Vierailija

kertoo jos vielä puhuu noin?

Kommentit (9)

Itse olemme aina esim. kysyneet toisessa persoonassa (" otatko" ), ja puhuneet itsestämme 1. persoonassa, mutta silti osa lapsista on käyttänyt puheessaan alkuun 3. persoonaa. Jotkut käyttivät jo heti puhumaan oppiessaan 1. persoonaa, mutta osalla se tuli vasta 3 - 4 vuoden iässä. Taantumisia meidän lapsilla ei ole ollut.

Mutta muistelen, että isosiskonsa olisi ollut jotain 3-4-vuotias aloittaessaan saman. Kuulostaa kyllä erikoiselta 6-vuotiaan puheessa, mutta en osaa yhtään sanoa mistä johtuisi. Ellei sitten jotenkin halua olla vielä lapsi. Onko ainut lapsi? Seurusteleeko ikäistensä kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ehkä joskus 3-vuotiaana, mutta nyt pari viime viikkoa on 5-vuotias tyttäremme puhunut juuri ap:n mainitsemalla tavalla. En nyt osaa olla kovin huolissani, kun lasta lapsettaa. Se on siis hänellä selvästi sellaista taantumapuhetta, johon liittyy lässytys yms.

Pikkusisko syntyi 1v1kk sitten, ja jo silloin tyttö käytti minä-muotoa.

On se mun korviini vähän hassua, jos 6-vuotias puhuu " vauvojen kieltä" ja viittaa itseensä kolmannessa persoonassa :) No, asuu meidän pihassa yksi 8-vuotiaskin joka puhuu " vaamaan" =varmaan, " taavii" =tarvii, jne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat