Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Uutta viikkoa aloitellen.. Toivotaan tästä vilkasta sellaista.. =)

Kommentit (13)

Voih, toivottavasti tuo kuuluisa vatsatauti ei tule taas meille.. Kuukausi sitten kärsin tuon noron kourissa.. =(

Mutta meilläpä tuntuu nyt flunssan poikasta olla liikkeellä, kuka köhii, kuka niiskuttaa.. Itsellä monta päivää nenä tukossa, ikävä töissäkin olla nenäliina kourassa koko ajan.. Mutta ketään tuo ei ole vielä ainakaan sängyn pohjalle kaatanut..

Kovasti odottelen, että pääsisi ttasen neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan ja rakenneultrakin on reilu kahden viikon päästä.. Tänään rv 17.. Vauva mönkii välillä kovasti..

Nyt täytyy mennä.. Kunhan vain hieman meitä nostelin ylöspäin...

Missä kaikki luuraa??

=)

Pitkästä aikaa!!

Meillä ollaan säästytty oksutaudilta, mutta vesirokko-varoitus kävi päällä (mä jouduin lääkitykselle koska en ole sairastanut) ja tänään jäi eskarilainen kotiin kuumeen vuoksi.

Masu on kasvanu kovasti ja supistelee aika ajoin kipakasti. Ulkoilut on olleet huonon olon ja karmeiden pakkasten vuoksi pannassa ja nyt on vesi irti :( Mulla ei oo ollu vuosiin kumppareita, mikä pitää meitä tiiviisti sisällä (sekä kuopuksen kumpparittomuus).

Waimo72 & mahhuli 21+0 *kiireellä*

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kanssa vatsatauti jyllää... Tänään jo pysyn jaloillani, mutta puhti on pois. Äkkiä se vie voimat. Onneksi mies on ollut terve ja hoitanut sairaita lapsia ja minuakin. Leannalle tsemppiä taudin keskelle. Tämä on hurjaa näinkin, saati teidän tilanteessanne.

Enpä jaksa enempää tällä erää. Mukavaa viikkoa kaikille terveille ja sairastupiin voimia!

Meiramiina 21+5

Kirjoittelussa on taas ollut taukoa, tuntuu, että stressaan nykyään joka asiasta, eikä ole tullut koneella liioin notkuttua.

Viime viikolla lapsilla oli hiihtoloma ja tämä viikko on jo ollut tavallista arkea. Ja tuosta vatsataudista, meillä sairasti tammikuussa melkein koko porukka taudin, helmikuussa tuli kuopukselle, toiseksi vanhin sairasti maaliskuun alussa ja -yllätys, yllätys- kuopus oksensi taas tänä aamuna! =/ Toivottavasti ei tartu taas jokaiselle. Toisaalta, kuopus on nyt paljon pirteämpi kuin yleensä sairaana, joten en osaa varmasti sanoa, onko tämä nyt vatsatautia vain jotain muuta.

Asuntoasiatkin ovat painaneet mieltä viime aikoina. Meillä on omakotitaloprojekti suunnitelmissa ja melko varmasti sitä aletaan rakentamaankin tämän vuoden aikana, nyt mietityttää sitten asumisjärjestelyt rakentamisen ajaksi. Tämä nykyinen asunto pitäisi tietenkin myydä ja lähteä johonkin vuokralle, mutta tällä alueella ei juurikaan ole sopivaa asuntoa tämän kokoiselle perheelle. Ja kieltämättä ahdistaa ajatus hissittömästä kerrostalokolmiosta, (joita täällä korkeintaan on tarjolla) kun pitäisi kuitenkin päivittäin kuljettaa kaksostenrattaita, turvakaukaloita, kauppakasseja jne. Ihannetilanne tietenkin olisi, että voisimme asua tässä nykyisessä asunnossa niin kauan, kun talo valmistuu, mutta se ei välttämättä ole mahdollista. Huoh... ja vauvoillekin olisi tietenkin hyvä alkaa kohta laittaa tavaroita valmiiksi.

Anteeksi tämä omanapainen valitus, eiköhän asioilla ole kuitenkin tapana järjestyä. Ainakin haluan ajatella niin.

Vointi on muuten ihan hyvä, maha on muutaman viikon aikana kasvanut tosi paljon ja kesään on vielä aikaa... huh.

Vauvat melskaavat ihan mukavasti ja välillä jo tuntuu, että potkivat jo tosi ylös. Ja varmaan potkivatkin, kohdunpohjan korkeus oli viikolla 18 24cm! ;) Ensi maanantaina on seuraava neuvola, sitten saan taas tuoreempia tietoja. Ja varmaan saan silloin ne Kelan laputkin.

Aika on mennyt tosi nopeasti ja tuntuu hurjalta, kun täällä on jo oma pino marraskuisillekin. Tuntuu, että vastahan oma raskaustesti näytti plussaa.

Nyt lopettelen, tuntuu tulevan niin sekavaa tekstiä, että on varmaan parempi siirtyä taka-alalle hetkeksi.

Keväisin terveisin,

pyrytyttö ja vauvelit rv 22+6

Kyllä tuo maha mokoma alkaa vähitellen jo kasvaakin. Illalla on pakko avata jo housun nappia ja samoin ruuan jälkeen =). Jotenkin olisi hauska selviytyä omissa vaatteissa tuonne rakenneultraan asti mutta taitaa olla mahdotonta. Me ajateltiin kertoa lapsille vauvauutiset rakenneultran jälkeen ja siksi olisi kiva jos ei vielä äitiysvaatteita tarvitsisi alkaa käyttää. Oikeastaan minulla on äippävaatteet jo niin kuluneet että siksikin yritän selvitä mahdollisimman pienellä käytöllä =). Johan nuo on omat neljä raskautta kestäneet ja parit ystävienkin raskaudet. Uusia en viitsisi enää ostella mutta jos joku kaveri lainaisi joitain niin otan kyllä vastaan ;o). Täytyykin ne kaivaa tuolta kaapin ylähyllyltä esiin pian.

Kokeiliko jo joku tehdä sitä uusimman suuren käsityö lehden imetyspaitaa? Olen tässä miettinyt että tarvitsisiko sitä kokeilla sitäkin kaavaa. Tuota imettämistä kun on sitten edessä 2kk-1v tai sitten odottelen ja katson kuinka suuret unenlahjat tuleva vauva omistaa. Meillä kaksi ekaa on nukkuneet heti jo sairaalasta kotiin tultaessa 6h yöunet niin ei silloin tuo imetys sitten onnistunut. Kaksi viimeistä onkin sitten suostuneet syömään myös yöllä ja heitä olen imettänyt siihen asti kun on yösyöttöjä jatkettu. Minulla maidon tulo vaatii myös yöllä syöttämisen muuten maitoa riittää vain n.2kk =).

Eilen pesin taas pyykkiä ja tänään olisi ohjelmassa yleistä paikkojen järjestämistä ja illalla jos saisi viimein vietyä nuo lasipurkit kierrätykseen. Niitä taitaa olla 3-4muovikassia tuolla piilossa odottamassa. Kaupassakin pitää käydä...nyt tuo eskarilainekin viimein heräsi pitää alkaa häntä hopottamaan että saa vaateet päälle, aamupalaa ja hiukset harjattua sekä ulkovaatteet aikaa hänellä on n.45min.

Moi!

Taustalla lueskelen ketjua, mutta kun ei näy uusia kirjoituksia ahkeraan, joutunee itsestäänkin ilmoittelemaan. Täällä vietetään keskiraskautta. Paikat vihoittelee joka pyöräilyn tai lenkkeilyn jälkeen tosissaan. :( Ärsyttävä tunne kun ei kärsis tehdä mitään ja kuitenkin kunnossa pitäis pysyä että jaksais tän sakin kanssa. Mutta kai se jossain jo näkyy noi aiemmat odotukset. Päikkäreitä pitää nukkua edelleen joka päivä. Ensi viikolla neuvola, taidan saada jo Kelan laput matkaani. Ihan kiva mennä näytille kun edellisestä neuvolasta on jo yli 4 viikkoa. Maha ainakin on kasvanut hirmuisesti siitä... ;) Edellis raskaudessa ihmettelivät miten voi näin isoksi yhdeltä lapselta kasvaa, sama lie edessä... Mutta ei taida olla lihaksia jotka jaksais pitää vatsan sisässä.

Lapset ovat olleet nyt terveenä. *KOPUTAN PUUTA* Ihana kun voi pukea kaikki pihalle ja olla itsekkin. Onkin tullut harjailtua pihalaatoitusta ahkeraan. Meillä olis grillikodan teko edessä. Oikein nautin ajatuksesta miten istun tän mahani kanssa ja paistelen lettuja lapsille ja aurinkoisina päivinä terassilla vaan istumme ja paistattelemme päivää... Toissa päivänä aloitimme " terassikauden" lasten kanssa, joimme päiväkahvit ulkona. Jo maistui hyvälle!!! Ihme homma että lapsetkin tykkää syödä leipääkin välipalalla kun sen ulos vie, muulloin jää aikas vähälle, mieluummin ottavat makeampaa.

Siivouspäivä takana. Tuntuu että jatkuvasti saa siivota! Nyt oli järkysti hiekkaa lattioilla. Lapset ovat keksineet että hiekkalaatikko on sulannut osittain. Tai meillä oikeastaan ei ole erityistä laatikkoa vaan koko lasten leikkialue on hienolla hiekalla. On muuten hyväksi havaittu tehdä aidattu " leikkikenttä" omaan pihaan. Sinne keinut, liukumäki, trampoliini ja leikkimökki. Tavarat pysyvät sillä alueella ja lapset yllättävästi myös. Ja taustalla metsä missä saa touhuta. Olen nykyjään tosi laiska lähtemään minnekkään puistoon lasten kanssa, siksi ainakin meillä toi on hyvä ratkaisu.

Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille! Ja onnea synnytyksiin kenellä on jo lähellä!

Ulmeri 21+3

Meillä eilen aloitti illalla kolmonen oksentamaan :( Kaksi kertaa vain kylläkin oksensi ja sitten nukkui aamuun asti, mutta nyt sitten odotellaan, kuka on seuraava. Ei kiva. Meiramiinalla on tainnut ottaa koville? Jaksuja sinne, samoin Leannalle!

Itse olen kuin nukkuneen rukous, sillä meillä kun joku sairastaa, niin tämä äiti ei osaa nukkua. Lähes koko yö meni kuulostellessa tilannetta ja nyt siis tulitikut silmissä täällä kökötän.

Kevät onneksi näyttää tulleen ja aurinko paistaa, jotain positiivista sentään! Toivottavasti ei sitten iske mitään kamalaa takatalvea.Minä niin odotan jo kesää :)

Toissapäivänä tilattiin vauvalle vaunut netin kautta ja yllätys oli suuri, kun posti jo tänä aamuna soitteli, että koskapa sopisi paketteja tuoda :) Nyt vain odottelen miestä kotiin niitä kokoilemaan. Pääseepähän jo vähän fiilistelemään.

Pipsaakin tässä mietin päivänä eräänä. Jos ehdit, niin tulehan kertoilemaan kaksos-odotuksen kuulumisia! Samoin pyrytyttö :)

Tässä pikakuulumisia, nyt miestä odottelemaan.

Misti ja pallero (kuopus nimesi vauvan :) ) rv 23+6

Sitä nyt tuntuu olevan liikkeellä. Koittakaahan kaikki jaksaa sen kanssa. On aikamoinen riesa... Meillä taisi ainakin olla sitä Noro-virusta, jota täällä liikkuu, sen verran kova tauti tuntuu olevan. Kuopuksen maha ei selvästikään ole kunnossa, vaikka meno onkin ihan tavallisen oloista. Itsellä otti kyllä lujille ja edelleen olo on tosi huono. Väkisin yritän syödä mahdollisimman hyvin vauvan takia, mutta kamalasti kiertää mahassa syömisen jälkeen ja muutenkin olo on tosi heikko. Jotkut ovat sanoneet, että ainakin viikko tautiin menee, ennen kuin siitä tokenee. Ja edelleen sitten jännitetään, sairastuvatko perheen miehet, jotka toistaiseksi ovat olleet terveinä. Tosin kummatkin ovat valitelleet vatsan olevan kipeänä jo monta päivää. Menisikö sitten sillä, jää nähtäväksi...

Mutta se tautivalituksesta. Tänään kun vähän jaksoin pihalle mennä ensimmäistä kertaa tällä viikolla, niin eipä voinut kuin ihmetellä, miten keväistä on. Kyllä jäi talvi lyhyeksi tänä vuonna. Kevätvarusteita pitäisi itsekin inventoida. Vaatteita löytyy viimevuotisistakin jotain sopivia ja sitten aikaisemmin aleista hamstrattuja, joten kauhean isoja hankintoja ei pitäisi olla edessä. Vaan aina sitä jotain tarvitaan jollekulle. Ja kenkäostoksia on edessä enemmänkin. Viimevuotisista ei varmasti sovi mitkään kenellekään. Kierrätämme kyllä sisaruksilla hyvinä säilyneitä kenkiä, joten kakkoselle ja kolmoselle varmaan ainakin osa löytyy tuolta varastosta. Kierrätättekö te muuten kenkiä sisaruksilla? Monethan ovat asian suhteen aika ehdottomia, mutta meillä kyllä kiertävät hyvinä säilyneet kengät, kun kellään ei ole erityisongelmia jaloissa. Selvästi huonoksi menneet kengät laitetaan toki pois ja monestihan ne kauden ykköskengät eli eniten käytetyt on tallattu loppuun jo yhden lapsen jäljiltä, mutta aina jää niitäkin, jotka mielestäni kelpaavat seuraavallekin.

(.) Huomenna tulee täyteen 22 viikkoa ja mulla on neuvola. Saan sitten kaikki Kelaan lähetettävät paperit ja pääsen niitä täyttelemään. Pitäisi työpaikallekin tehdä virallinen ilmoitus äitiyslomasta jo aika pian. Meillä pitää olla kirjallinen ilmoitus ja se käsitellään sitten virallisesti viimeistään kaksi kuukautta ennen loman alkua. Epävirallisesti asia tietysti on jo ihan julkinen ja sijaisasioitakin on mietitty jne. ,mutta se byrokratia... Meillä on ollut paljon miettimistä noiden vanhempainvapaiden suhteen, mutta jonkinlaiseen ratkaisuun olemme nyt päätymässä. Ihan hyvä, jos voimme osallistua molemmat mahdollisimman paljon lasten hoitoon vauvan syntymän jälkeen. Eiköhän noista raha-asioistakin sitten selvitä... Mutta kiva on jäädä äitiyslomalle, vaikka osa-aikainen pienellä tuntimäärällä olenkin. Jotenkin se äitiysloma tuntuu kumminkin ajatuksena erilaiselta. Kahden edellisen kohdalla en edes pannut merkille milloin hoitovapaa muuttui taas äitiyslomaksi... Nyt tuntuu, kuin olisi isompikin muutos edessä.

Mutta nyt taas uinailemaan.

Voimia kaikkiin sairastupiin ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Meiramiina 21+6

Meillä jyllää vatsatauti tai noro-virus.

Minä ja kuopus ripulissa ja kakkonen oksenteli eilen pitkin päivää.Koko yön olen taistellut itse oksennusta vastaan ja pala on kurkussa alati.nyt aamukahvi tais olla virhe...Nyt vauva ei sitten saa syntyä,keskelle tautia.

Taisteluun tautia vastaan on ryhdytty voimakeinoin.On desi-tippaa,maitohappobakteerit ja käsien pesua alati.

Toivotaan että edes osa meistä säästyy.

Omaan napaan jää taas,ei oikeen fiilistä muuhun!

L+5+rv 38+4(39+0 ultra)

Nyt on tää influenssa päällä. Onneksi on jo vähän parempi olo, viikko menikin ihan petin pohjalla. Tai mitä sitä nyt pystyy olemaan petissä...Nyt on jo " enää" yskää vaivana. siivousta tässä olen tekemässä, alakerta alkaa olla kunnossa, vielä pitäis ylhäältä parit lakanat käydä vaihtamassa, pestä vessa ja imuroida portaat. Ulkona ois ihana ilma, ja oliskin melkeen mukavampi siellä touhuta, on vaan jo vähän hankalaa tän masun kans. Onneksi on vielä vähän lunta, niin paremmin malttaa pysyä sisällä, jo ihan tän taudinkin takia.

Aamulla kävin äitipolilla ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Sydänkäyriä oli vaan hiukka hankala saada, kun toinen riehu koko ajan ja hirveen korkee syke ja vaihtelua, ja toinen taas nukkui, eli syke liian tasainen. Ultralla sitten katsottiin virtaukset ja vähän sykettä ja siellä kaikki oli onneksi kunnossa. Painoarviot molemmille 1,9kg, kuulemma kaksosiksi hyvät. Kanavaa jäljellä 2cm ja ja ihan vähän pehmentynyt kohdunsuu, eli ei mitenkään vaarallista. Kahden viikon päästä seuraava käynti, siinä välissä vielä neuvola käynti.

Mulla suurimpana vaivana raskauteen liittyen on ollut närästys. En voi juuri mitään suuhuni pistää, kun heti alkaa kamala polttelu. Viimeksi oli neuvolassa painokin laskenut (onneksi vain 200g), olinkin jo huolissani vauvojen kasvusta, kun en todellakaan pysty paljoa syömään. Eipä oo mulla ennen tämmöstä ongelmaa ollukaan.

Pyrytytölle ajattelin sanoa, että laita vaan jo pikkuhiljaa kaikki valmiiksi. Mulla jostain syystä on venynyt tää laittaminen, ja nyt sitte tuntuu, ettei ehdi/jaksa millään kaikkea laittamaan ajoissa. Ei olla ostettu muuta kuin vaunut, vaatteita olen pikkuhiljaa saanut pestyä, mutta vielä olis sitäkin tiedossa. Eikä oikeeesti oikeen oo virtaa, lisäksi ku pitäis alkaa kevätjutut etsimään ja ostamaan lapsille, ja talvijutut pestä pois. Eli vaikka raskaus periaatteessa on menny tosi hyvin, niin kyllä nyt huomaa olossa, että tulokkaita on kaks.

Mutta nyt meen hetkeksi tuonne yläkertaan, jospa sitten ehtis pikku päikkärit ottaa.

Pipsa+5 ja tuplat rv33+0

taitaa vähän joka suurperheessä taudit vieläkin riehua kun mitää ei kuulu. Yrittäkääs nyt tervehtyä kun ulkonakin aurinko paistaa ja on niin keväistä jo.

Minä tarkistin lasten kevätvaatetilanteen ja näyttää siltä että meiltä puuttu vain yksi piha takki, kolmoselle kumisaappaat nämä on just sopivat mitkä on nyt käytössä hyvä että villasukka mahtuu. Esikoiselle lenkkarit ja pyöräilykypärä sekä parit ulkohousut tarvitaan varmasti lisää. Eilen tuli Anttilan mainos ja siinnä oli pyöräily kypärät 8-10¿ ja lenkkareita olisi 8¿ joten perjantaina tarvitsee Anttilaan rynnätä ostoksille =).

Tänään oli kolmosen kerhossa valokuvaus ja sain samalla kuvauttaa tuo kuopuksenkin =). Ihan kivoilta näytti kuvat mitä kamerasta niitä vähän kuvaaja näytti.

Omaan napaan ei ihmeempää kuulu. Liikeitä jo kovasti odottelen tuntuviksi. Sitä nestemäistä rautaa pitäisi muistaa käydä ostamassa apteekista että ehtisi sitä syödäkin mutaman viikon ennen seuraavaa neuvolaa. Jos tuo ei pian nouse passittavat mut taas verikokeeseen ja pahimmassa tapauksessa rautaa tankkaamaan ihan sairaalaan asti.

Siivomista riittää. Joten ei auta muuta kun käydä kimppuun vaan.

nuttu rv 16+

Vilkas ja tapahtuma täytteinen viikonloppu takana ja nyt ihan yksin kotona.. Outoa! Lapset siis koulussa ja mies töissä, minä vapaalla.. Alankin siis pesemään pyykkiä, siivoamaan nurkkia jne. mitä nyt VAPAApäivään kuuluu.. =)

Vatsa kasvaa ja voi hyvin.. Vain oudot unet vaivaavat.. Ihan kuin olisin elokuvissa joka yö.. Saa juosta niissä henkessä edestä, tai siis viime yön unessa kiipesin lipputankoon Juha Valjakkalaa karkuun.. Mulla on aina ollut kovin vilkas mielikuvitus ja se näkyy unissa.. Toivottavasti tästä päivästä tulee rauhallisempi kuin viime yöstä.. =)

Piiu ja perhe ja 007 rv 16+3

Tänään on vietetty toiseksi vanhimman lapsen synttäreitä omalla väellä, huomenna pidämme kaverisynttärit. Kakku teki kauppansa jo tänään, huomenna taitaa olla jädeannokset... Voi nenä kun tulee itekkin syötyä luvattoman paljon herkkuja. Missä mun itsekuri???

Mies työreissulla, lapset valtasivat iskän paikan sängyssä. Täyttä jo nyt, liekö mentävä lasten sänkyyn nukkumaan jos rauhassa haluaa nukkua. Mä herään joka yö samaan aikaan ja sitten on lieviä vaikeuksia saada uni. Aina maha ihan puuduksissa. :O Nukun koko yön heräämiseen asti samassa asennossa. Hirvittää miten selviää loppuraskaudesta kun nyt jo tällaista. Mutta päivä kerrallaan!!!

Lasten hiihtoreissut koulussa jäi tekemättä. Vettä jäällä noin 15 cm ja ladut alkaa sulamaan sellaisella vauhdilla maallakin ettei mitään mieltä enää suksia kanniskella. Laitoinkin jo kaikki talviurheiluvälineet varastoon. Kerrankin ajoissa! Ihana oli tänään siivota pihaa, tuli oikein keväinen olo. Mulla iskee keväällä aina kunnon siivousinnostus kun alkaa aurinko näyttäytymään. Ja se innostus tulee aina yhtä tarpeeseen!

Nyt painun lukemaan. Hyvää yötä! Ja voikaa hyvin! ;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat