Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minkä vertainen pulauttelu on normaalia ja mikä taas merkki esim allergiasta? Meillä 8 kk ikäinen poika pulauttaa ts. oksentaa suullisen oikeastaan joka kerta syötyään kiinteitä. ruuan laadulla ei oikeastaan ole väliä. Onko tämä teistä normaalia? En varmaankaan ihmettelisi näin vähäistä määrää muuten, mutta täysimetyksellä ollessaan pulautti ehkä kerran viikossa:) Kiinteitä syöty jo melkein 3 kk, mutta vasta hiljattain määrät kasvaneet kunnolliseksi. kiitos!

Kommentit (7)

usein jopa ruokailun välissä tai sitten kun oli saatu maha täyteen niin kaarella lensi lattialle. Koitin siitä kysellä neuvolassa ja lääkärissä mutta vastaus oli että vauvat pulauttelee..

nyt poika on 6v ja häneltä on leikattu todella isot niulu ja kitarisat. nyt vasta oikeastaan ruoka menee hyvin alas. ei kylläkään oksennellut yli 2 vuotiaana mutta yökkäili kylläkin joskus. Eli epäilempä että meidän tapauksessa pojalla oli jo vauvana isot risat ja ne haittas syömistä. Harmittaa vaan kun ei sillon tajunnu vaatia että olisivat sen kurkkuun kurkanneet..

En tiedä oliko tästä mun jutusta sulle mitään hyötyä..

alkaisin epäillä ruoka-aineallergiaa. Pulautteleeko kaikkien kiinteiden jälkeen vai vain yhden/ muutamien. Yleensä kiinteä ruoka pysyy paremmin sisällä kuin maito ja meidän refluksipojalla ainakin kiinteät auttoivat refluksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauva voi syödä vähän liikaa joka kerta ja siksi pulauttaa. JOs pulauttelu ei mene ohi, kun on pystyasennossa (siis kävelee)/ kasvu häiriintyy, ota yhteys lääkäriin

mä en ole mikään asiantuntija vastaamaan, mutta vauvan " korkea" ikä mua vähän ihmetyttää. Meillä oli tosi kova pulauttelija, mutta se meni ohi muistaakseni joskus puolen vuoden iässä. Meillä oli sekä maitoallergia, että mitä ilmeisemmin löysä mahaportti, koska pulauttelu jatkui maitoallergian toteamisen jälkeenkin.

Toisaalta lapset osaavat hyvin oksentaa myös tahallaan. Syötätkö liian pitkään eli olisiko lapsesi mahdollisesti halunnut lopettaa syömisen jo aiemmin? Koeta kiinnittää huomio johonkin ihan muuhun ruokailun loppuvaiheessa. Jos kyseessä on vain huono tapa, niin ehkä se menee sillä ohi. Mutta jos tota jatkuu, mä ehkä kävisin lääkärissä.

En tosin ole asiantuntija, vain kuuden lapsen äiti. Mutta siis ei kuulosa ihan tavallista että lapsi oksentaa kiinteää ruokaa, ainakaan noin paljon. Etenkään jos aiemminkaan ei ole paljoa pulautellut.

Meillä ainakin nuorempi poika pulautteli sekä maidot että kiinteät ruuat vielä tuon ikäisenä. Pulauttelu loppui joskus sen jälkeen, kun alkoi kävelemään ja liikkumaan enemmän muutenkin kuin mahallaan.

Meillä tosiaan pulautteli päivästä riippuen paljon tai tosi paljon, aina sai olla pukluja siivoamassa ympäri taloa. Asia loppui aikanaan itsestään eikä pojalla ole mitään allergioita edelleenkään ilmennyt ja on nyt jo 2,5 vuotias.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat