Vierailija

tia tms, ei siis mikään oikea nälkä. Alkaa vaan ärsyttää tuollainen pompottaminen. Oma tyttömme on aika ujo enkä usko että kehtaisi kylässä koko ajan pyytää jotain..

Kommentit (8)

Musta se on itsestäänselvyys, ettei lapsien kavereille anneta ruokaa tai välipaloja.

eriasia tietysti jos on sitten yökylässä tai sen vanhempien kanssa sovittu.

Sitten kotona ihmetellään kun ei ruoka maistu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei lapsi, pieni aikakaan, ymmärrä sen olevan huono tapa - vanhempien tulisi lapselle tämä opettaa. Meidän lasten eräs kaveri on myös sellainen että pyytää keksiä ja mehua, voileipää jne tiedän että jos kerran tarjoan niin sitten on tarjottava joka kerta, jotenkin en henno olla antamatta kun lapsi pyytää, toisinaan olen kuin en kuulisikaan pyyntöä...tiedän kyllä että omat lapseni ovat sen verran vieraskoreita etteivät kylässä mangu mitään

Mun pojalla on yksi kaveri joka pyytää koko ajan jotain naposteltavaa. Tunnen pojan perheen ja tiedän että heillä on oikeat ruoka-ajat ja ettei poika taatusti ole nälkäinen jos on meillä vain sen pari tuntia. Jos arvelet että lapsella on oikeasti nälkä, tarjoa jotain kunnon välipalaa kerran ja sen jälkeen sanot tiukasti, että muuta ei tule.

Jotkut lapset nauttii vieraissa siitä ylimääräisestä huomiosta ja " vieraan aikuisen hoivasta" ja pienestä pompottelun mahdollisuudesta, se kannattaa pistää heti poikki. Meilläkin on kinuttu ruokaa, videoita, tietokonetta tai vaan yritetty hengailla minun kanssa keittiössä (yksi poikani tyttökaveri on muhun vähän ihastunut...). Olen tylysti kieltänyt ja ajanut lapset leikkimään keskenään, sehän se vierailun tarkoitus kuitenkin on.

ja siitäkin sopisin lasten vanhempien kanssa. Meilläkin on 5-v tyttö ja hänellä käy paljon kavereita leikkimässä. Ei heistä kukaan koskaan ole pummannut ruokaa. Ruokaa tai välipalaa tms. tarjoan jos itsekkin syödään ja asiasta on sovittu lapsen vanhempien kanssa.

Voithan ensikerralla kun lapsi on tulossa teille niin sanoa vanhemmille että antavat hänelle ruokaa ettei tarvitse teillä kokoajan pyytää...

Ja sitten selität tytöllekin, että milloin on välipalan aika, ja sit syödään silloin, muulloin ei mitään. Jos on nälkä eikä vanhemmat ole luvanneet mitään, niin passita kotiinsa syömään. Herkkuja taitaa haluta vaan ja huomiota.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat