Vierailija

Kommentit (20)

Vierailija:

Lainaus:

jonkin 7v, voísin antaa jo harjoitella pihalla olemista ja silti valvoisin salaa pihalla oloa. Mutten misään nimessä alle sen!

-kasvatusalan ammattilainen-

Jokaisen lapsen kodista on näkymä pihalle, asumme rivitalossa.

Oma 3 v 2 kk ikäinen lapseni on saanut jo olla yksin pihalla. Lähellä ei ole vilkasliikenteistä tietä tms, ei ojia, lampia, junarataa, metsää. Naapureina lapsiperheitä ja vanhuksia. Leikkipihan toinen laita on aidattu, ja toinen reuna rajoittuu taloomme. Ovi on aina auki kun lapsi on pihalla, ja olen tehnyt selväksi että se lysti loppuu heti, jos hän yrittää poistua pihalta. Itse vilkaisen pihalle vähän väliä kun lapsi on siellä. Kerrostalon pihalle en kyllä uskaltaisi päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suurta vastuuta kuin toisen henki!!! Haloo!! Vahtikaa niitä lapsianne itse. Ja mitä tuohon ikään tulee, niin jonkin 7v, voísin antaa jo harjoitella pihalla olemista ja silti valvoisin salaa pihalla oloa. Mutten misään nimessä alle sen!

Omat lapseni uskaltaisin päästää kerrostalomme pihalle, mikäli olisi ap:n lapsien ikäerot nykyisellä asuinalueellani. Tai no ehkä nuoremman lapsen olisi ollut hyvä olla täyttänyt kolme vuotta.

Viiden kilometrin päässä meistä on kuitenkin sellaisia kerrostalokasarmeja, joiden pihalle en lapsiani alle kouluikäisenä jättäisi keskenään leikkimään.

Sen kaks poikaa on jo kaks kesää ollu keskenään pihalla terrorisoimassa..Ikää oli pojilla tuolloin ekana kesänä 4v ja 2,5v..Hajottavat puita ja pensaita ja tekevät pientä jäynää koko ajan.. =( Viime kesänä saivat jo jäädä kahestaan pihalle, kun vanhemmat lähtivät käymään kaupassa tms. Kerrostalossa siis asumme.

Vierailija:

Lainaus:

suurta vastuuta kuin toisen henki!!! Haloo!! Vahtikaa niitä lapsianne itse. Ja mitä tuohon ikään tulee, niin jonkin 7v, voísin antaa jo harjoitella pihalla olemista ja silti valvoisin salaa pihalla oloa. Mutten misään nimessä alle sen!

On se kumma juttu kun vanhemmat eivät itse kerkiä edes ulkoilla lastensa kanssa. Pitää laittaa lapset ulos keskenään. Kuvotatte minua oikeasti! Hyi olkoon mitä vanhempia vai voiko teitä sillä nimellä edes kutsua : (

Siis kaksi vuotias yksin ulkoilemassa, kääk! En todella ymmärrä. Tai mitäs jos se naapurin pedofiili iskee kyntensä niihin suloisiin lapsiin jotka niin herttaisesti hakevat aikuista seuraa hänen luotaan, kun omista vanhemmista ei ole aikaa antamaan. Mutta toivotaan ettei mitään käy ja saatte lapset jaloistanne!

Aidattu piha, aidan takana vilkasliikenteinen katu jossa ajetaan suurilla nopeuksilla. Lähellä vuolaana virtaava puro, ja suuri metsä. Mutta ei ne pojat siitä pihasta mihinkään mene... mitä just viime viikolla näin ne ojan vieressä metsän reunalla, kun kävelin sitä kautta kauppaan. Hätistin takaisin omalle pihalleen. Kauhulla odotan sitä päivää kun jotain sattuu.

mitä tuohon vastuun antamiseen tulee, niin sitä voi monella tavalla harjoitella eikä sillä että päästää noin pienet keskenään ulkoilemaan. Ja niinkuin itse kirjoitit, että sinun elämäsi helpottuu (siivotessa) kun päästät lapset pihalle keskenään, niin onko todella niin ettei äidit kykene edes lastensa kanssa kotitöitä yhdessä tekemään. Kunhan jaloista lähtee pyörimästä niin hyvä on. Kyllä minun lapseni saavat itsenäistyä sitten kun ovat siihen valmiita, mutta se ikä ei ole 1v-6v ja varsinkaan täällä pk-seudulla. Jos asuisin jossain metsän keskellä, jossa ei ole mitään vaaratekijöitä, niin voisin ehkä päästää sen 6v pihalle yksinään ja silti häntäkin kävisin välillä kurkkimassa.

Mutta kukin tyylillään, minä viihdyn omien lasteni seurassa ja kyllä olen KOTIÄITI!!

Oma asuntomme on 18 asunnon paritaloyhtiössä ja meillä on suojaisa oma sisäpiha. Vanhin pääsi yksi pihalle noin 4.5v, kaksi seuraavaa vuoden aikaisemmin. Nyt tytöt 10v, 8v ja 5v ja jo viime kesän painelivat pihalla tuntikausia keskenään ja kavereiden kanssa. Ainoastaan nuorimmaista aina silloin tällöin käyn katsomassa, jos ei vähään aikaan käy näyttäytymässä tai katoaa näköpiiristä (ikkunasta nähtynä) pitkäksi aikaa. Meillä on vielä kaksikerroksinen talo ja yläkerrasta näkyvyys on aika hyvä ympäri pihaa.

asutaan rauhallisella alueella mutta itse en uskalla antaa edes oman 2-vuotiaan olla omalla omakotitalon pihalla 5-vuotiaan siskon kanssa. 5-v saa olla yksin kavereiden kanssa, mutta käyn tarkistamassa tilanteen sopivin väliajoin ja tietää mihin saa mennä ja mihin ei.

Muistan kun naapurit olivat muuttaneet niin tämä 1-v ilmaantui meidän pihalle katselemaan ja minä lähdin viemään takaisin kotiin. Oli tullut autotien yli ja hänen 3-v siskonsa leikki pihalla yksin. Soitin ovikelloa ja äiti tuli avaamaan, oli laittamassa ruokaa tai jotain... kerroin että tämä 1-v oli tullut yksin meidän pihalle. Eipä tämä naapurin rouva muuta kommentoinut kun alkoi huutaa tälle 3-vuotialle että sinunhan piti vahtia pikkusiskoa!!!!

Välillä kyllästyttää tosiaan olla ainoa aikuinen tällä kadunpätkällä. Saa sitten huolehtia toistenkin lapsista kun kaikki muut ulkoilevat ilman aikuista!

Mutta kun itse tulen yksivuotiaan kanssa sisälle, saa 4-vuotias jäädä suojaisaan rivitalopihaamme hetkeksi. Huudan hänet sisään, kun ruoka on pöydässä. Se ei tarkoita sitä, ettenkö antaisi aikaani ja huomiotani lapsille.

Jos itse et päästäisi edes ekaluokkalaista pihalle ilman, että vahdit jatkuvasti, niin miten lapsesi ikinä oppii vastuuta tai omatoimisuutta? Et varmaankaan ole työssäkäyvä ihminen, jos on aikaa vahtia ekaluokkalaistakin jatkuvasti. Meilläpäin ekaluokkalaiset ainakin ovat joskus ihan yksinkin kotona, tai pihalla.

Vierailija:

Lainaus:

On se kumma juttu kun vanhemmat eivät itse kerkiä edes ulkoilla lastensa kanssa. Pitää laittaa lapset ulos keskenään. Kuvotatte minua oikeasti! Hyi olkoon mitä vanhempia vai voiko teitä sillä nimellä edes kutsua : (

Siis kaksi vuotias yksin ulkoilemassa, kääk! En todella ymmärrä. Tai mitäs jos se naapurin pedofiili iskee kyntensä niihin suloisiin lapsiin jotka niin herttaisesti hakevat aikuista seuraa hänen luotaan, kun omista vanhemmista ei ole aikaa antamaan. Mutta toivotaan ettei mitään käy ja saatte lapset jaloistanne!

-asuinalue

-isomman lapsen into hommaan

-pienemmän tottelevuus

Meillä ainakin toinen isoista sisaruksista saattaisi unohtaa pienemmän minuutissa, jos tulisi joku kivempi homma mieleen. Kun toinen on jo ihan luotettava ja kuuliainen.

Meidän pojat, eskari ja ekaluokkalainen, on juuri nytkin kahdestaan pihalla. Tai eihän ne siellä kaksin ole, vaan monen muun lapsen kanssa, mutta ilman minua tai isäänsä kuitenkin.

Kaksivuotiasta (joka on muuten yhdyssana) ei kai kukaan tässä pinossa ole yksin ulos päästänytkään?

Vierailija:

Lainaus:

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat