi että puolet kaksosraskauksista näin käy. on keskenmenon riski, mutta todella pieni, ja kun ei mitään vuotoja ole ollut, tulee toinen raskauspussi mahdollisesti vasta synnytyksessä, toivotaan näin. Tarjosi rakenneultraa 20vk, sanoi että ei välttämättä tarvitse, mutta jos haluan ja tottakai haluan, jos kerta tarjotaan. Sitten vielä painoarvio 37vk, esikoinen 4550g, leikattiin, joten sanoin että synnytän kyllä alakautta, jos ei ihan niin iso olisi tämä ja sinne asti päästään.

Nyt taas riennettävä, voikaa hyvin koko poppoo!

t.thelma 12+4

Kaikki oli kunnossa, vauva oli Jorvin mukaan 12+2 ja vastasi viikkoja 12+6 mutta laskettu aikaa ei aikaistettu tällä kerralla. En itse pysy enää näissä kärryillä, oman laskennan mukaan la on 20.9, neuvolan mukaan 21.9 ja Jorvin 22.9. Vankasti syyskuussa kuitenkin!

En saanut mitään mittakuvia mukaan, vain kolme sellaista mitatonta sivuprofiilikuvaa- joten mitään vertailua en pääse tekemään. Plääh!

Pitkä ja hoikka vauva sanoi kätilö. Pituusmitat olivat viikonkin övereitä, ympärysmitat sentään alle joten siksi tuo +4 oli loppusaldo.

Turvotus oli mielestäni 1,2 (yritin parhaani mukaan seurata mutta ihan kaikkea en ehtinyt). Vauva oli hankalassa asennossa eikä herättelyistä huolimatta tahtonut kääntyillä. Ensin ultrattiin sisäkautta ja sitten vatsan päältä, mutta kovasti oli kippurassa silti ja nukkui. Pää-perämitaksi laittoi neuvolakorttiin 65 mm. Ruokavalio on varmaan jonkun verran vaikuttanut kun ympärysmitat ovat kohdillaan, jippiii!

Seuraava ultra on vapun jälkeen 2.5, jospa silloin sitten pääsisi sitä sukupuoltakin katsomaan.

Nyt syömään!

T: Typykkä ja Hermanni hoikkeliini

kirahviina: Onnea ultraan! Tuosta sykkeen näkymisestä mahan päältä: mä olen ainakin meidän työpaikan tosi huonolla ultralla saanut aina sykkeet mahan päältäkin näkymään jo 7+ viikolta alkaen.

Kiva, kun sinulla ja kaverillasi on niin lähekkäin lasketut ajat! Voitte sitten touhuilla vauvojen kanssa yhteistä mukavaa. Mulla myös paras kaveri saa esikoisensa heinäkuussa. Tulee meidän pikkuisille pieni ikäero. :)

uma: Onnittelut tulevasta kihlautumisesta!

Ai niin ja tsemppiä hiivan kanssa kärvistelyyn...

Typykkä: Hyviä ultrakuulumisia! Onnea!

Höpötys: Kamala kätilö tosiaan. Järkkyä, että joku latelee tosissaan suustaan tollaista tekstiä. Mahtoi olla sillä huono päivä, tai elämä...

rakkausvauva: Vaikea sanoa, muuttiko sukupuolen tietäminen etukäteen jotenkin suhtautumista tulokkaaseen. Ehkä se oli jotenkin " henkilöidympää" sen jälkeen, kun tiesi, että ,meille on tulossa poika eikä että on tulossa vauva. Mutta en nyt tosiaan tiedä, onko sillä muuten merkitystä kuin just käytännön asioiden kannalta.

Heippa pitkästä aikaa. On tässä ollut näitä perheongelmia ja niiden suhteen ollaan vähän paremmassa tilanteessa tällä hetkellä. Mutta ei niistä sen enempää.

Joku kyseli viikonlopun pinossa vatsan vihlonnasta ja ainakin minulla on ajoittain aika koviakin kipuja eli on tosiaan pakko ähkäistä ihan ääneen. Ja tuo aivastaminen on myöskin aina aika kivuliasta. Muutoin vointi on ihan loistava. Se olotila jatkuu edelleen, ettei tee mieli MITÄÄN " epäterveellistä" eli rasvaista ruokaa. Ei maistu hampurilaiset ei ranskalaiset eikä edes kovin kermaiset kastikkeetkaan. Siten painoni on edelleen 2,5 kg ALLE lähtöpainoni. Eli tuo kasvis-hedelmä-ym. hyvän syönti on pudottanut painoani, vaikka syönkin koko ajan ja aika paljon. No hyvä niin, ei tuo muutaman kilon pois lähteminen mitään haittaakaan tee.

Vaatteista on höpötelty täällä. Ostin myöskin Lindexiltä yhden tunikan (ei äitiysosastolta) ja se on tosi kivan näköinen. Sitä voi käyttää myös raskauden jälkeen, sillä materiaali on tooooosi venyväistä. Ajattelin käyttää sitä noissa paremmissa työtilaisuuksissa. Eikä hintakaan ollut huima, 19 euroa. " oikeita" mammavaatteita en kauheasti aio ostella, koska ovat sitten tarpeettomia syksyn jälkeen ja kun ne lähtöhinnatkin on ihan törkeitä.

Huomenna taitaisi olla taas jo neuvolapäivä, joten siellä sitten jo pääsen kuulemaan sydänääniä.

voikaahan paksusti.

Papu rv 14+0

Hui kun itelläkin hyppäs sydän kurkkuun kun luin levinian juttua. Onneks kaikki oli kunnossa pikkuisella. Koitahan sinäkin jaksaa ottaa rauhallisesti!

Itsellä on kamala hiivasieni tulehus. Vessassa käymisetkin on ollu ihan tuskaa. Eilen illalla sit aloitin kuurin. Toivottavasti kahen päivän päästä helpottaa. On tää niin viheliäistä. Toivottavasti ei uusi enään.

Nyt mä odotan kovasti et tulis 24 pvä. Mä saan vihdoin sormuksen sormeeni. käytiin viikonloppuna ostamassa ne. Kihlapäivä päätettiin jo puoli vuotta sitten, joten ei johdu raskaudesta. Ja kihloihin menosta puhuttu muutenkin jo tosi kauan. Aika moni varmaan tulee luulemaankin et mennään raskauden takia kihloihin,mut ei voi mitään.

Tänään oma oloollut aika hyvä. Vähän nyt väsyttäny. mahakipujakaan ei oo ollu vieläniin kuin aikasempina päivinä.

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Uma81 13+3

Heippa!

Paistaa se aurinko tähänkin risukasaan. Siis ihan konkreettinen aurinko tuolla taivaalla möllöttää pitkästä aikaa! Ja lisäksi aletaan näköjään pikkuhiljaa päästä yli esikoisen ällöstä mahataudista. Ihanaa!

Mulla on huomenna ultra, ja jännittää!!! Onneksi mies tulee mukaan. Kyllähän mä itse näin sillon varhasilla viikoilla että sydän siellä sykki, mutta nyt kun on ollu noita pelkoja ja supisteluita niin tosi hyvä ettei tarvi yksin mennä katsomaan mitä sieltä löytyy. Mies olikin mulle jo vähän kateellinen ku mä oon saanu jo nähdä sen, ja hän ei!

Mua jännittää myös se, että miten ne viikot tarkentuu. Neuvolassa kun olivat vähän ihmeissään että 7+ viikolla jo näkyi mahan päältä ultrattuna selvä syke. Ultraava lääkäri ei arvioinut kokoa eikä ikää, ei edes mitannut kun koko sikiö oli hänelle sivuseikka siinä tutkimuksessa. Mitä te asiasta jotain tietävät ajattelette? Onko ihan tavatonta tuollainen, vai onkohan mulle käymässä niin kuin jollekin muullekin täällä että viikot hyppäs eteenpäin.

Me ollaan ajateltu askarrella isovanhemmille jotkut kortit joihin tulis ultrakuva. Siis jos siellä ultrassa kaikki on hyvin. Se olis meidän tapa nyt vihdoin ilmoittaa tulevasta lastenlapsesta!

Mun paras kaveri teki juuri positiivisen raskaustestin, vähänkö jännää! Asutaan vielä ihan lähekkäin ja käydään sitten samalla neuvolantädillä. :) Ikäeroa vauvoille tulis vajaa 2kk jos kaikki menee molemmilla hyvin. Hauskaa. :)

Colatoffee ja muut: Miten sujui rakennusmessut? Vähällä oli meidänkin lähtö sinne. Anoppi kovasti olis tyrkyttänyt vapaalippuja, mutta en sitten uskaltanut ottaa esikoiselle ketään hoitajaa kun pelkäsin että saa tuon hirveän oksetaudin tartunnan... Joten kotiin jäätiin. Eipä se meille muuten olis ajankohtaista ollutkaan, mitä nyt haaveilun kannalta aina! :)

Mun maha on edelleen pieni. Kaikki kotivaatteet mahtuu hyvin päälle. Samoin farkut kun on stretchiä. Joustamattomat farkut puristaa joten niitä en käytä enää. Hameet menee, varsinkin jos on sen mallisia että voi vähän asetella " sopivalle korkeudelle" mahan päälle ja sit joku pitkä paita päälle. Alastomana tuo maha on kyllä jo aika selvä. Sitä vain ihmettelen että mulla ei oo koko aikana vielä ollut minkäänlaisia muutoksia tai arkuuksia rinnoissa! Esikoista odottaessa todellakin jo oli.

Surffasin eilen netistä jumppaohjeita, kun kyllästyttää olla niin saamaton. Aikasemmassa elämässä olin tosi aktiivinen ja harrastin vaikka mitä liikuntaa, mutta nyt se on pelkkää vaunulenkkeilyä esikoisen kanssa. Joskus harvoin käyn uimassa/vesijuoksemassa. Ja toden totta lihakset on NIIIIIN paljon huonommassa jamassa kuin esikoista odottaessa. En tykkää!! Vinkiksi muillekin, jos jotain innostaa, niin Helistin.fi:n sivuilla on aika kivat jumppaohjeet. Aika yksinkertaisia liikkeitä ja helppo tehdä oikein kun on selvät kuvaohjeet. Mutta voi taivas tätä mun rapakuntoa! Aiemmin ei ois tuntunu missään tuommonen jumppa, mutta eilen olin ihan poikki sen tehtyäni... Tässä linkki sinne, toivottavasti toimii:

http://www.helistin.fi/?page=1604586&id=4950898

Kylläpäs tuli omanapainen kirjoitus, anteeksi...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat