Vierailija

Tuttavani lapsi on päiväkodissa sellasta lähemmäksi 10h päivässä ja monta kertaa viikossa yötäkin päiväkodissa. Mietin vaan, että onko se ihan normaali aika? Tuntuu itsestä niin pitkälle. Ja sit kun on kotona niin lähinnä vaan kiukuttelee.

Kommentit (13)

Tuona aikana yksi lapsi oli 7h/vrk hoidossa, kaikki muut ovat 10h/vrk hoidossa. Ja tosiaankaan yleensä ei ole kyse vanhempien työajasta vaan mukaavuudenhalusta (laiskuudesta olla oman lapsen kanssa). Ei voi ymmärtää mitä varsinkin äidin päässä liikkuu kun laittaa 10kk- alle 2v tekemään noin pitkää päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos on vaikka yksinhuoltaja, 8h työpäivä ja tunti työmatkaa niin 10 h siitä tulee väkisinkin. ja jos tekee vuorotyötä ja äidillä yövuoro, niin pakkohan lapsen on olla yötä hoidossa + seuraava päivä että äitikin nukkuu joskus.

meillä lyhyet hoitopäivät, mutta ymmärrän että aina ei onnistu kaikilla.

jos vanhemmat töissä tuona aikana niin eiköhän se normaalia ole..

mutta jos vaan kotona ovat niin sit ei.

Tuttavan 2v lapsi on pitkiä yli 10h päiviä hoidossa kun vanhemmat 100km päässä töissä eli matkoihin menee aikaa

Omakin 5-vuotias joutuu olemaan hoidossa vähintään 10 tuntia päivässä. Työaikani 8 tuntia päivässä ja työmatkoihin menee 1 h/suunta. Koko ajan haen työtä lähempää, mutta ei ole vielä tärpännyt.

Meillä ei siis ole sukulaisia tai muita lähistöllä käytettävissä, vaan lapsi joutuu olemaan hoidossa minun työaikojeni/matkojeni mukaan. Kurjaa. Joskus vaan tilanne ihmisillä on tällainen.

käymättä kotona. Tiesittekö muuten että Lapset aloittavat koulun jo 5 vuotiaina Ranskassa.

Ei pohjolan lapset sellaista kestäis. Jep... ja normaalia on siellä.

ja se vaatii jo hyvin paljon järjestelyjä.

Eli itse lähden töihin klo 6.30 (lapset ja mies jää nukkumaan)

Mies vie lapset päivähoitoon klo 8.00

Minä lähden kotiin klo 15.40 (kun olen aamulla tullut töihin jo 7.40)

Olen päiväkodilla n klo 16.50

Mies puolestaan tulee kotiin n klo 18, koska on ehtinyt töihin vasta klo 9:ksi lasten viemisen takia.

Tällaista se arki nyt vaan on toisissa perheissä, kun välimatkat ovat pitkiä.

Meilläkin venyy joskus päivät hiukan yli 8 tunnin, koska meillä on molemmilla pitkä työmatka (tunnin & 45 min), eikä kumpikaan saa liukumaa järjestettyä kuin max tunnin verran

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat