Seuraa 

Moi. Meillä 9kk tyttö. Olen imettänyt häntä tähän asti. Nyt kuitenkin

olisi unikoulu edessä. Eilen illalla ja yöllä piti olla viimeinen imetys. Mutta

tytölle nousi korkea kuume yöllä ja itki paljon yöllä.

Joten nyt onkin niin että unikoulu täytyy taas siirtää.

Ensi viikonloppuna uusi yritys. Mutta sitten olen lähdössä 3 päivän matkalle. Sain matkan lahjaksi mieheltäni. Sanoin hänelle että kun imetys loppuu haluan lähteä jonnekin matkalle. No, mies arvioi että imetän 6-7kk, ja teki yllätyksen. Yllätys muuttuikin mun painajaiseksi. Koska en kyllä millään haluaisi lopetttaa vielä imetyksen. Tyttö ei enää huoli mukista tuttelia. Hampaitakin tulee koko ajan lisää.

Niin, mitä nyt tekisin. Peruunko koko matkan (rahoja ei saa takaisin) , mies suuttuu, kun en lähtenytkään lahjamatkalle.

Joku ehdotti että unikoulu alkais vasta sitten kun lähdin matkalle.

Siitä tulisi myös mulle painajainen. Koska miettisin koko ajan miten kotona menee, ja matka olisi täysin pilalla. Niin myös pilalla olisi vauvamme viikonloppu, kun äiti ei ole lähellä. Apua. Mitä teen.

Olen valvonnut monta yötä nyt ja miettinyt ettei sen näin pitänyt mennä. Mutta mies tietenkin ajatteli mulle parasta ja rentoutumista. Mutta siitä tulikin oikein painajainen.

Lähtiskö teistä joku näin vaan... ja imetys jäisi siihen???

Laittakaa vastauksia, kukaan ei ymmärrä mua täällä kotona, eikä sukulaisetkaan. En saa neuvoja, vinkkejä.

Kiitokset.

Vepeli2 +prinsessa 9kk

Kommentit (11)

Juu sitä minäkin että varmasti mihesi on itse sitä mieltä että pärjää, kun on kerran matkan varannutkin=)

Tuosta lääkärintodistuksesta tosiaan en tarkoittanut että neuvola kirjoittaa todistuksen vaan esim. neuvolalääkäri. Minusta esimerkiksi ihan stressireaktio tai sosiaalisista syistä johtuva stressireaktio voisi olla todistuksen arvoinen tila? Onhan mahdollista että äiti on esimerkiksi väsynyt jossain tilanteessa?

Et ole ollut koskaan erossa lapsista mutta kuitenkin itse olet sanonut haluavasi lähteä matkalle?

Mä meinaa olen kanssa murehtija-tyyppiä mutta usko ja luota että se muiden rakkaus kyllä riittää lapsellesi. Ja väliaikaistahan se kuitenkin vain on!!! Usein kuitenkin käy niin, että äiti kärsii eniten erosta kuin lapsi-> lapsi ei välttämätää juuri huomaakkaan sun poissa oloa, ennen kuin saavut takaisin kotiin. Lapsilla kun onneksi ei ole tuota ajantajua kuten meillä ;)

Mulla itsellä on liki 9kk vanha tyttö ja kärsinyt kaaoottisesta eroahdistuksesta jo 4kk ajan. Silti päätin lähteä hotellimatkalle (2 vkoa sitten) vaikka kurkkua kuristi ajatuskin siitä kuinka tyttö huutaa mun perään kun olen poissa.

Mummi tuli tänne isän avuksi ja kuinka ollakkaan, ainoa itku minkä tyttö teki koko aikana, oli yöunille mennessä ja sen kesto oli max 2min =DDD Myös lapset ovat viisaita -> meillä selkeesti tyttö tajusi ettei huutaminen auta ja tuo mua sillä hetkellä vierelle ;D

Ja mun matka oli ihana ja juuri sellainen breikki jota tarvitsinkin, tästä arjen pyörityksestä =D

Joten rohkeasti vaan-> menet haluamallasi matkalle, nautit ja huomaat kun kotiudut, että kaikki kannatti sittenkin!!!!! Elämä yllättää, usein positiivisesti kun on rohkea.

P.S Kyllä lääkärit tietää millaisen sairauden tarvii B-todistusta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moikka vielä... pakko tulla vielä kommentoimaan.

Itse asiassa olen itse vähän syyllinen. Koska kun vauvamme syntyi ja esikoinen koko ajan häritsi imetystä, ilmoitin " kovalla" äänellä että joulun asti imetän ja sit se on siinä. Tyttö oli jouluna 6kk. Mies jo ehtii varata toisenkin matkan mikä oli helmikuussa. Mä vaan jatkoin imetyksen, koska esikoinen oli jo tottunut siihen. En lähtenyt miehen mukaan helmikuussa matkalle. Nyt siis uusi yllätys. Eli saan syyttää myös vähän itseänikin.

Tämä on todella vaikea tilanne ja aika iso asia ratkaisevana.

Vepeli2

Itse olin ystävän polttareissa, kun esikoinen, kova tissittelijä, oli n. 9kk ikäinen... Eroahdistus oli hänellä pahimmillaan silloin ja maitoa (ei lypsettyä eikä korviketta) suostunut juomaan mistään. Paitsi tissistä. Oli myös tissille nukahtaja. Olin ollut pois noin 6 tuntia ennen yöunille menoa... Isä sai vauvan todella helposti nukkumaan, nukahti isän syliin sohvalle. Maitoa ei huolinut (olin lypsänyt) pullosta eikä taikamukista, molemmista osasi juoda mutta vain vettä. Isä vielä laittoi tekstaria mulle, että ei mitään hätää, kaikki mennyt mallikkasti ja vauva nukahti pienellä kitinällä. Vaan sitten noin tunnin päästä tuli uusi viesti: vauva itkee nyt aika paljon, pysy puhelimen äärellä, soitan jos ei helpota... Tunti kului ja ajattelin, että no onneksi oli väärä hälyytys... No ei ollut, pian tuli soitto, että enää en pärjää, sun on pakko tulla.

Kun tulin kotiin (onneksi olin autolla ja ajokunnossa, 10 minuutin matka) vauva huuti ihan hysteerisenä, veti itseään kaarelle ja vaikutti siltä että tukehtuu huutoonsa ihan just. Oli siis huutanut jo sen reilun tunnin täyttä kurkkua, mikään ei ollut auttanut. No, onneksi äitin syli ja tissi helpotti sitten aika nopeaa, mutta vauva hynkkäsi unissaankin läpi koko yön. Tuo oli sellainen kokemus, että ei kyllä käynyt sitten enää mielessäkään koittaa uudestaan vähään aikaan... Päivällä siis oli mennyt tosi hyvin (ja aiemmin oli myös isä pärjännyt totta kai päivällä hienosti vauvan kanssa), mutta iltaan ja nukahtamiseen liittyi vauvalle kai niin vahvasti tissi ja äiti, että mikään muu ei auttanut. Varmasti vauva olisi jossain vaiheessa nukahtanut huutoonsa, mutta kyllä olin tyytyväinen, että mies soitti eikä vauvaa tarvinnut turhaan huudattaa.

Ruokien puolesta toki tuon ikäinen pärjää soseilla muutaman päivän ja imetys toki voi jatkua reissun jälkeenkin. Enkä siis halua pelotella, että teilläkin kävisi noin, että vauva alkaisi hysteeriseksi. Mutta en halua uskotella, että kaikki _varmasti_ menee hyvin vauvalla ja hoitojoukkoilla! Voi olla, että ei mene! Tuskin vauva kuitenkaan koko kolmea päivää huutaa, lopulta varmasti menee perille että äiti ei tule vaikka kuinka itkee.

Jokainen tekee kuten itselle parhaaksi kokee! Jos haluat reissulle OIKEASTI, jos uskot että se tekee sinulle hyvää, niin sitten menet etkä murehdi kotiasioita :) Mutta kyllä minusta on väärin, jos lähdet _vain_ miehen mieliksi. Kyllä sun pitää itse haluta sitä, että siitä on se hyöty (eli rentoutuminen), jota lähdetään hakemaan.

mikähän se " sairaus" sitten voisi olla, jotta vakuutus korvais matkan?

kyllä tiedän lekurin kuka ehkä suostuiskin siihen.

tyttö nukahtaa aina tissille, ei ole koskaan nukahtanut miehen viereen.

ja yöllä syö kerran pari.

pulloa ei huolinut koksaan. nokkamukista osaa juoda, mutta viikon verran jo taistellut, saa raivarit jos näkeekin mukin. luulen että ikeniin sattuu, koska hampaita tulee koko ajan lisää.

ja viime yön kuumekin varmaan johtui hampaista?

tuttia ei syö.

vepeli2

Unikoulu vasta terveelle lapselle, muutoin et voi tietää miksi heräilee ja huutaa. Tuon ikäinen pärjää yön syömättä. Se on vain tapa ja oppii kyllä syömään päivällä enemmän, kun yöllä ei saa. Varhaisaamiaisen voi tarjota, jos epäilee nälkää. Ja unikoulun pitää isä paremmin kuin äiti, äidit tuppaa lipeemään säännöistä ja vauva menee sekaisin johdonmukaisuuden puutteesta ja huutaa kahta kauheammin. Yösyöttöjen lopettamisessa ei ole mitään pahaa, se kuuluu kasvatukseen. Samaten kuin se, että yöt pääsääntöisesti (terveenä) nukutaan. Itse lähtisin matkalle, jos mies olisi asiat noin ihanasti järjestänyt. Hän pärjää vauvan kanssa varmasti, kun annat tilaisuuden. Kyllä äitikin voi välillä tuulettua, vaikka se tarkoitaisin vauvalle vähän pidempää nukutusta ja muutamia itkuja enemmän.

ihana ajatus mieheltä ja varmaan teillä on ollut puhetta joskus imetyksen kestosta ja mies tällä perusteella matkan varannut. Oletko kysynyt voiko matkaa siirtää, tai oletko miettinyt että kirjoittaisiko neuvolalääkäri todistuksen jolloin matkan rahan saa takaisin, en tiedä onnistuuko tämä kaikilta lääkäreiltä mutta meidän lääkäriltä voisin hyvinkin kuvitella jonkunlaisen todistuksen irtoavan=) (en todellakaan ole varma)

Olin itse pari vuotta sitten ystäväni kanssa reissussa pari päivää ja hän imetti silloin puolivuotiasta poikaansa vielä. Rintapumppuili sitte siellä sun täällä ja poika joi pakastimesta rintamaitoa sillä aikaa pullosta isän kanssa, en tiedä miten teillä pullo menee? Matkasta tuli oikeastaan hauskaakin hauskempi ennakkoluuloista huolimatta ja hauskinta siitä teki se että siellä sun täällä käytiin pumppailemassa, mitä ihmeemmissä paikoissa=)

Koitahan ratkaista niin tai näin, mutta kaikenkaikkiaan munsta siis ihana mies sinulla kun on ajatellut näin.

En lähtisi matkalle ja lopettaisi sen takia imetystä.

Siis jos toivoisin imetyksen jatkuvan vielä. Minusta miehesi saa syyttää ihan itseään, minusta on aika outoa olettaa jotain imetyksen kestosta kysymättä äidin (ja vauvan) mielipidettä! En todellakaan siis lopettaisi imetystä miehen mieliksi. Mitä iloa on sellaisesta " rentoutusreissusta" , jonka takia joutuu sekä vauva että äiti luopumaan jostain heille tärkeästä asiasta?! Suomessa kuitenkin suositellaan imetyksen jatkamista vuoden ikään saakka vähintään, joten aika aikaisin miehesi on kuvitellut imetyksen sen valossa loppuvan!

Kun olen matkalle, tänne on tulossa apujoukkue, mummi ja ukki.

Kyl mä uskon että ne pärjäis jotenkin kaikki. Ja varmasti tyttö huutaisi ja haluaisi illalla rintaa, sekä yöllä mut viereen.

Kyllä se mies loukkantui jo kun sanoin mitä jos en lähtis matkalle.

Sanoi että tuskin enää mitään kivaa haluaa mulle keksiä.

Matkaa ei voi siirtää, se oli edullinen lähtö. Eikä voi vaihtaa toiselle nimelle.

Kiitos teille,. kun rohkaisette mua lähtemään. Silti on ihan kamalaa =)

Olen vaan sellainen murehtija äiti tyyppiä.

En voi olla kauan erossa lapsista! Tytöstä olin erossa pisimmillään nyt 5h.

Muuten 2h max.

3 päivää varmaan tuntuisivat ikuisuudelta.

Vepeli2

Pumppaat matkalla niin että matkan ei tarvi merkitä imetyksen lopettamista??? Silloin se matka ei ainakan merkitse imetyksen loppumista.

Ja ennen matkaa teette miehen kanssa parin-kolmen pvän " testauksen" -> mies siis hoitaa teidän tyttönne, kokeilee antaa pullosta maidot ja ruokahan nyt uppookin lusikalla jo.. Käytännössä olet vain sivussa/hieman enemmän vaikka ulkoleikeissä esikoisen kanssa jotta tilaisuuden tullen tyttö ei takerru äitiinsä vaan isäänsä.

Ootko nukuttanut tytön tissille ja syökö vielä yöllä? Jos ei, niin eihän siihen sitte ns unikoulua tarvi enään.

Itse olen unikouluttanut keskimmäisen lapsen ja kokemuksesta sanon että kannattaa olla " Näkymättömissä" jotta unikoulutus onnistuu =)

Neuvolassa ei voi antaa ns. B-luokan todistusta jotta saisit rahat takaisin matkasta. Lääkärit sen voi tehdä mutta kuka lääkäri siihen suostuu ilman oikeaa sairaus syytä, onkin sitten eriasia.

Voiko tosiaan matkaa siirtää mitenkään kk-parilla??????

Tsemppiä, mitä sitte päätätkin!!

Lypsät maitoa pakkaseen ja ostat lisäks korviketta varalle. Tuskin vauva 3 pvssä nälkää näkis jos syö soseitakin, jne.. Ja eiköhän se pullosta/nokkamukista sitte jotenki onnistuis kun olis pakko. Ja kyllä sä varmaan voisit jatkaa imetystä vielä sen reissun jälkeen... Tuskin se maito siinä ehtis loppua jos lypsäisit välillä?!

Musta on hieno juttu kun mies on noin ihanasti ajatellu sua ja on valmis hoitamaan vauvaa (+ vanhempaa lasta) reissu ajan!!

Mut toisaalta kyllä ymmärrän sun ahdistuksen... Eli olis varmaan helppo olla siellä reissussa jos murehtii sit koko ajan miten niillä sujuu! Mut voishan se olla, että niillä meniskin ihan hienosti! :)

Osaako se sun miehes olla ja hoitaa teidän lapsia? Osaako se tulkita nuoremman viestejä (koska nälkä jne.)? Onko se valmis heräämään öisin syöttämään?

Ja mitä mieltä sun mies on tästä? Ootko kysyny, että pahottaako se mielensä jos et lähde? Loukkaantuuko kun et luota siihen että ne pärjää 3 pvää keskenään?

Tsemppiä päätöksen tekoon!!

Burde ja Heidi 6kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat