Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miksi olette valinneet tällaisen ehkäisyn? Oletteko kokeilleet pillereitä tai kierukkaa? Mitä etuja/haittoja ehkäisyyn liittyy?

Mietiskelen itselleni parhaiten sopivaa ehkäisyä ja kiinnostaisi kuulla kokemuksia ehkäisyrenkaasta ja -kapselista, koska niitä ilmeisesti harvemmin käytetään. Ainakaan omasta tuttavapiiristäni en tiedä kenelläkään olevan rengasta tai kapselia. Mulle pillerit eivät sovi ja kietukastakin olen kuullut paljon negatiivisia kokemuksia.

Kommentit (10)

kokonaan n 6 kk sen jälkeen tulivat ja mulla meni hermot kun olivat kestäneet 8 viikkoa ja menin ottamaan kapselit pois. mutta tästä on aikaa. sillloin laitettiin viisi kapselia eikö nykyjään laiteta kaksi...

laastaria itekkin käytin ja todella tyytyväinen olin. meinaan laastariin palata tän raskauden jälkeenkin.

Joskus aiemmin oli yhdistelmäpillerit, mutta ne aiheutti välivuotoja. Renkaan kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut. Eikä tarvitse muistaa joka päivä!

Ainoa ongelma on, että rengas tuntuu yhdynnän aikana, mutta sen voi ottaa siksi aikaa pois.

Kierukkaa en halunnut, koska olin kuullut siitä vain negatiivisia kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jatkuvaa vuotoa.. pillereitä olen huono syömään ja ehkäisyrengas ei innosta.. otin sitten ehkäisy laastarin joka oli tosi hyvä ja nyt kun lopetan kuopuksen imetyksen niin meinaan ottaa sen uudestaa!

että mulla ehkäisykapseli valitettavasti aiheutti lähes jatkuvat menkat. ilmeisesti se on aika harvinaista, yleensä menkat jää kokonaan pois.

nyt ollut vähän aikaa nuvaring, ja tyytyväinen olen, ainakin on helppo käyttää

Vaihdoin renkaaseen pillereistä mm. siitä syystä, että siinä hormonimäärät pienemmät kuin pillereissä (epäiltiin korkeiden hormonimäärien aiheuttavan minulle migreeniä) ja ajattelin sen muutenkin olevan helpompaa, kun ei tarvitse miettiä joka päivä niitä pillereiden syöntejä. Ollut hyvä vaihtoehto, ei tunnu missään, myöskään yhdynnässä ja ei todellakaan tarvitse miettiä koko asiaa. Kännykkään olen laittanut muistutuksen, milloin pitää ottaa rengas pois, muuten varmaan unohtuisi... :) Suosittelen!

Olen aiemmin todennut, että pillerit saavat psyykeni sekaisin ja valitettavasti renkaan kanssa kävi samalla tavalla. Pidin sitä kaksi kuukautta, joiden jälkeen _mieheni_ ilmoitti, että nyt se rengas lähtee. Toinen ongelma oli kipu: minulle oli synnytyksessä tehty episiotomia kaksi vuotta aiemmin ja rengas jotenkin venytti (?) paikkoja epparin kohdalta niin, että välillä kipu säteili pitkin reisiä.

pilleritkin mulle sopii, mutta tuppaan unohtelemaan niitä, enkä muutenkaan halua hoitaa ehkäisyä päivittäin, siksi halusin pitkäkestoisemman ehkäisytavan

Söin pillereitä, mutta epäiltiin, että myös mulle ne aiheuttavat migreenipäänsärkyä menkkojen aikaan. Kun vaihdoin renkaaseen, niin alussa ei ollut minkäänlaisia päänsärkyjä, mutta noin puolen vuoden jälkeen menkkapäänsäryt palasivat. :-( Eli ei parannusta sillä saralla. Muuten olen ollut tyytyväinen, kun ei tartte joka ilta muistella. Eikä se tunnu mitenkään yhdynnässä.

Siksipä kokeilin lääkärini suosituksesta Nuvaring ehkäisyrengasta. Rengasta oli helppo käyttää, mutta se aiheutti minulle järkyttävän kutinan, jonka vuoksi lopetin käytön alle kahden kuukauden jälkeen.

Seuraavaksi kokeilin ehkäisylaastareita, jotka olivat loistava ratkaisu minulle. Ei mitään negatiivisia tuntemuksia, mukava ja helppo käyttää - kunhan muistaa vain vaihtaa laastarin kerran viikossa. Niitä käytin vuoden ajan, ennen kuin ryhdyimme yrittämään raskautumista, ja niihin tulen siirtymään taas synnytyksen jälkeen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat