Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistä tiedätte paljonko pukea lapselle vaatetta kun ulkoilette? Vanhemmat lapsensa parhaimmat tuntiat mutta ilman neuvoja eivät osaa lasta pukea asianmukaisesti.

Kommentit (12)

No, tuolla logiikalla neuvola- ja lääkärikäynnitkin olisivat ihan turhia ;)

Tottakai jokainen osaa pukea lapsensa, mutta virhearviointeja tulee silti joskus. Talvihaalari päällä voi joskus tulla hiki, joskus kengät kastuu kun koti-ikkunasta ei näy vesilammikoita mutta puistossa olikin märkää.

Onneksi sinulle, ap, ei koskaan satu virheitä lasten pukemisen suhteen, etkä ikinä kysy neuvoa pukeutumisasioissa. Kirjoitustaidossasi sen sijaan on parantamisen varaa. Päivähoitohenkilökunta on muuten yhdyssana :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja vanhemmat voi itse sanoa toivomuksia lastensa pukemiseen. ja yleensä laitetaan ne vaatteet joita naulakosta löytyy, eli ne mitkä vanhemmat on laittanu mukaan, mutta tietenki katotaan että ne on asialliset vaatteet.

Minun lapsi on myös päiväkodissa ja mielestäni se on mun asia vanhempana miettiä mitä lapsella on päällä, että tarkenee.

Tietenki hoitajat voivat vähentää vaatteita jos ilma lämpenee iltapäivällä.

aamupäivän ja iltapäivän lämpätila voi vaihdella paljonki näin keväällä, aamulla on pakkasta mutta kohta voi iltapäivällä olla jo kymmenen astetta lämmmintä.

Minä, joka olen töissä, vai päiväkodin tädit?

Mulla tosin on kaksi lasta, ja olen osannut pukea heidät melkein aina itse. Joskus ulos lähtiessä kysyn esim. äidiltäni joka on jo sinä päivänä ulkoillut että miten kylmä/kuuma pihalla todellisuudessa on. Lämpömittari kun ei kerro koko totuutta.

Vierailija:

Lainaus:

lapset yksilöitä,toinen tarvitsee enemmän vaatetta kuin toinen. Maalaisjärjen käyttö ei ole kielletty yhden lapsen äideiltä! -ap

Vierailija:

Lainaus:

Mistä tiedätte paljonko pukea lapselle vaatetta kun ulkoilette? Vanhemmat lapsensa parhaimmat tuntiat mutta ilman neuvoja eivät osaa lasta pukea asianmukaisesti.

Totta kai lapselle puetaan juuri ne vaatteet jotka vanhemmat ovat tuonneet päiväkotiin. Jokin " näppituntuma" on vuosien varrella tullut tuohon pukeutumiseen muutenkin. Onko sinulle sanottu ettet osaa pukea lastasi oikein? Epäilen kovasti.

Hiukan joskus kyllä ihmetyttää vanhemmat, jotka tuovat lapsiaan täysin epäasiallisissa vaatteissa. Näissä tapauksissa ei todellakaan ole kysymys siitä että puetaanko lapselle villapaita haalarin alle vai eikö.

kuin 1 lapsen äidillä......

Vierailija:

Lainaus:

kun toisissa ketjuissa äidit kysee mitä lapsilleen pukevat päälle. Eivät itse tiedä!!! -ap

Päiväkodin väki on minua (äitiä) parempia vaatevalitsijoita. Minä kun laitan sen mitä luvattiin säätiedoituksessa ja he osaavat muunnella tuomia vaatteita sään mukaan. Esimerkkinä sanoisin että aamulla on villahaalri lapsen yllä kun mennään mutta jos iltapäivällä on lämmintä niin hoitajat eivät sitä ole laittaneet.

Osaavat myös pyytää vanhempia tuomaan lämpimiä vaatteita jos niitä puuttuu. Tuntuu olevan kovin yleistä että lapset ovat liian vähissä vaatteissa sillä lapsia hakiessa kuulen kuinka monesti sanovat (muille vanhemmille) että laitoimme päiväkodin kurahousut kun ei ollut omia mukana, tai pitäisi tuoda pitkähihainen paita kun lapsi paleli ilkona t-paidassa, jne. Meillekin olivat kerran laittaneet päiväkodin kaulahuivin kun oma oli unohtunut kotiin.

Että mä ainakin voin sanoa vain kiitosta siitä miten hyvin osaavat huolehtia siitä että lapsilla on oikeat vaatteet kullekin säälle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat