Seuraa 

tässä eilinen pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=9894774&p=1&tmode=1...

enempää en nyt ehdi, ollaan ronjan kanssa menossa moikkaan mun työkavereita.

Kommentit (16)

mutta Hanille on pakko kommentoida vielä, että totta kai mahtuu edelleen mukaan kesätreffeille! Pihaa riittää ja toivottavasti aurinkoista ilmaakin, joten mitä useampi pääsee, niin sitä mukavampaa. =)

Nyt kuitenkin nukkumaan. Kummasti tuo laisillinen punkkua käy ramaisemaan... ;o)

-Amy ja jo pari tuntia nukkunut Emmi

Äh, Noel sai sitten siitä neuvolan rokotuksesta aika tujut oireilut! Itki surkeasti koko sen rokotusillan ja vielä eilisenkin! Ja lämpö oli koko ajan 37.6 pintaan. Annettiin eilen 1,5 suppoa iltapäivällä ja vielä yksi ennen nukkumaanmenoa. En tiedä tepsikö, mutta ainakin yö meni hyvin. Toivottavasti seuraava rokotus sujuu kivuttomammin.

Amy, kuvailit täysin onnistuneesti mun miehen toimintaa :) Eli kun Noel kyllästyy yksinään sitterissä möllöttämiseen (miehen katsoessa telkkaa), sillä on selvästikin nälkä ;) Ja sitten mies aina vielä lisää että " kun en mä voi imettää vaikka haluaisinkin" . No, mä olen sitten vuorostani aina lykännyt Noelin sille kun pitää vaihtaa vaipat, että " kun et kerta voi imettää vaikka haluaisit, niin hoida munkin vaippavuoro" :)

Tänään onkin ollut ihan luksuspäivä kun mies on kotona saikulla. Sillä tuli noidannuoli selkään sunnuntaina, ja kun keskiviikkona meni lääkärille niin heti sai viikon saikkua. Nyt se on jo niin hyvässä kunnossa että voisi hyvin olla töissä, mutta ei valiteta :) Saadaanpahan puuhailla kaikkea täällä kotona viikon ajan. Ja nyt se jo pystyy Noeliakin nostamaan lähes normaalisti, kun lääkkeet vie pahimman kivun pois. Alkuviikosta se ei pystynyt tekemään juuri mitään, eli vähän sama kuin Poppiksen miehellä. Jaksuja muuten sinne, kyllä teillekin kaikki mahdolliset vaivat iskee!

Tein ihan yllättävän hyvää sitruunajuustokakkua eilen! Yhteishyvän ruokalehdessä oli ohje, ja mä sitten kokeilin sitä. Oli aika työläs kaikkine työvaiheineen, mutta hyvää tuli! Dominokeksipohja ja sitruuna- ja vaniljatuorejuustoa täytteessä... Nam!

Ymmärrän kyllä tuon Jennin ja Napnapin pohtiman lapsiasian. Jos ette pahastu vertauksesta, mulla on sama juttu koirien suhteen. Että kyllä se kaverin ihana koira on kiva ja sitä paijaan mielelläni, mutta on aina vaikea olo kun pitäisi kauheasti innostua jonkun puolitutun koirasta. Sen sijaan kissat ne on ihania! :) Enkä nyt tarkoita verrata koiria ja vauvoja toisiinsa, mutta molemmista usein oletetaan että kaikkihan niistä tykkää, varsinkin jos itsellään on sellainen. Mutta kukin tyylillään. Mä en ainakaan edes tunge Noelia sellaisen kaverin syliin josta en varmaksi tiedä että se haluaa sylitellä pientä vauvaa.

Ja kyllä mustakin on ihanaa kun Noel kasvaa, enkä haikaile että se pysyisi pienenä. Lähinnä mietin että ihanaa kun Noel kasvaa isoksi, on niin kiva seurata mitä kaikkea kivaa se oppii. Ja sitten kun se on tarpeeksi iso, toivotaan sille pikkusisarusta jonka kanssa sitten taas kokisi ne vauva-ajat.

Nyt syöttämään nälkäistä poikaa.

Kandi & Noel 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=green]Nopeasti kirjoittelen kuulumisia¿

Eli hienosti on edelleen mennyt, ja poitsu vaikuttaa kovin tyytyväiseltä elämäänsä. Itku tulee edelleenkin vain nälän tullessa, kova kun on ruokailemaan. :)

LÄMPIMÄT KIITOKSET kaikille tervetulo-toivotuksista! Tuli heti ¿kotoinen¿-olo =)

Pariin juttuun nopeat kommentit:

AURORA kirjoittelit jokunen pv sitten Oliverin suuresta maitomäärästä ¿ sama täällä! Eemeli on nyt tosiaan sen 2,5 vkoa, ja äskenkin meni ensin 120ml ja n. tunnin päästä vielä 80ml¿ Mutta meillä on sama kuin teillä, eli yhdellä yösyötöllä periaatteessa mennään (Eemeli menee klo 22-24 nukkumaan ja herää syömään klo 03-04, ja seuraavan kerran klo 08), joten jospa nämä meidän herrat sitten tankkaa senkin edestä päivällä??? Ja kun vellit otit puheeksi, niin mä aion ainakin tehdä niin kuin siskoni molempien poikiensa kanssa: nekin oli yhtä kovia syömään, ja kun parin kk:n iässä ei enää pullollinen maitoa illalla riittänyt, niin se alkoi tehdä niille perunavelliä, ja antoi sitä illalla ennen nukkumaan menoa. Ja niin aion siis minäkin tehdä, jos maitomäärät alkavat olla sitä luokkaa, eikä silti riitä. Mitä sitä suotta nälässä lasta pitämään? Neuvolassa voidaan olla asiasta eri mieltä, mutta silloin kun me itse ollaan oltu vauvoja, niin oli suositus aloittaa peruna 2kk:n iässä ¿ eikä siitä näytä haittaa olleen :)

Mä siis tosiaan sekä imetän, että annan korviketta. Ei mulla oma maito riittäiskään tälle suursyömärille :) Tai ehkä sen sais riittämään, jos jaksais ¿roikottaa¿ poikaa tissillä koko ajan, mutta mä oon valitettavasti niin laiska ja itsekäs, ettei musta ole siihen. Mä kyllä siis tykkään imettää, ei siinä mitään, mutta en mä pystyis niin usein tissittelemään, kun poika vaatis. Enkä ota siitä mitään stressiä- ainoa, mikä harmittaa, on rahanmenetys Tutteleita ostaessa, heh! Eemelikin varmasti tykkää imetystuokioista enempi, kun äiti ei oo aina ihan hermot riekaleina, että ¿ja taasko¿-meiningillä¿ Ja hyvin onkin poika kasvanut! Eilen oli neuvola: painoa oli 4200g ja pituutta 54,6cm. (Eli sairaalan lähtöpainoon lisää tullut jo 900g!!!)

JENNILLE kiitos häntäluu-kommentista ¿ vaikkei se ehkä ihan rohkasevimmasta päästä ollutkaan :) Mutta hyvä tietää, että loppui se kipu sentään EDES sitten joskus¿ Samaa sanoi TH eilen, että varmaan on vielä puoli vuottakin kipeä :( Ei auta kuin kärsiä¿

Mutta hain äsken pojan tuosta isin vierestä nukkumasta tissille, ja tää on vielä hieman kehitys-asteella tämä imetys-asento tässä koneella istuessa ¿ toisin sanoen pirun vaikeaa ¿ joten taidan lopetella¿

Hyvää viikonloppua!!!

Pi-Ki ja Eemeli 2,5vkoa

Ihanaa mies tulee kolmelta töistä ja pääsee viikonlopun viettoon, eli toisinsanoen pystyy välillä lykkäämään tytön miehellekin;)

Koitan jotain ehtiä kirjottamaan jos neiti ei hermostu,tuulettelee tossa lastenhuoneen sängyllä peppuaan ja kirkuu niin että äidin korvissa soi:)

Hui, viiperon aleksi oli puraissut..auts! Mä oon pelänny tota puremista mutta ainakin toistaiseksi tissi on siltä säästyny. Jos se rinta on kovin arka niin ainakin rintakumista vois olla apu siihen että se pääsis paranemaan.. ja just bebanthen varmaan on hyvä.

G: Mähän olin vakaasti sitä mieltä että teen kasvis ja lihapöperöt itse mutta kuinkas kävikään, Liialle ei kelpaa mikään äidin tekemä ruoka..oon kokeillu ties kuinka monta versiota ja luokitteleln itseni muutenki taitavaksi ruuanlaittajaksi;) Eli kaupan ruuat on nyt käytössä..

Meillä on muutenki menny syöminen ihan kamalaksi..ei kyllä varmasti niin vaikeaksi kuin toisilla täällä mutta tyttö tuntuu unohtaneen ihan täysin suun aukomisen ja työntää vielä kielenkin eteen:/ Sit härvää ja häslää ja hermostuu minuutin yrittämisen jälkeen..puuro ja kasvissoseet on pahaa..vauvajugurtti ja hedelmäsoseet vaan maistuis jotenkuten. No en oo alkanu tappelemaan kun tuo meidän pullero ei ihan heti nälkäänkään näänny;) Tissi on Liian mielestä sitäkin ihanampi ja tyttö imuttelee tissinsä aina oikeen silmät nautinnollisesti puoliksi kiinni..kauhulla ootan päivää kun se pitäisi lopettaa:D

Poppikselle siitä imetyksestä, kyllä se tosiaan siitä muutaman kuukauden iässä viimeistään helpottaa,imetyskerrat harvenee huomattavasti eikä elämä olekaan enää pelkkää imetystä:)

jaaha,nyt neiti sai tyypilliseen tapaansa megaraivarit kun lelu putosi..viikonloppuja kaikille jos en enää koneelle ehdi!

Queen ja kiukkupussi 7,5kk

Olipas eilinen pino jäänyt lyhyeksi. Välillä on sitten monta sivua juttua.

Kiitos Napero ja Jenni kommenteista messujen suhteen. Taidetaan ottaa sitten sekä rintareppu että vaunut mukaan. Meillä on tunnin ajomatka, joten Aleksi nukkuu menomatkalla aamupäiväunensa, ja valvoo sitten luultavasti koko messukierroksen ajan. Eli ei tule viihtymään ainakaan kovin pitkään vaunuissa, jos ei mitään näe.

Jenni, täältä lähtee kivitystä.. ;) Ei vaan, tuo on sun oma mielipide vauvoista ja sulla on oikeus siihen. Mä taas kovasti tykkään ihastella toisten vauvoja, mutta pikkulapsia en niinkään. Mulle tulee jotenkin vaivautunut olo jos pitää jonkun lapsen kanssa yrittää " leikkiä" tai seurustella jotain. En oikein osaa. Ja kuten sulla, oman kanssa on sitten ihan eri asia :)

Bejpi, teidän Eve on varmaan aivan ihastuttava hymytyttö, ja kun on niin pikkuinenkin :) Kulkee kätevästi kainalossa mukana. Meillä ei enää onnistu tehdä oikein mitään samalla kun poika on kainalossa, tarvii molemmat kädet ja siltikään ei tahdo voimat riittää.. No ainakin mulla hauis kasvaa :)

Laitetaanpa pystyyn pientä galluppia. Eli teettekö/aiotteko tehdä itse soseet vai ostatteko kaupasta? Itse en oikein vielä tiedä, voi olla että tulee ostettua aika paljon kaupasta. Tosin neuvolasta saatiin tosi hyviä ohjeita soseiden tekoon, niitten avulla vähän uusavuttomampikin osaa (eli minäkin voisin osata..) Voisihan sitä jotain koittaa pakkaseen väsätä.

Unohdin eilen kertoa, että Aleksi puraisi sitten pikkasen kovaa tissiin toissailtana. Tuli vertakin vaikka kuinka paljon. Eilenkin vielä puklujen mukana oli punaista. Arvatkaa vaan ottiko kipeää.... Nyt pelkään että nänni tulehtuu, sattuu nimittäin vieläkin imettäessä. Mitäköhän kantsis tehdä tulehduksen estämiseksi? Bepanthenilla olen haavaa hoitanut ja puhtaana yrittänyt pitää. Muita vinkkejä?

Tämä tältä erää. Palailen myöhemmin jos pinossa vähän vilkastuu.

Viipero & Aleksi 4½kk

Ja siitä tulikin sitten mieleen ne Tampereen treffit!!! Mikäs olis hyvä paikka sillon 4.4 nähä? Ääh, taidan laittaa ihan oman pinon pystyyn (mäkö muka innokas treffailija??? ;=) )

napero ja Eetu

[color=#0000CD]Nopeasti moikka!

Kiitos kaikille, jotka jakso kommentoida tota imetysjuttua! Parempia aikoja siis odotellessa! =)

Tuntuu, ettei nää meidän perheen vastoinkäymiset ota loppuakseen..Ristiäisethän jäi vähän vaisuksi ku moni jäi pois noroviruksen riehuessa..Sit mun miehellähän on ollut kohta kuukauden kipsi/tukilasta kädessä kun on se peukalon jänne revennyt..(kun ensin oli se niskan leikkauksen pelko kauan päällä) Ens tiistaina on käden takia tarkastus ja katsotaan tarviiko leikata..Eli oon hoitanu Emiliinaa yksin kun ei se saa nostella mitään..Onhan se kuitenkin vieressä ollut tukena ym. ja ollut tytölle seurana kun vaan itse nostan sen isille jne. NOH..Eilen illalla mieheltä sit puhkes umpisuoli ja on nyt TYKS:ssä leikattava..ARGH!! =D Mitäs seuraavaksi?! =)

Pidin taas kuitenkin urheasti kiinni perjantaisiivouksesta, vaikka olikin eka kerta kahdestaan tytön kanssa sekin..Ihan kivasti meni..Emiliina vaan möllötteli sitterissä ja tuijotti imuria =)

Nyt yritän nukuttaa tyttöä, että pääsen suihkuun ja valmistautuun siinne sairaalavierailuun..Pöhpah kuulkaa! =D

Ihanaa perjantaita kaikille! Onneks täällä Turussa ainakin sää suosii ja on kaunista..=)

t. poppis ja Emiliina 7 vkoa.

Viiperon soseG: Tähän asti (=n.2 viikkoa) ollaan syöty kaupan soseita. Todennäkösesti niitä syödään jatkossakin... ainaki nyt tän muuttorumban ajan. Pitää sit kattoo, että jos innostuisin tekee jotain, mutta epäilen, ku toi pakkastilakin vähenee puolella muuton jälkeen. :(

Jenni: Juu emmäkään sua kivitä. =)

Poppis: Voi räkä! Kyllä teillä on nyt niin paljon ollu huonoa tuuria miehen terveysjuttujen kanssa, että sais jo tosiaan loppua! Toivottavasti miehes paranee pian! Jaksuja teille molemmille!!

PS. Samaa munki piti kirjottaa ku QB: että se imetys helpottuu siitä aika pian kun neiti kasvaa ja ne imetyskerrat lyhenee ja harvenee! :)

NapNap: No ei varmasti oo teidän neiti yhtään sen enempää " vaivana" siellä tarhassa ku muidenkaan lapset!! :) Eiköhän vähän jokaisella lapsella oo joskus jotain erityistä... Voithan sä vaikka ottaa puheeks siellä noi sun mietteet...

Amy: Oli tosi jännä lukee sun tekstiä... Emmi on Heidiä nuorempi, mutta " edellä" syömisissä ja painossa & pituudessa! =) Heh...

UNISTA... Mä nään ihan hirmusesti unia ja viime yönä näin sit semmosta unta, että me oltiin miehen kanssa mäkkärissä. Ostettiin tarjouksesta kahvi+donitsi 3,90¿/4,90¿, johon tuli kaupan päälle vielä suklaamuffinssi. =) No se tyttö anto ensin mun donitsin + muffinsin ja sitte mun miehelle. Se ukon muffinssi oli viimenen siinä lautasella, ja se nainen sano, että " nyt kun toi oli viimenen muffinssi ja tää lautanen pitää pestä, niin sä joudut maksamaan sen pesusta 15¿!!" . :D Mähän suutuin ihan totaalisesti ja aloin rähjäämään sille, että " et voi olla tosissas!!! että muka pitäis maksaa lautasen pesusta 15¿... no huh huh...jne" . Ja sit mä heräsin. :)

Me ollaan menossa huomenna ukon serkun 30v juhliin! :) Tosi kivaa päästä vähän juhlimaan ja tapaamaan sukulaisia pitkästä aikaa.

Meille kävi tänään taas tosi kurja juttu... Ei siis mitään vakavaa, mutta tosi :(. Heidi oli partsilla unilla ja kun mies tuli kotiin, ni hälyttimestä kuulu jotain öhinää. Mies meni hakee heidiä sisälle ja mä pistin hälyttimen kiinni. No ei se herännytkään vielä vaan jäi partsille nukkumaan ja mies laitto hälyttimen takas päälle. Oltiin sitte keittiössä ja lähin käymään vierashuoneessa... Siellä sitte kuulin, että Heidi itkee ihan täpöllä partsilla. VOI ITKU! -> mies oli laittanu hälyttimen väärin päälle, ni ei oltu kuultu Heidin itkua, se oli ihan kuumissaan ja itki ihan surkeena. :( Rattaatki oli ollu auringossa,kun mies oli siirtäny ne varjosta pois, eikä ollu älynny sitte pistää sinne takas. Tuli kyllä niin huippupaha mieli, että ei hyvä tosikaan. :( Onneks Heidi sit kuitenkin oli pian taas oma nauravainen ittensä, vaikka oliki joutunu itkee partsilla (pahimmassa tapauksessa jopa 30min!!!!!). :((( Ihan kamala tilanne... Onneks muutetaan sinne pienempään asuntoon, ni siinä ei voi käydä noin huonosti.

Taidan mennä hakemaan nukkumattia tosta sohvalta.. eli meen pilkkimään ton bruce willis leffan tahdissa, että pääsen sit nukkumaan oikeesti. ;)

Hyvää viikonloppua.

Burde ja Heidi 6kk

Minä en ainakaan Jenniä kivitä, mulla vähän samanlaisia juttuja... Mä olen todella epäluonnollinen lasten kanssa! Kyllä mä oikeestaan vauvoja ihastelen, mutta en ehkä niin hurjasti kuin monet muut naiset. Ehkä lähinnä sen takia että mulla itsellänikin on lapsi. Silloin kun ei lasta ollut, en kyllä pahemmin vauvoista välittänyt. Mun lähipiirissä ei lapsia juurikaan ole, paitsi mun siskolla, ja silloin kun sen vauva syntyi, mä olin itsekin raskaana.

Mähän silloin raskaana ollessa miehelle totesin, että mitä me oikein ollaan tekemässä, eihän me edes tykätä lapsista! Se nyt oli lähinnä sellainen vitsi, en mä nyt lapsia inhoa... Kun vien tai haen tyttöä tarhasta, ja ne muut lapset tulee jotain juttelemaan, mä olen tosi vaivautunut enkä osaa höpötellä niille takasin. Ehkä se jossain vaiheessa tulee luontevammin. Mutta siis ymmärrän Jennin jutut ihan täysin!

Mulla on välillä sellanen fiilis että meidän tyttö on siellä tarhassa kauheeksi vaivaksi kaikille... kun se on väsynyt eikä aina syö kunnolla, kengätkin on huonot jne... kyllä mä ymmärrän että ne kertoo kaikista jutuista, mutta välillä tulee tunne, että pitäisikö mun nyt sitten ottaa lapsi pois sieltä, vai viedä myöhemmin, vai mitä... tai ehkä mä taas vaan kuvittelen tai otan liian herkästi itteeni. En tiedä.

Mä olen tehnyt ruuat aika pitkälti itse. Tyttö ei niistä purkkiruuista hirveesti välitä, joskus kyllä syö. Mutta pääasiassa on itsetehtyä ruokaa. Mutta hedelmäsoseet on kaupan valmista.

NapNap + tyttö 1v.

jospa sitä jotain sais aikaiseksi kirjoittaa... sain tytön vihdoin nukkumaan vähän pidemmät unet, meinas aluks et vajaa tunti vastaa pitkiä päikkäreitä, mut nyt on kohta nukkunut jo kaks tuntia lisää. :)

Mun veljeni vahti tänään typyä, kun mä olin asioilla. Tällä veljellä ei siis ole omia lapsia, mutta hyvin olivat pärjänneet. Soitin tunnin jälkeen väliaikatietoja ja typy oli mennyt nukkumaan. Kerkesin sit käydä hyvin kaupassakin. Kotiin tultua selvis, et meidän toinenkin tuoli oli hajonnut (edellinenhän hajos mun alla viime viikolla) ja taas typy oli ollut sylissä... oli kuulema ollut ensin ihan hiljaa ja sit ruvennut hirveesti itkemään. :) Onneks ei ollut käynyt kummallekaan mitenkään, ja typy oli itkun jälkeen nukahtanut ja heräsi iloisesti hymyillen.

Laitoin asunnon tosiaan myyntiin tänään, päästiin yhteisymmärrykseen välittäjän kans hintapyynnöstäkin. Saa nähdä, miten nopeesti menee kaupaks... kuvia varten pitäis siivota maanantaiks. jenni, me siis muutetaan paritaloon Pirkkalaan kesällä.

Jaahas, pitää mennä laittaan ruokaa pöytään ku veljen vaimokin tuli. Palaillaan...

-Osse ja typy 4,5kk

Viime yö meni taas ihan päin peetä! Eetu yski noin vartin-puolen tunnin välein, ja meikäläinen ei sitten saanut nukuttua, vaan kuuntelin koska alkaa pahemmaksi, ihan niinkuin oisin voinu yöllä auttaa toista! No, joskus kolmen aikoihin kävin antamaan sitten vähän yskänlääkettä (mitä lääkäri määräs sillon tammikuussa) ja aamulla sitten soitin lääkäriaikaa, ja päästiinkin suht nopeeta. Sieltä sitten suhattiin tupperikutsuille, ja sitä myöten kotiin. Tuppereilla oli kiva käydä ja Eetullakin oli " kavereita" siellä oli viisi kappaletta suht samanikäisiä... Joten hulinaa riitti...

Mieskin tuli tänään onneksi suht aikaisin kotiin, jo puoli kolme... Aah, ihanaa. Päästiin aloittamaan viikonloppu!

Jenni, en halua sua " kivittää" . Musta ei kaikkien tarvitsekaan tykätä lapsista! Miksi tarvitsisi?

Bejbille, Amy varmaan on sut kutsunut ens viikolla heille? Mutta ma olis siis tarkotus meidän täältä ajella sinne päin, joten toivottavasti nähdään!

Viiperolle soseista. Munkin oli tarkotus ite tehä Eetulle soseet ite, mut jotenkin en vaan osannut, ja musta oli niin hiton hankalaa moinen puljaaminen niiden sosekuutioiden kanssa, joten ihan hyvällä omalla tunnolla syötin Eetulle purkkiruokaa, vaikka siitä joiltakin kavereilta sainkin mulkaisuja... Mutta hyvin tuo poika on silti kasvanut ja kehittynyt, vaikka pienikokoinen on! Ja nykyään jo syö hyvin kaikkea mitä me hänelle annetaan! (eilen jopa pizzaa *nolottaa*)

Napnap, ei ne siellä hoidossa mitään pahaa tarkoita! Haluavat varmaan vaan kertoa oman mielipiteensä. Joten vie vaan tyttö ylpeänä sinne hoitoon vastaisuudessakin!!!

Poppiksella ei kyllä oo helppoa! Toivottavasti miehesi paranee pian! ja pääsee kunnolla hoitamaan Emiliinaa! Ja voimia myös Kandille!

Osse oli päässy tuulettumaan! Ja harmi kun oli tuolinne menneet rikki, mutta onneksi ei päässyt tapahtumaan isompaa vahinkoa! Mihinkäs meinaatte muuttaa jos kämpän saatte jo myytyä? Mutta hienoa, jos ette jäisi kahden asunnon loukkuun, onnea siis asunnon myyntiin!

Mutta eipä tällä kertaa muuta. Lähden pakkailemaan huomiseksi tavaroita sinne Ikaalisten reissulle, mennään sitä TITI-nallea moikkaamaan...

Joten kaikille oikein aurinkoista viikonloppua!!!

napero ja Eetu 1v1,5kk

Pi-Kille tervetuloa ja onnea pojusta!! :)

POPPIS, ihanan nimen tyttö saanut, Emiliina! :) Näin muuten susta unta tuossa joku yö sitten, outoa :O Oltiin yhtä aikaa synnyttämässä Tampereella (miks just Tampereella, en tiedä, kun kumpikaan ei asu siellä...) ja minä tunnistin sut siitä, kun sanoit että " piuh" . Kysyin sulta, että " Poppis, Räpsy?" ja sen jälkeen esittelin itseni sulle ojentamalla käteni ja sanomalla " Han ja Rumpali" :D Sitten mentiin eri huoneisiin synnyttämään. Kummallista. Ja mulla on vähän samantyyppisiä ajatuksia tuon imetyksen suhteen. Välillä se on ihan mukavaa, mutta monesti kyllä tuntuu, että " joko taas" kun poika ilmoittaa nälästään :/ Imettäminen sattuu ja kestää monesti (äidin mielestä) turhan kauan. Tai imemisessä ei kestäisi kauan, mutta kun Rumpali on vähän huono röyhtäilemään, niin saattaa mennä syömissessioissa vaikka kuin pitkään, kun poika on nälkäinen ja haluaa tissiä, mutta ei halua imeä lisää, ennenkuin ilmat on tulleet ulos. Helposti saatetaan istua tuntikin, mutta onneksi nykyään ei mene kovin useasti niin kauaa.

MIAMIK:kö kyseli että nähdäänkö unia, no joo! :D Tuossa ^ esimerkki mun unista :)

VIIPERO, joo, kyllä nuo ristijäisvalmistelut jonkun verran työllistäneet, mutta oisin kyllä kirjoitellut, jos meillä olis netti toiminut! Tai kyllä netti on toiminut, mutta jostain syystä en oo pystynyt lähettämään vauvan sivuille viestejä, vaan sivut on herjanneet, että mun IP-osoitteesta on jatkuvasti häiritty vauva-lehden sivuja ja viestien lähetys on estetty tms. En kai mää nyt niin pahoja juttuja kuitenkaan oo kirjoitellut...? :O

JENNI, tajuan kyllä nuo tunteet oikein hyvin! Itse oon kyllä mahdottoman lapsirakas, mutta en minäkään kaikista lapsista pidä. Meinannut joskus tulla oikein kriisiä töissä (musta tulee siis lastentarhanope ja oon ollut töissä ja harjoitteluissa päiväkodeissa) kun en jostain lapsesta oo syystä tai toisesta tykännyt, mutta silti (luonnollisestikin) pitänyt samalla tavoin kohdella kuin muitakin, eli auttaa, ohjata, tukea, olla kiinnostunut ja läsnä ja viestiä lapselle, että hänestä välitetään. On kyllä melko vaikeaa viestittää välittävänsä toisesta, jos ei välitä :/ Mutta tämä ikävä tosiseikka nyt kohtaa varmaan kaikkia päivähoidon työntekijöitä, siitä vaan ei ääneen puhuta, ymmärrettävästä syystä. Mutta ei musta ainakaan tunnu että kivittää pitäis, jos et vauvoista tykkääkään. Minäkään en esim. tykkää teineistä/murkuista, mutta meilläkin on n. 15 vuoden päästä sellainen :D Ehheh.

Meillä tosiaan vauvan sivut herjanneet enkä oo päässyt kuulumisia kirjoittelemaan. Ja nyt en ehdo juuri enempää kirjoitella, kun pitää vielä tehdä viime hetken valmisteluja huomista varten. Huomenna meidän pojallakin on ihan Oikea Nimi! :))))

Rumpali on alkanut juttelemaan ja hymyilemään todella paljon! Paitsi tietysti väsyneenä kiukkuaa kuin viimeistä päivää, mutta aamuisin ja aamupäivisin on aivan aurinkoinen pieni poikakulta! [color=red][size=3]♥[/size][/color]

Miten muuten ne treffit siellä Riihimäellä Amyn luona, onko kaikki enskat tervetulleita? Vai joko " osallistumisaika" on mennyt umpeen tai joko on tarpeeksi osallistujia?

Nyt pitää mennä jatkamaan touhuja, yritän päästä myöhemmin uudelleen, mikäli sivut ei herjaa taas...

Han ja Rumpali 1kk 3vko

Ps. älkää välittäkö mahdollisista kirjoitusvirheistä, hirveessä kiireessä kirjoitan tätä :D

Heissan!

Täällä on mamma ihan pää pökkyrällä, kun nukuin reilun tunnin päikyt. Edellisistä on niiin pitkä aika, etten muistanutkaan kuinka mukavaa se on ja kuinka pöhköksi sitä tunteekaan itsensä, kun tulee kesken kaiken herätetyksi. Mun isä poukkas sisään ja herätti mun. Ja ainoo asia oli, et halus käydä autotallissa katsomassa moottorisahaansa ja sen terää. Ok, tärkeetä varmaan, kun on menossa viikonloppuna mökille kaataan puita, mutta oisin voinu kyllä nukkua pidempäänkin kuin tuon reilun tunnin.

Univelkaa on viissiin tullut, kun Emmi on nyt jonkun yön tavallisesta poiketen heräillyt aamuyön parin tunnin välein. Ja eilenkin aamu koitti jo kuudelta. Viime yö meni kuitenkin taas hyvin: ysin jälkeen likka uneen, syötöt puol kaks ja puol viis ja seiskalta herätys. Itekin tajusin mennä nukkumaan jo vähä yli kymmenen.

Eilen oli muuten neuvolapäivä. Emmin tuoreet mitat on 7310 ja 67 cm. Pituutta oli tullut 1 cm ja painoa vajaa puol kiloa. Mä luulen, että pituutta on tullut vähän enemmän, mutta viimeks oli mies siinä terkan kanssa mittaamassa ja silloin oli tullut muka 5 cm, et olisivatkos vähän venyttäneet likkaa liikaa tai jotain... ;o) Rokotuskin tuikattiin, eikä Emmi edes siinä hetkessä itkenyt yhtään. Ja ilman oireita päästiin tälläkin kertaa. Terkka kirjoitti, että " Iloinen aurinkoinen tyttö, joka nauttii tuottamistaan äänistä."

Riisihiutalepuuroa ja lihoja pitäis nyt alkaa maistella. Ja itseasiassa tänään jo lounaalla neiti saikin possua kasvisten kera. Hyvin maistui. Ja samalla Viiperon galluppiin: mä oon tehnyt jonkun verran itse soseita, mutta en saa niin sileitä niistä, että Emmille kelpais. Kaupan mössöillä siis mennään vielä. Neuvolasta kyllä sanoivat, että kannattaa alkaa totuttelemaan vähän karheampiinkin. Ehkä alan vähän sekoitella omaa ja kaupan. Saa nyt katsoo...

MM kyseli eilen, että nähdäänkö unia. Mä oon aina ollut kauhee näkeen unia, ja nään edelleenkin. Tuossa päikyilläkin näin ihan todentuntuista unta, että juttelin kaverin kanssa puhelimessa ja sainkin sillä aikaa oikeesti siltä tekstarin. =)

Kandin mies ei osaa seurustella Noelin kanssa. Mä oon aiemminkin kirjoitellut täällä ihan samaa. Meillä kans mies ei kovinkaan pitkiä aikoja saa aikaa kulumaan Emmin kanssa. No nykyään vähän paremmin jo, mutta monesti täälläkin menee siihen, että ukko haluu kattoo telkaa paikallaan istuen, mistä Emmi ei välitä ja sit tulee huuto ja sit likkaa kiikutetaan mulle sanoen myös: " Täl on varmaan nälkä..." Vaikka olisin just sen syöttänyt. Jotenkin miehelle ei mee päähän, että sitä telkkuakin voi katsella " toisella simällä" samalla leikkien Emmin kanssa tai körötellen tai vaikka miten. Nyt kuitenkin parina iltana ovat viihtyneet hyvin yhdessä ja eilen mies totesikin, että mennääs likka taas köllöttelemään samalla tavalla kuin eilen, kun se oli niin kivaa. Ehkä ne oppii... =)

Jenni, noista sun vauva-ajatuksista tuli mieleen muutaman viikon takainen MeNaiset. Siinä Roman Schatz kirjoitti just tuosta, kun joku oli kysynyt, että pidätkö lapsista. Ja Roman mietti, että eihän sitä kukaan pidä kaikista aikuisistakaan, niin miten vois pitää kaikista lapsista, vaikka joistakin pitääkin. Musta se oli aika osuvasti kirjoitettu. Eli ei kiviä täältäkään! =D Mä kyllä ihastelen kaikkien vauvoja, mutta en mä kaikkia mitenkään kauniina pidä ja kun ne sitten kasvaa, niin osa on kyllä sellaisia riiviöitä, että oksat pois. Eli niin on eroja pienissä kuin isoissakin ihmisissä.

NapNap, yritä olla ottamatta liian raskaasti niitä hoitotätien juttuja. Mutta voisihan niille vihjata, että olis kiva kuulla välillä niitä mukaviakin juttuja.

Eipä mene helpoimman kautta tuo Poppiksenkaan arki. Koitahan jaksaa siellä!

Aleksi oli purrut äiskää tissiin. Uh! Tuo on kans mulla sellainen kauhuskenaario. Mutta onneks ollaan vielä vältytty.

Mun tarttis kans alkaa siivoilemaan. JOs ennättäis jotain vielä kun likka nukkuu. Mutta kans varmistelen vielä, että olihan HopLop klo 13 vai miten?

Mukavaa viikonloppua!

-Amy ja Emmi 5kk

Olin just tulos D' n kans ulkoa ja D nukkui. Sit samaan hissiin sattu joku setä, joka ensin jutuillaan herätti D' n ja sit kun rapussa heiluttelin vaunuja ja yritin D' a takas nukkumaan (en halunnut mennä sisään ennen kuin saan pyöräsuojat paikalleen, koska imuroin just aamulla), niin joku mummu tuli jutteleen. No onneks tuo nukahti uusiks vielä ja mä saan rauhas roikkua netissä ja syödä jäätelökakkua ;).

Viipero: Mä olen tehnyt itse soseet. Meillä niitä menee niin vähän, et tosi harvoin joutuu tekeen (teen ison annoksen pakastimeen valmiiksi). Kasvissoseita saa ihan edullisesti valmiinakin, mut mun mielestä on aika hurjaa, et se, et sinne perunan ja porkkanan sekaan on laitettu lihaa, nostaa hintaa jonku 50 senttiä.. Eli ainakin kannattaa varmaan lihat keitellä ja soseuttaa ite. Varmaan tekee tolle haavalle ihan hyvää saada ilmaa. Eiks sitä suositella kaikkeen ;)?

Queen: Älä missään nimessä pakota tyttöä syömään soseita jos ei halua.. Meillä on taas daddy vähän syöttänyt D' a viime viikonlopun ja sen kyl huomaa :(. Hyvä jos avaa suun edes kerran/ruokailu. Eilen annoin kyllä miehelle palautetta tosta syöttämisestä.. Jospa menis vähitellen jakeluun.. No ite en jaksa taas tällä erää stressata ja D syö sillein, et ite syön samalla ja D napsii jotain sormiruokia ja leikkii jollain (helposti pestävällä) lelulla ja sit yritän siinä vaivihkaa aina tarjota lusikkaa. Useimmiten ei kelpaa, mut joskus kelpaakin.

NapNap: Ei ne varmaan millään pahalla niitä juttuja tarkota. Tai vaikka tarkottaskin niin anna mennä ohi (jos nyt ei mitään hirveen tärkeetä ole). Se on niiden työtä ja voi voi jos on välillä vaikeempaa (siis niiden tarhantätien). Meillä varmaan tulee viikossa potkut jo päiväkodista, kun tuo meidän ukkeli sinne menee.. Ainakin jos ei ala syöminen/nukkuminen/muu eläminen sitä ennen helpottuun..

Voi Poppis, miten huonoa onnea! Käske niiden fiksata nyt siitä ukostas kaikki mahdollinen, et ei tarvis koko aikaa miettiä leikkauksia yms. ;). Ei vaan, voimia sulle ja toivottavasti miehesi paranee pian! Asuuko sun sukulaiset/miehen sukulaiset kaukana vai voisko sieltä saada vähän apua lapsen hoitoon/kaupassa käyntiin/ muuhun?

Yök, miten huono olo tuli, kun vetäsin puol Viennettaa täs samalla.. Ahneella on ... loppu ;).

Viikonloppuja kaikille! Meillä on pitkästä aikaa perheviikonloppu tulos, ollaan suunniteltu miehen kans huomiseksi kaikkee kivaa ja su on uinti..

Jenni ja D (nukkuu) kohta 9kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat