Sivut

Kommentit (28)

Nimittäin. Oltiin just lähössä miehen kanssa iltalenkille ja mä intouduin kokeileen kevyempää takkia ja se menikin päälle! Mut sit alko tuntuu kuitenkin liian tiukalta, joten halusin sen pois päältäni. No, se ei käynytkään helposti; vetskari oli juuttunut kiinni ja sinne väliin oli joutunut osa mun paitaanikin. Mies yritti rynkyttää vetskaria auki, mutta ei sit hievahtanutkaan ja joutui sit leikkaamaan palan paidasta pois. Edelleenkin takki pysyi mun päällä, koska se oli jumittunut just tost mahan päältä ja ei saatu sitä vedettyy pään yli tai alaspäinkään (kun toi maha oli tiellä). Koko tänä aikana mun mies ulvo vedet silmissä ja mä pidin tuskasena naukakosta kiinni, kun se kisko takkii alaspäin. Lopulta oli pakko leikata sitten takkikin! (Onneks oli halpa 5¿ takki kierrätyskeskuksesta.)

Että tällästä. Taidan suosiolla jättää muut kevättakit kokeilematta:)

Hyvät yöt kaikille!

Almis

Täälä herätty puol7aikana..aivan ihana auringon paiste ulkona:D

Tekis mieli nyt jo lähteä ulos,mut äh en taida jaksaa:( heh

piti tulla ensiks koneelle käväsemään kattomaan teidän kirjotukset ja sitten idolssin uutiset...mä en jaksanu illalla odottaa sitä äänestystulosta niin katon vasta tänään. no joo joka torstai käy näin et aamulla vasta katon kuka lähti siitä.

PIKAHVI kyseli hoitotasosta pesukoneen päällä.meillä oli kun poika synty niin pesukoneen päällä vain se hoitoalusta ja hyvin toimi:) eikä sinne kämppään olis oikein hoitopöytä mahtunutkaan ja se pesukone oli just mulle sopivalla korkeudella et se oli tosi hyvä paikka. ja just se että oli vesipiste siinä vieressä,loistavaa:) niin ja olihan se hyvä olla kylppärissä muutenkin,poika lirautteli aina kun vaipan pois otti että oli kyllä aluks pitkin seiniä/lattioita aina pissit:) heh kunnes opin varautumaan ja harso eteen;)

Me ostettiin nyt tänne uuteen kämppään hoitopöytä ja se tulee meidän makuuhuoneeseen. kun on uus pesukone(päältä täytettävä) et se on liian kapea ja muutenkin tuo kylppäri on niin kaukana meidän makuuhuoneesta et tää ratkasu tuntuu paremmalta tänne asuntoon. vessa on kuitenkin ihan tossa meidän makkarin vieressä niin siihen ei oo pitkä pyllypesulle;) tosin poikahan meille on tulossa et saa varautua taas niihin pissavirtoihin:) mut harsolla on hyvä suojata ettei oo seinät aivan pissassa:D

jep mutta nyt ei tänne tän kummempia...meen pojan seuraks,tuola se jo kuuluu eteiseen menevän:( kohta lähtee kengät liikkeelle!!!!

IHANAA PERJANTAITA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toymama 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MURMELI: Ihana ultrakuva :)

JANSKULI: Karmee sairaalakokemus :(

MIRAGE: Jaksuja sulle. Täällä kohtalotoveri masennuksen kourissa...

ON: Tänään oli neuvolakäynti. Sf oli 34cm (noussut 2 viikossa 5cm!), RR 140/84, Painoa oli tullut 1,5kg, HB 139 ja vauvan syke 140. Seuraava käynti sitten 3 viikon päästä.

Terkkari kun paineli mahaa ja etsi miten päin vauva on, niin teki alavatsalle tosi kipeetä! Siis niinku lihaksiin ei luuhun. Kannatinkipuja vai mitä? Onko muilla ollut? En muista edellisistä tällaista. No onneksi tiistaina on se gynen käynti.

Noista ennustuksista: Mulla ennustajaelli lupasi 8.5 pojan ja madammamma 8.5 tytön ja sitten v 2010 pojan. Että saas nyt sitten nähdä kuin käy.

Ei kun hyvää viikonloppua kaikille!!!

AIHA ja Nea rv 30+3

Miragelle voima masennukseen. Mulla jäi meidän poikien synnyttyä (liian aikasin) koulussa kurssit pahasti kesken, mutta hyvin sain ne kouluun palattuani hoidettua. Joten kyllä se koulu aina hoituu tärkeämpien juttujen jälkeen. Mutta tiedän sen tunteen, ettei viitsisi ihan pienestä jättää kesken. No, mulla ei kyllä ollut mitään valinnan varaa, mutta ei sullakaan juuri ole, jos oma olo on noin paha. Toivottavasti olo alkaa helpottamaan, kun voit keskittyä vain omaan hyvinvointiin.

Janskulla oli ollut tosi kurja sairaalareissu. Minäkin olen normaalisti tosi ärhäkkä sanomaan mielipiteeni, mutta silloin raskauden alussa, kun äippäpolin ylilääkäri lyttäsi mut ihan täysin, niin menin ihan lukkoon ja olin vaan tosi järkyttynyt kohtelusta. Toivottavasti jatkossa sinunkaan ei tarvitsisi mennä enää moisiin paikkoihin.

Pikahvi, meillä oli myös esikoisella hoitoalusta pesukoneen päällä ja se toimi oikein hyvin. Lavuaari oli vieressä ja vaipat pikku rullahyllykössä pesukoneen vieressä. Nyt meillä on päältä avattava kone, joten siihen en viitsi laittaa alustaa, mutta nyt on onneksi isompi vessa ja lavuaarin viereisen kaapin päälle mahtuu alusta. Tosiaan poikien kanssa ainakin on kätevää kun on helposti pestävät materiaalit ympärillä ;)

Murmeli, olipa oikein sydämmen sulattava kuva teidän vauvelista. Ihana!

( . ) Eilen oli aikas jännittävät paikat täällä. Olin siivoillut koko päivä hissukseen ja olin aika poikki. No, mies alko pitkästä aikaa vihjailemaan siitä toisesta s:stä ja ajattelin, että eiköhän tässä jaksa vielä hyvin, kun ei tiedä koska tulee seuraava mahdollisuus :) Sitten olin kyllä ihan poikki jo, mutta hain vielä pojan tarhasta (kylläkin autolla 200 m päästä). Alettiin ruokaa laittamaan, kun huomasin, että suppareita tulee aika tiheään. Menin lepäilemään sohvalle, mutta sitten olo tuli tosi kurjaksi ja suppareita tuli todella tiheään. Menin sänkyyn lepäämään ja seurasin kellon kanssa suppareita. Mulla tuli niitä minuutin välein. Supistus kesti noin 30s ja välissä oli toinen 30s ennen uutta rutistusta. Lisäksi ne alkoivat jo tuntua selässä ja masussa.

Soitin Naikkarin päivystykseen ja siellä jo toivotettiin tervetulleeksi. Täti sanoi, että jos haluan, voin kokeilla vielä lämmintä suihkua ja kahta panadolia (yksi ei kuulemma riitä). Sillä yhdistelmällä pitäsi vaarattomien suppareiden loppua. Koska tiesin, että olin rehkinyt vähän liikaa ja kroppa oli aika poikki ja koska autoilu pahentaa suppareita mulla entisestään, niin päätin kokeilla ensin kotona rauhoittumista. Menin kuumaan suihkuun ja jonkun ajan kuluttua mies löysi Panadoliakin. Pikku hiljaa suppareiden väli venyi kahteen, sitten kolmeen jne. minuuttiin. Ja muutaman tunnin päästä ne loppuivat kokonaan.

Eli säikähdyksellä selvittiin, mutta kyllä mä ehdin jo pelästyä. Itkua jo väänsin, kun sinne Naikkarille soittelin. Loppu hyvin ja nyt kaikki hyvin. Nyt on kyllä pakko taas muistaa miksi sitä onkaan täällä kotona kaiket päivät eikä siivoilla ylettömästi. Olo oli vaan jo pitkään ollut niin normaali.

Miehen reaktio taas vaan ärsytti jälkeenpäin aika lailla. Ensin se oli ihan hermona, kuten minäkin. Kun kuitenkin jo suihkussa mulla vähän helpotti olo, niin se oli ihan kun ei mitään olisi tapahtunut. Meillä ei ensin löytynyt sitä Panadolia ja mies sanoi, että hän syö nopeesti ruuan, ennen kun lähteen apteekkiin hakemaan sitä Panadolia. Olin ihan, että ok, koska olo lähti parempaan suuntaan. Siinä vaiheessa kuitenkin alkoi hermo mennä, kun mies vielä rupesi lataamaan netistä jotain ennen lähtöä. Olin ihan huh huh. Onko sillä järki lähtenyt. Pelkäsin, että ilman lääkettä ne supparit palaa uudelleen pahemmaksi. Onneksi sitten sitä lääkettä löytyikin kotoa, kun mies kaiveli taskujaan. Samoin mies oli pyytänyt siinä kriittisimmillä hetkillä anopin tänne siltä varalta, että tulee lähtö nopeasti. En tiedä mitä ihmettä mies anopille sanoi, koska hän tuli vasta melkein tunnin kuluttua, kun koko tilanne oli jo ohi. Ja siis anopin ulko-ovi on noin 20m meidän ovesta.

Tänään aamulla marmatin omalle äidilleni, että näiden armoilla minä täällä olen, kun pitää synnyttämään lähteä. Mitäköhän siitäkin tulee.

Hyvä, kun sain taas tämänkin sydämeltä:) En viitsinyt miehelle eilen marmattaa, koska tuntui, että sitten tulee taas yliäyräiden kun pääsen vauhtiin ja koska olin niin onnellinen, että supparit loppuivat.

Siitä tapaamisesta. Tulen todella mielelläni, jos vain olo sen sallii. Nyt on pakko vähän seurata voimia ennen kun lyön lukkoon mitään. Sinne Virgin Oiliin kannattaa kyllä ajoissa varata pöytä. Voisiko joku muu hoitaa sen, koska itse tosiaan nyt joudun varautumaan siihen, etten pääsekään :( Vitsi, että sitten harmittaa. Onko kellään muuten anonyymiä sähköpostiosoitetta, että voitaisiin vaihtaa vaikka puh.numeroita yms. Oma meili on omalla nimellä, enkä haluaisi sitä tänne laittaa.

Laru rv 30+2

eilisiä ja tämän päivän pinoa, kun menin jo kymmeneltä nukkumaan. Ja hyvin nukutti puoli 9, jolloin neiti alkoi hihkumaan isoveljeään avuksi sängystä poistumiseen. :) Käytiin eilen Keskisellä ostoksilla, siellä oli moottoriöljy tarjouksessa ja ostettiin sitten samalla vähän yhtä ja toista muutakin. Tulipa nähtyä uusi ruokapuolikin, en oo käynyt siinä kaupassa varmaan kahteen tai kolmeen vuoteen...

Sokeriasiaan sekaannun taas kerran. :) Koittakaa kestää... Lähinnä nyt Murmelille, kun olit laittanut aamupalastas, että syöt 3 dl puuroa??? Mun ohjeissa on, että 1½ dl täysjyvähiutalepuuroa + margariinisilmä (ja se kevytjogurtti), ja mulla on sentään ihan ruokavaliohoito ja rajana 1½ h jälkeen alle 7.4! :O Minä en oo ollenkaan puuron ystävä, mutta ajattelin joku kerta kokeilla miten se vaikuttaa sokereihin tavallisen ' 2 leipää + jogurtti' -aamupalan sijaan. Lisäksi tossa äsken luin tota ohjelehtistä, jonka neuvolasta sain lainaksi ja siinä sanottiin, että: ' jos jokin ruoka erityisen paljon nostaa sokeriasi, kannattaa joko pienentää kyseistä annosta tai vaihtaa yhteen annokseen jotain muuta.'

No sitten toinen asia... Kävin vilkaisemassa Murmelin 4d-kuvaa. Siis tommosiako sieltä saa? ja se kuva on ton tyyppinen koko ultrauksen ajan??? Mulla kun ei oo mitään käsitystä, kun ei täälläpäin taida olla koko härveliä. Vai onko jollain tietoa, että Seinäjoella olis 4d? No, pärjään mä ilmankin. :)

Mutta eipä tässä muuta, pitää syödä jotain kunnon aamupalaa...

Äippä rv 32+5

Huh huh neuvolassa käyty ja viimeinkin pääsin samalle aaltopituudelle lääkärin kanssa! Sain saikkua äippälomaan asti ja b-lausunnon laittaa kelalle suoraan. Ei tehnyt sisätutkimusta, mittas masun ja kuunneltiin sydänäänet. Ihan hyvä niin, koska pari viikkoo sitten paikat oli ok.

Painoa oli tullut 250/vkk ja yhteensä nyt 7.5kg eli hyvä juttu

paineet 116/78

pissan lirussa oli jotain häikkää, mutta oli niin tiristetty otos ettei syytä huoleen, ens kerralla vien purkillisen kotonta ;)

seuraava käynti onkin kolmen viikon päästä, riittää mulle.

Nyt jos vois aloittaa tämän huolettoman odotuksen ja olla stressaamatta, muistakaa mun maininneen.

Ihana 4d-kuva! Ihan siellä vauva jo on valmiina, taitaa tulla hymytyttö.

Mitähän muuta? Alkaa olemaan niin paljon juttuja, että hatarapää ei muista puoliakaan.

irtoiskohan plussat:

+saikkuasia selvä

+rauhallinen viikonloppu tulossa

rv 31

Ei voi valittoo, ei voi valittoo, ei voi valittoo, ei voe, tralalallaa ei voe ala Halavatun papat. Vuan voihan.

Teillä on niitä tapaamisia ja olisin tullut sinne Helsingissä olevaan, mutta luulen, että isäni rientäisi kehäkolmoselle kylttikädessä jotta KOTIA, ei mitään pitkän matkan reissuja..no ei sinne ajais ku 4 ja puoli tuntia. Ja näkis perheensäkin samalla .. vaan joutunempa tyytymään tähän savon piäkaupunkiin kun en enää arvaa itekseni nuin pitkälle lähteä.

Palaan astialle kun mies lähtee hääräämästä..ei pysty keskittymään.

Piti vielä tänne rynnätä ennen suihkuun menoa:D

Oon lukemassa käynyt pari kertaa päivällä,mutten alkanu kirjottamaan ku ei kumminkaan olis rauhassa saanu. Ny on poju nukkumassa ja ukkokin pois kotoa,joten mua ei estä kukaan istumasta koneella;)

Ihan ekana MURMELILLE pitää munkin sanoa että IHANA KUVA!!!!!Aivan ihanuus!!Että mäkin haluan tollaseen ultraan....mut enpä taida antaa haluilleni valtaa vaan mun on odotettava toukokuuhun että näen minkä näkönen pikku ihminen tuola masussa myllää:D <3

JANSKUL kyseli elämää toukokuun jälkeen pohtineita=) Joo minäminä olen miettinyt paljonkin toukokuuta ja KESÄÄ ylipäätäsä:D odotan niin innolla vauvan syntymää ja sitä " kaaosta" ja suurta elämänmuutosta kun perheestä tulee nelihenkinen ja sitä että ukko jää isyyslomalle sekä kesälomalle,oih ihanaa oon jo haaveissani suunnitellut ja " elänyt" sitä aikaa hiljaa mielessäni vaikka ei kyllä siltikään voi uskoa että meille olis vauva tulossa!!mun tunteet/ajatukset on aika ristiriitasia...odotan ja mietin tulevaa kesää ja sit taas pelkään enkä meinaa uskoa todeks että meille tulis toinen lapsi!!aivan hassuja ajatuksia siis pää täynnä ja on tää mielikin sen mukainen...ailahtelee:)

Ai niin ja LARU onneks vielä selvisit säikähdyksellä!!!!hui että kyllä oli varmasti jännät ja pelottavat hetket!!!!!hyvä että vauva vielä päätti kuitenkin pysyä masussa:D toivotaan et muutaman viikon vielä pysyy!

Hui että kyllä vaan on uskomatonta miten aika menee...oikeesti kohta on ne hetket käsillä ku tänne tulee päivittäin ilmotuksia et vauva syntynyt<3 <3!!!!!!niin ihanaa!!!!!!!!!!!!!

Nyt mä hypin tonne suihkun suunnalle etten ala koko vaahtoavaa suutani tänne purkamaan nytkun vauhtiin pääsin tän hössötykseni kans!!VIIKONLOPUNJATKOJA KAIKILLE MAMMOILLE JA MASUILLE!!!!

toymama30+6

en pystynyt eilen kirjoittaa kun tuli tosi paha olo tässä tietsikan edessä joten oli pakko vaan pikaseen lukee teitin viestit ja lopettaa etten yrjöö tähän.. Tuleeko muille paha olo katsoessa tietsikan ruutua?

Ihan hirveet läjät tekstiä ootte eilen kirjoittanu, en taas muista mitään mistään..

Näin muuten toissa yönä unta jossa esiintyi onnipapunen ja tiitiäinen. Tiitiäisen poika (?en tiedä onko sulla ees ennestään poikaa) oli kadottanut äitinsä ja yritimme miehemme kanssa etsiä häntä läheisestä metsästä. En muista enään miten onnipapunen liittyi uneen, mutta oli aika ahdistava uni. Samassa unessa mun oma poika unohtui multa kampaamon eteen jonkun naisen syliin kun lähdin sieltä uuden tukan kanssa. Sitten kesken matkan muistin sen ja lähdin takaisin ihan paniikissa, lopulta kun pääsin takaisin niin poika itki hysteerisesti kampaamon edessä ja juoksi syliini. Siis ihan hirvee uni, oikein ahdistaa kun vieläkin muistelee.. Kyllä tää raskaus mussa on ainakin aiheuttanut monia painajaisia, raskauden alussahan mä näin niitä hirveitä unia jossa oli kuolleita ja murhaajat vilisi ja mä niitä murhia selvittelin mieheni kanssa..

No, mukavimpiin aiheisiin:mulla on neuvola tänään ja jos ehdin niin tuun kertoilee kuulumiset! Anteeks nyt tuli vaan omaa napaa..

t:minnis80 rv 30+2

Voi, ALMAEINO mahtoi olla hauska näky toi teidän takkiepisodi, vaikkei ehkä itsestä juuri sillä hetkellä tuntunutkaan niin hauskalta:)

MURMELI ihania hymyileviä vauvakuvia! En ole koskaan itse käynyt 3- tai 4d-ultrassa, noi kuvat on kyllä ihan toista luokkaa kuin tavalliset ultrakuvat.

ONNIPAPUNEN huuto.netissä tais olla vielä toinenkin Puuha Pete pehmo, oliskos ollut Puuha Pete ja Kisu-pehmot samassa, sulkeutui joskus ensi viikolla. Laita hakuun Puuha Pete, niin pitäis löytyä. Huomaatkos, että meidän perheessä on metsästetty myös noita Puuha Petejä, ei kylläkään pehmoja, vaan niitä Peten autoja.

LARULLE lepoa ja supparit pois vielä muutamaksi viikoksi. Yritä nyt oikein kovasti lepäillä, että pääset sitten meidän tapaamiseen:) Mites me tehdään ton pöytävarauksen kanssa. Haluatkos EMUNAINEN hoitaa tuon pöytävarauksen, kun olet tuota tapaamista hoitanut tähän asti, vai miten? Voin kyllä itsekin sen tehdä, miten vaan sovitaan.

( . ) Erehdyin tänään ottamaan pesutuvan ja pesin sitten 9 koneellista pyykkiä, ripustin, viikkasin ja mankeloin ja nyt on olo kuin kuolleella:( Ei onneksi supistele, mutta alaselässä tuntuu tosi ikävälle. Nyt muutamana päivänä on tullut istuessa sellainen ihme selkäkramppi. Olen ajanut autolla enemmän kuin normaalisti ja se auton penkki on jotenkin tosi huono mun selälle tässä vaiheessa.

Plussat:

+viikonloppu

+huomenna on miehen mummin synttärit = herkkuja

+sain kaikki talvivaatteet pestyä

Nyt nukkumaan

3+1

selkää ja pää särkee ja jalkoja turvottaa! =(

Eilen tuli tapeltua miehen kanssa (vaikka onneks saatiin se jo sovittua, silti harmittaa)

Siinä päivän miinukset...

Löytyiskö mitään plussaa..?

+No viikonloppu edes alkaa!

+rv34 pian täynnä

Siinähän sitä plussaa jo oli kerrakseen...

-Alpukka rv33+5

Murmelille; Ihana kuva!!!:) Voi melkein tuli tippa linssiin!

Minnikselle; Unista... Mä olen kanssa nähnyt unia siitä, että unohdan esikoisen milloin mihinkin :( Inhottavia unia. Yks yö näin unta, että olin bordellissa töissä ja viimeisillään raskaana, rupesi sitten syntymään kesken asiakaskäynnin... Aivan pimeitä unia...

Hävisin sen puuha-pete huudon, en ollut valmis maksamaan ihan niiiiin paljoa petestä. Poika saa nyt pärjätä ilman ( mutta pärjääköhän äiti ;) )

Jatkettavasänky huudettiin ja " voitettiinkin" , hinta ei ainakaan ollut kovin paha 53 euroa ja tuosta läheltä vielä. Mistäs siihen kannattaa patja hankkia? Pääsisi poika jo viikonloppuna uuteen sänkyyn.

Heräsin muuten tänään piiku traktorin tunnariin, klo. oli 5:50, poika oli herännyt ja saanut jotenkin räplättyä dvd:n päälle, musa oli aiaks lujalla :( Noh, kaippa tuo rupeaa joskus nukkumaan pitkään??

Nyt pitää mennä väliin, koira saa kaukosäätimestä!!!

OP, Käpy 33+3 ja " Iivari" 1v6kk

moikkista moi!

Ensinnäkin murmeli, aivan uskomaton kuva pikkuisesta! Ihan selkeä hymy:) En oo ennen nähny 4d-kuvaa, joten en tienny yhtään mitä odottaa.

Kiitos Tampere-vinkeistä. Koskikeskuksen ainakin tiedän ja sieltä päin osaan suunnistaa. Siit on pitkä aika, kun oon viimeks Tampereella vieraillut, että innolla odotan huomista. Ja nyt on olokin ollut hyvä, joten toivotaan, että jatkuu! Janskulille vielä kiitti toppivinkistä. Eilinen menikin ilman liivejä ja tissit näyttivät kahdelta isolta rukkaselta ison mahan päällä, ei nättiä. Täytyy hankkia sellanen toppi.

Olikos se Pikahvi, kun kyseli siitä hoitoalustasta. Mä oon aatellu laittaa sen pesukoneen päälle, kun ois sit lähellä vesipistettä ja kone on hyvän korkuinen mulle. Jätettiin hoitopöytä ostamatta.

Minnis80, mulle tulee tosi helposti koneen äärellä paha olo. Sillo alkuraskaudessa, kun todellakin kärsin pahoinvoinnista en voinnu istuu koneella tai lukea mitään, kun heti lensi laatta. Makasin vaan sohvalla ja tuijotin telkkua, mut jos sielläkin oli liikaa kameran heiluntaa oli pakko sulkee se.

Käytiin eilen kattoos kavereiden tyttöä. Oli se pieni ja ihana! Ihan hirveesti oli tukkaa päässä. Pidettiin sitä molemmat sylissäkin ja mä olin ihan myyty!! Tyttö syntyi siis 5 vko:a ennen laskettua aikaa, mut oli ollut jo ihan hyvän kokoinen: 49cm ja 2900g. Tahtoo pian oman Oton maailmaan!!! (Tietty sen nyt ois hyvä siellä vielä 4 vko:a ainakin vielä ootella..)

Nyt täytyy ruveta tiskaan ja laittaan sapuskaa ym. kotiasioita, blääh! Tai sit mä meen lukee NYT-liitettä ja seuraan uinnin MM-kisoja.

Mukavaa perjantaita kaikille!!

AE 31+6

Taas on aikaa kirjottaa ja lukea pinoja, kun poika on tänään tarhassa. Me siis jatketaan esikoisen " tarhailua" . Se käy siellä 10 päivänä kuussa, ei tarvi sit täällä äipän kanssa aina turhautua, päiväkodissa saa kumminkin vähän enemmän purkaa energiaansa..ja saan mäkin ottaa sillon tällön rennommin.

Kävin nopeesti kaupungilla ja sokoksella vilkasemassa 3+1 päivillä, mitä sieltä löytyis, no ostin vauvalle yhden bodyn ja esikoiselle tarhatossut :-) itelle en mitään, hyvä hyvä, en mitään kyllä tarvikaan. Kauheesti tekis mieli ostaa vauvalle jotain vaaleenpunasta, mut jotenkaan en uskalla, jos sieltä tuleekin poika :-/ Nyt on sitten vauvalle vaan valkosia vaatteita + ne mitä äitiyspakkauksessa on, mitäs sen ny niin väliä, ehtii niitä vaaleenpunasia sitten myöhemminkin ostaan.

Jotenkin vähän huolestuttaa toi vauvan pieni koko kun ne sitä nyt niin tarkkailee. Uutta aikaa en ole vielä ultraan saanu, mutta se menee varmaan tonne parin viikon päähän, sillon sit taas kurkistaan mitä masuun kuuluu.

Meillä on esikoisen nukahtaminen menny taas hirveen vaikeeks. PIKAHVIN teksti kuulosti tutulta, kun kirjotti että nukahtamiseen meni pojalla toista tuntia. Meillä pikkumies siirty omaan sänkyyn pari viikkoa sitten, kun on siihen asti nukkunu meijän välissä ja nyt sillä menee nukahtamiseen se tunti-pari. Kyllä se vähän hermoille ottaa, kun ilta menee siihen, että yrittää toisen saada nukahtaan..en tiiä sitten onko jo kevättä rinnassa pojalla, vai eikö vaan tykkää nukkua omassa sängyssä.

MURMELILLA oli kiva kuva mahamatkaajasta :-), haluis kanssa tollasen!!

Mutta viikonloppuja ja voikaahan paksusti

Äite ja maha 33+3

Kiva kuulla ettei täällä olla ainoita jotka herää kukonlaulun aikaan. :D

No saapahan nukuttua pikku päikyt itekin, kun poika nukkuu n.2h.

Murmeli oli saanut ihania ultrakuvan! Oih. <3 Aivan upeita. :)

Minniksen unelle hekottelin täällä kun luin.. :D Joo, ja kyllähän meillä tosiaan poika on. ;) Varmasti ahdistava uni kumminkin. Itseltäni yleensä puuttuu jotain vaatetta päältä tai sitten olen itse eksyksissä, enkä muista missä asun.. :)

Miragelle paljon jaksuja täältäkin!

(. ) Ei ihmeempiä, kylkiluut on löydetty.. ;) Ja kova meuhka on pitkin päivää päällä. Ei millään jaksais odottaa toukokuulle...

Äh.. nyt tuli ihan ajatuskatkos. Täytyy varmaan mennä pitkälleen sulattelemaan karjalanpaistia ja appelsiinijätskiä. ;)

No mutta.. hyvää viikonloppua möhömahat ja voikaahan hyvin!

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 30+3

Päivä alkoi hyvin ja kävin kaupungilla soppailemassa .Mäkin sain tänään masdamen viestin ja se vähän pelästytti,täytyy tosiaan toivoa ettei toteudu.Siellä sanottiin näin:

hei!

Korttieni mukaan odottamasi vauva on tyttö ja syntyy 17.4.2007 pienenä, mutta terveenä. Lisäksi saat tytön tammikuussa v. 2010 ja tytön maaliskuussa v. 2014.

Terv. madam Mamma

HUIH!!!!!!!

HeidiS23 rv30+1

Kamalasti ootte saaneet viime aikoina tekstiä aikaisesti, IHANA!! Kaikkea ei aina vain ehdi lukea, saati muistaa...:(

MIRAGELLE halaus! Asiat tärkeyshärjestykseen vaan. Ei tämä maailma kaadu, vaikka vähän aikaa parantelisit itteäs ja tekisit just sitä mikä tuntuis kivalta.

Eilen mun pikkuveli soitti ja kyseli, haluaisinko sen autoa lainaan. Ihmettelin, että miksi, ja se sanoi, että ajatteli lähteä maailmanympärysmatkalle VUODEKSI. Hui, tulee ikävä... Aatelkaa, se näkee meiän vauvelinkin vasta 1v-synttäreillä. Toinen pikkuveli tais pompata yo-kirjoituksista, joten huolta isosiskolle aiheuttavat!!

Olen ollut SIKAVÄSYNYT ja FLUNSSASSA, mutta eiköhän tämä tästä. Mutta vain te taidatte oikeasti tietää, mitä tää kaikki on, kun on raskaana. Kukaan muu ei aattele " pientä lisärasitetta" . Miesparkakin ihan ressissä ja väsynyt, ettei sillä mulle ylimääräistä riitä, jos sitä perushuomiotakaan... Kuvaavaa on, ettei me olla esim. keretty nyt yhtään miettiä synnytystä, vauvan nimeä tai muuta sellaista. Yhtenä iltana manguin miestä kokeilemaan vatsaa, kun vauva mekasti. " Että kerkeisitte tekin tutustua" . Vastasi vain, että kyllähän sitä sitten kerkeää kun se syntyy...:(

NEUVOLAKÄYNNEISTÄ: Eilen oli. Seuraavaan onkin sitten taas 4vk. Miten teillä muilla on niin tiheästi?? Viimeistä lääkäriä mulla ei myöskään ole. Kaikki oli hyvin, paitsi paineet heitteli yliväsymyksen takia pilvissä. Antoi vain lääkkeeksi parin vuorokauden levon, mutta mitenhän sen tässä... Mieskin on lähdössä viikonlopuksi pois.

- sf 30

- paino 56, nyt 8kg tullut. Edellisillä kerroilla tuli vain 7kg, mutta näin parempi.

- rautakuuria pitää jatkaa

Mutta pitää taas mennä, vaikka romaaninaineksia riittäisi useampaankin kirjaan. Jaksuja kaikille!!

OM rv 31+2

Joo menin sit painamaan enteriä liian aikaisin!

Larulle ekaks että lepo tyttö! Et saa synnyttää ennen mua! No ei, mutta varmaan säikähdit, muista nyt olla vaan siivoilematta ja anna miehen tehdä työt:)

Neuvolassa oli taas vilkas vaavi masussa, oli kääntynyt pää alaspäin. traagiset mitat, rv siis 30+2:

RR 126/69

Paino +386/vko (yhteensä tullut 10kg ja risat)

Hb noussut 100:n

sf-mitta 30

t:minnis80 rv 30+2

3xäippä74 minulle on kyllä annettu ruokaohjeet mutta annoskoosta ei sen kummemmin puhetta..siis tietenkin pieniä. Laihtumaan minun ei tarvitse ruveta ja ruokaseurannan jälkeen totesivat, ettei tosta oo enää otettaavaa.. tänään kokeilin puuroa kun se 2 leipää on nostanut niin kovasti sokeria. Ei se puurokaan tainnut toimia..mitäs sitten söis..en kohta varmaan mitään. Niistä hiilihydraattimääristä ne seuraa kanssa ruokamääriä mutta mitään laihdutusrajoja niihin ei ole lyöty. Tämäkin on niin yksilöllistä. Jotkut pystyy herkuttelemaan pullan kahvin kanssa ja minullekkin hoitaja sanoi, että juu kyllä voi kun se on sitten niin kuin välipala, tai pari pottua ja banaanin pitäisi pystyä syömään päivässä..no en todellakaan voi nauttia noista mitään. Perunaa hyvin rajoitetusti.

Se 3d-ultra on tuo kolmiulotteinen kuva vauvasta, jota ne voi käännellä kolmiulotteisesti ikäänkuin palikkaa. 4d -ultrana vauva näkyyy kun näemme livekuvaa vauvasta. Näin minä ymmärsin. On ihan ultraajasta kiinni miten autenttisen ihanaa kuva on. Ei se koko ajan ole selvä, sillä tapaa hetkittäin niin kuin se normiultrakin. Ei ne aika kato sillä 4d hässäkällä..kun kaikki ei vielä osaa. Yksityiseltä saisi dvd pätkän vauvan touhuista, eli siitä livekuva osuudesta plus still kuvat tietenkin. Nyt kävi tuuri kun hoitajat harjoitteli kouluttajan kera laitteen käyttöä niin ne tietenkin kokeili kaikenlaista. Niitäkin nauratti kun vauva siellä hymyili.

En yhtään kiellä etteikö olisi kiva kuva, en varmasti. Ajattelin kuitenkin enemmänkin ilahduttaa teikäläisiä napakurkkauksella, jotta kaikki näkisi miten vauvan oloinen vauva siellä jo häärää..jotain iloa teillekkin minun marinoiden sietämisestä :)

JanskuL minun miehen reaktio oli aika samankaltainen, että sehän näyttää jo vauvalta..niinpä. Mullon uus harrastus..klikkailen tota laittamaani linkkiä kuvaan joka kerta kun käyn vilasemassa jutut...siis mullahan on valokuvaprintti tossa pöydällä ...oikei olen hölömö.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat