Vierailija

Meinaan, että mitä ne siellä synnärissä saavat tehdä ja kannattaako antaa heidän osallistua synnytykseen vaiko kieltäytyä?

Kommentit (13)

Kaikki tutkimukset (vauvan asento, pään laskeutuminen, kohdunkaulan tilanne yms.) tuli tuplana, mutta mikäs siinä. Ei se minua häirinnyt lainkaan.

Ekassa synnytyksessä oli pelokas opiskelija, jolla ei varmasti ollut montaa synnytystä takana. Meidät jätettiin kahden valmisteluhuoneeseen odottelemaan salin vapautumista, ehkä tunniksi. Tyttö vaan totesi että " tulleepa siulla tiuhaan noita supistuksia" . Kun kyselin kivunlievitystä hän totesi että " ei sitä nyt vielä mittään tarvii, tämä on ihan alussa vasta tämä homma" . Kätilö ehti sitten välissä katsomaan tilanteen ja sitten mentiinkin juoksujalkaa saliin, pöydälle ja plops vaan, vauva syntyi. Opiskelija oppi ainakin sen, että myös ensisynnyttäjä voi olla sairaan nopee! Ihan kiva opiskelija ja loppu hyvin kaikki hyvin.

Tokassa ja kolmannessa olleet opiskelijat olivat jo ihan rutinoituneita kätilöitä, tosin salissa ollaan aina oltu vain parikymmentä minuuttia, meillä lapset kiirehtii maailmaan turhan hätäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

opiskelijat mukaan. Mulla ekassa synnytyksessä opiskelijoita mukana. Ajatelkaas jos kätilöt pelkästään lukis kirjoista miten se synnytys hoidetaan ja sitten vaan hommiin;)

ovat olleet ihan painonsa arvoisia kullassa, oikeat kätilöt vaan loikkivat muissa saleissa ja kahvilla yms. opiskelijat olleet paikalla lähes koko ajan ja auttaneet mua ihan oikeasti

Mun opiskelija sattu tosin oleen n. 45 v. th, joka oli pätevöitymässä kätilöksi. Aivan ihana nainen! Todella rauhallinen, luottamusta herättävä. Ihanaa oli kun se tosiaan oli koko vuoronsa mun kanssa. Ns. oikeita kätilöitä oli avautumisvaiheen lopussa ja ponnistusvaiheessa KOLME, kun vuoro vaihtuu tai piti mennä koulutukseen tms... mutta ei haitannut kun opiskelija oli koko ajan siinä ja hoiti koko homman.

Itsekin opiskelen alaa, jossa harjoittelut ovat olennainen osa pätevöitymistä, joten mieluusti suon kätilö- tai lääkäriopiskelijoille luvan tulla seuraamaan seuraavaakin synnytystäni, jos vielä niihin puuhiin päädyn.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat