Vierailija

Miten toimii jos minä pidän äitiyslomaa ne 105 (?) päivää ja sen jälkeen mies jääkin vanhempainvapaalle? Onko hänen työpaikkansa pakko súostua tähän, vai voivatko sanoa ettei se käy? Minkälaista rahaa hänelle tuolta ajalta maksetaan? Olen itse ajatellut silloin opiskella itsenäisesti ja tehdä yhtä projektia, josta ei kuitenkaan heti tule rahaa. Onko jollain kokemuksia?

Kommentit (3)

en tiedä. oletko ap enää linjoilla.

Mutta meillä on tehty juuri noin, miehellä vakityöpaikka, on jäänyt vanhempainvapaalle, kun lapsi ollut n. 5 kk. Minulla ei vakipaikkaa, mutta olen tehnyt töitä freenä (olen hoitoalalla).

Rahallisesti ja perhepoliittisesti tosi kannattavaa, suosittelen. Niin, meillä on kolme lasta ja joka kerta tehty noin. Ja siis on ihan lakisääteinen, ei voi työpaikka kieltäytyä.

Kyllä työpaikan on pakko suostua. Samalla lailla kun naisen työpaikankin äitiys- % vanhempainvapaaisiin

Raha määräytyy kuten äidinkin jäädessä pitämään vanhempainvapaata, eli isä saa vanhempainpäivärahaa, joka lasketaan prosenttiosuudella edellisen verotuskauden työtuloista. NIiltä isyyslomaviikoilta isälle maksetaan kuitenkin silti korkeampaa isyyspäivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikuttaako asiaan mitenkään se, että mulla ei ole itselläni työpaikkaa (olen freelancer) ja en ole edes ajatellut työskennellä täyspäiväisesti ko. aikana? Käytännössä homma menisi niin, että hoidettaisiin lasta "puoliksi" ja tehtäisiin siinä sivussa kumpikin omia juttuja (ei palkkatyötä). Miehen olisi kannattavampaa olla vanhempainvapaalla, koska hänellä isommat tulot...

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat