Vierailija

Millaisia työvaiheita? Tehdäänkö eri viikkoina eri asioita (kuivalle/märällä)? Missä sijaitsevat siivousvälineet? Onko aikataulu liian tiukka tms.? Ihan kaikki tieto otetaan vastaan, kiitos!

Kommentit (14)

Tein työn urakkana joten ei kelloaikoja ja oli todella kivaa työtä vaikka olikin tarkkaa koska olivat omistusasuntoja suurinosa ja asukkaat tarkempia työn jäljestä ja ajasta jota käytin heidän rappuunsa ;)

Pari kertaa viikossa ylhäältä alas ja kura-aikana pesin useimmin mutta normaalisti toisena kertana riitti kuivalla moppaus.

ja tykkäsin hommasta, mutta valitettavasti palkka ihan surkea. Viimeisin paikka oli kiva, niiden vakisiivooja oli ottanut loparit ja tein sitä 6 kk. Talot oli kamalassa kunnossa, hirveän likaisia, edellinen oli varmaan käynyt vain kääntymässä, kun porraskaiteiden valkoiset metallivälitkin oli pikimustia liasta. Asukkaat ja pomo kävi tarkastuskierrokselta ja kehuivat etteivät ole ikinä nähneet niin hyvää jälkeä. Mutta tilipäivänä ei palkka ja kipeä selkä lohduttanut. Hyvä puoli oli, että työt sai aloittaa jo klo 6 ja monesti olin valmis jo klo 12. No, pääsin sitten oman alan töihin.

Kakkostyöni oli siivota iltaisin leipomoa. Kovaa, hygienia oli piiruntarkkaa, mutta palkka oli parempi ja leipuri jätti aina siivoojalle erikseen merkittyä " tippiä" eli leipää ja pullakahvit. Siellä viihdyin aika kauan, asuntosäästörahoja tienatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Plussaa oli oma rauha. Ei todellakaan ollut liian kiireinen aikataulu. Olin joka päivä ainakin tuntia aiemmin valmis. Jaoin saunan pesuja useammalle päivälle. Ne on työläimpiä. Olisko ollut 2 krt/vko kuivapyyhintä ja 1 krt/vko pesu. Plussaa oli myös liikunta työaikana. Joka talossa oli siivouskomero ja välineet helppo löytää. Lounastus on vähän erilaista kuin muualla, ei ole jääkaappia tai mikroa.

kiitos! pesittekö itse välineet (mopit ym.) jossain talon pesukoneessa vai missä? vai tarvitsiko sinun huolehtia niistä eli jätitkö johonkin ' pisteeseen' ne?

ja työnsin niitä pirun raskaita metallisia kärryjä pitkin pihaa porraskäytävien välillä. Työnkuvaan kuului myös saunojen ja sosiaalitilojen siivous. Aikataulu oli tiukka ja ilmatteeksi varmaan tuli tehtyä tunti jos toinenkin. Vanhat naiset on pahimpia sotkijoita ja kyyliä. Ne myös eniten valittivat. Yleensä siitä jos en ollut siivoamassa heidän sotkujaan työaikani ulkopuolella.

Vierailija:

Lainaus:

Millaisia työvaiheita? Tehdäänkö eri viikkoina eri asioita (kuivalle/märällä)? Missä sijaitsevat siivousvälineet? Onko aikataulu liian tiukka tms.? Ihan kaikki tieto otetaan vastaan, kiitos!

Oli raskasta juuri se että joka talossa oli joku kyttääjä ja kun olitkin yhtenä päivänä vähemmän aikaa heidän rapussa niin soitto pomolle heti :(

Itse kyllä olin niin monta vuotta samassa paikassa että tulin tutuksi kyylääjien kanssa joten hyvin meni mutta sijaiset joutuivat kärsimään..Mikään ei kelvannut asukkaille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat