Vierailija

- Lasten nimet Melissa ja Mimosa

- Viimeksi lukenut Harlekiini-kirjasarjan kirjan

- Suosikkileffa on Titanic

- Harrastaa nukkekoteja

Kommentit (28)

on todennut, ettei paikka ole häntä varten, ei pidä haastattelijaa ihan täysjärkisenä ja vetäisee sitten koko homman ihan lekkeriksi huvikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hakija on kiinnostunut yksityiskohdista, tekee perusteellista työtä ja arvostaa turvallista, kannattelevaa työyhteisöä. Todennäköisesti hän on itse varsinainen työyhteisön liima, sellainen, jota joka työyhteisö tarvitsisi, muttei osaa arvostaa.

Kyseessä tekninen ala ja asiantuntijatehtävät. Odotin lähinnä jotain omista taidoista, kiinnostuksesta tai luonteenpiirteistä kertovaa vastausta, jopa mielistelyä tms.

Missä nämä tulivat esille - työhaastattelussako? Ei kai noita kukaan sentään CV:hensä listaa???

Itse en kehtaisi edes kertoa, jos viimeisin lukemani kirja olisi joku harlekin.

Lainaus:

- Lasten nimet Melissa ja Mimosa

Varmaan nätit tytöt, joille sopii oikein hyvin prinsessanimet. Työntekijänä äidit ovat ahkeria ja tehokkaita, joten äitiys plussaa.

- Viimeksi lukenut Harlekiini-kirjasarjan kirjan

En muista mitä itse olisin ehtinyt lukemaan, vaikka ennen luin useita kirjoja viikossa ja olen filosofian maisteri koulutukseltani. Onneksi työnhakija ei tunnusta, että ei ole lukenut mitään, vaan surffailee netissä illat pitkät.

- Suosikkileffa on Titanic

Parempi tunnustaa lempileffakseen romanttinen lälläri kuin kauhu- tai jännitysfilmi. Suurin osa naisista taitaa katsoa mielummin romantiikkaa tai draamaa kuin veren vuodatusta.

- Harrastaa nukkekoteja

Mielenkiintoista. Tekeekö hän itse huonekaluja, verhoiluja ja sisustussuunnitelmia? Paljon parempi harrastus kuin karaokebaarit ja mäyräkoira viikonloppuisin.

Mikä on pointtisi, ap? Olisiko työnantajan kannalta parempi laittaa lasten nimiksi Aino ja Viivi, lukea Dostojevskia, katsoa mieluiten Kaurismäen elokuvia ja harrastaa akvarellimaalausta? Riippuu tietenkin työpaikasta, mutta en käsitä mitä ajat takaa?

Hei haloo aikuiset naiset, ei työhakemukseen kirjoiteta sitä että luotaan kioskikirjallisuutta!! Mielummin vaikka sitten väitetään että ollaan kiinnostuneita jostain Kalevalasta tms. ;)

Jos olivat niin ajattelisin, että tällä ihmisellä ei ole riittävästi oikeaa kerrottavaa esimerkiksi työkokemuksesta ja yrittää täyttää CV:tään näillä epäolennaisuuksilla.

Harrastukset voi mainita - ok. Lapsetkin voi mainita, mutta ei todellakaan tarvitse mainita nimeltä. Suosikkileffa ja viimeksi luettu kirja - täysin epäolennaisia!

monikin, ja lähes minkä tahansa ammatin edustaja: sairhoitaja, sihteeri, ekonomi, insinööri, kampaaja, siivoja...Jos kyseessä olisi papin, kulttuurituottajan, toimittajan, jonkinlaisen sisällöntuottajan työ, en varmaan palkkaisi, mutta muuten ei nuo harrastukset olisi esteenä.

Itse olen aika korkeakulttuurin ystävä, mutta en paheksu.

Jos olisi muuten hyvä CV, niin ottaisin töihin. Ei kaikkien teknisten alojen työntekijöiden ole katsottava Star Warseja ym. Pitäisikö lasten nimetkin sitten olla tyyliä Erkko, Pihla, Tuomas ja Ukko, vai mitä??!

että hän ottaisi jotakuta töihin tai että jollain on tuollaisia cv:ssä. Vaan haravoi yleensä mielipidettä tuollaisesta henkilöstä. Vai kuis on?

Pitäisin kyseistä ihmistä hiukan höpsähtäneenä ja yi-romanttisena.

Ihmisenä kuvaamasi kaltainen ihminen on luultavasti harmiton, ei kiusaa työkavereitaan ja ajattelee positiivisesti asioista. Ehkä hän ei ole kaikista viisain, mutta luultavasti työntekijänä tunnollinen ja rehellinen.

Siis jos työhaastattelussa ei muuta kerrottavaa itsestään keksi. Tuon vielä ymmärtää, että kertoo perhetilanteen lyhyesti tai harrastuksista jotain JOS harrastukset ovat työtä ajatellen edes jotenkin relevantit. Mutta että kertoi suosikkileffan ja lukeneensa Harlekiineja :-) Mulla varmaan haastattelijana pettäisi pokka.

MÄ vihaan kysymystä "kerro itsestäsi jotain"......siis eikö haastattelija edes viitsi lukea CVtä ja kysyä jotain millä on työn kannalta merkitystä????

Tollaiset kysymykset sietävätkin saada yhtä mitäänsanomattomia vastauksia.

Ja jos ap jo odottikin saavansa jotain mielistelyjä niin kannattaisiko käydä joka rekrytoinnin ammattikurssi että olisi jotain vähän rakentavampaa kysyttävää?

t. Eddien äiti, jonka lempileffa on Awakenings, viimeksi lukenut kirjan poikani Kevin ja harrastaa joogaa kunhan saa pepun sinne hilattua mutta mikään näistä ei kerro ammattiosaamisestani rahoituskonsulttina mitään

Lainaus:

Jos olisi muuten hyvä CV, niin ottaisin töihin. Ei kaikkien teknisten alojen työntekijöiden ole katsottava Star Warseja ym. Pitäisikö lasten nimetkin sitten olla tyyliä Erkko, Pihla, Tuomas ja Ukko, vai mitä??!

Eli tuon itsestä kertomisen olettanut tarkoittavan jotain muuta, kuin mitä työhakemuksessa/ cv.ssä kerrottu. Kyllähän moni "ylipätevä" jauhaa samoja fraaseja eikä uskalla laittaa itseään peliin.

Itse olen työnantaja ja nähnyt monenmoisia hakemuksia, joissa paljon oudompiakin asioita kerrottu ja toisaalta oleelliset asiat puutuneet. Miksi kannattaa kertoa niitä asioita jotka on luettu virallisesta hakemuksesta??? Mielummin kuulen jotain uutta.

AJATTELISIN SIIS, ETTÄ OSAA AINAKIN RENTOUTUA JA IRROTTAUTUA TYÖSTÄ!

Vaikka tietenkin myös pukeutuminen ja muut kommentit vaikuttavat. Ehkä, jos oli kukkamekko, olkihattu ja päivänvarjo niin ei tekis kovin hyvää vaikutelmaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat