Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eikö pinoa ollut vielä vai enkö vain huomannut?

Kommentit (18)

Minä en vielä ois luopunut lumesta, EN! Onneksi etupihalla on vielä pieni kinos:) En yhtään kaipaa tällästä harmaata surkeaa säätä. Sitä paitsi ensi viikolla on kauan odotettu Tahkon viikkis ja haluan rinteeseen siellä.

Enkelin puolesta kyllä ahdistaa:( On niin vaikea ymmärtää, että teille voi käydä noin. Tai kenellekään. Oisko ideaa yrittää löytää lapsenvahti, vaikka MLL:sta? Jos pyytämällä sais tosi kokeneen ja pienten kanssa pärjäävän. Jos pääsisitte vaikka miehen kanssa kerran viikossa jonnekin pariksi tunniksi. Ei se niin kalliiksikaan tulisi ja sijoitus varmasti kannattais. Vaikka ymmärrän, ettei se ole niin helppoa. Tuntuu vaan, että on pakko ehdotella jotain, jos vaikka joku idea sais tulta alleen ja helpottais teidän elämää.

Minä metsästin kuriksia äsken. Esikoiselle ostaisin isommat ja pieni sais vanhat käyttöönsä. Molemmilla alkaa olla vähän pingottuneen näköisiä nykyiset päällä:) Mutta enpä löytänyt mitään. Huonosti valikoimaa eikä varsinkaan 122cm kokoa olkaimilla. Katsoin myös Jonathanin kevätvaatteita ja surukseni totesin, että niissäkin olkainhousujen koko loppuu 116 senttiin. Todella ankeaa! Vyötärömallissa kun ei ole edes niitä lenkkejä lahkeensuissa.

Jotain hyvää. Löysin esikoiselle Elefantenin kumisaappaat puoleen hintaan, eli vajaat 15 euroa. Vanhat halpiskumpparit hajosi.

Nyt olen aika puhki, kun olen ollut liikkeellä koko päivän. Eikä tää tauti vielä ole mitään hellittänyt. Mieskin tilasi itselleen jo uuden lääkäriajan. Meinasi, että ois helpompi jäädä sairauslomalle, kun lääkäri käskis.

Taidan mennä pesulle ja sohvalle makoilemaan (olen nukkunut taas jo mooonta yötä sohvalla, että saatais kumpikin paremmin nukuttua taudeissamme).

Piti kyllä kommentoida muidenkin juttuja, mutta en enää muistakaan. Ajatuksia lähetän itse kullekin, ottakaa kiinni!

T: Ynis

Ps, Kirppispöytä tuottanut yli 300 euroa reilussa viikossa (miinus pöytävuokra)!

Lapset sängyissä,jotanki kummassa yksin ne saa aikasemmin sinne :-/ En kyllä tiiä millo nukatavat,typy laulaa jumppalauluja ;-))

Jumpassa oli tänään kivaa,ei ollu hirmusti väkeä ja typykin viihty jumpan jälkee leikkimässä tunnin-yleensä puolentunnin jälkee tahtoo kotii.

Oli myös pari tuttua äitiä-kiva oli jutella.Huomasinpa siinä että aika moni on vieny päivähoitohakemuksen jo viimevuonna-mä en vieläkää!!!!Jotenki en saa sitä tehtyä...mun pieni :-( Toisaalta mulle tää kotiolo on ehkä päiväpäivältä yksinäisempää ja jotenki masentavaa et saattas työki ihan meentellä..mut ei täyttäpäivää!!!!!

Kyllä Aavis,vaatteet läks...jotain jätin kaapinperälle odottamaan sitä jos mahtus ja masentamaan mua taas enskeväänä :-/ Mut LKA:lle menossa monta pussia...ja Aion noudattaa myös käskyä shoptata uutta :-)

Pari kaappia ois vielä ja lastenkaapit...ja siellä se suuri kysymys-säästää vai hävittää?????Mies ei ole mieltä muuttanu ja mä en luopunu toivosta...jos se iltatähti sitte??Mies sano et ei usko et enää jaksas enempää lapsia...Ymmärrän kyl,nää meidän lapset ku ei ole ihan niitä rauhallisempia!Pojan kans tuntuu vaa vaikeutuvan elo :-/ Aikalailla neuvoton sen lapsosen kanssa...Mutta kun musta tuntuu et multa puuttuu yks lapsi ni minkäs teet!Tahtosin olla raskaana,saada vastasyntyneen rinnalle ja sit hypätä sen vuoden yli kun meidän lapset ei nuku ;-)))

Mä oon tietenki onnessani ku lumet sulaa :-)))))) Putsaisivat vaa kadut ku kaikki on niin koiranpaskassa!En viiti edes typyn antaa kävellä ku kokoajan saa vahtii ettei sotke itteesä..

Enkeli:Tiiäti et mitää järkevää en osaa sanoo,enkä helpostusta keksi..Olette rukouksissa!Hali!

Hyvät rahat Ynis saat :-)

Tulispa mies pian...

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kovin on vielä sumua, mutta ilma tuntuu keväiseltä - saattaa johtua lämpötilasta vaan...

Hyvä, että Tea kävi heti aamusta ilmoittautumassa, muuten pähkäiltäisiin pahemman kerran, että joko joko tai missä vaiheessa mennään :-)

Mimmuli pienet *varovaisuussyistä* hiphurraat maissille!

Harmi, mulla poikkeuksellisen kiireviikko, muuten mulle torstai olisi ollut mainio päivä & aika tavata.

Enkeli: onneksi on kp, mutta tarvitset ehdottomasti ihan omaa aikaa!!! Niin rakkaita kuin perheenjäsenet ovatkin niin joskus pitää käydä yksin jossain, vaikka kerran viikossa - siitä saa yllättävän paljon voimaa ja jaksamista. Paha mieli on puolestasi.

Hyvä TiPi, että sinä sait omaa aikaa. Ethän vaan mene liian pian salille, jos vielä on höntti olo?

Mulla oli pieni ärsytys eilen, mutta en ryhtynyt riitelemään. Typyllä alkoi olla niin paljon virtaa ja meidän uloslähtö vaan kesti ja kesti. Olisi vaan pitänyt lähteä ilman miestä, mutta toisaalta en raaskinut, kun Typy niin nauttii siitä, että ollaan kaikki yhdessä ja kuitenkin oltiin oltu koko viikko jo kahdestaan.

Ei siis päästy kuin pikaisesti rantaan kastelemaan vaatteet (jätin perjantaina kurikset ja kumpparit päiväkotiin, kun oli tarkoitus lauantaina shoppailla isommat kurikset kotikäyttöön...).

Ramika: minäkin olin tuota jääshowta miettinyt meidän muumifanille.

Hauskaa, että viihdyitte! Joskus nuo muumitapahtumat ja monet muut pienten lasten tapahtumat eivät valitettavasti ole hintansa arvoisia tapahtumia...

Öttis: jotenkin olisinkin aavistanut, että Veeti viihtyy siellä missä tapahtuu - oli se sitten päiväkoti tai muu touhukas paikka :-)

Vielä työtehtävien pariin kadoten...

Keilin

Ilmoittaudun, lapsonen sylissä ihailee sivun laidassa paistattelevaa pupua.

Lomalta palattu eilen illalla myöhään ja nyt ihmetellään että mitenkäs se arki etenikään. Kivaa oli, vaikka sairastelun puolelle, odotetusti, se meni.

Ankkiksen perheelle lämmin halaus ja paljon voimia raskaaseen aikaan. Olen kovin pahoillani niin teidän vanhempien kuin pienten lapsienne puolesta, että joudutte näin suuren menetyksen kokemaan. Toivon minäkin vielä teille iloisia ja lämpimiä hetkiä mummon, äidin ja anopin seurassa. Kyyneleet tulivat täälläkin kun kerroit poikien reaktioista, itse menetin rakkaan ukkini 6 vuotiaana ja ikävä vaivaa vieläkin toisinaan.

Jatu, heitä ne liian pienet vaatteet hevon kuuseen tai ainakin varastoon, masentuuhan nyt tuollaisesta ihmisparka aivan totaalisesti. Sitten ostat jotain kivaa kevätpiristettä:)

Tealle suppareita, jännittää niin teitin puolesta! Kiva että olet saanut nukkuakin välillä.

Aavis ja Motti

Parempaa mieltä ainakin Ampille ja Jatulle, auttaisiko kevät aurinko yhtään... (tosin täällä ainakin harmaata ja sateista)

Ankkikselle ja perheelle kovasti voimia vaikeaan tilanteeseen.

Öttikselle tarmoa synttäri järjestelyyn, toivottavasti tulee mukavat juhlat!

Tealle ja Leannalle supistuksia ->

Mimmiulille jaksamista ja hyvä maissi :)

Eka muuttokuorma lähti, kirjoja, leluja jne... Iso muutto rutistuskin påitäisi joku päivä jaksaa. Digiboksin sain eilen myytyä naapurille, nyt tarttis ostaa uusi boksi (antenni mallia tällä kertaa).

Aa nukkuu ulkona on ollut räkäinen jo ties kuinka kauan.. onneksi huomenna neuvola lääkäri.

Ee nyt kunnossa, jos tulee heti uudestaan kipeäksi alkaa meillä vihdoin se maidoton dieetti!!!

siinä päällimmäiset

Mari ja pojat

Meil oli 2alotusta joten uskaltauduin kopioimaan tämän,ettei tule turhia jännityksiä väelle ;-))

~~ Maanantaita taasen, SYYS04 ~~

Pikaisesti vain: ei uutisia. Venla hoputtaa föönaamaan tukkaa, mennään puistosta suoraan mummolaan. Siitä tämä aamuhoppu typylle.

- tea 40+4 -

Syyslapsonen ja kakkonen noro-viruksessa ja kohta me muutkin,arvaten!

Lyhykäisyydessään:itkettää ja kauhistuttaa!

Tealle kuitenkin niitä suppareita,mutta ei mulle,ei ainakaan tähän taudin keskelle!

Leanna ja lapsoset+rv 38+3

Saatko mistään vertaistukea, siis muualta kuin täältä? Oletko kuullut tällaisesta suuritarpeisten lasten Yahoo-ryhmästä? Joskus lueskelin heidän juttujaan, kun oma arki meinasi kaatua päälle. Sinne täytyy kirjautua lähettämällä esittelykirje yms. eikä yhteydenpito ole aina kovin vilkasta, mutta ehkä kannattaisi yrittää. Jos siis jaksat. Tässä osoite:

http: // groups. yahoo. com/group/stvv/

Nimittäin joku ihan käsittämätön väsymys päällä. Voiko yks flunssa viedä näin virran? Käytiin aamupäivästä kävellen tuossa parin kilsan päässä kaupassa, ts. Tiimarissa ja tuntui etten millään jaksa kävellä sinne asti. Sitten kun tultiin, lötkötin vaan sohvalla ihan velttona. Onneksi Onni leikki ihan kivasti yksinkin. No, illalla salille pitkästä aikaa niin eiköhän se normalai virtaisuus taas löydy;)

Mulla oli eilen A-luokan päivä. En millään olis jaksanut nousta ylös aamulla. Onni nukkui 7.30 asti!!! kun rajoitin lauantaina päikkyjä. Silti itse nukuin vielä tunnin pidempään. Mulla oli kans joku ihmeen ärsytys olo koko viikonlopun ja meinattiin törmäillä miehen kanssa asiassa ku asiassa. Sanoin sitten eilen aamusta, että mulla on tylsää. Mies sanoi, että nauti nyt kun ei Onni ole koko ajan sun sylissä hyppimässä, sähän voit tehdä mitä haluat ja MENNÄ minne haluat. Tartuin heti tuohon ja lähdin serkun tykö kylään ilman Onnia, vaikka se Onnin kummi onkin. Olin pois kotoa 5,5h ja vieläkin olis voinut olla:)

Nyt Onni vetelee sikeitä pihalla ja mä ajattelin, että josko menis tuijottaan telkkaria. Nauhoitin (säälittävää...) aamulla elämä käsissä sarjaa. En ikinä ole sitä nauhoittanut, koska en mä siihen niin koukussa ole. Voi viikko mennä etten katso sitä mutta jotenkin nyt teki mieli.

Mitenkähän tuon kakkahomman sais houkuteltua pottaan? Eilen ja tänään ollaan yritetty, ettei laiteta vaippaa. Mutta eilen, ja varmasti tänäänkin, Onni käyttää tilaisuuden hyväkseen ja kakkaa päikkyjen jälkeen kun on vaippa vielä päällä. Valitteli kakkahätää ennen unia mutta ei suostunut potalle, ei.

Hö, no nyt mä kuitenkin lähden tästä.

T-P ihan velttona ja Onni 2v5kk

Enkeli, laitoin sulle eilen s-postia, laita jotain viestiä ku olet lukenu. Isot halit sulle, voimia ja jaksamista!

Ei jotenki nyt osaa muuta.

Kaikille tarvitseville voimia, aurinkoisia ajatuksia ja halit :)

Kerppu

oltiin viikonloppuna siis miehen veljen luona Nurmijärvellä, ihan kivaa oli, mut Ida nukku molempina öinä 8h... jipii! No nukku sit sentään automatkan takaisintullessa. Käytiin Sellossa, Ida sai sieltä jonkun puolueen ilmapallon, yritti antaa sitä sitten Aaron käteen ja pallo pääsi tietenkin karkuun. Sit kun Ida nukku päiväunia niin unissaan itki et missä mun ilmapallo on, hakekaa se takaisin...

Tealle suppareita, sellaisia kunnollisia, että pääset tositoimiin! :)

Idan pitäis nukkua päiväunia nyt, mut ei nuku. Oli puistossa 2h ja ihan yltäpäältä kurassa. Viime viikolla Ida ui vesilätäkössä goretexit jalassa, nyt toinen kenkä haisee edelleen ihan kamalalle. Kaipa ne täytyy pesukoneeseen laittaa, viime vuonnakin pesin goret koneessa ja ihan hyvinä pysy.

Olin niin iloinen ku käytiin Ikeassa perjantaina, meidän piti ostaa Aaron kummeille hoitopöytä (ne siis tietty makso sen ite). Sit ku päästiin Ikeaan niin huomattiin et just se hoitopöytä mitä oltiin niille ostamassa ni se olikin puoleen hintaan, tuli niin hyvä mieli kavereiden puolesta kun kuitenkin heillä on paljon ostettavaa muutenkin ku on esikoinen kyseessä.

Aaro tarttis uuden haalarin, rupeaa jäämään toi Idan vanha äp:n vanuhaalari pieneksi, siis se selkämitta ei riitä tuolle jötikälle ;) Syksyllä tarvii sit jo tuulenpitävän haalarin kun varmaan pääsee meidän kanssa hiekkalaatikollekin.

Ida leikki miehen veljen kanssa piilosia, sit kun Ida ei enää jaksanu etsiä setäänsä ni totes vaan et mahtaa se itekin tulla sieltä piilosta pois, en jaksa etsiä :) tosi hyviä juttuja on Idalla nykyään.

No nyt se Ida leikkii legoilla, pitää mennä laittamaan se ihan OIKEASTI nukkumaan.

Ai niin, kiva et Veeti tykkäs päiväkodista!

Petra ja mukelot :)

Kiva kun kesä tulee, itkuhälyttimestä kuulu äsken linnunlaulua!!! :D

ja siltä tuntuu,voin yhtyä Ampin hakemukseen!Aamukahvikin oli vahvaa ja naama meni entistä kurttusemmaks!

Eilen siivosin kaappeja(homma edelleen kesken) ja kovin oli pieniä vaatteita minun kaapissa...Ei paljon mieltä piristäny ku mies toteaa et noin paljonko on jääny pieneks?! :-(

Typyn jumppa,ei jaksas lähtee edes sinne..

jatu

Minua on vaivanneet ankara väsymys, huolet ja työkiireet. Eilen oli kyllä mukava ja hyvä päivä kaikkien edellä mainittujen osalta. Josko kevään tulokin auttaisi ja sen ymmärtäminen, etten voi kaikille asioille mitään, jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä ketään voi pakottaa lääkärin luo vakavienkaan sairauksiensa kanssa. No, se siitä.

Tikkaremmin apua kaipaan: Minne laittaa Helsingin keskustassa tai sen liepeillä auton parkkiin kello 9-18, kun on koulutusta Katajanokalla Satamakadulla arkipäivänä? Nimimerkillä huono parkkeeraamaan taskuun.

Onkos kukaan Katajanokan läheisyydessä töissä tms.? Voisin ehtiä kahville tai syömään torstaina klo 11.30-12.30 tai 14.00-14.30. =) Sähköpostitsekin voi olla minuun yhteydessä, jos ei halua täällä kuulutella työpaikkaansa.

Tealle toivon oikeita synnärille vieviä suppareita eikä vain noita kiusoittelevia.

Ankkikselle ja perheelle paljon jaksamista ja voimia. Viimeisiin yhteisiin aikoihin iloa, yhteyttä ja paljon muistoja. Pojille suuri myötätunnon täyteinen halaus. *rutistus koko perheelle* Olette ajatuksissani.

Maissin kanssa ollaan edetty vihdoin hyvään suuntaan. Suurin piiretein oireettomuus on saavutettu ja silti maissin käyttö on päivittäistä, vaikkei vielä mitä runsainta. Olen iloinen. Ihanaa, ettei kuukauden pituinen varovainen altistus ole mennyt hukkaan.

Kommentoitavaa olisi, mutta velvollisuudet kutsuu. Kaikillle jaksua ja iloa. Kevät tulee pikku hiljaa. =)

-Mimmuli ja Nöösä

Yötissibaari meni kiinnis eilen ja Kirppunen vähä protestoi yöllä..

Hooo

Ehkä se tästä.

Lisäksi olin töissä lauantaiyön ja tosi lyhyeks jäi yöunet.

Oltiin kattoo muumijääshowta eilen .

Oli Kiva!!

Ainiin Kirppu läks ryömii!!

Teukkikselle supparei!!Olin ihan varma et olit mennyt jo :)

Ankkis hali :(

Nyt pää tyhjeni

Ehkä kahvia lisää-väsyttää niin paljon et ajattelin jättää jumpan välii

mikä ei olis kyllä kovin viksua.

Ramika

Hilma 2ja puol vee

Kirppu 6kk 2vkoa

Tealle suppareita!

Ei oo taaskaan ehtinyt kirjoittaa. Nyt jos ottais itseään niskasta kiinni ja kirjoittelis useammin.

kiirettä pitää niiden vanhempieni yllätyssynttäreiden järjestelyiden kanssa. Ovat nyt tulevana lauantaina.

Käytiin aamulla tutustumassa päiväkotiin. Tulin siihen tuloksen että Veeti aloittaa päivähoidon 21.3. On hoidossa noin klo 9.30-14.30. Veeti oli päiväkodissa heti kun ois siellä useasti käynyt. Minusta ei välittänyt tuon taivaallista. Taitaa päiväkoti tehdä ihan hyvää meijän vauhti Veetille. Torstaina mennään taas aamulla päiväkotiin käymään.

Nyt meen laittaa lapsukaiset päikkäreille.

Öttis, Veeti ja Venla

Oon ollut tosi ahdistunut lähipäivinä. Tulevaisuus tuntuu synkältä ja tuntuu, et en jaksa tätä kotielämää, ellei tää ala helpottaa. Pahempaa kuuluu nykyään, kun Nea alkaa jättää pväunia nukkumatta ja tekee paljon pahaa uhmallaan: kaatelee vettä lattialle, heittää kaikki murot lattialle, vessanpöntöstä löytynyt mm. leluja, vessapaperirullia, vaatteita. Mä oon hermoraunio. Tähän väliin ei ois jaksanu yhtään enempää vastoinkäymisiä. Eilen vaan itkin ja itkin, ku Nea ei nukahtanu. Tuntuu kamalalta, kun viimenenkin mahdollisuus omaan lepoon menee puihin. Nyt onneks nukahti, kun nukkui vaan 10 tuntia yöllä, vaikka pväunet jäi nukkumatta. Kaikki vaan ahdistaa. Mä en kestä tippakaan Minin itkua, oon heti raivon vallassa. Mietin et miks on näin, et molemmat vauvat olleet niin hankalia, et joudun käymään läpi niin pimeitä ja raivoisia tunteita. Oon kateellinen niille, joiden suhde vauvaan voi muodostua heti lämpimäksi ja seesteiseksi, eikä ole täynnä vihastumista ja ahdinkoa. Mietin, et miten erilainen voisi olla oma olo ja suhde lapsiin, jos ei tarttis olla näin hankalaa. Olen aika katkera tällä hetkellä, ei voi mitään. Vaikka onnellinen olenkin molemmista, ei vaan jaksais. Jokainen pvä on niin pitkä ja ahdistava. Ootan vaan, et mies tulis töistä, et ei tarttis olla yksin ja sit ollaan molemmat niin väsyneitä, et ei tunnelma ole kuitenkaan kovin kiva. Vihaan tätä sisällä oloa, kun ei minnekään päästä. Kaikki kivat jutut ja normaali elämä jää väliin. Vieraitakaan en oikein jaksa isoa joukkoa kerrallaan, tänään piti hyvien ystävien tulla, mut peruin.. Mut seuraa tarvitsisin silti joka päivä, muutama ihminen kerrallaan. Tuntuu, et hajoan, kun yritän tässä mielentilassa leikkiä, viihdyttää ja jakautua tasapuolisesti kahtaalle. Molemmat lapset tarttee niin paljon huomioita, Nea erityisesti, ku alkanu olee enempi mustis, ku Miniä nin paljo kannellaan ja vatkataan. Illat ennen kamalaa nukkumaanmenotanssia on hirveitä. Eilenkin mies nukutti Miniä puol tuntia, nukku 10min. Sit rääky väsyneenä ja koko illan piti kantaa, kunnes alko se yöunille nukutus. Meil on molemmil rakot käsissä vaunujen heilutuksesta. Viime yönä Mini söi vaan kerran, mut nukuin silti huonosti.

Mimmuli, ihanaa et maissi sopii Nöösälle!

Ankkis, paljon halauksia koko perheelle, muistan teitä rukouksin. Ei ole sanoja, mutta ymmärrän hyvin tuskanne..

Ampille piristystä!

Tealle suppareita!

Mun sisko sai viime yönä toisen lapsen, pienen tytön! :-) Huomenna mennään kattomaan. Tänään oli kp päivä ja mentiin Nekun kans ostaa vauvalle vaaleanpunaisia juttuja! Huomennakin kp.

Mini uhkaa herätä, mentävä heiluttamaan..huoh..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Sinä tunnelmanluoja ja elämänliekin sytyttäjä, Tarmo Puhti tai Into Kunto, ota yhteyttä mälsään kotiäitiin. Kuva ois kiva.

T. NarttuKuutti (alias ryppyinen ja väsynyt)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat