Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten teidän ekaluokkalaiset hoitavat kaverisuhteensa? Sopivatko ITSE keskenään että tänään minä tulen sinulle leikkimään tms. Vai pitääkö sinun vanhempana soitella toisen lapsen vanhemmalle ja kysellä voiko lapsi tulla teille leikkimään? Siis kyse nyt lapsesta joka ei asu ihan naapurissa eikä pääse itse tulemaan...

Kun mua vähän surettaa meidän pojan tilanne. Haluaisi kovasti yhden pojan luo leikkimään (tai hän meille). No oli kysellyt tältä pojalta suoraan, mutta silloin tällä pojalla oli jo joku toinen sinne tulossa leikkimään. Sama juttu vissiin tänään.

Soittaisitko sinä tän pojan äidille ja kyselisit suoraan, että haluaako hänen poikansa tulla meille joku iltapäivä leikkimään? Muutaman kerran olen tämän äidin kanssa muutenkin jutellut. Mutta jotenkin tulee vain sellainen tunne tästä pojasta, ettei hän oikein haluaisi mun poikaa sinne kun aina on "muka" joku muu kaveri sinne hänen luokseen tulossa?!

Kommentit (11)

Niin siis poika on käynyt tän toisen pojan luona muutaman kerran kylässä, viime keväänä. Mutta viimeksi aloite tuli meidän suunnalta ja siksi oon odotellut sieltäpäin kyselyjä. Mutta eivät ole kyselleet. Sitten poika itse kyseli tosiaan viime viikolla tuolta pojalta itseltään, mutta silloin oli jo joku toinen kaveri sinen tulossa.

Tuntuu että tän pojan vanhemmat on vähän passiivisia. Mä olisin hirveen mielelläni järkkäämässä pojalleni kaveriseuraa mutta on vaikea jos toinen osapuoli on passiivinen..? Eikä sitä haluais poikaansa kyläänkään tyrkyttää. Tää toinen poika ei nimittäin HALUA tulla minnekään kylään yksin, ilman äitiään! Sekin rajoittaa siis pikkasen...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli sii lapseni antaa sen toiselle lapselle kotiin vietäväksi.

Kirjeessä kysyn että voisiko "Liisa" tulla meille joskus leikkimään ja laitan mukaan oman numeroni.

Aina olen soiton saanut toiselta vanhemmalta, ja sitten ollaan sovittu jotain.

vanhempien kanssa saatetaan tekstailla että moneen asti voi olla, tai sitten vanhemmat soittelee itse lapselleen. Vähän vaihtelee eri lasten kanssa.

Mutta ne jotka ovat uusia tuttavuuksia ja asuvat kauempana, niin silloin ollaan me vanhemmat sovittu jotain.

Ihan senkin takia että, mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku tulee meille leikkimään. Mutta mä haluan tietää että sillä on siihen varmasti lupa ja vanhemmat tietävät missä lapsi on.

on menossa jollekin leikkimään. Annan luvan, jos tunnen kaverin ja tiedän missä asuu. Meille saa tulla kaverin kanssa. Eli itse hoitavat kaverijutut. Eskarilaisen kaverikyläilyt eivät vielä oikein toimi, kun ei saada oikein sopimaan. Ollaan tekstailtu, että voiko tulla ja päin vastoin, mutta aina toinen on jossakin harrastuksessa tms.

Onko mielestänne ok, että lähetän vaikka tekstarin tän pojan äidille ja kyselen koska poika voisi tulla meille leikkimään? Koska nyt mun poika sanoo itsekin, että ei ehdi leikkiä riittävästi välitunnilla (niinpä).

Ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat