Vierailija

Olisko kellään antaa lohtua tai vinkkejä mitä tehdä?

Meillä kohta 2 lasta, mutta suren jo nyt että ne ovat sitten tässä. yksi suurin syy on se ettei kolmanteen ole varaa. Olemme pienituloisia, asumme kolmiossa eikä isompaan ole rahaa. Nytkin tekee tosi tiukkaa että olis edes se 1-1,5 v varaa olla kuopuksen kanssa kotona. Esikoisen kanssa olin reilun vuoden, sitten oli pakko mennä töihin.

Surettaa kun lapsiluvusta pitää päättää taloudellisten seikkojen takia :(

Kommentit (13)

me asutaan maalla ja mahdollisimman köyhiä oltu aina. mies pienituloinen, minä kotona, vaikka lapset oli jo isoja. silti ostettiin vanha okt. tulee ainakin täällä jopa halvemmaksi kuin maksaa kallista vuokraa joka kuukausi. nyt sitten satiin kolmas lapsi, eikä kertaakaan ole tullut mieleen, ettei olisi VARAA

Mulla oli sama tilanne. Tosin se kolmas päätti tulla maailmaan kun ehkäisy petti. Ihmeesti sitä vain oppii raha-asiat sumplimaan kun on pakko. Monessa asiassa pystyy säästämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

valmiita tinkimään omasta ja perheen mukavuudesta siksi että saisitte kolmannen lapsen. ahdas asunto, ei ylim. rahaa ravintolassa syömiseen (tai edes kivaan ruokaan kotona vaan makaroonilaatikko jne jatkuvasti) jne jne. mä en ole valmis tinkimään ja olen ratkaisuun tyytyväinen (meillä vain 1 lapsi). enkä ymmärrâ miksi se kolmas nyt sitten pitäisi välttämättä siihen saada.

Hyvin mahtuivat olemaan. Ja viihtyivät yhdessä. Nyt asutaan neliössä ja kaksi nuorempaa jakavat huoneen keskenään. Isompaan asuntoon ei ole varaa.

Kyllä lapset ovat ihan onnellisia, vaikka jokaisella ei ole omaa huonetta eikä koko ajan ostella kaikkea. Ja pakkoko niiden muksujen on harrastaa ratsastusta tai vastaavaa, halvemmallakin löytää kivoja harrastuksia. Ja pakkoko on joka vuosi matkustella. Pitää vain laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija:

Lainaus:

valmiita tinkimään omasta ja perheen mukavuudesta siksi että saisitte kolmannen lapsen. ahdas asunto, ei ylim. rahaa ravintolassa syömiseen (tai edes kivaan ruokaan kotona vaan makaroonilaatikko jne jatkuvasti) jne jne. mä en ole valmis tinkimään ja olen ratkaisuun tyytyväinen (meillä vain 1 lapsi). enkä ymmärrâ miksi se kolmas nyt sitten pitäisi välttämättä siihen saada.

Minä valitsin enemmän lapsia enkä ole katunut. Kaikkea ei kuitenkaan voi aina saada. Miksei saa haluta kolmatta vain siitä ilosta että haluaa vielä yhden lapsen? Kaikilla ei ole sama tärkeysjärjestys. Sinänsä hyvä kommentti, mutta ärsyttää tuo " en ymmärrä miksi pitäisi välttämättä" . En minäkään ymmärrä, miksi pitää välttämättä koko ajan laukata ravintolassa ja törsätä kaikkeen mahdolliseen. Ja meillä syödään kyllä tosi monipuolista ja herkullista kotiruokaa, vaikka ei rahoilla leveilläkään.

sure tuota vasta sitten, kun elät kahden pikkuisen kanssa sitä härdelliä. Voi tuntua sitten ihan mukavalta, kun ei " tarvitse" tehdä sitä kolmatta ainakaan kovin nopeasti.

Muutenkin uskon, että jos TAHTOA riittää, niin taloudelliset asiat eivät ole esteenä lapsenteolle. Eri asia on sitten haluaako elää ahtaasti ja köyhästi.

t: monta todellakin suuria ja köyhiä perheitä tunteva

Josko muutaman vuoden kuluttua olisi rahallinen tilanne toinen. Tai muuten huomaisitte, että ei se ole rahasta kiinni lopultakaan.

Jos tuo on päätöksenne, niin turha sitä on sureksia. Iloitset lapsistasi ja elät elämää.

Kun äiti oli lapsi, asuivat yhdessä huoneesa 6 lasta ja vanhemmat.

Kun isäni oli lapsi, asuivat tuvan ja kamarin asunnossa isovanhemmat ja vanhemmat ja kuusi lasta.

Eikä tulot olleet suuret.

Ette tarvitse isompaa asuntoa. Kaksiokin riittää. Nykyaikanakin kolmilapsinen perhe voi selvityä niukoilla tuloilla. TÄrkeintä on rakkaus, eikä tämä nyt ole klisee.

Oikeasti jos on tahtoa niin kyllä hieman pienempiin kaupunkeihin pohjanmaalle on hyvä lapsiperheen rakentaa se oma koti. Varmasti viihdyt jos osaat etsiä ne kaikki virikkeet siitä ympäristöstä ja lapset viihtyvät varmasti. Tervetuloa sinun perheellesikin omaan tupaan =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat