Sivut

Kommentit (23)

Kyllähän se mies aika kauhuissaan on kun Aino raivoaa, mutta koittaa kovasti rauhoittaa, sylissä kantelee ja juttelee koittaa antaa yleensä jotain ruokaakin.

Meillä on Ainolla vielä kaiken lisäksi menossa en syö mitään pullosta kausi, vielä viikko sitten meni pullo hienosti kitusiin mutta nyt ei suostu syömään pullosta mitään ei vastiketta eikä äitin omaa maitoa.

Ainoa tässä on se että kauppaankaan en raskisi lähteä kun tiedän että siitä seuraa kamala show, salillakin pitäisi käydä että saisi ittensä kuosiin.

Paino on kyllä tippunut siihen mitä se oli raskaaksi tullessa mutta lihaksen tilalle on tullut jotain kummallista höllyvää...............ja muhkuraista......

Kyllä mä maltan vielä kotona olla, ei mulla mikään niin kauhea bilehimo ole ja tota maitookin kertyy ihan mukavasti tisseihin eli en mä ihan hirmuisen kauan missään voi ollakkaan.

Mä ajattelin kuitenkin pitää Ainoa niin kauan pelkällä tissillä kun vaan mahdollista, 6 kk:ta on ajateltu sellaseksi kiinteiden alotukseksi mutta katsotaan nyt miten tämä sujuu ja miten tuo neiti maidolla pelkästään pärjää.

Sisko joutui alottamaan jo 3kk pojallaan vellin kun poika rupesi vetelemään tuollaista 1,5 litraa vastiketta päivässä ( lopetti imetyksen muutama viikko sitten )

Johan oli sekavaa, no saimpahan purkautua, hoplop treffit passaa mulle mainiosti kunhan vaan löydän perille joku 13 maissa olis mullekkin sopiva !

AA

Oli kyllä tosi kivaa ja ihanaa kun Osse kävi meillä neiteineen kyläilemässä :) Toivottavasti Osse et tule nyt enempää kipeäksi kun minä sinua tuolla ulkona juoksutin!

Karssuli. Meillähän on viimeiset 2kk tapeltu päikkäreiden kanssa, siis sisällä. Eli eipä ole neiti meinannut millään nukahtaa sisällä itsekseen. Nyt taas parisen viikkoa on nukahtanut kaikki aamupäiväpäikkärit ja osan kolmansista iltapäikkäreistä meidän sänkyyn mun peiton alle itsekseen :) Mutta siis yöunille on oikeastaan alusta asti nukahdettu itsekseen omaan sänkyyn. Ekat 3kk Iitu tarvitsi sen, että menen pimeään makkariin syöttämään neidin ja siitä sitten siirsin puoliunisena/hereillä omaan sänkyyn ja sinne useimmiten nukahtikin, mutta saattoi herätä vielä 1-4 kertaa tankkaamaan. Nyt viimeiset pari kuukautta on tehty jo silleen, että syötän Idan olkkarissa klo 20.30-21 molemmat tissit tyhjäksi, neiti irroittaa itse tissistä, kun masu on täynnä. Sitten vien hänet omaan sänkyyn pystyasennossa (röyhtäisee usein siinä matkalla). Laitan siis massulleen omaan sänkyyn ja sinne nukahtaa. Joskus todella harvoin jos herää vielä niin rauhoittuu ihan vain pään silittelyllä ja Sshhhssshhhshsh :) Mutta kaikille tämä ei varmaankaan ole näin helppoa. Pantleyn menetelmistä en tiedä hölkäsen pöläystäkään, mutta meillä tärkeintä on ajoittaa ne kolmannet eli vikat päikkärit oikein, jotta tämä kuvio menee hyvin ja pysytään aikataulussa :)

Heidikin jo porkkanaa maisteli :) Mitä tuumasi?

Nyt täytyy mennä kun joku eräs venkoaa sylissä ja repii kukkasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me tullaan treffeille ja sunnuntai sopii mainiosti. Kello 13 on passeli. Jenni ja D teidän on pakko tulla kans ;) Olis niin kiva nähä teitäkin.

Voi, Marika oli käynyt ultrassa ja nähnyt pikkuruisen vauvanalun :) Ihanaa! Ja ensviikolla näätte sit pienen pienen sydämen sykkeet. Onko sulla ollut muita oireita, kun tuo väsymys?

Millonkas Q:n ultra on? Onko tullut lisää raskausoireita? Joonan lempparipuuha on kans videoille meno ja tutulta kuulosti toi, et kun kieltää jotain niin vauva vaan nauraa ja luulee sitä leikiksi :) Hassuja nämä meidän pienet.

Aurora, me asutaan täs aika lähellä keskustaa. Pari kilsaa on meiltä keskustaan. Täältä Lohjaltako te sinne Hoplopiin lähette?

Kiva, että AA:kin tulee HopLopiin. Mukava nähdä teitäkin, joita en oo aikaisemmin tavannut. Mä ootan jo innolla treffejä. Kiva nähdä myös vanhoja tuttuja, kun viime tapaamisesta on kumminkin aikaa ja vauvat on kasvanut niin hurjasti.

Enempää kommentoitavaa en muista. Oli jälleen kerran pitkä työpäivä ja huomenna yövuoro. Blaah! Täytyy koittaa jaksaa. Mitäs Kissankellolle kuuluu? Yritähän ehtiä välillä ees pikaseen moikkaamaan.

pesukarhu ja Joona 10,5kk

Nyt on neuvolassa käyty ja äänestämässä ennakkoon myös=) Hyvin oli Oliver kasvanut; syntymäpaino olis siis 3580g ja pituus 50cm. Nyt mitat oli 4390g ja 55,3cm!! Painoa tullut 250g/vko kun sellanen 150-200g riittäisi kuulemma. Mut parempi näin päin:=) Meillä syödään siis nyt sellanen 120ml kerralla, suunnilleen 850-950ml päivässä. Taitaa täällä käydä 3kk iässä kuten kaiman siskolle, ei varmasti aleta kantaa lavatolkulla korviketta jos sitä menee litratolkulla;)

Paljonkos ollut muiden enskavauvojen 1kk mitat???

Hanin tyttöjen ilta kuulosti mukavalta, täällä kans odotellaan tollasta:)) Josko joku ilta sitä pääsisi tuulettumaan! Tosin en muutenkaan ole kauhen aktiivisesti " ulkona" käynyt ennen odotustakaan, baarissa noin 3 krt/vuosi.

Viipero, nautihan vikoista Fazerin sinisistä!=) Mulla maitoallergia ja kaikki maitoproteiini siis pannassa. Mutta kun siihen tottuu, niin eipä tee mielikään. Vaikka olen ollut himosuklaansyöjä aikoinaan.

Bejpi, tossa ylhäällä näet meidän mitat jos auttaa sua! Eli lähtö ja 1kk tilanne:=)

Milloin teillä tullut eka hymy? Kun terkka sitä jos kyseli, mutta vielä ei olla hymyä Oliverilta saatu:( Eli koskas vois alkaa odotella kun huomenna tulee 1kk täyteen?

Hei jos vaan muistatte, niin laitattekos ne vauvojen iät loppuun!! Kun tällaisia lahopäitä täällä mukana;)

Nyt aletaan leffaa katsomaan, mukavaa illanjatkoa!

Mites Hoplopin tilanne?

A & O

AA:n tyttö oli raivonnu isälleen... :( Voi kurja. Mä muistan kans, että joskus Heidi itki niin sydäntä särkevästi, että muaki alko itkettää... Nii joo nyt muistan, se oli semmonen ihme yht´äkkinen itkukohtaus ja luulin, että heidiä sattuu johonkin, mutta ei sillä onneks ollukaan mitään vialla.

Han ja vauva oli säästyny Norolta. Hyvä juttu... Se oliski kun sen sais ni hiphei.. Mutta onneks ei tarttunu teihin!

Mä meen laittaa Heidin nukkumaan... Mut sitä ennen vielä -> Heidi sai tänään ekaa kertaa sosetta! Porkkanasosetta.. :) Alunperin aattelin, että ens viikolla alottaisin, ku täyttää sillon 6kk, mutta tänään oli sit sylissä niin sopivassa asennossa ja meillä oli lusikkakin valmiina, ni pyysin sit miestä tuomaan sosetta meille. =)

Burde ja Heidi 5,5kk

Eli meillä ristiäiset 24.3 ja äiti + veli jää varmasti yöksi. kunhan ei kukonlaulun aikaan nähdä, niin mukana ollaan=) eli klo 13 jälkeiset ajat passaa ja voidaan tietty tulla vähän myöhässäkin jos muut aamuvirkkuja.

palailen neuvolan jälkeen

A & O 3vkoa6pvää

Kiitos kaikille vastauksista vieressä nukkumiseen liittyen!

paljn hyviä näkökulmia ja vinkkejä, kiitos. Nauratti kun ajattelin sitä jennin patenttia " raahata" vauva puolelta toiselle. :) kätevää, pitänee kokeilla.

Mäkin välillä imetän sillai samalla kyljellä, että kallistan enemmän, mut siinä ei itsellä ole kovin rento olo. Elli tosiaan on aika levoton aina klo 5-7 aamuyöstä, se ei ikäänkuin jaksa enää nukkua mut on kuitenkin ihan väsynyt ja kiehnää siinä vieressä. Meillä vauva on välisä, kun mies on superherkkäuninen niin ei koskaan vahingossa käntyis vauvan päälle.

Pitänee kokeilla jättää röyhtäyhtämättä kun rauhassa nukahtaa viereen syötyään, ehkei se oliskaan välttämätöntä... kokeillaan. Kiitos vielä.

Niin ja kiitos makkaralle treffeistä, olipas mukavaa. Hassua kyllä oli jotenkin. En ole ennen ollut treffeillä niin tuntui muka hassulta. kauheesti oli vauvallisia siellä paikalla... Ihanat olivat mahat niillä muilla, pian ovat kaikki jo tällä puolella. :) Kiva.

Nakki on kyllä suloinen pikkuvauva, ihan neidin näköinen nöpö. Pääsittekö hyvin kotiin vai oletteko edelleen puristuksissa josain ovien välissä? ;)

Elli hymyili ekan keaan ristiäispäivänä, oli silloin tasan 1 kk. Nykyään ihana leveä ienhymy tulee aina ollesa hereillä, on se ihana. Tosi paljon muutenkin on muuttunut tuossa 1-2 kk iässä paljon enemmän kontaktiaottavaksi ja tietenkin isommaksi myös. Huomasi kyllä kun tapasimme makkaran ja nakin, että vauvat kasvaa ihan supernopeasti! Elli vaikutti jo ihan isolta ja on siis 2 kk ja päivän.

Ellin kasvua:

syntymämitat: 2900g, 47cm, pipo, 32

lähtöpaino: 2685g

2 vkoa: 3005g, 49,5cm, 33,5

4 vkoa: 3675g, 53 cm, 34,5

6vkoa: 4670g, 55cm, 36,5

2kk: 4895g, 57cm, 37,5

neljän ja kuuden viikon välissä tuli siis kilon kertapyrähdys, nyt vähän rauhoittunut, mutta onhan se minityttö kasvanut jo ihan isoksi ja reippaaksi. :)

Kiva huvikseen nähdä teidän kasvua. Burden Heidi onkin aika pitkä ja hoikka, eikös?

jeps, nyt viihdyttämään ihanaa-Elliä!

-iisa ja elli 2kk

Mä oon tässä pari päivää miettiny kahden viikon päästä olevaa 3kk neuvolaa, miten tarkka se 5kg:n raja on rokotuksessa? Mites sitten jos neidin paino ei olekaan noussut kuukaudessa 330 grammaa..? Meinasin jo soittaa ajan " välipunnitukseen" , mut hermoilenko turhasta? Miten muiden neitien paino on noussut? Meillä lähtö oli 3450g.

Tänään pääsen ekaa kertaa TKD treeneihin! Ihanaa päästä taas tekee jotain kuntonsa eteen.. :)

Äh, Eve huutaa parvekkeella.. Palaillaan illalla..

bejpi ja huutava Eve kohta 2,5kk

Kaima oli saanut uuden auton, voi miten kiva !

Millille onnitteluja uuden oman kodin ansiosta, se on tosi ihanaa kun pääsee laittamaan.

Jennin ¿pikkuinen¿ on sitten noussut seisomaan voi vitsit miten äkkiä ne oppii uutta !

Tokkopalle OIKEIN KOVASTI onnea pikku prinsessasta, mä olen kyllä huomannut ilmoituksesi, mutta en sitten pässi ole muistanut onnitella.....se on tää ÄDE, niin muuten uudessa perhe lehdessä oli oikein juttua näistä Äitien harvapäisyyksistä, joten emme ole ainoita.

Viiperon Aleksi nauraa ääneen....ihanaa, mäkin kovasti odotan koska Aino ryhtyy nauramaan, vielä ei mitään tule ulos mutta ei se kaukanakaan enää ole.

Voi vitsi miten NapNapin tyttö on jo iso ja hirmuisen pitkä.

Burden Heidin kuvat oli Aivan ihania, oikein kikattelin täällä kun katselin kuvia.

Amy oli ollut juhlimassa, mäkin vielä muutama viikko sitten unelmoin että lähtisin Antti Tuiskua kattomaan kun sen lava show on kuulemma ihan älyttömän hyvä. ( en ole mikään fani kuitenkaan )

Vaan eipä tartte lähtee mihenkään, Aino alkaa aivan tolkuttoman raivoomisen kun mä tai mun ääni katoaa näkyvistä, kävin yks päivä apteekista hakemassa sellaisen kunnon niistäjän ( kun noista kaupan punpuista ei oo mihenkään ) niin neiti oli pitänyt aivan tolkutonta raivoomista, mies oli puhelimella kuvannut sitä itkua, kun se näytti sitä mulle niin multa pääsi ihan lohduton parku !

Oli se vaan niin kamalaa kuunneltavaa.

Meillä Ainolla on elossa Isän puolelta Äiti, joka asuu 20 kilsan päästä meiltä Keravalla.

Appiukko kuoli syöpään muutama vuosi sitten.

Mun Äiti on vielä elossa ja asuu 60 kilsan päässä, mun isäkin on elossa, mutta ei ole Ainoa vielä nähnyt, mutta syyttäköön itseään, ristiäisiin ei päässyt tulemaan eikä ole näkynyt sen jälkeenkään vaikka pyydetty on.

Mun Mummokin on vielä elossa ( vaikka puhuukin aina että kuolee kohta ) ja virkeä mutta välimatkaa on 100 kilsaa joten ihan tostanoinvaan ei viitti kylään lähteä.

Mites ne HoopLoopin treffit koskas ne olikaan, ei Aino siellä nyt mitään voi tehdä, mutta katselen mielelläni kun muitten mukulat rymyää, se on niin suloista ja hauskaa.

Nyt äkkiä suihkuun ennenkuin Aino herää.

AA ja AE 4 päivää vajaa 3 kk

Pitkästä aikaa meikäläinen avasi pinon! Wou.

Me ollaan seiskasta asti jo oltu hereillä. Viime yö meni mukavasti, pari kertaa Aino heräsi syömään. Taitaa olla tauti hellittämässä, molemmilta tytöiltä. Voitais ehkä jopa jo mennä ulos kun on lämmin ilma ja Aino ei enää yski. Jee!

Eilen illalla otin käytöön Pantleyn opit tissistä irroituksen suhteen - onko kukaan lukenut Pantleyn kirjaa Pehmeä matka höyhensaarille? Muistan että MiaMik ainakin kerroit saaneesi Idan nukahtamaan omaan sänkyyn tuolla tai vastaavalla tekniikalla? Neljännellä kerralla Aino suostui jäämään ja nukahtamaan omaan sänkyyn, tosin taisin hippusen liian kauan imettää, eli olisi tyttö saanut olla hieman virkeämpi. Mutta tänään jatketaan koitosta.

Sitä pitikin kysyä MiaMikiltä että kuinka kauan kesti että Ida oppi nukahtamaan itsekseen? Ainolla se varmaan kestää jonkin aikaa kun on jo näin iso tyttö ja näin kauan nukahtanut tissille.

Nyt täytyypi mennä suihkuun mutta palailen vielä myöhemmin linjoille!

Karssuli & Aino 5kk+

Eli ei oo tosiaankaan enää nykyään voimassa se 5 kg rajapyykki, tai siis näin meille ainakin keskos-osaston hoitaja sanoi. Meidän pikkuinenhan oli syntyessään 1940 g ja 3 kk iässäkin vaan 4510 g. Ja ihan normaalisti rokotettiin.

Mä vaan istuksin koneella, vaikka olis hyvä tilaisuus kellahtaa hetkes sohvalle, kun syömälakkoilija nukkuu pihalla. Aamulla kun meillä herättiin jo kuuden maissa... Luulin että oisin aamulla saanut nukkua, kun Aino illalla hyydähti vasta vähän ennen kymmentä, mut ei :( Nyt se onkin sit ite nukkunut melkein enimmän osan päivästä...

Syömälakkoilija ei muuten syö enää edes unissaan kunnolla :( Ihana mieheni soitteli onneksi tänään TYKSiin, jossa ollaan käyty keskos-kontrolleissa vähän sillon sun tällön. Kerrankin siellä oli paikalla yks vanhempi mukava hoitaja, joka oikeesti oli sitä mieltä, ettei maitoallergiakaan ole ihan poissuljettu vaihtoehto, ja että ainakin se kannattaa selvittää. Tähän mennessä kun on varovaisesti koittanut ite sitä epäillä, on lääkärit vaan olleet sitä mieltä, että ei voi olla kun kuitenkin tyttö kasvaa ihan hyvin ja on tyytyväinen ym. (paitsi silloin kun pitäis syödä...) Eli toivottavasti tästä päästäis asiassa eteenpäin, vaikka se tietääkin taas ramppaamista tutkimuksissa!

Tuli aikas omanapainen juttu... Noh, kommentoin vaikka myöhemmin jotain, kun luen jutut uudelleen, mut nyt kyllä meen hetkes sohvalle :)

Ope ja Aino perjantaina 5 kk

miksihän en ikinä lue tekstejä uudestaan...? tulee ihan idiootti olo kun lukee oman kirjoituksen uudestaan ja se on ihan siansaksaa... ja kuitenkin luulin osaavani kirjoittaa. :)

-ii-

jenni_117:

Lainaus:

D taas on hypännyt tuolta hyähensarjasta pois tossa 6-8 kk välillä :). Nyt alkaa jo osa 74 cm vaatteistakin käydä pieniksi! Eli meillä ainakin kasvetaan (kuullostaa tosi kökölle, mut en keksi miten toi sanotaan), vaikkei syödäkään kuin pienten vauvojen ruokaa ;)

Joo, mä oon kattonutkin, että meidän quu jää yksinään höyhensarjalaiseksi, kun D on ottanut oikein kasvuspurtin. Ei ne tossa asiassa ookaan enää niin samiksia. :) Meillä vieläkin menee 68cm vaatteet, mutta samalla on käytössä 74cm vaatteet.

Niin ja siitä Vanessasta, että oikein me oltiin bongattu, jee jee! On niille vauva tulossa! :)

Viipero tais kysellä tosta quun korvatulehduksesta, että onko poitsu ollut flunssassa. Ja onhan se. Helmikuussa meillä oli koko perheellä kahteen otteeseen flunssat, ilmeisesti kaksi eri pöpöä, ja quulla vaan toi lievä nuha jatkuu edelleen. Luultiin, että flunssa on oikeestaan jo ohi, mutta nyt sitten tuli tää tulehdus. Onneksi antibioottikuuri näyttäis tepsivän, kun lohduton itku on loppunut ja poika puuhastelee jo tyytyväisenä.

Uusin leikki on, että quu alkaa ryömiä kovaa vauhtia videoita kohti. Sitten quu kurkistaa olan yli, että saako sinne mennä. Äiti huutaa " EI" ja poitsu nauraa ja jatkaa matkaansa. Tätä samaa jatkuu niin kauan, kunnes lopulta joudun nostamaan sen toiselle puolelle olohuonetta.

Että voi aika madella! Meillä ei ole tällä viikolla mitään tekemistä, kun ollaan " karensissa" kerhoista ton korvatulehduksen takia. Ja lisäks voiskohan joku kääntää vähän kelloja niin että pari viikkoa hujahtais kuin siivillä? Jännittää niin kauheesti nää ihan ekat raskausviikot, että en kestä kohta enää! Paitsi että kestettävähän tää on. :) Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan, kun mun on pakko saada tietää jossain välissä ennen np-ultraa, että siellä edes on joku pikkuinen piiperö kasvamassa...

Marikallako on huomenna se ultra? Tulethan sitten kertomaan kuulumiset!

-Q- ja -q- 7kk ja masuvaavi edelleen 4+? (huoh)

Aurora: Heidin 1kk neuvola tekstissä lukee, että hymyilee.. joten varmaan niihin aikoihin on myös ekan kerran hymyilly (hymy tuli sille neuvolasta saadulle hymynaamalle).

MiaMik: Joo... mä päädyin sit antaa heidille sitä sosetta, kun sillä tuntuu nyt olevan enempi herkkyyttä tohon lusikkaan ja nielemiseen kuin ennen.. Ja onhan tässä se pauttiarallaa 6kk täysimetystä tullutkin! :D Jey!

Tässä Heidin mitat.. ni saa kaikki halukkaat vertailla. :D

Syntymäpaino 2890g, pituus 50cm

Lähtöpaino 2760g

kotona 3110g

2,5vkoa 3490g, 53cm

1kk 4145g, 55cm

8vkoa 4795g, 58cm

3kk 5240g, 59,5cm

4kk 5660g, 63cm

5kk 6205g, 65,3cm

Viiperon pojuko oli jo 70cm! Vau! Kyllä äidinmaito on sitte jytyä kamaa!! Mihin siinä enää soseita tarttee??? ;)

Burde ja Heidi (joka venkuloi tossa vieressä Bumbossa)

Joo elikkäs käytiin siellä ultras... Raskaus siellä näky ja sikiön kaiut ja kohtu oli sellainen ku pitiki mut taaksepäin kallistunu. Sykettä ei vielä havaittu mut ens vkon keskiviikkona mennään uudestaan ni sit pitäis jo näkyä :) Me kyl oltiin näkevinään mut tais olla vaan harhaa. Rakkoki oli vielä tyhjä ni ei siitäkään ollu apua mut ihan yleistä kuulemma vielä täs vaiheessa ettei näy :) Mut vielä jännitetään reilu vko...

Meillä on Eetu kärsiny jouluisesta flunssasta asti korvatulehduksista ja 3 kuuriä söi ilman tulosta... Sit päätettiin et mennään Homeopaatille ja kokeillaan niiden valmisteita ni kuinkas ollakaan tänään tarkastuksessa tulehdukset oli hävinneet :) Nyt sai vielä valmisteita tuon oman vastustuskyvyn parantamiseen! Jospa tää meidän korvakierre olis nyt historiaa ja muutenki välttyis nuilta pöpöiltä! Ja meillä oli tuo Noro -viruski muutama vko sitten mut onneksi Eetulla ja mulla pelkkänä ripulina mut miehellä sitä tuliki sit molemmista päistä... Järkky tauti!!

Mut nyt suihkuun ja nukkuun ku tää väsymys on jotain aivan järkyttävää!!

Marika rv7+jotain & Eetu 1,1v

Mulla on vauvan sivut herjanneet täsä viime viikon loppupuolelta alkaen, enkä oo päässyt kirjoittelemaan mitään. Vieroitusoireita... :D

TOKKOPALLE onnea, jos en ole vielä onnitellut (ei voi muistaa :D).

AA, miten teillä mies suhtautuu siihen, että tyttö vain huutaa kun olet poissa eikä rauhoitu hänen hoidossaan? Meillä mies on välillä ihan reppana, kun se pelkää, että Rumpali ei tykkää hänestä tai vierastaa häntä, kun välillä ei rauhoitu hänellä. Oon kyllä selittänyt miehelle, että silloin kun poika ei rauhoitu _pelkällä_ sylittelyllä, hänellä on nälkä ja koska mulla on nuo luonnolliset avut tuohon nälkään, siksi poika rauhoittuu mun sylissä nopeammin (koska pääsee syömään). Kyllä se mies taisi ymmärtää, mutta hän vain sanoi tuntevansa olonsa välillä niin avuttomaksi, kun ei saa poikaa heti rauhoittumaan. Voi toista :)

Oikeasti pitäis nyt kyllä tehdä jotain hyödyllistä, mutta LAISKOTTAA. Huonohan sitä on :D

Olin pe viettämässä tyttöjen iltaa äidin ja siskon kanssa. Oltiin syömässä ravintolassa ja sen jälkeen käytiin vielä drinksuilla jossain kuppilassa. Oli kyllä mukavaa! Ja ihana oli päästä tuulettumaan, vaikka kyllä sitä koko ajan mietti, että miten kotona pärjäillään ja että pitäisi olla kotona jne. Vaan sitten pakotin itseni rentoutumaan ja nauttimaan siitä, että sain syödä ilman kiirettä (tämä on muuten nykyään erittäin harvinaista!) ja juoda lasin viintä :)

Tuon illan jälkeen mun vanhemmat sairastui norovirukseen ja koko viikonloppu meni siinä, kun odoteltiin, että ollaanko mekin saatu tartunta, kun olin ollut äidin kanssa tekemisissä. Kyllä pelotti ihan hirveästi, että poika olis saanut tartunnan! Niin raju vatsatauti noin pienellä on aika vaarallinen, mutta onneksi meidän poppoo selvisi ainoastaan stressillä. Eli tauti olis jo puhjennut jos olis puhjetakseen, onneksi vältyttiin. Nyt kyllä tuntuu siltä, että en taida poikaa vähään aikaan viedä mihinkään julkisiin paikkoihin, sen verran lujaa säikäytti tuo, kun aivan hyvin olis voinut tarttua meihinkin ja poikaan. Huhhuh.

Nyt tekemään jotain hyödyllistä, kun poika vielä nukkuu :)

Han ja Rumpalipoika 1kk 1vko

D ei malta nukkua, kun taitaa unissaankin liikkua ja harjoitella seisomista tukea vasten :)

Aleksikin vetää komeasti ohi mitoissa meitin pullero palleron :)

Oliverkin oli hienosti kasvanut! Iitu oli 1kk iässä 4920g ja 53,1cm (sm 3765g ja 49cm).

Ja taas mennään :D

MiaMik ja Ida 5kk++

Aleksi meni jo 21.30 nukkumaan, ei koskaa näin aikasin oo menny. No johtunee siitä että päiväunet oli tänään ½+½+1½ tuntia.. Kun nyt nukkuiskin hyvän pätkän, mutta heräähän tuo viimeistään tunnin päästä itkemään :/ No jospa maidottomuus alkaisi sitten pikku hiljaa auttaa. Toivottavasti. Alkaa aika lailla väsyttää tunnin välein heräilyt yöllä. Ja tietenkin sydäntä särkee toisen itku :(

Aleksi hymyili ekan kerran viiden viikon iässä. 1kk neuvolaa meillä ei ollutkaa, mutta 3vkon iässä mitat oli 4800g (pituutta ei mitattu), ja 6vkon iässä 5870g/59,6cm. Ja syntyessään siis 3680g/52cm.

Aurora, kyllähän tuohon maidottomuuteen tietty tottuu. Aluksi tuntuu vaan niin ankealta kun tuntuu että kaikki hyvä on kielletty. Mutta mitäpä sitä ei tekisi oman pikkuisen (vai voiko tuota adjektiivia enää käyttää :D ) eteen tekisi!

Heidistä oli söpöjä kuvia! Ja soseita sielläkin maistellaan. Joo mulla on kyllä aika moista maitoa.. Ihan oikeesti mietin jo että jos sittenkin sinne puoleen vuoteen jatkaisi täysimetyksellä. Mutta toisaalta onhan tuo imutahti tihentynyt ja öisinkin syödään ehkä nelisen kertaa, joten varmaan alkaa olla aika jo makuannoksia soseista antaa. Tuntuis oudolta että melki kymmenen kilonen pärjäis pelkällä maidolla ?! :)

Marika oli käynyt ultrassa ja kaikki hyvin, hieno juttu! Jaksamista väsymyksen kanssa, onneksi se helpottaa yleensä alun jälkeen.

Jennin D:llekin onnea uudesta taidosta :)

Nyt en kyllä pysty muistamaan mitä vielä piti kommentoida..

Taidan mennä lepuuttamaan ÄDE-aivoja.

Viipero & Aleksi 4kk

4kk neuvolassa kävimme tuossa aamupäivällä. Uudet komeat mitat 8700g ja 70cm! Mitähän hormonimaitoa multa tulee.... :)

Yö- ja iltaitkuista ym. mahavaivoista juteltiin, ja terkka oli sitä mieltä että saattaisi hyvinkin olla sitä maitoallergiaa (vaikkakin kasvu hyvää.)

Alan nyt siis uuden 2vkon täysin maidottoman dieetin, jota tietenkin jatkan jos sillä vaivat lähtee. Jos ei, yhteys neuvolaan ja sitten lääkärille. Meillähän on pulauttelukin lisääntynyt hirveästi, eilen illalla Aleksi pulautti varmaan 20 kertaa.

Kiinteitä aloitellaan viikon päästä, annetaan masun nyt ensin rauhoittua jos maidolle on allerginen. Kiinteät aloitetaan mahd. vähän allergisoivilla, eli kesäkurpitsa, bataatti, maissi, ruusunmarja. Perunaa vasta näiden jälkeen.

Tässä juuri vedän Fazerin sinistä kaksin käsin, huomenna ei sitten enää ;(

Semmottii tänne. Aleksi tuolla nukkuu ja yskii vähän väliä. Ei meillä flunssaakaan ole ollut enää moneen viikkoon, mitähän tuo on?

Jaahas, ne oli ½ tunnin päikkärit :( Pitää mennä... Palailen.

Viipero & Aleksi 4kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat