Vierailija

Olivat vieraanvaraisia ja mukavia. Ei tuputettu mitään, annettiin olla rauhassa.

Yllätin itseni muuttamasta käsityksiäni.

Sivut

Kommentit (39)

Italian viinitiloilla on puolalaisia " orjia" , joilta otetaan passit pois. Eivat saa luvattua palkkaa, eivat saa laakarinhoitoa jne. Naista asioista ei siella kuitenkaan uutisoida.

Sinä olet siis sitä mieltä että rikas maa saa palkata ihmisiä köyhemmistä maista ja maksaa näille 100 ¿/kk? Eli Suomeenkin voitaisiin hakea ulkomailta ihmisiä ja maksaa heille noin pientä palkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siis hyvin negatiivinen käsitys. Osaksi syystä että asuin 3 vuotta Israelissa aivopestävänä (näinkin voi jopa sanoa), sitten kun muutin takaisin Suomeen ja perus-uteliaana ihmisenä päätinpä SITTENKIN itse tutustua näihin ihmisiin ja ottaa selvää asioista.

Sitten vierailtuani mm. Marokossa, Tunisiassa, Egyptissä ja Libanonissa käsitykseni muuttui täysin. Loppujen lopuksi ihmiset ovat jokapaikassa perustarpeiltaan ja luonteiltaan samanlaisia ja joka maassa on hyviä ja huonoja ihmisiä. Minulla on ystäviä niin Israleissa kuin esim. Libanonissa. Usein tavallinen kansalainen on täysin syytön maansa johtajien toilailuihin ja eikä voi itse vaikuttaa, saati sitten valita edes omaa uskontoaan.

Vierailija:

Lainaus:

Tuodaanhan Suomeenkin ulkomailta marjanpoimijoita, taisi olla Thaimaalaisia joita lennatettiin Lappiin. Taalla USAssa naytettiin siita TV dokumenttia.

Vaikka intialaisella ja saksalaisella olisi aivan samanlainen koulutus ja työkokemus niin intialainen saa automaattisesti huonomman palkan vaikka tekisikin aivan samanlaista työtä kuin saksalainen. Erittäin rasistinen ja suvaitsematon maa on kyseessä, en ymmärrä kuinka kukaan kyseistä maata voi kehua, paitsi ehkä ne jotka kehuvat natsi-Saksaa ja siirtomaavaltoja....

ja meneehän moni suomalainenkin ulkomaille työhön esim. kesäksi. Noille marjanpoimijoillekin maksetaan SAMAA palkkaa kuin suomalaisille maksettaisiin eikä pientä orjanpalkkaa.

Vierailija:

Lainaus:

Tuodaanhan Suomeenkin ulkomailta marjanpoimijoita, taisi olla Thaimaalaisia joita lennatettiin Lappiin. Taalla USAssa naytettiin siita TV dokumenttia.

Valitettavasti heidän kohtelunsa kertoo erittäin paljon myös kyseisen maan ihmisistä joista moni ei tee mitään muiden auttamiseksi.

Vierailija:

Lainaus:

Ap kertoo, kuinka arabit olivat miellyttäviä ja mukavia ja te alatte vaahdota orjatyövoimasta.

Dubai/Arabiemiraatit ei ole maailman ainoa maa, jossa köyhä kärsii. Ei se silti estä tavallista arabia olemasta mukava, miellyttävä, lapsirakas ja hauska.

T: Sharjahissa vasta lomaillut ja arabeihin tutustunut

Vieläpä Helsingin keskustassa. Kyse on syrjinnästä, ei muusta! Me lähettelimme ainakin 100 hakemusta eri paikkohin, joten yritetty on. Minulle on turhaa sanoa että kyllä täällä töitä saa, minulla on omakohtaista kokemusta siitä että ei saa, varinkin jos kyseessä on " väärästä maasta" oleva henkilö.

-19.

Ja kuinka moni näistäkin vastaajista OIKEASTI tukee orjatyövoimaa ostamalla esim. espanjalaisia hedelmiä tai vihanneksia.

Vierailija:

Lainaus:

Ap kertoo, kuinka arabit olivat miellyttäviä ja mukavia ja te alatte vaahdota orjatyövoimasta.

Dubai/Arabiemiraatit ei ole maailman ainoa maa, jossa köyhä kärsii. Ei se silti estä tavallista arabia olemasta mukava, miellyttävä, lapsirakas ja hauska.

kotimaassaan näillä intialaisilla ja pakistanilaisilla ei olisi senkään vertaa.

Onhan se kurjaa ja väärin, mutta onko parempi kuolla perheen kanssa kadulle omaan maahansa tai joutua prostituoiduksi kuin tehdä 3 vuotta 12h työpäivää ja lähteä sen jälkeen kotiin ansaitsemallaan " omaisuudella" ja saavuttaa parempi elintaso?

Tavallaan tuo on riistämistä, mutta samalla kolikossa on vieläkin karumpi kääntöpuoli.

ap

eli tavallaan itse aiheuttaneet ahdinkonsa.

Vierailija:

Lainaus:

Italian viinitiloilla on puolalaisia " orjia" , joilta otetaan passit pois. Eivat saa luvattua palkkaa, eivat saa laakarinhoitoa jne. Naista asioista ei siella kuitenkaan uutisoida.

väestöstä enää 20% (ellei nykyisin jo 15%) on paikallista väestöä ja kaiken kaikkiaan arabeja yhteensä on noin 33%. Intialaisia, pakistanilainia, sri lankalaisia, bangaladeshilaisia, filippiiniläisiä ym. vaikka kuinka paljon ja nyt entistä enemmän myös länsimaisia, brittejäkin asuu jo 100 000 tuolla.

Arabiliitto on jo harkinnut jos pudottaisi Arabiemiraatit jäsenlistaltaan pois, kun siellä arabit ovat täysin vähemmistössä ja maa koko ajan unohtamassa islamilaista ja arabiperinnettään.

Ikävää, että pilasivat tuolla tavalla maansa unohtaen oman kulttuurinsa täysin :(

Vierailija:

Lainaus:

Vieläpä Helsingin keskustassa. Kyse on syrjinnästä, ei muusta! Me lähettelimme ainakin 100 hakemusta eri paikkohin, joten yritetty on. Minulle on turhaa sanoa että kyllä täällä töitä saa, minulla on omakohtaista kokemusta siitä että ei saa, varinkin jos kyseessä on " väärästä maasta" oleva henkilö.

-19.

koska Suomessa ei ole mahdollisuutta tällähetkellä saada lisäkoulutusta hänen alalleen, eikä meillä olis varaakaan mihinkään koulutukseen nyt, joten hän on töissä pakkaamossa, muuta työtä hän ei saa. Siellä on muitakin ulkomaalaisia, hyvinkoulutettuja ihmisiä.

Kesti kaksi vuotta ennenkuin hän pääsi edes pakkaamoon töihin, siivoushommiinkin vaaditaan suomenkielen osaamista ja kokemusta alalta.

Otetaan rikka pois ekana omasta silmästä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat