Vierailija

Mies on hyvä ja kantaa kortensa kekoon kotihommien ja lastenhoidon suhteen, mutta kaikki ulkopuolisten kanssa asioinnit joudun minä tekemään. " Hoida sä" , kuittaa mies. Jos hän poikkeuksellisesti hoitaa jonkin varaukset tms. vaikkapa nyt matkoille, se menee yleensä mönkään, kun hän ei muista esim. varata lapsille lisävuoteita jne.

Tietenkin tuo voi lannistaa, mutta hei: olen minäkin joutunut opettelemaan tuollaisten hoitamisen kantapään kautta. Ei kukaan ole seppä syntyessään, asiointitavat pitää jokaisen opetella.

Joten meillä minä olen se " perheenpää" , joka hommaa remonttiporukat, kodinkonekorjaajat, varaa ulkomaanmatkat ja hotellit jnejne.

Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta on noissa aikalainen homma. Ja jos minä en niitä hoida, mies mököttää, kun hommat ei suju. Pöh.

Kommentit (11)

Minä hoidan " naisten" jutut (useimmiten liittyy lapsiin) ja mies kaikki teknisemmät kuten taloon ja autoon liittyvät paperihommelit+ puhelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja välillä olen niin tehnytkin. Mutta kun silloin niitä ei todellakaan kukaan hoida... ja pahimmoillaan siis mies mököttää päiväkausia, kun ei ole järjestettynä lomalle mitään tekemistä ;DDD

ap

En ole kamalasti ajatellut asiaa, mutta varmana on noin, että siitä on aika lailla vaivaa ja riesaa. Pitäis varmaan terästäytyä, mutta olen aika arka soittelemaan minnekään vieraaseen paikkaan.

Mielelläni laitan kaikki tollaset miehen hoidettaviksi. Päivähoitoasiat, postiasiat, varaukset, valitukset, huoltomiehet sun muut saa mies hoitaa. Mies tulee vieraiden kanssa paremmin toimeen ja minä en yleensä koskaan saa aikaiseksi. Vielä ei ole valittanut...

Miehen saamattomuus on liikaa, en millään jaksa hoitaa asunnon ostamista, remppoja, lomien varaamisia, lasten päivähoitopaikkojen sopimista, viikonlopun ohjelmaa, kaupassa käynnin suunnittelemista ym. vastaavaa yksin. Saamaton mies kotona, töissä vaativissa asiantuntijatehtävissä. Pärjätköön nyt yksin.

joskus testaan huvikseni miestä (en enää koulutusmielessä vaan ihan omaksi ilokseni), että saako se mitään tehtyä. meillä hajosi taannoin olohuoneen lämpöpatterista venttiili ja se jumittui varmaan täysille se patteri. kämppä oli niin läkähdyttävän kuuma että ovella jo iski hiki päälle. mies puhui ja tuumaili viikkotolkulla että pitäisi tilata huoltomies. minua ei lämpö haittaa siihen malliin kuin miestä ja ajattelin että katsotaas saako se tätä hommaa hoidettua.

ehkä kuukauden päästä vihjasin miehelle että talon alakerrassa on postilaatikko johon pannaan vikailmoitukset, ja vikailmoituskaavakkeita on lokerossa sen laatikon vieressä. mies lupaa hoitaa homman ja tuskailee hikisenä.

loppujen lopuksi pyykkituvalla oli vesiputki jäässä ja mun oli jokatapauksessa soitettava huoltofirmaan, joten mainitsin samalla patterista. miehet tuli seuraavana päivänä korjaamaan. mikä oli sikäli harmi että mun mainio ihmiskokeeni keskeytyi, enkä ikinä saanut tietää olisiko mies tehnyt ilmoitusta patterista.

no joo, yleensä en testaile miestä vaan hoidan itse kaikki hommat. mulle tää sopii, sillä mun mies myöntää avoimesti että mä olen meillä pomo ja perheen pää, ja että hän arvostaa mun työpanosta.

mutta ainakin meillä mies työkseen soittelee eri paikkoihin, joten ei ole kovin arka. Kai sitä nyppii se palaute, jota tulee, kun varaukset ja asioinnit on menneet ihan mönkään... eli kai mussakin on osasyy. Toisaalta, narisee sekin mulle, jos minä olen hänen mielestään tehnyt vikavalintoja.

ap

Vierailija:

Lainaus:

En ole kamalasti ajatellut asiaa, mutta varmana on noin, että siitä on aika lailla vaivaa ja riesaa. Pitäis varmaan terästäytyä, mutta olen aika arka soittelemaan minnekään vieraaseen paikkaan.

se oli *todella* uuvuttavaa!! Toinen ei tajunnut ollenkaan, paljonko siihen menee aikaa. Vaikka molemmat osattiin kieliä, myös kaikilla omatoimimatkoilla minä hoidin ulkomailla lippuvaraukset, ruokatilaukset, tienkysymiset jne.

Tässä nykyisessä suhteessa olen vain kieltytynyt tekemästä kaikkea. Sanon vain etten ehdi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat