Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ihan kökkö kokemus yksityiseltä puolelta. Varattiin aika lastenlääkärille, joka tiesi lapsen vaivasta vähemmän kuin minä. Ei antanut mitään hoito-ohjetta tai suositusta ja lisäksi puhui niin hiljaa ja vähän, ettei hänestä saanut oikein mitään irti.

Määräsi kuitenkin pissanäytteen, mutta ei kertonut, että sen pitäisi olla aamuvirtsasta. Tänä aamuna mieheni sitten lähti työmatkallaan viemään näytettä, mutta joutuikin pitkän labrajonon perään purkkeineen!

Käsittämättömän huonoa palvelua, joka vielä maksaa maltaita. Ei kait sitten näytetty tarpeeksi varakkailta.

Terveyskeskuksessa asiamme on aina hoidettu hyvin ja ripeästi ja meidät on otettu vakavasti. Maksan mielelläni veroja, jos vaihtoehtona on noin huono palvelu!

Kommentit (11)

Itse työskentelen julkisella sektorilla terveydenhuollossa, onhan täällä hoitoonpääsy hidasta välillä mutta kyllä sitä useimmiten kuulee miten ihmiset ovat kummissaan kun saivat kutsun eilen ja tänään jo pääsevät erikoislääkärille jne.

Nämä yksityisten pavojat eivät ole tainneet tajuta sitä että samat lääkärit sitä ovat julkisella puolella kuin yksityiselläkin. Yksityiselle pääsee joo nopeammin mutta ihan samat naamat siellä on kuin arvauskeskuksessa tai sairaalassa (juuri lastenlääkärit, ortopedit jne.). Harvat lääkärit ovat vain " toisella puolella töissä" . Itse kun tunnen nämä meidän sairaalan lääkärit niin osaan kyllä valkata ne keiden luokse ei kannata mennä yksityisellä puolella. Enkä todellakaan maksa sitä korkeaa hintaa minkä saa yksityisten palvelusta maksaa kun huomattavasti halvemmalla pääsen saman lääkräin puheille julkisellakin puolella.

ei ole kuin hyvää sanotavaa! Lääkärit hyviä ja lähetteen saa samana päivänä sairaalaan (jos lapsi sairas, lastenlääkärille) ja halpaa ja hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Syynä se, että saan valita lääkärin, saan ajan 30 minuutin sisällä ja saan palvelua.

Kerran koitin täällä Tampereella kunnallista ja viimeiseksi kerraksi jäi. Vein lasta lääkäriin korvatulehduksen vuoksi (en kertonut ajanvarauksessa mitä epäilin) . Meidät kutsui huoneeseen hoonoa soomea puhuva verolainen lääkäri, jotka jo ovelta huusi (ennen kuin pääsimme edes huoneeseen istumaan): " Mikä sillä olla? Sillä olla korvatulehdus?" Ja työnsi antibioottireseptiä käteen. Pyysin kuitenkin, että jospa kuitenkin ensin kurkistaisi sinne korviin ja kuuntelisi vielä kaupan päälle keuhkotkin....

Että sellaista palvelua.

Voinko mitenkään vaatia rahoittelleni vastinetta vai pitääkö vaan äänestää jaloillaan? Koko hyödytön rumba maksoi kuitenkin meille yli 60e, vakuutuksesta saadaan pari kymppiä takaisin.

ilman päivän jonotusta kännikalojen seassa.

Yksityiselle pääsee heti, ilman jonoja, asiantuntevat lääkärit ja kohtelias ja ystävällinen käytös.

Onneksi on vakuutus!

Espoon isompiin terveyskeskuksiin saa jonottaa tuntikausia, mutta Kivenlahdessa pääsi aina melkein heti. Nyt asumme tuppukylässä, jossa pääsee aina lähes jonottamatta. Kännikaloja en ole täällä koskaan nähnyt.

OMALÄÄKÄRIsysteemin ansioista käydään kyllä lasten kanssa yksityisellä (onneksi on vakuutukset) ja itse työterveyshuollossa (onneksi satuu olemaan asiantunteva ja mukava lääkäri, yksityinen).

Meidän omalääkäri vaihtui n. kerran vuodessa, nyt on ollut kai toista vuotta sama, nuorehko nainen, joka anteeksi nyt vaan, mutta ei vakuuta (kerran olen itse käynyt ja naapureiden muksut saa " varmuuden vuoksi" -antibiootteja vaikkei kuulemma korvissa " vielä" mitään näykään...).

Eli mitenkään kategorisesti pidä yksityistä parempana ja joo, meidänkin käyttämällä lääkäriasemalla on lääkäreitä, joille en mene, mutta parasta yksityisellä onkin että saa ITSE valita, kenen luo menee. Esim. meidän korvatulehduskierteiset saa aina ajan SAMALLE korvalääkärille, joka on hoitanut myös putkitukset. Lisäksi meillä on kaksi luottolastenlääkäriä, jotka saa myös PUHELIMITSE kiinni tarvittaessa konsultointia varten.

Meidän keski-suuressa kaupungissa tk-lääkäriaikaa täytyy metsästää heti aamusta, soitella ehkä tunnin ja jos ei pääse ajoissa läpi niin sitten on voi voi... päivystykseen pääsee vasta klo 16 jälkeen, lapsen korvatulehdusepäily ei ole riittävän hyvä syy sitä ennen. Ja sitten lääkärinä on tämä ei niin vakuuttava omalääkärimme. Samoin päivystyksessa on ihan tuuria, kuka vuorossa. Mutta myös hyviä lääkäreitä tietysti, ja jos joku asiantuntevampi olisi omalääkärinämme, varmaan siellä käytäisiinkin.

HEI HALOO! Varmaan ne erikoislääkärit(kin) on ihan samat yksityisellä kuin julkisella puolella, pointti on vaan siinä, että julkisella EI erikoislääkärin luo PÄÄSE ellei käy x-kertaa ensin yleisläkärillä...

Ja yksi iso plussa yksityisen suuntaan on vielä NETTIAJANVARAUS. Ei tosiaan ole ikävä tk:n ajanvarauksen jonotusääntä, jota kuutentelet puoli aamua töiden ohessa... Samoin aikoja saa paljon paremmin niin että ne sopivat myös työssäkäyville tai lapsen rytmiin eikä ole pakko ottaa sitä ainoaa vapaana olevaa aikaa... Tai jättää konrvakontrolliaikaa varaamatta kun ensin ei ole vielä mahdollista varata aikoja neljän viikon päähän ja viikon päästä ajat ovat jo menneet...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat