Vierailija

Minulla on kulkupelinä skootteri jotta pääsen helposti töihin ja takaisin. Naapurin poika oli ostanut halvalla rikkinäisen täysin samanlaisen skootterin mitä minulla on ja sanoikin siitä pari päivää sitten kun olimme samaan aikaan pihalla. No tänään aamulla sitten 20min ennen kuin piti olla töissä yritin käynnistää sitä mutta eipä lähtenytkään käyntiin, sitten näin että siitä puuttui yksi iso osa, no joutusin soittamaan taksin jotta pääsin töihin. Epäilin heti että naapurin poika olisi varastanut osan omaan rikkinäiseen mopoonsa. No soitto pojan äidille, jutteli pojan kanssa joka sanoi että hänenkin mopostaan oli yön aikana varastettu osa. Poika tuli käytävässä vastaan ja kysyi että oliko minunkin mopostani varastettu osia, sanoin vain että oli ja olen juuri menossa nettiin tekemään rikosilmoituksen, no juuri kun olin sitä tekemässä niin tämän pojan muutamaa vuotta vanhempi isoveli tuli oven taakse (oli kuullut äidiltään että minun moposta on hävinnyt osa) sanoi että rupesi heti epäilemään että miksi heti kun veljensä on saanut samanlaisen mopon kuin minulla niin minulta rupeaa häviämään osia moposta. Sanoi että kaivaa väkisin tiedon veljeltään. No myöhemmin tuli taas oven taakse ja sanoi että mopo lähtee käymään aamulla, oli veljensä kaverille sanonut että miksi veli oli varastanut minun moposta osan ja tämä oli sanonut että mistä sinä tiedät että on varastanut, jäi näin siis kiinni ja oli nolona pihalla mopoani korjannut, myöhemmin käytiin veljen kanssa kokeilemassa että se lähtee varmasti käyntiin. Mahtaa olla poika nolona kun seuraavan kerran minut näkee. Vähän täytyy olla tyhmä että saman rapun asukkaan moposta varastaa osan. En kerinnyt tehdä rikosilmoitusta, miten näpäyttäisin tätä nuorta poikaa? Minulta meni kuitenkin 20 e jotta pääsin taksilla töihin ja takaisin. Mopossa olisi pari pikkuvikaa, olisiko hyvä seuraavan kerran kun näen niin sanoa että ne voisi korvaukseksi korjata? tai mitä sanoisin pojan äidille? joka ei siis ole asiaan juuta eikä jaata sanonut. pyydänkö taksirahoja vai mitä?

Kommentit (17)

Vierailija:

Lainaus:

Minulla on kulkupelinä skootteri jotta pääsen helposti töihin ja takaisin. Naapurin poika oli ostanut halvalla rikkinäisen täysin samanlaisen skootterin mitä minulla on ja sanoikin siitä pari päivää sitten kun olimme samaan aikaan pihalla.

No tänään aamulla sitten 20min ennen kuin piti olla töissä yritin käynnistää sitä mutta eipä lähtenytkään käyntiin, sitten näin että siitä puuttui yksi iso osa, no joutusin soittamaan taksin jotta pääsin töihin. Epäilin heti että naapurin poika olisi varastanut osan omaan rikkinäiseen mopoonsa.

No soitto pojan äidille, jutteli pojan kanssa joka sanoi että hänenkin mopostaan oli yön aikana varastettu osa. Poika tuli käytävässä vastaan ja kysyi että oliko minunkin mopostani varastettu osia, sanoin vain että oli ja olen juuri menossa nettiin tekemään rikosilmoituksen, no juuri kun olin sitä tekemässä niin tämän pojan muutamaa vuotta vanhempi isoveli tuli oven taakse (oli kuullut äidiltään että minun moposta on hävinnyt osa) sanoi että rupesi heti epäilemään että miksi heti kun veljensä on saanut samanlaisen mopon kuin minulla niin minulta rupeaa häviämään osia moposta. Sanoi että kaivaa väkisin tiedon veljeltään.

No myöhemmin tuli taas oven taakse ja sanoi että mopo lähtee käymään aamulla, oli veljensä kaverille sanonut että miksi veli oli varastanut minun moposta osan ja tämä oli sanonut että mistä sinä tiedät että on varastanut, jäi näin siis kiinni ja oli nolona pihalla mopoani korjannut, myöhemmin käytiin veljen kanssa kokeilemassa että se lähtee varmasti käyntiin. Mahtaa olla poika nolona kun seuraavan kerran minut näkee. Vähän täytyy olla tyhmä että saman rapun asukkaan moposta varastaa osan.

En kerinnyt tehdä rikosilmoitusta, miten näpäyttäisin tätä nuorta poikaa? Minulta meni kuitenkin 20 e jotta pääsin taksilla töihin ja takaisin. Mopossa olisi pari pikkuvikaa, olisiko hyvä seuraavan kerran kun näen niin sanoa että ne voisi korvaukseksi korjata? tai mitä sanoisin pojan äidille? joka ei siis ole asiaan juuta eikä jaata sanonut. pyydänkö taksirahoja vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä juttelisin sinuna uudestaan sen äidin kanssa ja kysyisin häneltä, että mikä hänen mielestään olisi paras tapa hoitaa asia niin, että poika oppii lopettamaan varastelun. Pojan olisi kyllä tosiaan syytä korvata se parikymppinenkin!

Jos poika oikeasti osaa mopoja korjata, keväthuolto voisi olla ihan hyvä tapa korvata varkaus. Näpäyttäminen tosin sanana kuulostaa minusta pahalta, ennemmin kyse on väärän teon sovittamisesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat