Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuinka paljon olitte laiminlyöneet hampaiden hoitamista ennen juurihoidon tekemistä?

Kommentit (6)

Juurihoito tehtiin lapsena paikattuun hampaaseen, kun paikan alla oli alkanut muhia. Ei sille itse mitään voinut. Sen olisi ehkä lapsena voinut estää, että reikää ei olisi tullut aikanaan ollenkaan, mutta 60-luvulla oli hampaitten hoito ja valistus vähän toisenlaista kuin nykyään. En siitä siis vanhempianikaan syytä.

Käytän ksylitolia, en juo limuja tai mehuja päivittäin, syön karkkia harvoin, en käytä sokeria muutenkaan esim kahvissa, käytän hammaslankaa, käyn hammaslääkärissä säännöllisesti. Silti neljä juurihoidettua hammasta. Että ei se aina ole siitä hoidosta kiinni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerran oli lähellä, että olisi tehty eikä todellakaan johtunut huonosta hygieniasta ja hoidon laiminlyönnistä. Hammas oli paikattu ja sinne oli jäänyt kolo, josta sitten reikä jatkoi kasvuaan siellä paikan alla. Enkä huomannut mitään sitä enne, kun koko hammas ja se paikka romahti.

Vierailija

15-vuotiaana. Mietin silloin että jos jo niin nuorena minulta tapetaan hammas, niin onko minulla nelikymppisenä enää hampita suussa... Jännä juttu, muut hampaat olivat ihan terveitä. Selvisin vähällä verrattuna moniin muihin, hammasta ei edes jouduttu hoitaman uudelleen myöhemmin. Voi sekin toki olla mahdollista. Teininä olin melkoisen laiska harjaamaan hampaitani, helposti ohitin sen hampaan johon juurohoito tehtiin. Sitten viusastuin ja aloin pitää tosissani huolta hampaistani.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat