Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Oletteko matkailleet raskauden aikana? Onko ollut mitään huomioitavaa tai onko jostain syystä epäsuositeltavaa?

Matka suunnitteilla niin, että rv 26 olisi menossa. Onko mitään järkeä?

Kommentit (4)

Itse menin laivalla ja autolla Saksaan vielä rv 37, mikä näin jälkikäteen ajateltuna ei ehkä ollut kovin fiksua :) Lentäen matkustin Turkkiin rv 25-27, ja rv 16 asti tein töitä lentoemäntänä.

Vältä kaikenlaisia epämääräisiä maitotuotteita, äyriäisiä yms. Niitä tosin on hyvä välttää ulkomailla, vaikka ei olisi raskaanakaan.

Ja matkavakuutus kuntoon, niin voit käydä huoletta sairaalassa tarkistamassa jos tuntuu yksikin supistus tai huolestut jostain muusta syystä.

maaperästä mahdollisuus saada toksoplasmoosin. Tai ne pitäisi sitten itse ostaa ja laittaa huolella. Esim. itse odottelin vauvaa asuessani etelämmässä ja siellä toksoplasmoosi mitattiin useamman kerran raskauden aikana verikokeella ihan rutiinina kaikilta odottajilta.

Mutta muuten menoksi vaan. Ovat ne siellä perilläkin asuvat itse raskaana joskus. :)

Lentäminenkin on vielä noilla raskausviikoilla ihan ok. Tosin jos vatsasi on jo iso, ota jokin todistusaineisto mukaan, millä voit näyttää, kuinka mones viikko on menossa. Joihin lentokoneisiin ei päästetä viimeisimmillään olevia (tai siltä näyttäviä), ja takaisin tullessa sen asian päättävät espanjalaiset lentokenttävirkailijat. Tiedän yhden ulkomamman, joka juuttui Amsterdamin kentälle, vaikka hänellä oli siinä vaan vaihto eteenpäin. Sai onneksi lääkärinsä kiinni ja tämä faksasi pikapikaa lentokentän toimistoon todistuksen raskausviikoista, että ulkomamma pääsi Suomeen sukuloimaan isohkon mahansa kanssa.

Niin ja tietenkin matkavakuutus on nyt tarpeen tuossa tilanteessa varmuuden vuoksi. Lue niistä pikkupräntti, että koskevatko lainkaan ehdot raskaana olevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos lapsi päättää syntyä keskosena ulkomailla tulee iso, iso lasku. Tästä syystä minä olen jättänyt matkustelut väliin sen jälkeen kun lapsi olisi jo elinkelpoinen. Ennen 24. viikkoa olen matkustellut joka raskaudessa (3 kpl) ilman mitään ongelmia. Ruoan kanssa kannattaa tosiaan olla vähän tarkempi kuin Suomessa, esim. tokson riski on todella suuri.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat