Seuraa 

Pistänpä pinon pystyyn josko saatais vähän eloa meidän pinoon tällä viikolla :o)

Sivut

Kommentit (40)

Juu tässä huokailtu jo muutaman päivän ajan aivan mahtavia ilmoja, pihaa on saanut haravoitua täällä ei ole enää lunta eikä edes kovin märkää! Kyllä kevät alkoi näin aikaisin 13-vuotta sitten kun odotin esikoista..Parissa viikossa siirryttiin talvipuvuista shortseihin ja vappuna oli jo ihan ruskea..Ei kyllä yhtään haittaa jos näin menisi =0)

Ensimmäinen yrityskierros ei sitten onnistunut, marrasvauvaa ei tullut :-( Tosin en ole koskaan raskautunutkaan heti, joten en uskonutkaan näin käyvän, mutta sisäinen pieni toive eli kuitenkin asiasta...

Ei minulla niin kauheeta kuumetta ole saada sitä vauvaa, enemmän tässä on hätä saada raskaus alulle ennen kuin A)on liian vanha B)yritys ja odottelu on hermoja riistävää aikaa, sitä ei jaksaisi monia kuukausia jne.

Kunhan lapset herää päikkäreiltä niin lähdetään ulos pihahommiin, niitä kyllä tässä torpassa riittää, kun edellinen asukas on jättänyt vuosien lehdet maahan ja muutenkin piha kaipaa kohennusta, jatkuisi vaan kelit niin tulisi tehtyä pihahommia...

Kyllä täytyy taas todeta, että jokasella on oma taakkansa kannettavana!

Paljo tsemppiä, pikkukakkonen, matkalla vauvanodotukseen, toivottavasti kaikki menee nappiin! Joskus ihan hävettää tämä oma turhautuminen yrittämiseen, kun sitä toivottua plussaa ei vain meinaa kuulua. Omalla kohdallani kaikki lapset on kuitenkin ihan luomusti saaneet alkunsa, että sikäki oon kyllä onnellises asemas, koska toivoo on. Jos mun vauvansaanti olis likikään noin monimutkasta, niin kyllä olis helposti kekkulat jääny hankkimatta; joten korkee hatunnosto teille kaikille, jotka jaksatte noita hoitoja ja toivon, että pian nappaa!!! ++++++++++!!

Galluppiaki oli vireillä...

Mulla oli hieno suunnitelma: vuodenvaihtees takasi töihin (siihen mennes pari kuukautta hoitovapaalla), no töitä ei kuitenkaa mulle asti ollu sillä hetkellä ja siinä firmas, mistä jäin eka saikulle ja sitte äippälomalle, niinpä jatkoin hoitovapaata. Rakennusala hiljenee vähän talvella ja monesti tammi-helmikuu on vuoden hiljasimmat kuukaudet, sovittiin siis, että tässä keväämmällä kun varmaan vilkastuu, ehkä maaliskuun alusta, palaan taas sorvin ääreen. Yhtä hiljasta edelleen. Mutta onneksi hokasin ilmottaa itteni työkkäriin työnhakijaksi, niin saan edes päivärahan, joka seki on kaks kertaa kotihoidontuen suurunen. (Toivon mukaan siis saan sen, päätöstä ei oo vielä tehty) Harmi, etten ennemmin huomannu, rahasta on nimittäin jatkuva uupelo.

Toki heti, kun töitä järjestyy, niin rupeen taas hommiin, koska tykkään kyllä maalata ihmisten taloja ja siitä maksetaan ihan kohtuullinen korvaus. Pitkä selostu, mutta noin lyhennettynä: tällä hetkellä työtön (tai sanosin mieluummin työnhakija) ja heti aion mennä töihin, kun tilanne vilkastuu ja jos ei entisestä paikasta järjesty, niin täytyy sitte katella joku muu firma, osaamista kyllä löytyy!!!

Oma napa lähemmin tarkastellen:

Vähä kaikki taas kyrsii, muuten henkisellä puolella ok. Fysiikan puolella oireita ei suuntaan eikä toiseen kp 27/29. Enkä oo ny hirveen kiinnostunu noita oireita edes tarkkaileen, koska se mahdollisuus, että olisin pieniin päin on niin mitätön..

Mutta kirjotelkaahan nyt kaikki taas ahkeraan, meikäläinen lähtee vaipanvaihtoon (ei ainakaa siis vielä ittelle tarvi vaihtaa..)

Hemis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulin puhaltelemaan plussatuulia tänne, jotta saadaan suurperheodottajiin lisää populaa.. Kovin on hiljaista ja pino putoaa...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

piiu ja pesue.. =)

Meillä on 3 tyttöä 03, 04 ja 06 syntyneet ja kovasti jo toivoisin heille pientä sisarusta... Kerkesin hetken olla tuolla odotuspuolella suurperheellisissä, kun meille oli tulossa syysvauva... kävi kuitenkin niin että rv11+6 alkoi vuoto elikkäs sain keskenmenon noin kuukausi sitten.

Keskenmenon jälkeen on nyt siis yksi kierto mennyt, siinä ei vielä uusi elämä alkanut, ehkä hyvä näin sillä aika rankka kokemus oli tuo keskenmeno tuossa vaiheessa. Melkein olin jo ehtinyt huokaista helpotuksesta tuon maagisen 12 vkoa ollessa niin lähellä, mutta mutta... Kyllä se vaan satuttaa, vaikka ennestään olisikin lapsia... Mulla on ollut ennen esikoista myös keskenmeno, sen jälkeen 3 hyvin sujunutta raskautta ja nyt sitten tuli muistutus elämän arvaamattomuudesta ja haavoittuvaisuudesta.

Meillä nuorimmainen vielä siis alle 1v. Vauvaa ei sen kummemmin tehtailla, mutta uskomme sen tulevan kun aika on sopiva... Mitä pikimmin sen mukavampi, äiti odottaa malttamattomana uutta kääröä, kun tuo vauvakaan ei enää vauva ole.

Joops mutta tarinoin taas joskus lisää, nyt menen katsomaan mitä nuo pikku tihulaiset tuolla touhuavat..

terv daisy82 kp4/28

Niiloakseli: meillä mies tuntuu kanssa välillä olevan kiinnostuneempi telkkarista kuin peittojen pöllyttelystä. Hän kokee, että mun täytyy nukkua aina kun on mahdollisuus.. ilmeisesti on muutaman kerran tullut sanottua, että mua väsyttää, menen nukkumaan.

Todellista simppojen metsästelyä kun ei meinaa kantaisää saada pyydykseen ;)

Nimistä joku kyseli... Tytöllä on minun lapsuuteni lempiohjelmasta bongattu nimi. Jo pikkutyttönä sanoin, että tämä nimi tulee olemaan ensimmäisellä tyttärellä... pojat saaneet kukin omannäköisensä etunimen ja toiset nimet isoisien perintöjä.

Seuraavalle mahdolliselle tulokkaalle ei olla ajateltu mitään.. täytyy katsoa minkänäköinen kaveri sieltä tulee, toivottavasti tulee.

Ja taas on mentävä. Iloista viikon alkua kaikille

T.Neppis

Äkkiä piipahdan npinoa nostamaan. Ollaan kolmosen kansa menossa lääkäriin, joten aikaa ei taaskaan ole.

).( Mamselli piti oikein flirttikestit ja houkutteli miljoonittain simmpoja luokseen. Nyt se sit otti takapakkia eikä inahdakaan olemassa olostaan. Ja eipä kyllä hormonit kovin kovasti hyrrää kun on taas uni maistunut iltaisin ;)

Oikein sielu laulaa ja hymyilee kun ulkona on niin ihanaa ja valoisaa :)

Tiedätkö Ädä78 että täällä samat mietteet monesti :) Mulla kans tuntuu jos kirjoitan johonkin niin se kirjoittelu sit stoppaa siihen. Eli et ole ainoa sitten ainakaan :D Täällä vauvakuume nousee välillä tosi pinnalle. Tosta että mies pitäs saada kaadettua sänkyyn tuli mieleeni kun ryhdyttiin yrittään toista ja kolmatta :) meillä oli sama, ukko ei ollut kyllä kovinkaan innostunut joka kerta, koska hän ajatteli sen vain vauvanteko tarkotuksella. Mutta pakko oli yrittää houkutella kiinnostumaan ettei ovis vaan karkaa :D

Illan jatkot kaikille!

Ädä78:

[quote]

Hmm.. Pohdinpa tässä, jotta minuako syyttää tästä pinon hiljenemisestä? Useasti olen huomannut, että kun otan ja kirjoitan johonkin pinoon, niin se ottaa ja hiljenee tai loppuu siihen paikkaan... No, uhallakin silti nyt kirjoittelen!! ;)

Eihän se nyt tottavie meistä johdu tietenkään.. (eihän??)

Piti vielä palata pahoittelemaan Piitu-Miinan ja Höntän keskenmenneitä. :' ( Suuri suru puolestanne ettei pienet jaksaneet matkassa, ja rutkasti parempaa onnea seuraavalle kierrokselle! Taimelle siis kaikki mahdolliset liimat ja sukat ynnä muut ainekset joilla pysytellään ja kasvetaan massussa ainakin se 8½kk..

Ädä

Hmm.. Pohdinpa tässä, jotta minuako syyttää tästä pinon hiljenemisestä? Useasti olen huomannut, että kun otan ja kirjoitan johonkin pinoon, niin se ottaa ja hiljenee tai loppuu siihen paikkaan... No, uhallakin silti nyt kirjoittelen!! ;)

Mietin tässä miksi sitä pitää itseään tällä kuumeella kiusata? Toteutukseen asti kun voipi mennä ihan vuosia, jos sitten enää koskaan.. Miehestäkään nyt ei ota selvää, soutaa ja huopaa mielipiteineen sen mitä ehtii. Pöh. Miksiköhän se onkin niin, että mies saa päättää YKSIN näinkin suuren asian kuin lapsiluku?? Noh, ehkäpä tässä on vielä neuvotteluvaraa, ja aika tekee tehtävänsä.

Haikeus täyttää vaan mielen, kun juhlittiin viikonloppuna kuopuksen 2-veet.. Mihin on hävinnyt se äidin pieni vauva??? :' ( TAHTOO PIKKUISEN NYYTIN!!! Onneksi sentäs ystävällä on pieni neiti, ja toinenkin on tulossa muutaman viikon sisällä sukuun. Ja kummityttöä saapi hoivata kyllä, vaan hänkin on jo pian 9kk ja kova vauhti päällä jo.

Jahas, pykkikone kuului lopettavan linkouksen, joten ripustajaa odotellaan...

+++++++Plussia vielä kovasti kaikille kaipaaville!!+++++++++++

Ädä mietteissään

Kirjottelin tässä jo aiemmin aamupäivällä, mutta oli tuo nuorimies sitä mieltä, että koneet seis ja sammutti masiinan ja tekstihän häipy sille tielleen! Jospa nyt sitte äiti olis nopeempi.

Nimiasiaan. Meidän vanhemmalla pojalla on varsinainen perintönimi; eka nimi suoraan miehen vaarilta ja toka nimi on mun vaarin toka nimi. Vanhemman tyttären nimi on täysin hatusta vedetty ja samoin tämän pikkupojan, mutta on yritetty valita sellaset nimet, ettei ihan joka toisella luokkakaverilla olis ja toisaalta ei niin erikoisia, että olis vaikee sellasta nimee kantaa. ja tokihan sen nimen täytyy istua hyvin omistajalleen.

Ja meillä ihan samaa tuon makkaripuuhien suhteen, ei meinaa himot osua samoille päiville... Ja nyt on ollu muutenki tosi hiljasta, kun yhtäkkiä tulee kaikki vanhatki kinat mieleen eikä sitte osaa sitä olotilaansa sanoiks pukee, ettei vaikuttais ihan idiootilta. Niinpä oon nieleskelly ittekseni kaiken, mitä mieleen on tullu ja ehkä pienenä protestinaki ollu ihan hissukseen. Että tuskin tulee meille marrasvauvaa.

Mut kyllä ne solmut sitte aikanaan aukee, kunhan saan vain oikeella hetkellä suuni auki.

Eilen ja toissapäivänä vihlo ihan sikana vasemmalle alamahaan ja varmaan menkkoja enteilee myös tämä hirvee pillitys aika-ajoin, millon mistäki syystä. Muutama päivä sitte Suomipopilla joku mies lähetti onnittelut seittemänvuotiaalle pojalleen, joka oli saanu kokeesta melkein täydet pinnat, itkun paikka mulla ja samasella kanavalla kun soi se alkuperänen Pikkuveli, niin johan alkas taas vollotus. Voi elämän kevät näitä kuulusia hormoonia! Tietysti aina toivois, että mokomat johtuis raskaudesta, mutta Pyhän Hengen kans en oo niin hyvis väleis, että tuskin siis pieniin päin. Isännän mahdollinen osuus tuliki jo ennemmin selostettua. Lemmiskelykerrat on varmasti yhden käden sormilla laskettavis, mutta toisaalta yks pieni siittiö piisaa.

No pitää taas kiitää auttamaan isoja tuon pikkuveljen hyökkäykseltä, jotta saavat edes läksynsä tehdä rauhas.

Yritetäänpä sitte olla vähä ahkerampia tällä viikolla! Ja eikö ketään uutta olis mukkan tulos palstailemaan?! Tännehän mahtuu, rohkeesti vaan!

Hemppa

.. himpura kun meidän pihalla on metrin hanki vaikkei tänä talvena hirveästi lunta tullutkaan.. Hiihtämään pääsee vielä juhannuksena ;)

Ovistesteistä.. mä olen suuri tikkuihin pissaaja. Viimeksi ostin niitä halpa-testin tikkuja ja yllätys yllätys mulla toimi erinomaisesti. Suosittelen muillekin.

Advance-lla tein oikean maratonin ennen joulua ja useammassa tikussa oli epäselvä, tuhruinen testiruutu, joten tulosta ei voinut lukea. Enkä kyllä bongannut ovista, tosin saatoin luovuttaa liian aikaisin kun nää kierrot ovat nykyisin mitä ovat..

Mulla katosi ajatus ihan tyystin..

täytynee jatkaa sitten kun muistan mitä olin tekemässä.

Neppis the dementiatäti

Andrealle piti sanomani, että kyllä se osaltaan ikä tuo tiettyä laskelmointia kuvioihin. Jopa meillä, vaikka asiat ei olisi mitenkään laskelmoitavissa =) Ainakin tiettyyn pisteeseen asti sitä jotenkin laskelmoi näitä juttuja ja ajankohtia, mutta luulen, että kun kuume on tarpeeksi kova (sellainen, joka jäytää takaraivossa suurinpiirtein joka hetki;), niin silloin unohtuu kalenterit ja järkiajattelu.

Oletkos huomannut ajatella, että äitiyspäiväraha voidaan laskea myös puolen vuoden tulojen perusteella. Eli vaikka tulisit nyt raskaaksi, niin ehtisi tuo työehto täyttyä kohdallasi.

Meidän laskelmointi on ollut ensin sitä, että täytyy ehtiä pakkassiittiöt käyttää ennen sopimuksen umpeutumista. Ja nyt, jos hoito pyörähtää käyntiin, niin haluaisin hoidon toteutettavan lyhyellä kaavalla, ja yksi osasyy siihen on, että mahdollisen raskauden la olisi ennen kuin kaksoset täyttävät kolme, jolloin saisin saman päivärahan kuin heidän äitiyslomalla. Jos la menee yli (tammikuun alkupuoliskon) niin päiväraha olis minini.

Krääks, tää on ihan tyhmää, varsinkin meidän historialla. Tiedän. Palauttakaapa mut taas maan pinnalle ;D

Niiloakseli:

Täällä ois myös ovis menossa. Olen yrittänyt tikuttaa ovista noilla Advance testeillä, mutta ei onnistu. Virtsa on ollut aina rakossa vähintaan 2 tuntia, mutta välillä ei tule mitään viivaa... outoa.. :/ Joku muukin on kait valittanut niistä. Ehdotin eilen miehelle, että miten ois... mutta oli niin väsynyt ettei jaksanut. Ja kun tuli nukkumaan, niin klo oli jo niin paljon, että en herännyt. ETtä se siitä.

Itse asiassa puhuttiin eilen, että jätetään yrittäminen kesään. Ja esikoinen on nyt vasta 6kk. Mietin alustavasti, että jos saatais toukovauva, niin juniorikin ois sitten 2v.

Torstai on toivoa täynnä...

T.2pojanäiti-74

enhän siis tiedä Andrea sinun ikääsi, tarkoitus olikin sanoa lähinnä, että (elämän)kokemus tuo tiettyä laskelmointia, nuorellakin iällä voi tuota kokemusta olla jo roppakaupalla...

Aluksi pahoittelut Piitu-miinalle ja Höntälle. Keskenmeno on kyllä tosi kurja juttu, eikä se vähennä surua, että lapsia on useampia ennestään.

Isot halaukset teille molemmille!

Sitten oli iloinenkin uutinen. Isotikrulle suuri onnitteluhalaus täältäkin! Tervetuloa tuonne odotus puolelle. Minä siellä jonkun aikaa vielä luultavasti viihdyn. Ja ihan hyvä jos viikkoja vielä tuliskin lisää.

Nyt jatlkamaan siivousta!

Pipsa+5 ja tuplat rv33+0

Isotikru on plussansa ansainnut ja lähetän täältä säkillisen tarrasukkia pikkuruiselle. Voi, että olikin ihana uutinen.

).( kp25/28-50 että aika kuluu verkkaan..

Nyt sitten heti omaan napaan joka tekee temppujaan TAAS (hoh,hoijaa)

Eilen oli kp 15 ja tarkoitukseni oli jättää terot väliin tälle kiertoa mutta kun menin vessaan eilen aamulla vuosin verta :o( ja kp:t 15... no oottelin miksi muuttuu ja tänää aloin vuotaa kunnolla ja taas on terot kehissä :o(

Mutta mistä tämä johtuu?? kun tädin pitäisi tulla vasta kp 27 jälkeen...

Miehelle jo uhkasin repiä navan kautta ulos koko värkit kun eivät pelitä niin ku manuaalissa sanotaan :o) Aiemmin terojen aikana ei ole ollut mitään ylimääräistä vuotoa. Sinne meni kankkulan kaivoon jouluvauva haaveet :o( no on meillä yksi jouluvauva jo mutta silti. SAMPERI!!

Eilen olis pitänyt olla ovis,oisko tämä voinut johtua siitä. Vuoto on kuitenki ihan oikeaa kuukautisvuotoa ehkä kuitenkin niukempaa mutta sidettä on pidettävä.

G: minä olen 9 vuotta ollut kotona ja nyt pikkuhiljaa alkanut katsella jotain töitä kun joulukuussa loppuu kotihoidontuki niin ihan pyhällä hengellä ei elä,kauaa ainakaan... Kouluunki olen hakenut ja sieltä tietoa odottelen tässä kuussa jos vaikka soveltuvuuskokeeseen pääsisin. Aika näyttää. Onko muita jotka eivät eläissää ole olleet työnhakijoina? Mua pelottaa ihan hirveänä kuinka sitten pärjätään kun joudun työmarkkinatuelle ja miehen tulot otetaan huomioon. Mutta se on nyt edessä kun kroppa ei halua ottaa vastaan uutta raskautta :o(

Niiloakseli kp 16 tai 1 mistä sen ikinä tietää...

Pahoittelut Höntälle ja Piitu-Miinalle.Voimia ja halauksia molemmille.

Vastausta galluppiin:Olen hoitovapaalla toukokuun loppuun.Käyn töissä kesä-heinäkuun.Mies on kotona lasten kanssa kesän.Elokuun alusta toukokuuhun,kunnes kuopus täyttää 3v. olen kotona.Ainakin näillä näkymin.Jos saan tuon isännän suostuteltua nelosen yritykseen kotona oleminen jatkuu pidempäänkin.Ei sinne töihin niin kiire ole,kun vakituinen paikka odottaa.

Kävin tänään poistamassa sen " vaivaavan" kierukan.Vuotelin viikonloppuna niin runsaasti että ajattelin että nyt se on loppu.Tuollaista härveliä en enää sisälläni kanna.Sain ajan gynekologille vasta huhtikuulle,mutta yllätys,yllätys peruutusaika ilmoitettiin päivällä.Tässä olisi hyvä sauma jättää koko ehkäisy pois.Täytyy ottaa taas asia puheeksi...

Kyllä tämä on sellainen ihana henkireikä tämä palsta.On kiva lukea toisten ajatuksia ja saada purkaa omia iloja ja murheita.Välillä on aikoja että on todella niin kiireistä ettei ehdi mitään kirjoittaa.Ja kyllä tuo vauvakuumekin ajoittain laantuu.Täytyy myöntää että kun on väsynyt,tulee mieleen että hulluhan olen jos vielä tässä raskaaksi haluaisin tulla.Mutta aina se kuume nostaa päätään uudelleen ja uudelleen.

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Hiljaista on niin kuume-kuin odotus puolella,kiireiset suurperheelliset!

Meillä nyt jyllää NORO-virus ja olen aivan kauhuissani!

++++Onnea kuitenkin kaikille++++

L+5+rv38+3

Mulla kävi ihan sama mielessä kuin Neppiksellä, että joko jossain päin Suomenniemeä pääsee haravoimaan. Meidänkin pihalla riittää vielä lunta ja märkyyttä, ettei sellaisesta ole puhettakaan. Mua ei kyllä nuo hommat niin nappaakaan, joten sen puoleen olis sama, vaikka pihalla olis ympärivuoden lunta=)

Piti tulemani kysäisemään, jotta mitäs apua siitä punaviinistä sanotaan olevan? MUistaako kukaan? Saattoiko se auttaa kiinnittymiseen? Ja pitääkö sitä napata lasi päivässä vai riittääkö lasi silloin tällöin tai vaikka pullo viikonloppuna... ;)

Anyway, taidanpa aloitella jo tänään, kerrankin jotain hyvissä ajoin, vaikka tuohon hetkeen on vielä viikkoja ;D

Niin, Hemppa, pikkupariskunta meilläkin, täyttivät vuoden alussa kaksi. Nämä ovat siis meidän kolmonen ja nelonen. Esikko on tuplia 10v vanhempi ja kakkonen täyttää tässä keväällä 4. Ei mitään vaikeita tapauksia ole olleet nämä meidänkään tuplat, pääosin terveinä kun ovat olleet, mutta työtähän toki on riittänyt, kun tuo kakkonenkin ollut niin pieni.

Täällä on taas niin ankean harmaa ilma, vettä sataa ja tuuli vihmoo. Eipähän niin harmita, ettei päästä ulos, kun pienet edelleen kuumeessa ja toisella oli yöllä henkikin ahtaalla. Ja saa hyvällä omalla tunnolla tyytyä pikasiivoukseen, eihän tuonne sateeseen voi mitään viedä. Kerrankin sää suosii meikäläistä ;)

Hyvää viikonloppua kuumeilijoille!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat