Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pinon avaus. Meidän netti taas tökkinyt koko viikon, siksi en ole päässyt palstalle. Ei se toimi vieläkään. Ei avaa kunnolla vauvasivuja ja osa pinoista siis lukematta kun antaa avata aina vain sen ekan sivun. Ärsyttää. Netti oli kokonaan pimeä yhden päivän (myös naapureilla) ja sen jälkeen taas nämä sivut tökkii.

Hengessä mukana silti. Tänään ohjelmassa Onnin pikkuserkun luona vierailua. Tosiaankin nyt vasta tajusin, että se 5kk ikäinen heppu on ONnin pikkuserkku.

Nyt pitää mennä.

T-P

Kommentit (9)

Just käytiin Veeti viemässä päiväkotiin ja nyt tultiin kotiin siivoamaan, ei vaan siivoaminen yhtään innosta.

Veetillä oli eilennä mennyt tosi hyvin päiväkodissa. Tänäänkin jäi sinne tosi mielellään.

Kun oon saanut siivotuksi pitäis lähteä Venlalle vaatteita ostamaan. Alkaa 68cm vaatteet pikku hiljaa jäämään pieneksi. En tosiaan vaan löydä mistään kivoja vaatteita neidille. huuto.netistä oon vaatteita yrittäny kattoa, mutta en sit oo sieltä viittinyt huutaa.

Jaahas Venla hermostuu. Pitänee mennä laittamaan neiti päivän ensimmäisille päikkäreille.

Öttis, Veeti ja Venla

Voihan. Olin jo odotellut lukevani pullautusuutisia, mutta jäänkin vielä odottelemaan. Tosin täällä koneella se odotavan aika ei ole ihan yhtä pitkä kuin pallomahallisena. Juurihan nimittäin kuulin Tepsun odottavan ja nyt se myy jo venyttelee. Ihana muisto tuo venyttely.

Saamarille vakaita päätöksiä toivottelen, ja rohkeutta valintoihin. Kuullostaa hyvälle. Minäkin sain tänään hyviä uutisia. Pomo tahtoo pitää minut talossa, samassa pestissä, jonka otan toki innolla vastaan.

Nyt pitäisi sitten pullauttaa se g ulos kesällä, ettei tarvitse enää olla duunista pois, kun mun pää ei kestä tätä huonoa omaatuntoa.

Meilläkin pyydetään hankasti lääkettä. Jos äiti sanoo, että on pääkipu (tai hedari;)) niin lapsi sanoo, että ota lääkettä. Se auttaa.

Idols jäi eilen välistä. (Mun nukutusvuoro ja nukkumatti vei äidinkin) Mitä ihmettä ne iltapäivälehtien lööpit tarkoittivat, pohtii hän.

Lapsen napa: Kävimme 2 -vuotis neuvolassa, vain puoli vuotta myöhässä. Kaikki meni nappiin. Palapelit tehtiin ja tornit pinottiin. Lisäksi kerrottiin naapurin vauvojen itkevät illalla. Paino on noussut roimasti, mikä oli mukavaa. (hieman myös ennakoitavissa, kun paskaa tulee säännöllisen harvoin) 13kg ja 92,5cm. Ensimmäistä kertaa neuvolassa tehtiin muutakin kun huudettiin naama punaisena

Onko muilla totaaliäitivaihetta? Meillä on ihan mahdoton äidin tarve. Isi ei kelpaa mihinkään, jos on olemassa äitioptio talossa. On myös ruvennut käyttämään lauseita tyyliin. " En oo isin rakas, oon äitin rakas ja tulee mun syliin tarrailemaan takiasena ja mulkoilee isäänsä kulmien alta. Nytkin on huutanut puolet kirjoituksesta tässä vieressä ja yrittää määräillä. Yleensä poistun tai en edes ryhdy näihin hommiin jos lapsi näkee, mutta välillä on pakko sanoa, että äiti tekee nyt tätä. Hiivatti! Muuten tää kaveri kyllä pyörittää tällä temperamentilla pian meidän koko perhettä. Ei voi muuta sanoa kuin, että kova ja sinnikäs on luonne, äitiinsä tullut, että ei voi kun katsoa peiliin ja ihmetellä.

Nyt ei enää hermo kestä huutoa. Pakko mennä

hk

joka haaveilee keskustan mammojen yhteisestä kevätsiiderihetkestä... Toteutuisikohan sellainen tässä ennen kesää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eihän ole, eihän? Minulla on nimittäin ykkösvapaa tänään, enkä haluaisi siivota. Mutta lattiat on täynnä hiekkaa ja koirankarvoja, niin pakko vähän imuroida. Se kuuluu näihin päivittäin tehtäviin juttuihin, joten sitähän ei voi laskea siivoamiseksi.

Mies lähti pienten kanssa ulos, ja minä siis imuroin eli olen koneella :)

Enkelille ekstrasuurivoimahalaus ********** toivon niin todella että teillä alkaisi helpottamaan. Meillä T oli tämä ongelmamatkustaja, joka huusi autossa aivan raivona. Huuto alkoi välittömästi siitä, kun istuimeen kiinni laitettiin. Ja vasta nyt isompana on alkanut helpottaa ja yksi auttava tekijä oli se, että käännettiin istuin kasvot menosuuntaan.

Pikkumyy kuulostaa niin tyytyväiseltä ja helpolta vauvalta. Myöskin Tiiviin elo taaperon ja vauvan kanssa kuulostaa mukavalle :)

Joko aia ja Leanna on saaneet Nyttyset maailmaan :) Suuria Uutisia odotellessa...

SaaMari, mitens kävi? Joko teit ratkaisuja? Kerro kerro.... !?

Omaa (väsynyttä) napaa ei paljoa ole tai siis siitä ei ole paljon kerrottavaa. Työ on mukavaa, mutta oman ajan puute alkaa tuntua kireytenä korvien välissä. Ei huvita eikä oikein tunnu enää jaksavankaan. Miehen kanssa ei ole yhteistä aikaa, eikä lapsia saa mihinkään tai kenellekään hoitoon niin pitkäksi aikaa, että kerkeäisi lähikauppaa pidemmälle. Nämä perinteiset aiheet, mitkä varmasti on monessa muussakin perheessä huolena, rassaavat. Eli unen puute, väsymys, jatkuva pennin venytys, oman ajan puute, ei lapsenhoitajia... Mutta jospa tämä tästä.

Ihanaa kun aurinko paistaa ja kevät tulee. Tosin lunta on vielä paljon, pihahommeleita pääsee tekemään vasta tuossa toukokuun puolella. Sitä kun asuu täällä pohjoisempana.... ;)

Mutta nyt ihan oikeasti menen imuroimaan.

Voikaa hyvin!

Mimmu ja lapset x3

Hipsulle onnittelut työasioitten järjestymisestä!

Saamuskalle tsmppiä päätöksentekoon!

Ayap. Toivottavasti nyt saat unen.

Idolsissa mun ja miehen suosikki Kristian putos, vaikka esitti uskomattoman hyvin ja kaks erilaista kappaletta. Ari taas esitti kaks hyvin samantapaista kappaletta ja käyttäytyi tosi typerästi sekä esityksen että arviointien aikana. Kristiina lauloi yhtä keskittyen ja falskisti kuin aina ja Anna on tosi lahjakas. Tytöt on vaan niin nuoria, että mun mielestä tuossa kisassa sais olla ikärajana 18v, ei 16.

Nyt nukkumaan, jos aamu taas alkaa 5.40

T@hti

Täällä syys-lapsen kanssa kehden kotona. Aamu oli luxusta kun mies vei Poitsun kerhoon töihin lähtiessään. Mun äiti on kohta tulossa, ikkunanpesua olin ajatellu.

Ajatus katos ku Sassa tuossa kiljuu. Täytyy vissiin pihalle lähteä...

Se on moro :)

Kerppu

kysyy rakas tyttäreni :) Ei, en ymmärrä.

En yhtään vähättele Tepsun unihiekkalähetystä, mutta hain tänään työterveyssedältä nukahtamislääkereseptin. Kyllä tämä tästä.

Väkkärä herkuttelee kaurapuurolla, jossa on isoäidin kotipolttoista omenasosetta. Vaikuttaa mieluisalta.

Kuulkaas, ilosanoma: Väkkärä voi syödä kalkkunaa!!! Kipii! 15. ruoka-aine!

Ihanaa, tänään tulee mies-kultainen työmatkaltansa... Olen kahden vaiheilla, menisinkö kentälle vastaan - järkevämpää olisi yrittää nukkua, vaikkei kone mitenkään myöhään tule. En sentään jättäisi Pyörskyä ja Väkkärää kahden nukkumaan, jäisi tänne Ykkönen ja Kakkonenkin :) Siitä tulikin mieleen se kauhu-uutinen kaksi-vuotiaasta etsimässä äitiä, kylmissään ja varmasti hirvittävän peloissaan :(

Herrat Ykkönen ja Kakkonen ovat poikkeuksellisen avuliaita ja sopuisia aina silloin, kun meistä aikuisista toinen on jossain. On se kyllä kiva. On niiiin lohdullista huomata, että he ihan oikeasti (ja jopa silloin tällöin oma-aloitteisesti) ottavat vastuuta asioista!

Hipsulle onnea työjutskan johdosta! En yhtään ihmettele, että sinun haluttiin jatkavan. Työasioista myös Saamuska - viisautta tehdä ratkaisuja (sinulla sitä tuntuu olevan, ei siis mitään hätää) ja onnea!

Noniin, velvollisuudet kutsuvat (toinen niistä kiipeää juuri pöydälle), sau!

siis se kun vauva menee Ässänmuuotoiseksi. Synnärillä eräs äiti kertoi kuinka esikoisen synnyttyä olivat miehensä kanssa säikähtäneet että vauva jotenkin kouristaa, lapsi oli siirretty tarkkailuun lastenteholle ja todettu seurannassa olevan ihan ok, sitten äiti oli pyytänyt hoitajaa katsomaan kun vauva taas " kouristaa" . hoitaja oli todennut että tuohan on ihan normaali pienen miehen venytys : ).

Se on ihana tuo vauvavenyttely.

Pikku-V huutelee keittiöstä, täytyy mennä.

tiivii

Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9896131&p=2&tmode=1&smode=1

Kymmenes päivä Pikkumyyn elämässä. Aloitettiin varhain, 5:20. Puistossakin oltiin jo ennen yhdeksää, kun Vennakin liittyi varhaiseen seuraamme klo 6:00. Ennen puistoilua Venna ehti ULISTA tunnin väsyään sekä suuhun ilmestyneitä aftoja. Raukka, ei oikein pysty syömään mitään. Pinaattiletut eivät onneksi kirvele, eikä Danone, jotain saatiin menemään alas. Kuume on siis poissa, mutta neiti vielä toipilaana.

Pikkumyy teki eilen päiväunienkat, välitankkauksella 5½ tuntia! Hörppäsi maidot molemmin puolin, röyhtäisi, venytteli niinkuin kissa (ihana pikkuvauvavenyttely...) ja jatkoi uniansa. Hyödynsin itse moisen uneliaisuuden pakkaamalla neidin vaunuihin ja tein tunnin kävelylenkin. Selkä tuli kipeäksi, vartalon lihaskunto on niiiiiiiiin huono.

Nyt molemmat neidit nukkuvat tuolla parisängyllämme, itsekin torkahdin siihen väliin hetkeksi. Meidän makuuhuoneemme on muuttunut yhdeksi suureksi sängyksi, kannettiin Vennankin sänky sinne. Sängyt ovat nyt toisissaan kiinni, onneksi mahtuivat! Ei Vennalla taida olla aikomustakaan perhepetiylystä vielä luopua. Tottuvatpa tytöt toistensa uniääniin samantien, ehkäpä joku kaunis päivä siirretään molemmat kerralla omaan huoneeseensa? Itse en tosin osaa nukkua ilman noita tuhisijoita :D

Unista tulee mieleen Ayap, jolle lähetän säkillisen unihiekkaa, seassa lämpöisiä ajatuksia.

Ankkikselle ja perheelle toivotan kovasti voimia raskaaseen aikaan.

Saamuska se vaan etenee urallaan - joko päätit otatko paikan vastaan?

Ihanaa, tulee viikonloppu. Luvattiin keväistä keliä, se tietää pihan haravointia. Lempipuuhiani :)

Leannalle ja Aialle supistuksia ja VOIMIA viimeisiin päiviin. Nyt ilman masua tajuaa, kuinka raskasta sen kanniskelu silloin lopussa on. Vaikken mielestäni ollut kauhean väsynyt, niin kyllä eron nyt selvästi huomaa. Vaikka nyt yöt ovat levottomia, melkein tunti menee syöttämiseen+kakattamiseen, yht pari tuntia yössä valvomista, niin silti olen virkeämpi. Nukkumaankin menen tosin jo klo 21.

Nyt hetki lehdenlukua ja sitten Venna hereille, ellei itse herää.

- tea -

Pojat hain just puistosta.Aurinkokin alkaa paistaa ja neuvolaan oon lähdössä vaikka luulin etten enää sinne menis.

No koossa edelleen.taudit on nyt onneks veks ja mieli kumman hyvä.

Eipä auta kun jäädä odottelemaan mitä tuleman pitää=)

Mukavaa viikonloppua ihan kaikille syysmammoille!!!

leanna ja lapsoset sekä rv 40(tai 40+3)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat