Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ystäväni neuvoi aloittelamaan viikolla 36-37 rintojen lypsämisen että sitten maitoa tulisi kun vauva syntyy, onko näin?

Esikoisen kohdalla ei maitoa tullut paljon mitään

Kommentit (11)

Onneksi sain suihkeena muutaman kerran hormonia (jonka nimi nyt ei tule mieleen) joka saa maidon herumaan. Viikko vielä kotona kärvisteltiin, lypsin ja isä imetti pullosta, jos kyseessä olisi ollut ensimmäinen lapsi varmasti olisin heittänyt hanskat tiskiin.

Imetät vaikka ensin toisesta rinnasta ja sitten toisesta. Jos vauva on vielä nälkäinen, imetä taas ekasta rinnasta. Jos on vieläkin nälkäinen, voit antaa vähän korviketta. Koita kuitenkin välttää lisämaitoa. Parissa päivässä maitoa alkaa tulla riittävästi. Kannattaa tarkistaa myös imetysote. Yöimetys varsinkin lisää maidontuloa.

T: 1v 6kk ekaa lasta imettänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla

toisen kanssa otin imetystukihenkilön, joka tuli meille kotia heti sairaalasta kotiutumisen jälkeen ja auttoi imetyksessä, niin kauan, että kykenin sit jatkaa itekseni. Nyt olen imettänyt 8kk ja vielä jatkuu=) Antoi jotain homeopaattisia " helmiä" (en muista niiden nimeä) maidon tuotantoa lisäämään. Sit join 1litraa imetysteetä päivässä ja lisäks vielä n. 1,5litraa vettä. Ota selvää mitkä ruokaineet vähentää maidontuloa (esim. piparminttu)

Imetys voi vaatia alkuun vaivaa eikä välttämättä ole heti helppoa. Mutta yritys kannattaa.

Minulla on monta ystävää jotka eivät imettäneet ensimmäistä ja sitten toista odottaessa kyselivät neuvoa ja lukivat aiheesta. Ja KAIKKI heistä onnistuivat toisen kohdalla.

Sitten oli näitä jotka sanoivat kaikkeen mutta kun... heillä ei onnistunut imetys toisenkaan kohdalla.

Olin kireä kuin viulunkieli ja pelkäsin aina, milloin vauva aloittaa sen rääkymisen kun maito ei riitä. Toisen kanssa imetys alkoi sujua jo heti laitoksella, eikä koko aikana ollut mitään ongelmaa sen suhteen!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat