Vierailija

Juttelin tänään erään tuttuni kanssa piitkästä aikaa.

Tämä nainen on 36 vuotias ja kertoi minulle tutustuttuamme, että ei ole tehnyt elämänsa aikana päivääkään töitä ja yhden 6kk kurssin on joutunut työkkärin nakittamana käymään.

Hänellä on 7 ja 1,5 lapset ja KAIKEN pummii sossarista. Saa siis täyden asumistuen kelalta ja kaiken muun puuttuvan sossarista ja esittelipä taannoin harkinnanvaraista päätöstään 180 eurosta.

Sossu oli kirjoittanut puoltolauseen, että tämä vanhin lapsi saisi ilmaisen taidekoulun(300 euroa) ja ilmaisen tanssikoulun(90 euroa per kausi). Puolto meni läpi. Tätä siis minulle NAUROI, että kuinka oli helppo saada ilmaiset harrastukset lapsille.

Kerroin tälle naiselle, että tämä viikko on ollut minulle raskas, kun oma 2,5 vuotiaani flunssassa ja ei oikein ole nukkunut kunnolla ja töissä vielä sellainen hulabaloo ja töitä olisi niin paljon, että tunnit ei vuorokaudessa riittäisi niiden tekemiseen.

Menin nyt vuoden vaihteen jälkeen takaisin töihin.

Tämä nainen katsoi minua todella halveksuvasti ja sanoi, näin " Ei käy kateeks, onneks en oo töissä" ja kertoi, että käy 3 kertaa viikossa erilaisissa mamma kerhoissa (MLL, Seurakunnan ja jonkun kaupunkimme oma järkkäämä) ja kolmasti viikossa vie tätä vanhempaa lastaan harrastuksiin.

Onhan se ihan kiva, että yhteiskunta tukee, mutta miten joku voi noin pitkään olla lman työhön määräystä?

Silloin, kun töistä puhuimme niin hän sanoi, että lähtee töihin, jos työ alkaa (Silloin) vanhimman lapsen eskarin jälkeen ja loppuu ennen, kun lapsi pääsee eskarista...

Miksi joillekkin elämä näyttäisi olevan noin helppoa ja ihan perseaukinen tämä leidi ei ole, koska törmäsimme onlyssä, minä kävin ostamassa sieltä vyön ja tämä oli ostamassa farkkuja. Kuulema uudeksi vuodeksi ostetut jo tympivät ja näiden hinta oli kuulema ollut 79 euroa.

Huh.. Nyt ei vituta enää niin rankasti, kun sai puhista=D

Jos minä heittäytyisin kotiäidiksi niin saisinko noin isot tuet vai paiskattaisiinko karenssit päälle sekä työkkäristä, että sossusta?

Kommentit (9)

Mutta kai se niin on, että jokainen tyylillään....

Vierailija:

Lainaus:

Ei kukaan koko ikäänsä pysty loisimaan ja jos pystyski niin kateellinen en olis missään nimessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja ei kyllä yhtään käy kateeksi ne lapset, vaikka miten maksetaan harrastukset ja muut, ei niillä tule kyllä elämä olemaan mitään herkkua jos äiti antaa tollasen esimerkin.

ei aikomustakaan mennä duuniin tai tehdä itse mitään sen eteen että saisi rahaa. Miksi turhaan vaivautua kun sossusta saa niin helposti kaiken.

Tiedän kanssa yhden vähän yli 30-kymppisen naisen ja on ollut kohta 10-v kotona eka äityislomilla ja hoitovapaalla ja työttömänä 3-vuotta. Kieltäytyy kaikista töistä ja kursseista. Sossu maksaa vuokrat ym. joten mikäs siitä on elellessä.

Tuollaiset työkykyiset voisivat aivan hyvin mennä töihin.

Jos on sairas, niin ilman muuta ymmärrän, että ei voi mennä töihin ja silloin on hyväksyttävää ottaa tuet vastaan. Mutta terveet nuoret ihmiset lonnivat kotona yhteiskunnan varoin, niin huhhuh.

Eikös sitäkin rahaa voisi suunnata lapsien ja nuorten hyvinvointiin tai vaikka sairaanhoitajien palkkoihin!!

AP

Vierailija:

Lainaus:

Hyväksy se, niin omakin elämäs on sen jälkeen paljon helpompaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat