Seuraa 

Löytyykö muita kellä kyseiset arvot ovat koholla/olleet koholla?

Itselläni lääkityksenä parlodel 2,5mg, 1,5tab./vrk. Miten pian arvot on saatu laskemaan? Onko odotettavissa kuukausia tai jopa vuosi? :(

Lapsettomuutta takana 3v. :_|

Kommentit (3)

Mulla oli ennen ensimmäistä lasta arvot n. 1400 - 1500 välillä ja sainkin sitten siihen Parlodel -lääkityksen koska toiveissa oli tulla raskaaksi. Ehdin syödä sitä kaksi kuukautta kun olinkin jo sitten raskaana. Minulla tuo prolaktiiniarvo teki sen, että ovulaatiota ei tapahtunut (ei ainakaan testauksien mukaan).

Nyt syksyllä alkoi toinen lapsi olla mielessä ja sain Cabaser -lääkityksen endokrinologilta. Ehdin syödä lääkettä n. 4 viikkoa (0,5 tablettia/viikko) ja viime lauantaina tuli plussa ja nyt siis mennään rv 5+2.

Olin itse varautunut puolen vuoden-vuoden yrittämiseen ensimmäisen lapsen kohdalla ja nyt toisenkin kohdalla oltiin sillä mielellä että tulee jos on tullakseen. Mulla on tainnut käydä ihan hirveä tuuri.

Minkälaisissa lukemissa sun prolaktiiniarvot ovat?

Itselläni myös ollut prolaktiini arvot koholla prolaktinooman vuoksi. Esikoisen syntymän jälkeen imetin poikaa 9 kuukautta, mutta imetyksen loputtua ei maidontuotanto loppunutkaan. Kuukautiset tulivat milloin sattui, hikoilin ja limakalvot olivat todella kuivat. Tiedän siis mitä vahdevuosina odotan... Meni melkein vuosi ennen kuin sain diagnoosin ja lääkityksen, vaikka itse tiesin mistä on kyse. Noin neljän kuukauden päästä lääkityksen aloittamisesta kuukautiskierto normalisoitui. Lääkkeet aloitin elokuussa ja marraskuussa olin raskaana, raskaus päätyi kylläkin keskenmenoon. Lopetin lääkkeiden käytön heti kun huomasin että olen raskaana. Koko ajan siis arvot olivat kuitenkin koholla, mutta koska lääkkeet aiheuttivat niin paljon sivuoireita ei lääkkeiden annostusta voinut nostaa. Kuitenkin keväällä tulin taas raskaaksi, mutta raskausviikoilla 20 huomattiin että lapsi onkin kuollut kohtuun. Prolaktiini arvot otettiin heti seuraavalla viikolla ja arvot olivat ensimmäistä kertaa normaalit! Eli lääkkeet kyllä laskevat arvoja, raskauksien suhteen minulla on vain ollut huonoa onnea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mullakin koholla ja cabaser lääkityksessä jo 2kk 1 tab/vko. Haluaisinkin tietää lopetitko lääkityksen kun raskaus oli plussan puolella? ja muuta lääkkeeseen liittyviä koskevia asioita rauskautta ajatellen ..

Olemme mieheni kanssa jo vuoden yrittäneet lasta, kunnes lääkärit löisivät syyn miksi kuukautiseni ovat olleet poissa ja lapsen tulo mahdoton.

Ps. Kiitos jo sinulle!!

T: Toiveikas :x

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat