Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille kuumeilijoille!!

AIHA ja Nea rv 28+6

Sivut

Kommentit (44)

Olen pikaisesti tietsikalla, joten tässä viestiä:

Happy: Ultra maksoi n.150 ¿ josta kela korvaa vähän. Itselle tuli huomattavasti helpottuneempi olo, vaikka mulla onkin takana keskenmeno, jossa ultrassa viikolla 7 näkyi toukka, ja viikolla 10+ sen huomattiin menehtyneen.

DeFeis: Kuulostat minusta normaalilta hoikalta ihmiseltä, etkä suinkaan alipainoiselta, joten eiköhän raskautuminen onnistu normaalisti!!

Itsekin olen 168cm/51kg.

Mp73: Kiva kuulla sinustakin! Serkullani on ollut muuten myös pitkät kierrot, ja yhtäkkiä hänelle vain tuli tunne että pitää tehdä raskaustesti, joka näytti positiivista. Ultrassa todettiin, että raskaus oli juuri alkanut! Joten toivotaan, että sittenkin tärppäisi, ja ehkä siitä kystasta ei kuitenkaan ole haittaa, niitähän tulee ja menee.

Oikku: Onpas outoa, mutta ovis näkyy oikeasti vain yhtenä hetkenä kuukaudessa, se vahva viiva, ei siis monena peräkkäisenä päivänä, koska ovis ei kestä kuin max 24h, sitten sulkeutuu ovet siittiöiltä jollei joku ole jo valmiina odottamassa. Ja käsittääkseni raskaustestit eivät sitten näytä positiivista kuin vain silloin kun istukkahormonia erittyy jo, ja herkimmät testit näyttävät sen jo alkion kiinnittymisvaiheessa, eli n. 6vrk ovulaatiosta. Jotkut hedelmöityshoidoissa käytetyt lääkkeet käsittääkseni voivat antaa väärän positiivisen tuloksen, mutta niistä lääkkeistä on taatusti käyttäjillä tieto. Eli voihan olla että olet testannut kun hedelmöytynyt munasolu on juuri hakeutunut kohdunseinämään ja istukkahormonia on alkanut juuri erittyä!

Äiti1972: Testiä odotellaan! Pidetään peukkuja!

t. Doris

PS Meillä myös lapset syntyneet tammikuussa (esikoinen tyttö) ja joulukuussa (kuopus, poika), ja joulukuinen lähes 3-v siskoaan nuorempi haluaa kovasti olla yhtä taitava, osaava ja hyvä kaikessa kuin isosiskonsa, että eipä huoleta kouluunmeno tms. Poika pärjäisi jo 3-vuotiaiden kerhossakin. Ja omakohtaisesti kun olen kokenut, että lapset eivät tule silloin kun niitä tahtoo, vaan lahjana, otan heidät vastaan mielelläni silloin kun heidät suodaan:-))

Mähän kerroin että meidän auto levis. Sen sais huomenna korjaamolta mutta nähtävästi edellinen työnantajani ei maksakaan loppupalkkaa huomenna (ei tullu tänään näet tilinauhaa). TES kun sanoo että seuraavana palkkapäivänä TAI viimeistään 2 viikon kuluttua työsuhteen loputtua. Summa summarun siis on se että auto jää korjaamolle (olen kysellyt kaikki mahdolliset sukulaiset jne. josko voisivat lainata = kellään ei ole) ja mä voin sanoa hyvästit uudelle työpaikalle kun en sinne maanantaina pääse. Mun kun on erittäin hankalaa kulkea julkisilla ilman " avustajaa" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Shani@: Ihanaa kuulla taas plussauutisia. On varmaan uskomaton olo. Teidän ajoitus oli sitten täydellinen. Tarrasukkia!

Oli mukava kuulla Luhtavillan kuulumisia. Jaksamista pahoinvoinnin kanssa.

Happy: mukava kuulla, että muillakin mies empii. Tosin ei yhtään mukavaa sinulle. Piipahdapa vielä kertomassa miten kävi, joko täti saapui vai vieläkö on toivoa.

2pojanäiti-74: tervetuloa joukkoon.

DeFeisille jo valmiiksi onnea uuteen työpaikkaan. Ja kaikki hyvät uutiset ovat piinaajille tervetulleita.

Salimalle pitkää pinnaa.

Omassa olossa ei ole mitään merkittävää. Jos ovis oli kp13, kuten aavistelen, niin tätiä voisi alkaa odottelemaan keskiviikosta lähtien.

Äiti1972 kp25/~28-30 yk4

Ihanaa herätä kun aurinko paistaa ja kevättä ilmassa. Voi tätä on odotettukin tämän pitkän ja pimeän talven jälkeen!!!

Niin, kp minulla on 25, joku sitä kyselikin. Piinaavaa silti. Kaikki kuvitellutkin raskausoireet tuntuvat hävinneen kokonaan. Kamalan pinnallista varmaan sanoa, mutta toisaalta toivoisin kesävauvaa, kun molemmat lapseni syntyneet sydäntalvella. Jotenkin haaveilen pikku nyytistä jota voisin heti miten pukkailla kärryissä lintujen laulaessa ja nousta syöttämään yöttömässä yössä. Mutta tämä kuitenkin täysin toisarvoista, jos ylipäätään vaavin saamme.

Täytyy tästä lähteä kerhoilemaan, mukavaa torstaita itse kullekin!

Salima

Onpa mukavasti kertynyt kirjoituksia. Välillä oli jo niin hiljaista.

DeFeis: olipa hyvä, että palkka tuli. Olisi harmi jos ei uuteen työpaikkaan pääsisi. Hauskaa, että löysit oviksen, ei muuta kun peitot heilumaan kun mies tulee. Mä en usko, että alipainosta on haittaa raskautumisessa, jos vain kieto on normaali. Alipainoisuushan saattaa vaikuttaa kuukautisten poisjääntinä.

Dorisday: ihanaa, että kohdussa on todistettavasti elämää. Turha harmitella raskausoireiden puuttumista. Omasta kokemuksesta tiedän, että niitä harmeja riittää myöhemminkin, vaikka alussa helpommalla pääsisikin.

Salima: vielä hetki piinailua sinullakin.

Kesävauva on ihan kiva, jos ei ole jatkuvasti lähes kolmeakymmentä astetta lämmintä (vaikka harvemminhan sitä näillä leveysasteilla kovin kauaa) =). Meidän esikoinen on syntynyt jo toukokuun alussa, mutta ensimmäisenä kesänä " vilvoiteltiin" sisällä kun ulkona ilma seisoi. Toisaalta ei osannut pitää vauvaa vaan vaippa päälläkään, kun oli niin nihkeän tuntuinen nostella ja pitää sylissä. Kuopus onkin syntynyt helmikkuun alussa ja kun olisi saatu lupa ulkoilla niin oli yli 20 astetta pakkasta. Jokaisella vuodenajalla lienee puolensa.

mp73: tuloksia odotellaan. Miehet on kyllä kummallisia. Itsekään en tiedä missä meillä mennään. Yleisin puheenaihe meillä on se miten enää jaksaisi kolmatta ja miten kaikki muut suunnitelmat saadaan toteutettua jos vielä tulisi vauva. Me oltaisiin kolmen vuoden päästä jotajuinkin nykyisessä tilanteessa, jolloin kuopus olisi vähän yli kaksi vuotias. Mutta yritä nyt puhua " järkeä" vauvakuumetta potevalle naiselle. Mulla ainakin nyt vauvankaipuu, menee järkisyiden edelle. Ja onhan kolmessa lapsessa hyviäkin puolia. Jaksamista sinulle (tämänkin vuodatuksen jälkeen).

oikku69: jospa tosiaan on kyseessä raskaus. Kahta eri ovisaikaahan sinä viimeksi tuskailit. Naisen keho on arvaamaton kapistus.Ultran tuloksia täälläkin jännitetään. Jos siellä masussa on pieni vauvanalku, niin tarrasukkia lähettelen.

2pojanäiti-74: on varmaan ihan järkevää odottaa jos tuntuu, ettei vielä jaksaisi. Todennäköisesti on myös hyvä selvittää laskeuma-asiat, niin eivät jää häiritsemään. Itselläni ei kokemusta ole.

Eppu2, Happy ja muut kyselijät: enpä tiedä testaamisesta. Eilen illalla oli mielestäni selvästi (limaista)verta paperissa. Olin ihan varma, että täti tulee ja itkin jo itkut. Ja nyt, ei mitään. Ihmeellisesti sitä joku toivo vielä yrittää nostaa päätään, vaikka järki sanoo, että peli on taas jo menetetty. Testaamaan olen tottunut aamulla ja huominen tuntuu vielä liian aikaiselta. Täytyy vaan odottaa, taas.

Äiti1972 kp28/~28-30 yk4

Meidän nuoremmalla sitten on taas korvatulehdus, edellinen moinen oli viime kuussa. Passitin eilenä miehen tytön kanssa (miehen siksi että hänellä on ajkortti, mulla ei) päivystykseen kun tyttö vaan huusi ja huusi melkein taukoamatta eikä nukkunut vaikka väsytti. Että silleen...

Joo eli eilen valittelin kun täti antaa odotuttaa itseään. Ilmeisesti ihan syystä. Nappasin kauppareisulla apteekista mukaan pari ACONin testiä ja kyllä vain siihen kaksi viivaa piirtyi. Toinen hiukan haaleampi, mutta plussaksihan sen voi tulkita.

Olo on kuin puulla päähän lyöty, ei oikeen oireita ja en tiedä uskoa vaiko ei. Onnen kyyneleet vierivät ukonkin poskilta, niin kovin me tätä ollaan odotettu. ja vielä täälainen kirto kun kerran siis tasan kerran pöllyteltiin kun mies oli reissussa. Yritystä takan siis vuoden päivät, pari kk oli välissä taukoakin.

Toivon sydämestäni teille piinalijoille ja kaikille PLUSSAA!!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++

Huomen aamulla aion sit aamupissasta testailla vielä, mut ihan selkee viiva siinä kyllä oli

Sekavin ajatuksin Shani@ kp32/27-29 eli rv 4+... en oo tarkastanut viel...

Ihanaa ja onnea Happy. Nyt teitä onkin plussannut peräkkäin kaksi jo pidempään vauvaa toivonutta! Vauvaliimaa tuubi tolkulla täältä toivon.

Edelleen omassa olossa ei mitään. Odotellaan...

Äiti1972 kp26~28-30 yk4

Tässä kiskon aamukahvi numero kolmosta alas, tuntuu ettei millään herää kun meni vähän myöhäseksi eilenä illalla... =)

Auton korjauttaminen sitten kustansi 165¿. Ihan kiva summa, mutta ois voinnu tulla kalliimmaksikin.

Sitten taas tyhmiä kysymyksiä: Mulla olis muutaman luomen (niskassa, kainalossa, tississä ja kaks mahassa) poisto 28. päivä tätä kuuta. Juuri tuolloin kp olisi sitten 24/24-27. Lähinnä mietin sitä että mikäli olisinkin raskaana, voiko noita luomen poistoja tehdä silloin? Paikallispuudutuksessahan ne tehdään.

" aikainen lintu nappaa...." pakko kirjoitella heti aamusta, kun tuntuu ettei päivällä tai illalla ehdi ja kotiloihin en tahdo sielä siirtyä....te olette niin ihania, tuttuja ja turvallisia!!!!!!!Kiitos kaikille onnitteluista: )))Olette ihania ja kannustavia " virtuaalisiskoja" , kuinka monta kertaa olen rypenyt suossa ja noussut avullanne sieltä....eilen tuli melkein kyyneleet (taas vaihteeksi) silmiini kun luin onnittelujanne: ))

äiti1972; luulen että aika iso porukka pitää vauva-taukoa juuri tuon Joulukuun mahdollisuuden takia....eivät halua loppuvuoden vauvaa.Ei tokikaan kaikki mutta osa ainakin, musta ainakin jouluvauva olisi ihana: ))Sullahan alkaa olla varsinaiset piinapäivät käsillä: )) Koskas testailet???? Ja nyt niitä samoja plussatuulia sinullekin jotka käväisivät täällä....

Tsirppana; kiva kun sinäkin käväiset täällä kuumepuolella vielä vaikka noita viikkojakin alkaa jo olla mukavasti....kyllä minäkin kotiloihin tulen....muutaman viikon kuluttua: )) Jotenkin on kuitenkin " kylmä rinki" persiin ympärillä nämä alkuviikot...leppoisaa odotusta!!!

Muille onnea pongaukseen ja piinailuun; koittakaapas nyt tulla Snani@n ja minun kanssani kotiloihin: )) Koskas Shani@ sulla on laskettu aika???

Mulla ajoittuu 15.11 eli isänpäivän lähettyville: ))

ON: oireita?!?! JEEEE yksi uusi, eli nännit ovat sairaan kipeät, suorastaan yliherkät....

-Happy kp31/24-28 tai (joko uskaltaa rv 4+6)

Anteeksi uteluni, mutta vuotaako paljonkin ja kuinka kovia kipuja sulla on?

Utelen siksi, että mä luulin nuorempaa odottaessani saaneeni toisen keskenmenon kun aloin vuotamaan. Kuitenkin testit näytti sitkeesti plussaa ja rv 9:n kohdalla todettiin, että oli ollu tuplaraskaus joista toinen päätti olla tulematta.

*hali*

Shani@:

Lainaus:

Ei kai siinä sitten muuta voi sanoa.

*pyyhkii surun raskaita kyyneleitä*

Shani@ kp 1

ja kuulumisiin samantien..................Eilen kauppareissulla hankin apteekin oman ja plussahan sieltä pärähti: )))) Jotenkin eilinen ilta meni vähän sumussa, olin satavarma ettei se ollut tärpännyt tässäkään kierrossa ja tarkoitushan oli lopettaa aktiivinen yrittäminen.Itkin ja nauroin sitten eilisen illan....näin se elämä heittelee.Ostin vielä tuon oikein epäherkän testin, kun olin aivan varma.Oiretta ei vain ole minkäänlaista...paitsi silloin kp12 oli sitä ruskeaa tuhrua ja viime viikolla se masukipu...Nyt vain odotetaan kiltisti miten tulevat viikot kohtelevat ja toivotaan että vaavi pysyy matkassa mukana.

Onnea muille peittojen pöllytykseen ja piinailuun!!!

-Happy ......jotakin, mutta yk 6:lla tärppi: ))

mun BMI on 18 ja ton taulukon mukaan alle 20 on alipainoinen.

Tuli lasten syntymisestä mieleen että meillähän on kummatkin tytöt syntyneet tammikuussa. Ella syntyi 5. päivä (la oli 19. päivä tammikuuta) 2005 ja Sara syntyi 31. päivä (la olis ollu 9. helmikuuta) 2003. Ja mun tuurilla kolmaskin syntyy tammikuussa. =)

Ulkona muuten oli aivan mahtava keli.

Voi ei!!!Äiti1972.....olen pahoillani.Tiedän tuon tunteen jo viideltä kerralta, mutta muista....sinulla on kaksi yk:taa vielä jäljellä.Ja tämä tuleva kierto voi olla juuri se oikea: ))

Eilen oli oksu lentää, kun vaihdoin juniorille kakkavaippaa...yöks: )) Toivotaan että oli väliaikaista.Koska sitä täytyy kuitenkin tehdä päivittäin....

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!Ja ihania aurinkoisia päiviä...

-Happy rv5+1

Olipa ihanaa tulla lukemaan kuulumisia kun vihdoinkin Happy on saanut ihania uutisia.

Aivan mahtavaa. Tervetuloa Kotiloihin. =)

Muillekkin paljon plussa tuulia.

Tsirppana rv 10+3

Edelleen mua harmittaa tuo Shani@n tilanne....mutta eihän sille mitään mahda.Jotenkin itseäkin pelottaa koko ajan että tämä vaavi menee kesken tai että onko se oikeassa paikassa, onko siellä edes ketään....käääks, mä olen ihan neuroottinen.

Eilen vasta tajusin että meidän suvussa/suvuissa tulee olemaan mieletön vauva syksy.Sisareni saa syyskuussa, mieheni veli vaimonsa kanssa esikoisensa (yrittivät 1 1/2 vuotta) lokakuunlopussa ja meille toivottavasti marraskuussa: )) Mieheni oli pakko saada kertoa jo vanhemmilleen ja siellä on tapana istuttaa oma omenapuu kaikille lapsenlapsilleen, nyt saavat istuttaa kaksi tänä keväänä: )) Olivat aivan onnesta sekaisin....itse olisin halunnut pimittää vielä tietoa pitkään...

Dorisday; kiva että ultrassa kaikki oli ok: )Itsekin mietin vähän menemistä siihen, paljonkos sulla maksoi???Ja tuo oireettomuus vaivaa muakin, ei paljon muuta kuin palelua,nännit kipeänä ja valkkaria......

Äiti1972; joskos testaat????: ))

-Happy rv5+0

Aloitin viestiketjun lukemisen tuolta alusta ja olin jo ryhtymässä onnitteluihin. Olen todella pahoillani että noin kävi. Minäkin olin jo varma, että teillä tärppäsi ennen työmatkaa. Isot lohtuhalaukset sinulle!

Happy: Mielettömät onnittelut!!!

Äiti1972: pidetään peukkuja että lähdet kotiloihin!

Oinas72: Isot onnittelut sinullekin, taisin onnitella jossain sunnuntaipinossa.

Pikaisesti ON: olen ollut palstapimennossa kun ajattelin etten suuremmin hehkuta etukäteen, jos jotain tapahtuu. Kävin tänään ekassa ultrassa omalla lekurillani, ja rv 7+2, vastaa hyvin viikkoja, ja siellä tosiaan on joku. Lääkäri nauroi minulle kun kerroin, että olen lukenut varmuudeksi kaiken rypäleraskaudesta ja tuulimunasta, etten pety jos mitään ei ultrassa ole tai alkaisi vuotaa itsekseen ulos.

Raskausoireitakaan ei ole hirveästi ollut ja se on tietenkin huolestuttanut, vaikkei mulla ole ennenkään ollut. Pienenpientä satunnaista kuvotusta, hirveää palelua, koko ajan pissahätä ja nälkä, ja nyt ei kaffea tee mieli.

Teille kaikille oikein kovasti onnea kolmosen yritykseen, käyn varmasti lukemassa täällä viestejä jatkossakin. Kai me siirrytään kimpassa toiselle puolelle Happy & Oinas72?

t. DorisDay

Hauskaa, miten täysin tuntemattomien plussa-uutiset voikin ilahduttaa näin kovasti! Onnea vain! Melkein kuin olisi itse positiivista testiä tehnyt.

Tänään pitelin sylissäni kaverin kuukauden ikäistä pientä tytteliä ja kyllä herttileijaa se oli pieni!!! Oma kuume ampaisi täysin uusiin sfääreihin ja entistä enemmän toivon, että olisi joku jo masussa. Onko kellään kokemusta intiimi alueen suonikohjuista? Epäonnekseni sellaisen itseltäni löysin eilen ja kipeä ku mikä. Usko raskautumiseen kasvoi, mutta kyllä huolettaa, että jos jo nyt tuollainen tuli niin mitä sitten onkaan tiedossa loppuraskaudesta. Sikäli mikäli tässä edes odotetaan, voihan se olla, että minusta tuli vanha yhdessä yössä =)

Salima

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat