Seuraa 

En ainakaan löytänyt uutta pinoa, toivottavasti ei joku tee samaan aikaan.. Tässäpä eiliset löpinät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9894752&p=2&tmode=1&smode=1

Mammis

Kommentit (19)

MAMMIKSELLE tsempiä remppaan! :) Siitä tulee varmasti tosi hieno. Harmi että joudut passata reffit sen takia, mutta niinkuin totesit, seuraavalla kertaa sitten.

JUSKA kyselit tuosta vauvan omasta huoneesta. Meillä olis periaattessa huone juniorille, mut pidetään juniori aluksi meidän huoneessa, varmaan jonnekin puol vuotiaaksi saakka, riippuen hieman yösyötöistä yms. Toisaalta tää on osaksi senkin takia, että ehdittiin sisustaa tää työhuoneeksi ja tuntuis hassulta että työhuonetta ei oliskaan... katotaan tilanne kuitenkin sitten kun juniori on vähän isompi.

KESIS, joo en tajunnut ilmoittautuneeni koko lunchitreffeille! :) No, pääsen siis mukaan anyways joten asia ok. Ja niin tippui väärä tyyppi IDOLSISTA! MAMMISKIN tais eilen todeta että oli vähän pettynyt siihen Ariin, ja mä täällä jo miehelle paasasin eilen että onpas sillä noussu nopeasti pissi päähän... Nyt pitää sit vain toivoa että se Anna peittois koko porukan.

HERMIONE, onpas sulla hassu kuvotuksen kohde! ;) Se taas todistaa että raskausaikana mikä tahansa voi olla älllöttää. Jospa koittaisit vaihtaa hammastahnaa, auttaisikohan se asiaan?

BUUFFAKO kyseli liikkeistä. Mä taisin tuntea vasta joskus n. rv 20 tienoilla. Tai sitä ennenkin niitä varmaan oli mutta en osannut ajatella että ne olisi tosissaan olleet vauvan liikkeitä. Lähinnä ne tuntui sisäisiltä mahapieruilta!! ;D

MAITIKKA rohkeasti mukaan vaan kirjoittelemaan! Sulla on mennyt alkuraskaus hyvin, hieno juttu! Toivotaan että jakuukin samalla mallilla.

SERE tuo sun polttelu kuulostaa vähän samalta mitä mulla on ollut. Tosin mulla ne kivut ei kestäneet ihan noin pitkään, mutta tosiaan kipu oli aika kovaa, ja mulla se tuntui etenkin alavatsalla. Mä itse aattelin et olisko se jotakin kohdunkaulan lyhentymistä. Lähinnä tuota vaihtoehtoa pohdin siksi, kun kävi se akupunkturi, ja sen hoidon pitäisi nimenomaan vaikuttaa kohdunkaluan pois kuroutumiseen näin alkuvaiheessa... mutta tiedä sitten! Hyviä merkkejä silti!! :) Vaikka ei se kipu mitään kivaa ole, mutta mä ainakin innostun niistä! Ihan hullu varmaan oon.... ;) Ja muuten, mä tein heräte-tilauksen H&M:lle joku aika sitten normaalivaatteista ja voi hitto että en malttaisi päästä pukemaan niitä jo päälle!

(.) Viime yön nukkua posotin yhdellä vessakäynnillä ilta kympistä aamu puol kymppiin joten se niistä poltoista silviissiin! Tosin kyllä nytkin tässä istuessani vähän taas alavatsalla tuntuu polttelua, mutta ei nää kyllä mitään " normi" supistuksia ole... ihan ihme juttuja on sanon minä. Sen verran kyyninen oon että en usko että mihinkään laitokselle tarvi silti vielä pitkään aikaan lähteä. Eihän mulla ole kassi edes pakattuna. Jääkaapin oveen pari iltaa sitten teippasin listan mitä sinne kassiin pitää pakata mut en oo itse pakkausta saanut aikaiseksi. Eiköhän sitä tässä ehdi...

JEE eessee valmis ja nyt on sitten " KAIKKI" viralliset velvollisuudet, hankinnat ja jutskat on nyt hoidettu mitä olin ajatellutkin hoitaa ennen poitsun syntymää! Arvatkaas onko vähän helpottunut olotila! On, ja nyt tekis mieli punkkua!! ;D Pitäisköhän käydä korkkaamassa pullo, kyl sitä yhden lasin voi aina nauttia... ihan sen kunniaksi että nyt ei ole enää oikeasti yhtään väliä milloin juniori syntyy! Vähän tuota esseetä pelkäsin että miten ehdin sen vääntämään.

Nyt taidan mennä soffalle makoilemaan ja katteleen telkkua niin ettei mikään juttu hierrä takaraivossa mitä pitäis tehdä... vitsit mikä autuus! :)

Mukavata viikonloppua enskattaret ja osan kanssa näkemisiin huomisissa! :)

Leenis & jr 37+3

Ihan ensi alkuun tervetulotoivotukset uusille!! vaikka osalle olenkin jo tervetulotoivotukset toivottanOdut. Ja tähän samaan linkki tuohon meidän esittelylistaan:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9823180&p=2&tmode=1&smode=1

Odottelen hetken uusien tietoja ja sit päivittelen. Ja jo nyt ehdotan ett vapaaehtoista listaemoa etsitään..Näköjään itselläkin nuo viikot alkaa uhkaavasti jo kasaantua ja tuon Rimpulan yksiön vuokra-aika alkaa lähestyä päättymistään..

Eilen oli neuvola. Paineet oli taas (yllättäen) koholla, mutta sijasiterkka itsekin totesi, ett hän saa ne jostakin syystä korkeammaksi kuin muut. Tämän vuoksi luotti meidän lanssivehkeillä tekemiin mittauksiin ja niitähän siis jatketaan. Muuten ei ollut mitään erikoista. Kovasti liikuskeli mittauksien aikana ja oli sitten neuvolaa varten kääntynyt jopa pääalaspäin asentoon. Sit illasta kääntyikin taas poikittain.. :-)

Tänään meinasi taas hieman hermot kiristyä. Toissapäivänä ostettiin se kirjahylly ja tänään illasta alettiin sitä sitten kasaamaan. Kaikki osat kyllä löytyi mutta yhdestä hyllystä puuttuu kokonaan reiät..Ja tietenkin hylly on lastulevyä, joka murenee helposti sitä poratessa. Nyt joudumme sit huomenna marssimaan takaisin kauppaan vaatimaan uutta osaa, toivottavasti vain sen saamme, koska osien pahvinen pakkaus on aivan osina..

Huomenna olisi meno synnytysvalmennukseen Kysille. Saa nähdä saako sieltä mitään irti, kun tuota koulutusta molemmilta alalle löytyy. Mutta saan sieltä sentään merkinnän opiskelua varten, joten ei ihan hyödytön käynti tule olemaan :-)

Nyt on aivot niin tyhjät tämän päivän reissuamisen suhteen, ett kommentoinnit taitaa jäädä toiseen kertaan. Taidan vain suunnata suoraan tuonne petiin..

-Ninca ja Rimpula 32+0-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tervehdys kaikille vanhoille tutuille enskoille ja uusillekin, täällä eräs

joka ei ole kuukausiin varmaan mitään pukahtanut, mutta olen kuitenkin taustaillut silloin tällöin teidän kuulumisia, moni on jo vauveliinit saaneet ja monilla eräpäivä on lähellä tai hitusen ohitettukin.

Onnea siis kaikille vanhoille tutuille jotka ovat jo nyytin saaneet ja tsemppiä vielä odottaville, täällä myös odotellaan kuumeisesti josko joskus pääsis synnyttään...viikko 40 menossa, tänään kävin yksityisessä ultrassa. Kaikki olis valmiina mutta ne käynnistävät supistukset, vedet ja limatulpat vaan puuttuu ja hieman pelottaa vauvan koko kun nyt oli arvio 3,9 kg iiks, toinen lääkäri arvioi kolme viikkoo sitten noin 3 kg joten jommassa kummassa arviossa on jotain pielessä??? Paino mulla on noussut koko aikana n. 8kg.

Täällä ollaan muutettu, sisustettu, vauvan tamineet sänkyineen ja hoitopöytineen ja lipastoneen kaikki valmiina. Nyt vaan pitäis se vauveli saada syntymään, möyrii vaan hirveesti edelleen, mutta ulos ei tuu ;)

suppareita kaikille viimemetrisille eritoten Viipulille:) ja hyviä vointeja kaikille muillekin

nauku

Päivä jo näin pitkällä ja nyt vasta koneen sain avattua. Eilinen päivä meni kyläillessä ja tänään päätin sitten ottaa ihan iisisti. No, aamupäivä mennyt kylläkin pyykkiä pestessä, leipoessa ja kattelin eiliset idolsit. Ihan väärä tyyppi tippui pois! Mutta minkäs sille voi - paha tässä kauheasti valittaa kun en ole kertaakaan ketään äänestänyt...

Tosi mukavaa kun teitä uusia enskattaria on ilmaantunut " linjoille" ! Tasapuolisesti kaikille tervetuloa. =)

Mammis pääsee pian uudistetusta kylppäristä nauttimaan. Minä toivon, että huomenna miehen kanssa saataisiin ostettua loput jutut vauvalle ja haluaisin myös kylppäriin ja keittiöön jotain keväisiä tekstiilejä ostella...

Leenis pääsi tavoitteeseensa! Hienoa, jotta essee tuli valmiiksi! Ahkera olit.

Omassa masussa vauva mellastaa sen mitä tilaa on. Välilä tuntuu jopa vähän epämiellyttävältä kun pikkuinen koittaa venyttää elintilaansa suuremmaksi... Parina iltana ollut myös kivuttomia supisteluja, joten mielenkiinnolla odotan ensi viikon neuvolalääkäriä jotta kuulen onko mitään tapahtunut noiden supistelujen myötä.

Mukavia treffejejä huomiselle kaikille teille, jotka paikalle pääsette! Toivottavasti on hyvää ruokaa tarjolla. =)

Nyt minä menen siistimään keittiön ja kohtapuoliin ruokakauppaankin voisi suunnata.

t. iida-linnea 35+2

Tämä keskustelun seuraaminen vaikeutui taas, kun eilen kotoa hajosi netti. Töissä kun ehtii juuri ja juuri silmäillä kuulumisia, mutta ei oikein ehdi kirjoittelemaan.

Kaikki enskat tosiaan mukaan tuonne Amarillon treffeille! Itsekin olen lähdössä ekaa kertaa mukaan, joten kaikki eivät tosiaankaan tunne toisiaan ennalta, jos se pelottaa. Varailen tänään jossain vaiheessa pöytää, mutta pöytävarausta voi varmasti muuttaa, jos joku mattimyöhäinen haluaa mukaan vielä lauantainkin puolella.

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Vatsa kasvaa tasaisesti, mutta ei se vielä mikään valtava ole. Seuraava neuvolakin on vasta parin viikon päästä. Vauvan huonetta täällä moni sisustelee. Meillä se projekti polkee paikallaan, kun pitäisi saada raahattua vanhoja rojuja huoneesta kaatopaikalle ja kellariin. Suurin osa noista rojuista kuuluu vielä miehelle, joten minä en niihin uskalla koskea. Aiotteko te nukuttaa alusta asti vauvaa omassa huoneessaan, kun niin voisi noista sievistä huoneista päätellä, vai siirrättekö pinniksen tai ensisängyn omaan makkariinne alkukuukausiksi? Itse kun en oikein osaa päättää, kun kaikki vauvalliset tutut pitävät vauvan nukuttamista vanhempien makkarissa aika itsestään selvänä. Käytäntöhän tietenkin ratkaisee sitten, kun vauva on oikeasti syntynyt.

Vakuutusasiat olen jättänyt miehen pohdittavaksi ja näyttää siltä, että meidän kaikki vakuutukset siirtyy kohta Pohjantähteen, minkä lapsivakuutus vaikutti parhaalta. Vanha kotivakuutus olikin jäänyt ajastaan jälkeen. Tosin meillä on vielä kuukausi sitten sattunut pitkäkynnen vierailu autossamme niin tuore, ettemme ole laittaneet vielä korvaushakemusta edelliseen vakuutusyhtiöön. Toivottavasti korvaus onnistuu, vaikka irtisanoisimme vakuutuksen pian. (Tässähän on vain pari viikkoa enää aikaa...

Aurinkoist viikonloppua,

t. pikku-Juska, rv. 25+1

Kesis laitto vaunuasiaa. Tosiaan tuota emmaljungan city koppaa minäkin silmäilin. Vaikutti ihan varteenotetavalta hankinnalta city crossa yhdistelmien kopaksi. Liikeessä oli silloin älytön ryysis joten en saanut myyjää esittelemään vaunuja. Itse siinä sitten koitin niitä tsiikailla. Tuntuivat ehkä hieman kevyemmiltä kuin brion happyt, joka olisi siis toinen vaihtoehto. No katsotaan mihin ratkaisuun kesällä päädytään :) tulkaahan sitten kertomaan omakahtaisia kokemuksia kun ootte vauvelin kanssa saanu testattua käytännössä. Niin ja meillä tosiaan ei tarvi kanniskella koppaa kun rivarissa asutaan. Kerrostaloon kuulemma pehmonen koppa on ihan ehdoton.

Sitten millonkas sf mittaa aletaan mittaamaan??? Mulla on ens viikolla taas neuvola, mutta eivät vissiin vielä sitä mittaile. Vai kuinka teillä on ollut?

:T Buuffa ja Nuuro rv 16+5

Kiitokset kaikille remonttitsemppauksesta.. Yritetään levätä tänään niin jaksaa touhuta huomenna.. :)

JUSKA kyseli missä vauvelia aiotaan nukuttaa aluksi.. Voipi olla että se äippäpaketin laatikko tulee meidän makkariin ainakin aluksi, ettei tarvitsis ravata edestakaisin kun yösyöttöjä pitää harrastaa.. Ajatuksena kyllä olisi sitten kun vauveli pinnikseen siirtyy, että olisi omassa huoneessaan, mutta saa nähdä miten käy.. Viereen/väliin en varmaankaan uskalla pientä ottaa, mutta kun ei tosiaan ole kokemusta niin täytyy tunnustella tilannetta.. :)

Ihan samaa mieltä mäkin, oon kuin KESIS, ei ois Kristianin pitänyt pudota. Mua rupes jotenkin jo viime viikolla vähän ¿ärsyttämään¿ Ari.. Toivottavasti tajuais nyt ottaa vähän onkeensa moisesta.. Mä kans mietin että mitä jos mies ei jostain syystä oikeasti pääsiskään synnytykseen.. Mun tuki ja turva! IIK. No, täytyy vaan luottaa siihen että pääsee.. Hulluksihan sitä tulee jos tuommoista miettii..

BUUFFA ¿ mulla mitattiin sf-mitta ekan kerran rv 20..

HERMIONE ¿ juu, Les Millsin body pumpistapa hyvinkin oli kyse. Eli sehän on sellanen konsepti että kaikki ohjaajat vetää samaa ohjelmaa ympäri maailman ja ohjaajilla + saleilla pitää olla lisenssi jotta saavat pitää niitä. Ohjaajat ¿ myös allekirjoittanut ¿ käyvät sitten koulutettavana aina 4 krt vuodessa kun tulee se uusi ohjelma jota mennään n. 3kk. Itse kyllä mixailen välillä vanhoista ohjelmista biisejä koska aina se uusi ohjelma ei ole ihan paras mahdollinen. Sen kun käyt vaan pumpissa, niin pitkään kun se susta tuntuu hyvälle. Esim step-penkkiähän voi laittaa sellaseen viistoon kulmaan kun tekee rintaa + ojentajia, ei tule paha olo.. P.S. hampitahna sai mutkin kakomaan jossain alkuvaiheessa.. purkkaa tuli kulutettua aika paljon.. :)

HOYT ¿ kiva kuulla että eka työpäivä sujui hyvin saikun jäljiltä! :)

MAITIKALLE tervetuloa porukkaan!!!

SEREllä hurja yö takana.. Onneksi on vähän helpottanut. Ehkä ne oli jotain ¿ennakoivia¿ tuntemuksia.. ;) Onnittelut myös sinne rv 38 rajapyykistä! Eiks nää vauvelit sais nyt sit hiljaksiin alkaa tulla maailmaan!?

VIIPULIlle kovasti jaksuja! Ei tosiaan ole enää kuin max viikko aikaa kun saat nyytin kainaloon!!! :)))

LEENIS ¿ pakkaapas nyt se kassi valmiiksi! Koskaan ei tiedä millon sullakin se lähtö tulee! :)

IIDA-LINNEA on ollut ahkerana! Wow!

Tämä oli nyt tämmönen pikakommentointi ja viesti täältä ¿mummolasta¿. Majailen illan & yön täällä, joten surffailen sit pahimmillaan vasta huomenna illalla uudemman kerran. Mutta MUKAVIA ENSKATREFFEJÄ ja muutenkin oikein mukavata viikonloppua kaikille enskoille!

Mammis

[color=hotpink]

Pöh. Idolsista putosi ihan väärä tyyppi. Mä oisin antanut kenkää sille Arille. Hitto, kun voi olla ärsyttävä jäbä. Ihan kakara, grrrr!!! Hyvä äänihän sillä on, mutta muuten liian ykstoikkoinen esiintyjä, ylimielinen p**ka ja saa mun verenpaineet nousemaan ;-)

Huomenna ois sitten treffit tiedossa Helsingissä, käykäähän nyt tsekkamassa treffipino ja tulkaa mukaan! Etenkin [b]Leenis[/b], ootko huomannut, että sut lasketaan mukaantulijaksi? :-)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9871966&p=1&tmode=1&smode=1

[b]Meriheppakin[/b] oli kääynyt kääntymässä, MOI! Ja muuten, meidän vauva kääntyi oikeinpäin vasta rv 36, siihen asti sisukkaasti majaili kummassa poikittaisasennossa. Sikäli kätevää, että maha on koko ajan roikkunut aika alhaalla, ja oon välttynyt suuremmilta närästyksiltä ja kylkiluupotkuilta.

[b]Buuffako[/b] se mietti vaunuja? Mä vasta oikeastaan jälkeenpäin älysin, kuinka hyvä juttu oli että tuli hankittua kova vaunukoppa. Nimittäin kesävauvan saattaa olla h i e m a n viileämpi nukkua väljässä kopassa kuin topatussa kantolaukussa. Ja syksystä mahtunee vielä toppavaatteissakin tuohon, sen jälkeen tulee käyttöön päiväunillekin ratasosa+lämpöpussi. Ja meillä tuo Emmaljungan city-koppa painaa alle 4 kg ja vaikuttaa ihan kätsyltä kantaa. Tarkoitus on säilyttää runkoa autotallissa ja kantaa vain koppa vauvoineen sisälle. Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta kaverin (viime huhtikuussa syntyneellä) vauvalla on kuulemma toiminut samanlainen koppa hyvin. Ja liikkeitä tunsin ekan kerran rv 16+. Tai oikeastaan olin tuntenut jo aiemmin, mutta vasta tuolloin älysin että vauvahan se siellä. Seuraavalla kerralla voi hyvinkin tuntua aikaisemmin, kun tietää mitä kuulostella. Ja mulla on istukka takaseinässä.

[b]Hermionelle ja Elviiralle[/b] tsempitykset ällön olon jaksamiseen. Muista syödä tasaiseen jotain pientä, ettei verensokeri laske. Mulla toimi aikanaan kaikki kylmät syötävät (muu tulikin ylös kaarena...). Esim. jugurtti-jäiset marjat-leseet -yhdistelmä sauvasekoittimella survottuna on aika hyvää.

[b]Coltsfoot[/b], mä olen ihan samaa mieltä että pyyteetön rakkaus on tärkeintä. MUTTA, myönnän kyllä että myös se materia saa tämän mimmin kovin onnelliseksi ;-) Ja kuule, mulla kerran oli painoa tullut melkein 1,5kg/vko (okei, jouluna) ja SE masensi... Viimeaikoinakin ollut n. 500g/vko. Että miten niin muka loppuraskaudessa paino laskee???

[b]Hemulille[/b] vilkutukset takaisin! Nimim. tahtoo HETI NYT vauvapuolelle :-)

Miksei se aurinko jo voisi alkaa paistaa... Tahtoo ulos, sattuneista sylistä ;-)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lainaus:

Kesis, 38+0

P.S. Mulle on tullut kauhuskenaario synnytyksestä. Mitä jo miehelle iskee se norovirus juuri silloin eikä pääse edes sängystä ylös? Kukas sitten on mun tuki ja turva? Mä en tosiaan halua sinne esim. äitiä/kaveria mukaan muttei varmaan yksinkään olisi kovin kivaa. Äh, pitää lakata murehtimasta. Todennäköisyys tolle on varmaan 0,0001 mutta kun kaikkea sitä ehtii täällä päivän mittaa miettiä...

[color=#8B008B]Tänään ois ohjelmassa kylpyhuoneen kalusteiden hakeminen huomista varten.. Ja se luutuaminen minkä jätin eilen tekemättä.. =P Mies menee viimeiseen yövuoroon pitkään aikaan (sille on onneksi suunniteltu seuraavat 4 vkoa päivävuoroja, että ei tarvitse mun nukkua öitäni yksin) ja minä taidan mennä vanhemmille yökylään. Siellä on sitten sisko ja hänen hauveli.. Saan taas halia hauvaa! Jee! Huomenna sitten ähelletään kylppärin kimpussa.. Olisin kyllä mieluusti tullut treffeille, mutta ei me kyllä klo 13 mennessä saada sitä valmiiksi.. Seuraavalla kerralla sitten, kenties jo nyytin kanssa. :)

Mukavaa perjantaita kaikille ja voikaa paksusti!

Mammis + Tiitiäinen 38+0[/color]

Tänään oli meidän koiran eläinlääkäri. Toinen on aina aivan superreipas, mutta jo odotushuoneessa piippaili ja tutkimuspöydällä reppana ihan tärisi. Eläinlääkärikin noteerasi mun raskauden, tiedusteli, että onko ensimmäinen tulossa ja siihen sitten totesi, että lapsen tullessahan koirat sitten unohtuu pariksi vuodeksi. Meikä oli vaan, että häh...?!? Mielenkiintoinen asenne eläinlääkärihyypiöllä. Toki vauva menee koiran edelle tärkeysjärjestyksessä, mutta yhtälailla koira tulee olemaan meille rakas kuin ennenkin ja kun se ollaan kerta hankittu, niin pitäähän sitä aikaa toiselle aina nipistää. Koiralle pitäisi sitten varailla uutta aikaa hammaskiven poistoon. Tuolla samaisessa paikassa menee yleensä pari viikkoa ennen kuin saa ajan, joten nyt olenkin kehittänyt kunnon dilemman siitä, pitäisikö varata aika heti siihen kun sen saa (eli lasketuan ajan tienoille varmaankin) vai suosiolla kuukauden päähän (joka se saattaa sitten olla mukelon virallisempi syntymäaika). Jotenkin tuntuu, että on aivan mahdotonta ainakin mennä muksun ja koiran kanssa yhdessä eläinlääkärille. Mä olen kyllä aivan huippu kehittelemään ongelmia kaikesta.

Aamulenkillä oli muuten aivan järkyttäviä mahasärkyjä, aivan kun joku olisi puukolla pistellyt tuonne keskimahan tienoille. Hyvä kun pääsin kotiin takaisin. Loppuivat kyllä suht heti kun kotiin pääsi. Sain jo kauhuskenaarioita istukan irtoamisesta (serkulta irtosi näillä viikoilla :( ), vaikka kaipa se sitten olisi sattunut enemmän tuonne ¿selkäpuolelle¿ kun kerta istukka on takaseinässä. Eläinlääkärille mentiinkin sitten varulta autolla, vaikkei matkaa ole kuin kolmisen kilsaa ja kävely olisi tehnyt meikälle enemmän kuin hyvää. Ja kun tässä nyt pääsi oireistä kitisemään, niin mikälie sekin on kun tuota alavatsaa (ja erityisesti kai kohdunsuuta) polttelee aika ilkeästi (reippaasti liikkuessa tämäkin), enteilisiköhän se, että siellä vihdoin alkaisi tapahtumaan jotain lyhentymistä kohdunsuulla...?

Pitääpä vielä mainostaa, että aivan mahtava auringonpaiste täällä. Tämmöisiä kelejä kun jatkuisi viikonlopun ylitse!

[color=red] Mammis [/color] meinaa tänään hakea kylppärikalusteet, varmasti kiva saada viikonloppuna kylppäri kondikseen!

[color=red] Juskalla [/color] on siellä atk-ongelmia. Toivottavasti saatte netin pian kuntoon, on se kumma kuinka tuo netittömyys aiheuttaa aina ongelmia jos moiseen on tottunut...

[color=red] Kesis [/color] siellä pähkäili Idols-putoajia. SAmaa mieltä olen putoajan vääryydestä, mutta itse olisin pudottanut tässä vaiheessa Kristiinan. Jotenkin ärsyttää sen ääni ja muutenkin, kuinka Idolssissa voi kilpailla tyyppejä, jotka on itseä melkein kymmenen vuotta nuorempia ;D

[color=red] Buuffa [/color] kyseli tuosta sf-mitan mittaamisesta, Mulla se mitattiin ensimmäisen kerran rv 21. Oli tuolloin 18 cm.

[color=red] Hermione [/color] oli joutunut hammasharjauspahoinvoinnin uhriksi :( Tuttu juttu, nytkin kun pahoinvointi välillä nostaa päätään (onneksi ihan vaan kerran pari viikossa) niin kannattaa unohtaa harjailut siltä hetkeltä.

[color=red] Hoyt [/color] on päässyt palailemaan töihin :) Totta, omaan tahtiin kannattaa hommia tehdä.

Tervetuloa [color=red] Maitikalle [/color] joukkoon mukaan. Ei kun päiväpinoja pidentämään kirjoituksilla (helppo sanoa äitiyslomalaisena joka kökkii pääsääntöisesti kotona...)

[color=red] Sere [/color] on koisinut huonosti. Mulla on ihan sama juttu, nyt on jo kolmas (kai) yö ihan olemattomilla unilla. Kiltistä menen sänkyyn ennen puoltayötä, mutta uni tulee sitten kuitenkin vasta joskus kolmen jälkeen ja korkeintaan puolentunnin pätkissä (vaikkei tarvitse edes vessaan mennä). Ja päivällä alkaa sitten väsyttää. Mutta jos koisii päivällä, niin sittenhän sitä ei saa yöllä ollenkaan nukuttua... Meille tulee Kaleva neljän maissa, joten sen yleensä käyn lukemassa heti kun se luukusta kolahtelee. Siippa sitten herää joskus viiden jälkeen joten pörrään sillekin sitten seurana. Hui! Aika ¿synnytykseenlähdöltä¿ nuo sun kivut kuulostaisi (näin totaaliamatöörin korvissa), liekköhän sulle tulee jo viikonloppuna lähtö!

[color=red] Viipuli [/color] edelleen yhtenä kappaleena. Totta, vaikka nyt menisi käynnistykseen asti, niin viikko on aivan pirun lyhyt aika kuitenkin! Ja saat miehestä ensi viikolla (jos et jo sairaalassa ole) tsempitysseuraakin :)

Vitsi pakko skarpata ja alkaa luuttuamaan lattioita. Turhan hyvin tuo auringonpaiste paljastaa kaikki kököt!

Mukavat viikonloput kaikille!

Coltsfoot ja Elsa 37+5

Mainittakoon taas tähän alkuun, että tämä rakas netti tökkii TAAS näiden sivujen kanssa, eli viesti on kirjoitettu yleensä ainakin tunteroinen ennen kuin se ruudulle suvaitsee saapua. Ja noista alavatsan poltteluista, joita itsekin mietin oli muutkin kirjoitelleet (ja vielä ennen tuon armaan viestini saapumista, eli siis oikeasti en ihmettele uutena juttuna noita, ei vaan viestit vielä tuolloin täälläpäin näkyneet)

[color=red] Leenis [/color] oli saanut kaikki kirjoitushommat valmiiksi! Onnittelut, nyt ei muuta kun täysipäiväiseen vauvanodotteluun :D Ja olit vastaavia(ko) poltteluita sinäkin kokenut, eli selvästikin se on joku juttu (ei vaan mun omaa kuvittelua...). Itsellä ei kyllä noihin poltteluihin liity sitä mahan kiristymistä (eikös sen pitäisi olla virallisissa supistuksissa mukana...?) Mäkin ajattelin kohta tehdä sairaalakassilistan. En jaksa millään uskoa, että lähtö olisi niin nopea, ettei sitä ehtisi pakata, mutta lista voisi tosissaan olla ihan hyvä juttu, varsinkin jos lähtö tulee yöllä jolloin aivot eivät toimi kovin hyvin (toimiiko ne koskaan...)

[color=red] Iida-Linnea [/color] on taas reippaillut! Vitsi kun tulee aina lusmu olo kun lukee mitä kaikkea toiset on saaneet aikaan. Itse tänään sentään imuroin ja luuttusin lattiat sellaisen ¿varsiluudun¿ avulla (ei siis polvillaankökkimistä). Sangen perusteellista puuhaa kun luuttuamiseen meni max. 5 min.

[color=red] Sadeye [/color] on vielä paikalla. Olitkin pääsyy, miksi piti alkaa taas näiden sivujen kanssa tappelemaan :)

[color=red] Tii-tiulla [/color] on siellä komia vatsa!

Laitetaanpa Tii-tiun innoittamana myös oma kuva tänne: http://s164.photobucket.com/albums/u27/coltsfoot2007/ Jumankekka kun sitä näyttää jo (huom! Valkoinen lihottaa...) kunnon emännälle. Ei muuten peilistä katsottuna maha vaikuta yhtään noin isolta! Tänään äiti juuri ihmetteli, että kuinka maha on totaalisesti törröllä tuossa edessä. Kuulemma takaa päin ei näytä yhtään siltä, että olisin raskaana, ainoastaan normaalia hieman tuhdinpi tyttö. Öö, ei kyllä ihan kovin hyvältä sekään kuulosta...

Koitanpa nyt saada siipan hereille sohvalta. Liekkö onnistuu...

Hyvin selvisin eilen työpäivästä sairasloman jälkeen. Ei supistuksia tai rytmihäiriöitä tullut, kun sain tosi rauhalliseen tahtiin tehdä töitä. Otin sellaisen linjan, että teen ihan rauhassa työt ja mitä jää tekemättä niin muut saa jatkaa! Nyt vasta olen oppinut etten tosiaan enää ole " entiselläni" eli en voi reuhkata ympäriinsä hiki otsalla vaan tosiaan iisisti pitää ottaa.

Tympäsee, kun listantekijä oli ilman kysymättä jättänyt multa nyt yövuorot pois. Toisaalta olen niistä tykännyt, kun eivät ole fyysisesti niin raskaita, mutta toisaalta tosi huonosti saan nukuttua niiden jälkeen. Ja nyt ois ollut hyvä kerätä tienestejä, kun päivärahat mulla lasketaan sen 6kk:n tulojen perusteella. Nyt niiden yövuorojen tilalle sitten tuli ilta-ja aamuvuoroja, jotka ovat raskaita, mutta en asiasta aio alkaa väittelemään vaan teen yhden työvuoron kerrallaan ja katson miten jaksan! Ensi yönä ja sitä seuraavana siis viimeiset yövuorot!

Buuffalle vielä liikkeistä: Tunsin ensimmäiset liikkeet, kun olimme menossa rakenneultraan eli viikolla 18. Itse olin asennoitunut, että liikkeet tuntuisivat vasta rv 20 jälkeen, vaikka en tarkemmin tiennyt istukan paikkaa. Aika pian liikkeet alkoivatkin tuntua mahan päältä ja nyt näkee jo vaatteiden läpi ihan selvästi! Ei sinullakaan enää kauaa mene, että osaat liikkeet varmoiksi sanoa. Tuskaistahan se oli odottaa! Ja sf-mitta otettiin eka kerran rv 17+5.

Syömisistä: Terveellä maalaisjärjellä olen itse ajatellut nuo kielletyt/vältettävät ruoka-asiat. Joulun aikaan tuli maistettua graavilohta ja maksaruokia olen pari kertaa syönyt. Alkoon ei ole tullut koskettua, kun mies ei juo ja jos koko pullon ostaa niin suurin osa siitä menisi hukkaan. Salmiakkia ja lakua menee aika mukavasti, mutta mulla paineet ovat olleet matalat. Sen tarkemmin en ole syynännyt tuoteselosteita ym. ja olen syönyt mitä on saattanut eli enemmän epäterveellistä kuin terveellistä ruokaa! ;) Kiellettyjen ruokien suhteen olen ollut tarkka, mutta vältettäviä on tullut siis syötyä. Mutta jokainen itsehän sen päättää miten tarkka on nuissa ruoka-asioissa!

Minullakin on tullut nyt viime aikoina vaivaksi tuo huimaus. Paineet ovat olleet matalahkot, mutta kun eilen töissä mittasin huimauksen aikana niin olivat paremmat kuin aiemmin! En siis oikein tiedä mistä johtuu, kun Hb on hyvä. On tämä raskaus jo tähän mennessä aiheuttanut kaikkea kummaa oiretta, joten voi kai huimatakin ilman kummempaa syytä! :)

Juskalle: Meillekin tulee lapselle huone, johon tulee siis kaikkea tarvittavaa rojua ja vaatteet ym., mutta pinnis tulee meidän makkariin ainakin aluksi. En osaa ajatella, että vauva ois eri huoneessa, vaikka näköyhteys onkin. Sitten, kun vauva kasvaa niin toki jossain vaiheessa siirtyy omaan huoneeseen, mutta aluksi haluan vauvan lähelle ja voi nukkua meidän välissäkin, jos tarve vaatii.

Hermione: Tuttu juttu tuo hampaiden pesu ällötys! Vieläkin tulee välillä yökittyä pestessä hampaita ja taisinpa alkuraskaudessa oksentaakin sen takia. Mun ei passaa liian takaa pestä ja auta armias, jos harja vahingossa tökkää kurkkuperään! Ja tietty jos pahaa tahnaa on, niin sekin vielä pahensi tilannetta. Eipä kai siihen muuta keinoa ole kuin kärsiä vaan! :)

Leikkasin heti aamusta tukkaani lyhyemmäksi. Olen nykyään harjoittanut tuota kotiparturointia, vaikka en mikään oikea parturi olekaan. On vaan niin mukava leikellä itse tukkaa, kun saa juuri sellaisen, kun haluaa! Oikealla parturilla ei ole tullutkaan käytyä ainakaan vuoteen, kun värjäyksetkin tulee hoidettua kaupan väreillä. Ehkäpä kesällä voisi käydä ihan ammattilaisen luona, kun kaikenlaisia juhlia on tiedossa.

Nyt täytyy lopettaa etten yksin täytä koko pinoa! Ens yöksi siis töihin ja ens viikolla ois alahampaiden hammaskiven poisto edessä! :(

Hoyt rv25+0 (Jee!)

täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa. viime yö oli vähä kenkku ei meinannu uni tulla ja sai koko yön " juosta" vessassa ja sitten heräsin jo puoli 5 aikaan. mut onneks sai nukkua päikkärit kunnon sellaiset.

noista ruuista on ollu puhetta. siitä tulikin mieleen että uskaltaisinkohan huomenna kun pitäis olla tarjolla maksa ruokaa varmaankin kastiketta, niin uskaltaisinkohan sitä ottaa? jos vaikka vain ihan pikkiriikkisen???

ei jaksa oikein kommentoida mitään kun on pää vähän kipeä,johtuskohan siitä huonosti nukutust yöst

tsemppiä kaikille ja voidaan paksusti

sadeye&pampale 41+0!!!! jokohan jo......

Helou kaikille!

Ihan ekaks täytyy kommentoida Mammikselle, mulla on ollut jotenkin sellainen harhaluulo ettei pumpissa vois käydä enää kovin pitkään mutta sähän olet käynyt tosi pitkälle asti. Täytyy ihan nostaa hattua!!

Jospa mullakin olo sallis pumpin noin pitkään. Omasta voinnistahan se ihan riippuu. Susta tuli mun esikuva =)

Onhan se tosi että siinä itse voi valita treenattavat painot ja saa löysäillä aina kun siltä tuntuu. Ollaankohan me käyty samoilla tunneilla? Nimittäin toi ojentaja ohjelma kuulostaa hyvin tutulta.. Nyt on täällä sellainen ojentaja ohjelma jossa ekaks punnerretaan, sit nelinkontin treenataan käsipainoilla ja loppuun vielä laudalla tangon kans. Kyllä siinä kiire tulee vaihtaa asentoa vaikkei vielä isoa mahaa olekaan =) Muistaakseni ne on jotain Les Mills-tunteja, liekö sit valtakunnallisesti sama ohjelma, täällä vaihtuu n.3kk välein.

Kiitos kuitenkin neuvoista ja mukavaa kylppärinlaittopäivää huomiselle!

Kesiksellä oli noro-pelkoja.. Toivottavasti ei käy niin huono tuuri että miehes siihen sairastuis. Itse sairastin kyseisen taudin pari kk sitten. Pahoinvoinnista puheen ollen musta tuntu et mä pari viikkoa elin pelkällä jukurtilla ja piimällä, lisänä noi sinunki suosittelemat jäiset marjat. Ja salmiakki. Ajattelin että syön mitä vaan mikä pysyy sisällä eikä ällötä. Onneks jo alkaa helpottamaan.

Juska, kiitos treffikutsusta. Olen kyllä aika nopea liikkeissäni mut viikonloppu on töitä niin en ihan Helsinkiin ennätä näin lyhyellä varoitusajalla =) Ehkä sit seuraaviin treffeihin.

Elviira, ihanaa kun " ilmestyit" tänne, tervetuloa vaan minunki puolestani. Noi ruokajutut mietityttää välillä minuakin. Pitäis aina vaan muistaa käyttää omaa järkeä ja eikä murehtia hirveesti ylimääräisiä. Mutta minkäs teet..

Toivottavasti pahoinvointisi helpottaisi pian.

Buuffalle myös kiitokset jumppainfosta =)

Leenaliinu, Hippux sekä Coltsfoot toivottelivat tervetulleeksi, kiitoksia vaan paljon!

ON: ihan mukavaa kuuluu, tänään aamusta oli jumpassa pitkästä aikaa ja hyvältä tuntui. Huonovointisuus helpottaa hieman, uus juttu on vaan ilmestynyt. Mua oksettaa ihan älyttömästi hampaiden pesu, eilen sit yrjösinkin ekan kerran hampaiden pesun loppuvaiheessa. Pitääköhän siirtyä suuveteen? =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille,

hermione rv12+3

Olen jo kerran joskus ammoin ilmoittautunut tänne, mutta en sitten osannutkaan alkaa kirjoittelemaan. Nyt kuitenkin ajattelin että voisin taas liityä seuraan. Viikkoja on nyt 13+5 ja kaikki mennyt tähän asti loistavasti, ilman pahoinvointeja tai vuotoja tai mitään ongelmia oikeastaan. Vähän päänsärkyä on ollut, mutta aika lievää. olen käynyt jo neljässä ultrassa, koska olen diabeetikko ja meitä seurataan tosi tarkkaan, tosin kaksi ultrista on liittynyt diabeetikoiden sikiöiden verenekierto -tutkimukseen, jossa olen mukana. On tosi kivaa nähdä vauvaa niin usein.

Mutta eipä muuta, onko teillä jotakin esittelylistaa jossakin?

miauuu, kiva kuulla sustakin :) Koitahan saada se pikkuepeli ulos :)

Viipulille ja sadeyelle jaksuja! Vielä on hyvässä muistissa, kuinka pitkiltä tuntui päivät ja viikot raskauden lopussa ja varsinkin ne päivät jotka meni lasketusta ajasta yli. Ties kuinka pitkään meidänkin Rumpali olis viihtynyt mahassa, ellen olis joutunut leikattavaksi.

Tänään meidänkin poitsu saa nimen. Jänskättää, että mitenhän nuo juhlat oikein sujuu :)

Mulla on mennyt vissiin aika pahasti ohi se, että Coltsfoot asuupi Oulussa!?! :O Pitää joskus järkätä Ouluunkin enskatreffit, tuolla etelässä niitä aika paljon onkin jo ollut.

Nyt pitää joutua vauvaa viihdyttämään :)

Han ja Rumpali 1kk 3vko

[color=4169E1] Tää masuihminen täällä vaan vieläkin porskuttaa yhtenä kappaleena! Tuntuu ihan siltä, ettei Piksulla ole aikomustakaan tulla ulos masusta tässä lähiaikoina... Noh, ensi viikon lauantaina ilmeisesti sitten käynnistellään, jos mitään ei ole ennen sitä tapahtunut. Eipähän tuohonkaan ole kuin noin viikko enää aikaa. Ehkäpä jaksan sen vielä odottaa...viikko ei tunnu missään 9 kuukauden odotuksen rinnalla (heh, yritän tässä tsemppailla kovasti itseäni) :)

TERVETULOA kaikille uusille masukeille!!! Rohkeasti vaan mukaan juttelemaan!!! Nostelin tuossa tuota meidän esittelylistaakin, jos haluatte sinne laittaa esittelynne.

Idols oli tosiaan eilen aikas jänskää katsottavaa. En enää oikein tiedä, kuka on suosikkini. Ei siinä ole oikein ketään, joka olisi mielestäni ihan huippu. Arilla on kyllä hieno ääni, mutta en sitten oikein muuten tiedä, onko se hyvä tyyppi. Amerikan Idolissa on kyllä taitavia laulajia ja esiintyjiä...sitä on mukava seurailla!

Syömisjutuista olitte jutelleet. Meidän neuvolassa ei jaettu ollenkaan mitään listaa ruuista, joita tulisi välttää. Ainut asia, mistä sanottiin, taisi olla raaka liha/kala. Itse olen syönyt aikas normaalisti nyt raskausaikana. Vihannekset olen pessyt hyvin, kuumentanut lihat/kalat/kanat/aurajuuston huolellisesti. Majoneesia olen syönyt hamppareiden välissä (Hesen aterioita on tullut popsittua). Lakritsia ja salmiakkiakin olen aina silloin tällöin napostellut (suklaa kyllä maistunut huomattavasti paremmin).

Ei kait se Sere meinaa nyt alkaa ohituspuuhiin näissä synnytysasioissa;)? Odottele vaan kiltisti siellä jonossa :D

Mitäpäs muuta... aivot lyö ihan tyhjää. Kaikki ajatukset vaan pyörii tän odotuksen ja tulevan synnytyksen ympärillä. Mies taitaapi jäädä lomailemaan jo ensi viikolla, niin onneksi ei tarvitse yksin täällä kotona kärvistellä ja saan juttuseuraa:) Fyysisesti tämä " yliajalla" oleminen ei ole omalla kohdallani kovinkaan rankkaa ja raskasta, mutta enempikin henkisellä puolella ottaa koville. Tuskastuttaa, ärsyttää ja olo on malttamaton. Pelottaa mm., että Piksu kasvaa ihan jätiksi tai että sille käypi jotain pahaa tuolla masussa (esim. istukkaan tai napanuoraan tulee jotain tukoksia tms.). Ja ennen kaikkea, haluaisin jo saada pikku-Piksun syliini ja halia sen ihan ruttuun:)!!! En jaksa enää odottaa!!!

No niin, tulipas siinä taas purkautumista kerrakseen :D Yrittäkää kestää! Joudutte kuuntelemaan valitustani enää korkeintaan viikon (+päivän), hih:)

Aurinkoista viikonloppua ihan jokaiselle Enskattarelle! Kirjoitelkaahan ahkerasti! Mukava on lukea juttujanne!!!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 40+4 ~ ♥ ~

[color=red]Voi taivas mikä yö mulla on takana! Nukahdin vasta tuossa aamu7n jälkeen ja just juon ¿aamu¿kahvia..

Eilen joskus illasta alkoi jomotella tuota alaselkää ja ¿mahaa oiken menkkamaisesti (nt ollut sellaista jomotusta noin viikon). Tämäpä ei mennytkään ohi, vaikka lepäilin jne. Käytiin siinä saunassa ja siirryttiin sänkyyn, kaurapussin kera. Siinä vaiheessa kivut alkoivat jo olla aika napakoita, ja jokunen supparikin tuli. Isäntä nukahti saman tien, minä kärvistelin ja vaihtelin asentoa jo kohtuu kipeänä, kauratyynystä ei mitään apua. Joskus kolmen maissa siirryin sohvalle odottelemaan. Siinä vaiheessa suppareita tuli muutama jo tosi tiheään.

Mies lähti töihin vähän ennen seitsemää ja minä siirryin takaisin sänkyyn, johon olen sitten nukahtanut. Nyt ei enää supista, mutta selkä/maha-osastoa särkee ja jomottelee edelleen..

Huh huh! Mitähän ihmettä tämä voisi tarkoittaa!!??

[b]Mammis[/b] ja [b]Kesis[/b], nyt se on meillä se 38 viikkoa täynnä, jee!!

Ja Mammis pääsee kylppärin kimppuun, kiva :) Minä sain onneksi eilen ommeltua vauvan huoneeseen verhot ja saatiin muutenkin vähän laiteltua sitä, mm muuttolaatikot veks ;) (Eli makuuhuoneen kaappiin¿ niitähän EI voi purkaa..) Ja hauvaakin pääset halimaan, se kuulostaa kivalta se!

Kesis, varo ettei verenpaineesi nouse liikaa Idolsin takia ;D Hitsi, minä en oo ees tajunnut ajatella, että mitä jos norot pukkaa päälle miehelle just kun synnytetään.. Aargh!! Toivotaan nyt kuiteskin, ettei näin käy.. Mulla on kyllä semmoinen pelko, että vauva päättää syntyä 1.4 ja kun ilmoitan siitä miehelle, luulee hän sen olevan Aprilli-pilaa eikä ota vakavissaan ja mää joudun tilaamaan taksin ja synnyttämään yksin ja kaikki sääli mua¿.

Juskalla on netti hajonnut, damn :( Kyllä se vain vaikeuttaa elämää jos ei näille sivuille pääse! Kyllä meillä on tarkoitus viedä vauvan kehto ainakin alussa omaan makkariimme, ompas sitten vaavi lähellä yösyöttöjä ajatellen.

Buuffa kyseli sf-mitasta. Piti ihan hakea neuvolakortti (ja vadelmakakun loput) keittiöstä ja luntata; elikkäs mulla mitta otettiin ekaa kertaa viikolla 21+6, jolloin se on ollut 19 cm. Varmaan ihan kunta/neuvola/täti-kohtaista tuo.

Hermione oli oksunnut hampaiden pesun jälkeen :( Hitsi, sitähän se alkuraskaus on, oksettaa milloin mikäkin.. Älä ainakaan kovin äkäisellä liikkeellä niitä hampeja pese, ja pidä aina lavuaari/vessanpytty vapaana mahdollista yrjöylläriä varten. Tsemppiä!

Hoytkin oli selvinnyt kunnialla töihinpaluusta! Ja vielä partutoinut itseäsi, hurjaa! Minä oon joskus vähän etutukkaa itseltäni leikellyt, mutten kyllä uskalla kovin suuria linjamuutoksia mennä itsekseen tekemään..

Maitikalle tervetuloa, toistamiseen ;) Kiva kuulla että raskautesi on edennyt hyvin, ja ultraankin pääset useasti. Eiköhän kaikki mene loistavasti myös loppuun saakka! Ja onhan meillä tuo esittelylista tuolla jossain menossa, voinpas vaikka nostaa se sulle..

Eipä muuta, nyt sormet ja varpaat ristissä, että kunnon supparit alkaisi! Vois tässä vähän levähtää ja käydä suihkussa ja katsoa josko jaksaisi hetken ulkoilla, että saisi vähän vauhtia tähän synnytyshommaan. Ja yhdet tilaamani NORMAALI-IHMISTEN housut odottaisi Postissa hakijaansa, eipä mene enää kauaa että saan ne pukea jalkaan¿.

Sere 38+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat