Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen yrittänyt useita kertoja aloittaa juoksuharrastuksen. Mutta 20 min päästä on jo niin tukalaa että hommasta ei tule mitään :(((

Kommentit (16)

Vierailija:

Lainaus:


Mistä tiedän oikean nopeuden? Pidän kyllä 2 h väliä ruoan jälkeen.

ap




Juokse aluksi 8 min / km. Se ei ole liian kovaa.



Ja käy katsomassa noit Kuntoplussan ohjelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tuollaisesta tahdista kyl hyvää lopputulosta tule. Miten kauan olet juossut, onko taustalla liikuntahistoriaa? Tupakoitko, onko ylipainoa jne jne. Lähdetkö suoraan ruokapöydästä juoksemaan?



Tarpeeksi hitaasti kannattaa lähteä liikkeelle, pidetää lenkkiä pikkuhiljaa. Sykemittari on oiva apu tässä lajissa.

en ole " ammattilainen" vaan iha tavis kahden lapsen äiti joka juoksentelee omaksi ilokseen. Itse kuitenki noita neuvoja kannatan, mitä noudatan itse. Kymppiä en monesti ole juossut, mutta tavoite se on kuitenkin:)

Painoindeksi sinällään ei kerro yhtään mitään. Eli jos olet kukkakeppi, se ei tarkoita sitä että kunto on hyvä.



Oletko harrastanut millaista liikuntaa aikaisemmin. Millainen on lihaskuntosi? Sykemittari auttaa pitämään sykkeen tarpeeksi alhaalla harjoittelun aikana. Eli sitä seuraamalla tiedät, että nyt on " sopiva" sykealue jne etkä vedä liian lujaa. Kun kunto kehittyy alkaa myös sykerajat yleensä tippua jne....



Minkä ikäinen olet?

Kokeilepa juosta niin hitaasti kuin pystyt. 7-8min/km on aika hidasta vauhtia eli 5km matkan juokset 35-40 minuuttia. Aluksi kannattaa pienetkin ylämäet kävellä, koska mäissä syke nousee nopeasti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat