Seuraa 

Mulla on neljä käynnistettyä synnytystä takana.

vuonna -98 esikoista käynnisteltiin monta päivää enneku syntyi kohdusuu oli tällön kypsynyt kuitenkin jo rv 36+ ja kanava oli kadonnut lähes kokonaan.

Kakkonen käynnistettiin rv 42+1 ja sytyi seuraavana päivänä ja kohdusuu oli ollu 35+ pehmeä mutta kanava tallella.

Kolmosesta kanava oli pehmeenä jo rv 20 asti ja vikassa lääkärissä oli kanava 2cm, phemee ja sormelle auki ja syntyi hieman käynnistymistä avittaen 39+6 (supistukset ei avannu kohdunsuuta enneku kalvot puhkastiin)

Nelonen käynnistettiin synnytyspelon takia (edellinen paino reilut 4kg syntyessään)rv 39+5 ja käynnistyi helposti ja syntyi samana päivänä. Nelosesta kanava oli kypsynyt vähän ja oli 35+ pehmeä, kiinni ja kanavaa 1½-2cm

Nyt sitte kävin lääkärillä tätä viidettä oottaessa (sama lääkäri ku edellisessäki raskaudessa) 36+6 ja kanava oli 3cm, kiinteä ja kiinni...Heittääkkö luomuna käynnistyvän synnytyksen haaveet romukoppaan vai voiko tuosta vielä kypsyä ja lähteä synntys ilman käynnistystä ??

Kellään omia kokemuksia?

Mua ei supistele, joskus maha kovettuu ja muutaman kerran ollu yksi ykisttäinen kipeempi/tujumpi supistus mutta todella vähäistä ja siis ei mitään sarjoja suppareita vaan ihan vaan pelkkä yksi yksinäinen. Viimeksi kyselin nelosen aikaa että onko yksittäisestä supparista mitää hyötyä niin kätilön mukaa se ei ainakaa kypsytä mitää vaan siihen tarvitaan supistus sarjoja...

Toiveissa siis tämä viides ja viimeinen luomuna käynnistyväski!

rv 38+1 tänään

Kommentit (4)

Minulla on molemmissa edellisissä raskauksissa rv 37 ollut

aivan epäkypsä tilanne. Vauva ei ole kunnolla edes laskeutunut

vielä, saati kiinnittynyt.

Esikoinen syntyi rv 41+5 ja toinen rv 41+4. Kummatkin

synnytykset lähtivät lopulta käyntiin luonnollisesti omilla

supistuksilla, kun 10 pv:n (eli rv 41+3) yliaikaisuuskontrollissa

lääkäri on tutkinut ja availlut paikkoja kovakouraisemmin!

Tutkinta on tehnyt siis vähän kipeää ja jälkeen päin on tullut

hiukan verta yms.

Nyt odotan tosiaan kolmatta, ja olen kuullut, että yliaikaisuus-

kontrolli on vasta, kun raskaus on kestänyt rv 41+5 eli 12 pv yli!

Kiva odotella vielä pari ylimääräistä päivää, että synnytys

lähtee käyntiin. :(

Itse en siis jaksa uskoa, että ilman yliaikaisuuskontrollikäynnin

alapään ronkklaamista vauva lähtee syntymään tälläkään kertaa.

Istukka on ollut minulla viimeiseen asti hyvin toimiva ja

elinvoimainen, ja kaikki arvot kunnossa, vaikka vauvoilla on

syntyessä ollut selkeät yliaikaisuuden merkit: vauvakina on

hävinnyt, tosi pitkät kynnet, molemmat vauvat kakkasivat

lapsiveteen...

Minulle ei siis ole yliaikaisuuskontrollissa edes ehdotettu

käynnistystä, vaan lähetetty kotiin odottamaan. Onneksi

paikat eivät kestä enää lääkärin käsittelyä, vaan vauva

on lähtenyt tulemaan ulos ihan itsekseen.

Mulla 2 edellistä lasta syntyny itekseen käynistymällä viikoilla 39+4 ja 40+0.Kakkosen kohdalla olin jo vko 33 kaula poissa ja suu sentin auki.Nyt kävin 36+2 neuvolalääkärillä,ja 3cm kaulaa jäljellä,ja täysin kiinni,pehmenny vähän,mutta sanottiin jo viikolla 26,että pehmenny.

Supistanu on kuitenkin koko raskauden ja mitään ei näköjään tapahtunu,niin mietin kanssa,että tuleeko tämä nyt täältä ikinä ulos..

Masentavaa=(

Huiskutin 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei ole ees kovakourainen tutkiminen ja kalvojen irroittelukaan saanu synnytystä käynnistymään..Niissä kahdessa ekassa..

No ei se sinne jää käynnistäähän ne sen sit viimestää ku on se42+2, tuntuu vaan tuskalta oottaa sinne asti vaikka eihän se ole ku pari viikkoa lisää..

Mun kaikilla vauvoilla on ollu samat yliaikaisuuden merkti ja lisäks kuiva ja halkeileva iho..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat