Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olisi rahaa edes joskus tehdä jotain, mutta kun jatkuvasti pitää venyttää penniä..

Mies on töissä duunarina ja itse olen kotona 3 alle kouluikäisen lapsen kanssa.

Töihin en voi mennä koska ei ole varaa hoitomaksuihin ja palkasta jäisi käteen vähemmän mitä tällä hetkellä saan kotihoidontuella ja lapsilisillä.

kiitos että sain purnata ja älkööt v-mäiset ihmiset viitsikö edes vaivautua kommentoimaan, että mitäs hankitte lapsia jos ei ole varaa niitä elättämään, koska kyse ei ole nyt siitä ettenkö pystyisi elättämään.

Kommentit (22)

Periaatteessa rahaa on just sen verran, että pärjätään. Mutta nyt auto alkaa olla sen ikäinen, että siihen tulee koko ajan jotain kremppaa. tarvittaisiin vähän uudempi, vähän isompi ja vähän turvallisempi, mutta ei lainaa nyt uskalla ottaa. Uudet renkaat pitäis ostaa. Kuivausrumpu hajosi. Asuntolainaa pitäisi päästä maksamaan reippaammin takaisin, nyt se ei juuri lyhene.

Kesä- ja heinäkuun olen kokonaan ilman tuloja, koska opintoni ovat kesken ja kotihoidontuki loppuu toukokuussa. Elokuussa pääsen äitiyspäivärahalle, hiihaa, saan sen minimin. Ei paljon lämmitä.

Mitään asumistukia ei saada, kun ollaan muka niin hyvätuloisia. Yhden opettajan palkalla, hahhaa. Ja vaikka en olisikaan jäämässä äitiyslomalla, ei tilanne olisi paljoa parempi: töitä on vaikea saada omalta alaltani tässä kaupungissa, ja vaikka saisinkin, lasten hoitomaksut sun muut nollaisivat elintason nousun. Miten voi olla, että keskituloisten ihmisten palkka ei riitä elämiseen!!

Yleensä ei ahdista, mutta nyt pännii, kun tuntuu ettei kosakaan ole tiedoss yhtään väljempää. En jaksaisi ajatella raha-asioita ollenkaan, vaan kun on pakko miettiä joka penni.

Kiitos kun sain valittaa. Ap:lle pahoittelut että tungin sinun ketjuusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me kaksi pienipalkkaista (ainakin omasta mielestämme, molemmilla brutto n. 1600¿) laskeskelimme juuri, että hoitomaksujen (täydet, kun olemme niin " hyvätuloisia" ..) jälkeen jää silti käteen enemmän kuin hoitovapaalla nyt. Lapsia 2.

katsastuksesta läpi, vaan se täytyy myydä/viedä rompparille.

Uuden auton hankintaan ei ole varaa.

ap. oli myös numero 14

näköjään unohtui mainita siinä viestissä.

T:ap

Tytär just eilen sanoi,minkä takia olen luuserin kanssa tehnyt lapsia. Aikoo itse sitoutua ainoastaan VARAKKAAN miehen kanssa. Miehen tehtävä bisnestä niin,ettei rahasta ole puute.

2 ja 3vuotiaiden yh. Kotihoidontuella, elatukset niin ja näin... Kyllä ahdistaa varattomuus. Onneksi syksyllä olis tarkotus palata töihin. Vuokra 670e, että ei käteen paljoa jää...

Nuorimmasta menee 200, toisesta 180 ja kolmannesta 40 euroa, nämä ovat siis suurimmat maksut.

Jos tulonne (lapsilisää ei lasketa mukaan) on yli 3.876 euroa kuussa niin menee täysi maksu.

Kyllähän tuossa kannattaa huonoillakin tuloilla töhin mennä!

Mutta toisaalta itsehän sanoit, että olet VAPAASTA TAHDOSTASI hoitovapaalla. Eli toisaalta lienet tilanteeseen siltikin tyytyväisempi, kuin jos olisit töissä.

Töitä olen katseskellut tänään viimeksi mol:in sivuilta, mutta mun aloilta iltatöitä on kuitenkin vaikea saada.

Kokopäiväiseksi pääseminen on paljon helpompaa.

Olen kuitenkin vapaasta tahdostani päättänyt että olen kotona että kuopus täyttää 3v. Samana vuonna esikoinen menee kouluun ja ehdin katsoa myös hänen koulun aloituksen ennen kuin aloitan työt.

Asiaa ei myöskään helpota että mies on jonkin verran sössinyt raha-asioitaan ja niiden korjailuun ja paikkailuun mieheltä menee enemmän maksuja kuukaudessa ja olemme eläneet tämän vuoden pelkästään mun tuloillani.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat