Vierailija

a) jos on avoliitossa

b) jos on avioliitossa?

voiko siihen itse vaikuttaa millään tavalla etukäteen?

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minun tilanteeni on se, että olen eronnut lasteni isästä jo vuosia sitten. Olen naimisissa toistamiseen, ja mieheni on lapsille kuin isä. Virallisesti hän ei kuitenkaan ole isä. Uuden mieheni kanssa minulla on 2 lasta lisää. Minulla on isompien lasten täysi yksinhuoltajuus, isällä tapaamisoikeus kerran kuukaudessa.

Jos kuolen kun lapset ovat alaikäisiä, en missään nimessä halua heitä isälleen. He eivät itsekään halua sinne. Minulla on kasa dokumentteja siitä, miten ex-mieheni hakkasi minua ja lapsiakin liiton aikana (löi 11 kk ikäiseltä tytöltäänkin naaman mustaksi, silloin lähdin). Hän juo runsaasti, tapaamisia on jäänyt väliin isän kännireissujen vuoksi, niistä kaikista löytyy tieto lastenvalvojan papereista.

Olemme lakimiehen kanssa yhdessä tehneet testamentin siitä, että lapset jäävät isäpuolensa hoiviin jos kuolen. He saavat elää jatkossakin sisarustensa kanssa. Helpointa olisi, jos hän saisi adoptoida lapset, mutta koska se ei onnistu (biologinen isä ei suostu), niin testamentti oli hyvä ja lainvoimainen vaihtoehto.

on jutella asiasta ihmisten kanssa, joiden voisi olettaa ryhtyvän lapsen huoltajiksi.

Se ei takaa mitään, mutta silloin tilanne on jo etukäteen huomioitu ja läpipuhuttu jos jotakin sattuu.

Meillä menisi anopille tai veljelleni. Samoin ottaisimme veljeni lapset jos jotain sattuisi.

meilläpäin näin, lapset ovat tutussa mummulassa kotinsa lähellä, jossa olleet paljon hoidossa vanhempien eläessäkin. Haluaisivat näin jatkaa, mutta tiedä sitten mitä sossupuoli sanoo.

En tiedä miten paljon itse voi vaikuttaa, mutta voihan sitä yrittää sopia tiettyjen sukulaisten tms kanssa, että hoitavat lapset, jos jotain käy. Kai näillä jotain painoarvoa on sitten sossunkin puntarissa. Jos koti on hyvä lapsille, niin en usko että ihan heti ovat erottamassa tutuista ihmisistä, jos siis heillä on resurssit hoitaa lapsia.

Avioliitolla/avoliitolla ei taida olla tässä suhteessa mitään merkitystä.

voit tuonkin kannan ilmaista joillekin luottohenkilöille, jotka sitten pitäisivät tahdostanne kiinni, ettei lapset tällaiseen paikkaan joudu

Vierailija:

Lainaus:

mut voiko vaikuttaa siihen yhtään jos ei haluaisi " tietyille" ?

siis että ehdottomasti ei

Viranomaiset lopulta päättävät, mutta voihan sitä ilmaista mielipiteensä esim testamentilla. Nähtäväksi jää paljonko sossu antaa sille painoarvoa. Tiedän kyllä tapauksen, jossa orpolapsi elää enonsa perheessä, joten luulisin, että jos sukulaiset ovat suht koht normaaleja kunnon kansalaisia ja lapselle tuttuja ja turvallisia, niin heillä on hyvät mahdollisuudet saada lapsen huoltajuus. En nimittäin usko, että sossut huvikseen laittavat lapsia lastenkoteihin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat