Seuraa 

Tai pungerrus ja itkut?

Meillä viikon ikäinen vauva, joka nukkuu vielä paljon, mutta valveilla olo aika menee pungertaessa ja itkunsekaisessa ähellyksessä. Eilis- ja tänä iltana meni 3 tuntia kun vauva tuntui pungertavan jotakin ja oli kipeän ja itkuisen oloinen. Joudun antamaan vauvalle nyt jo korviketta aika paljon. Ostettiin tänään just maitohappobakteerit ja täytyy alkaa käyttämään Cuplatonia.

Yleensähän terve vauva on (tai pitäisi käsittääkseni olla) pääsääntöisesti levollinen ja rauhallinen valveilla olo aikana.

Kommentit (4)

meilla myos oli aivan jarkyttavan pahat jotka helpotti sitten kun itse jatin maitotuotteet ja munan pois ruokavaliostani.

cuplaton ja relatipat meilla ainakin vain pahensi tilannetta. ja korvike myos, eli kestaa varmaan ennenkuin vauva tottuu. yrita vaan jos imetat tai haluat imettaa saada maito riittavaksi ja katsot omaa ruokavaliotasi, niin ehka sitten helpottaa purut.

ehka laakarissa kannattaa kayda jos on todella pahat tarkastuttamassa ettei mitaan muuta syyta. en tieda kuinka tosissaan ne nama kyselyt ottaa.... kun kuitenkin aika yleisia masuvaivat. mutta kylla vanhemmat vaistoaa mika on normaalia ja mika ei?

kuulostaa todella tutulta. meillä neiti on nyt neljä viikkoa päivälleen. Vatsaväänteitä tuollaisia tuli kun annoimme NAN1 maitoa, alkoi kauheat väänteet aina kun vauva yritti kakata, ilmaa tuli myös paljon, kakkaa tehtiin naama irveessä aamusta aamuun ja se häiritsi pienen unta sekä syömistä. tutteli ei myöskään auttanut asiaa, siitä tuli kamalat vatsanväänteet mutta kakka tuli helpommin. sitten siirryimme apteekista saatavaan almiron pepti nimiseen korvikkeeseen ja vaivat ovat vähentyneet ainakin huomattavasti.

huomionarvoista on että vaavimme syö enimmäkseen rintamaitoa ja jopa pienet määrät(2-3 ruokinta kertaa) korviketta vuorokaudessa aiheuttivat suurta surua ja kipua. Rela-tippoja vauva on saanut kokoajan ja lapsen kakka ei ole koskaan muuttunut kovaksi vaan kakkaaminen vaikeaksi NANmaidolla, en tiedä miksi.

kannattaa siis kokeilla eri korvikkeita, itse pyrin epätoivoisesti kokoimetykseen, lypsäen ja sitkeästi tissiä vauvalle tarjoten vaikka hän ei jaksakaan aina imeä, silloin annan pullosta jo lypsämääni tissimaitoa ja sitten tarpeen vaatiessa korviketta, sillä olen tullut siihen tulokseen et kaikista korvikkeista on vaivaa herkkävatsaisille pienille ihmisenaluille..

Tsemppiä että löydätte korvikkeen joka ei aiheuttaisi vaivaa vaaville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

luulen et lapsella pitäisi todeta ruoka-aineallergia ensin et sais..

450g jauhepurkki josta tulee n. olikos 4litraa valmistatavaraa maksaa noin 30 euroa ja puolet suurempi koko oli n. 50 euroa, en ihan muista..olen vaan ajatellut et rahasta viis kunhan olis helpompaa..

toisilla toimii kuitenkin hyvin tuo tutteli tai sempperin äidinmaidonkorvike..

Meillä kans NAN1 käytössä ja juuri tuota kakan vääntämistä on koko päivä (hereillä olo aika). Synnärillä tuli kakka vielä ihan hyvin, mutta kotona vaan pieniä rupsuja. Synnärillä antoivat Almironin peptidiä, kun oma maito ei riittänyt.

Haettiin tänään Rela-tipat. Taitaapa meilläkin olla maidon vaihto edessä, erikoismaitoon.

Saatteko muuten jotakin korvausta tuosta Almironista? Tai mitä maksaa ilman Kelan korvausta purkillinen?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat