Vierailija

Töitä varmasti riittäisi ko alalla mutta silti hirvittää :/

Mistä saa alkupääoman ym?

Kommentit (22)

Itse olen yrittäjä ja kohta kolmeen vuoteen en ole pitänyt lomaa. Töissä olen 6-7 pv/vko. Lapsiluku on jäänyt siksi yhteen. En vaihtaisi tätä kokemusta mihinkään, mutta... pienen lapsen äitinä olisin voinut ehkä tehdä tätä myöhemmin.

Itse en koskaan kieltäisi miestäni (joka on yrittäjä) ryhtymään yrittäjäksi. Osittain siksi, että hän ei ole mikään haihattelija ja luotan hänen bisnes vaistoon. Eikä varmasti siis ole sinunkaan miehesi :) Olen ollut kannustamassa vain, enkä anna omien pelkojeni estää häntä!

Kannattaa ottaa yhteyttä TE-keskukseen, Finnveraan ja omaan pankkiin... myös netistä löytyy paljon tietoa. Sekä kannattaa etsiä hyvä ja luotettava kirjanpitotsto, mistä saa vinkkejä myöskin...

Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tienaan sairaan hyvin ja töitä tulvii, hyvätuloisiakin, ja saan valita.

Mutta olen myös työn orja, on vaikea tehdä vähän. Putoaa siitä kehästä pois.

Nyt en lähtisi yrittäjäksi, vaan menisin kyllä vakitöihin, vaikka sillä minun alallani tienaakin varmaan vain 25 - 30 % siitä mitä minä nyt.

Mun mies perusti 6-vuotta sitten oman firman. Alussa oli työpaikkansa ainoa työntekijä. Tällä hetkellä tilanne on se että, on voinut palkata työntekijöitä. Silti työtunteja on vieläkin aika paljon.

Aika paljon kodin- ja lastenhoito on jäänyt mun vastulle, se ei tullut yllätyksenä, mutta joskus kieltämättä on harmittanut. Mutta mä olen sitä mieltä että olen kuitenkin päässyt helpolla, välillä on ihan säälittänyt mies, kun tuntui että elämä on pelkkää työntekoa.

Se hyvä puoli on että mies on kuitenkin voinut vapaata pitää silloin kun on halunnut, alkua lukuunottamatta.

Mieheni on kuitenkin onnistunut yrittäjänä, ja vaikka ei mitään rikkaita ollakkaan, niin ei meillä rahasta tiukkaa ole. Omaisuutta on kertynyt jonkin verran ja säästöihinkin jää rahaa.

Mä arvostan yrittäjiä, vaatii paljon rohkeutta perustaa oma firma ja kovaa työtä että saa siitä elantonsa. Itse en uskaltasi sille tielle lähteä, tai sitten mä olen vain sen verran laiska :)

Mies ollut vuoden yrittäjänä ja pukkaa hommaa " mikä muilta jää yli" . Eli just juhannukset, joulut, illat ja viikonloput. Eli ei koskaan olla koko perhe yhdessä, paitsi aamuyöstä, mutta silloin nukumme.

Jos pystyy tekemään normaalia päivää, suosittelen.

yrittäjiä eikä töitä tehdä sen enempää kuin palkkatöissäkään. mies n.40 tuntia viikossa, mä vaihtelevasti 10-30 tuntia. toiminimellä tehdään, minä myyntihommissa ja mies rakennusalalla. en menis enää toisten töihin, sen verran itsenäiseksi oppinut. tietysti sairaslomat ym. palkattomia mutta kyllä me ainakin saadaan lomiakin pidettyä, vähän laittaa rahaa säästöön niin voi kyllä lomaakin sitten pitää (jos malttaa) ja voi pitää lomansa silloin kun huvittaa!

Yrittäjän pitää valmaistautua siihen että 50 tuntiset työviikot ovat arkipäivää ja joskus menee jopa sen yli. Yrittäminen teettää myös paljon paperihommaa ja selvittelemistä, joten sitkeyttä byrokratian selvittämiseen tarvitaan. Hyvä kirjanpitäjä auttaa paljon. Suosittelen yrittämistä kaikin puolin, mikäli olette kovia työntekijöitä. Laiskat eivät pärjää.

ÄLÄ KOSKAAN RYHDY YRITTÄJÄKSI - 50 asiaa yrittäjyydestä.

Kirja on tarkoitettu yrittäjyyttä harkitseville ja opiskeleville sekä yrittäjiksi ryhtyneille. Kirjassa käydään läpi 50 yrittäjyydesssä huomioitavaa ja varottavaa asiaa sekä kuvauksia niistä asioista, joita yrittäjyys yksilölle antaa.

Mun miehellä on muutaman hengen asiantuntijafirma. Työ it-alalla. Investointeja ei juuri ollut, toimitiloja ei tarvitse kun työ tehdään asiakkaan tiloissa. Homma lähti heti käyntiin ja joka kuukausi on pystynyt maksamaan itselle ja muille sen kuukausipalkan, jota sai ennen yrittämistä. Sen lisäksi osingot kerran vuodessa, joten tulotaso on kasvanut melko hyvin. Tällä alalla on vaikea saada asiakassopimuksia kesäkaudeksi (heinäkuu), koska asiakkaatkin ovat silloin lomalla.

Mitään yhteiskunnan tukia mieheni yritys ei ole hakenut.

Toki myyntityötä joutuu tekemään ja osaamisen ylläpitäminen on siis tosiaan omalla vastuulla. Samoin pitää tottua epävarmuuteen, joten yrityksen kassassa pitää olla rahaa, jotta palkkaa pystyy maksamaan.

Itsekin olen vanhempieni yrittäjyyttä lapsena seurannut ja muistikuvissa vain ne ikävät asiat eli aina piti olla valmiina töihin, oli sitten mikä ajankohta vain. Ja konkurssi lama-aikana, ei kivaa!

t. ap

Lomamahdollisuutta ei ole koskaan kesällä. Työtä tekee älyttömästi, myöskään kotona ei ole rauhassa töiltä. Puhelin soi joskus jatkuvasti. Jopa yöllä soitellaan joskus. Hän sanookin usein, että olisi ihana, kun olisi normaali työ ja voisi jättää hommat työpaikalle, kun lähtee kotiin. Ja vaikka työtä tekee näin paljon, ei palkka ole sen kummempi kuin muillakaan tavallisilla työntekijöillä. Tämähän myös riippuu tietysti alasta.

Miehesi yrittäjyys vaikuttaa myös sinuun monessa asiassa. Jos olet työtön, et saa mistään mitään korvauksia. Sinutkin lasketaan yrittäjäksi. Tämä on väärin, mutta näin se vain menee. Myös muullakin vaikuttaa, ja tätä kysellään joka paikassa.

Tukia kannattaa kysellä yrityksen aloittamiseen. Niitä saa, jos on hyvä liikeidea.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat