Vierailija

Ihanaa tulla suomen kevääseen. Lähdimme jouluksi australiaan ja tulimme tosiaan eilen takaisin. Ei tietokoneita eikä kännyköitä. Tietokone-orjuus katosi 2 viikossa, puhelin oli n2km:n päässä.

Oli ihanaa, rauhallista, perheemme (mies 35v, minä 30v, lapset 3 ja 1v) eheytyi ihan uudella tavalla. Eikä ollut kallistakaan, koko reissu lentoineen n 4000¿. Saman olisi mennyt täälläkin ja enemmänkin. Päätimme, että niin kauan kuin lapset eivät ole koulussa, teemme tämän saman ensi vuonnakin.

Ah, piti tulla tänne kertomaan. Vaalitkin olivat, toivottavasti täällä on ollut siistimpää kuin pressavaalien aikaan. Mitäs muuta tänne kuuluu, mistä on talven aikana tapeltu?

Kommentit (22)

eli pohjoisterritorion ja länsi-australian rajalla keskellä ei mitään, n 1000 km etelään Darwinista, lähin tunnettu paikka, sinnekin oli satoja kilsoja, oli alice springs. Asuimme pienessä kylässä ihanan järven rannalla, kylästä sai elintarvikkeet ja ihanan avuliaita ihmisiä, ja ihan koulu-englannilla pärjäsi hyvin.

Vuokrasimme mökki/omakotitalon 3 kuukaudeksi ja olimme todella tyytyväisiä, lämmin juokseva vesi pikkuiselle, tosin sitä ei voinut juoda. Mutta ne olivat pieniä vastuksia, sopeutuvainen luonne kun on, osasi todella nauttia pitkästä lomasta.

Meillä kirstun päällä istun minä, mies ei tiedä esim. omia pankkitunnuksiaan. Kuukauden päästä ollaan menossa Thaimaahan ja maksoin lennot miehen kortilla muttei se sitä tiedä eikä välitä mistä on maksettu kunhan vaan reissuun päästään.

Vaihtaisin osia oitis mutta tyhmyyksissäni olen tämän osan aikoinaan valinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siis minulta loppui äitiysloma poikeuksellisesti jo joulukuussa, miehen työpaikka mietti lomautuksia joten mieheni tarjoutui 5000 eurosta jäämään huhtikuun alkuun asti pois töistä. Sillä rahalla olimme ja elimme, jäi vielä ylikin, sai iltapäivällä käydä kaupassa hakemassa jääkaappi-täytettä.

Se on enemmän toteuttamistahdosta kiinni kuin rahasta. Jos todella tahtoo ja on seikkailuhalua, ei tämä ole mahdoton ajatus varmasti kenellekään.

AP

Eikös jo aikuisen lentolippu ole yli 1000 ¿ ja kai lapsistakin jonkun verran menee? Entäpä missä asuitte? Vuokrasitteko talon/huoneiston? Paljon maksoi? Paljonko meni ruokaan rahaa kuukaudessa? Entäpä retket? Kai jonkun verran kiersitte jossakin?

Ei mene sun haaveilusi läpi, kuules. Miten muka et tiennyt, että lennotkin maksoi? XD

Vierailija:

Lainaus:

Tuota, tarkistin mieheltäni, joka heräsi juuri ;), eli lento bankok-sydbey-darwin ja takaisin ei sisältynyt tuohon hintaan, sen mies on maksanut netistä quantakselle ja hinta oli n.6000 euroa. Ja minä kun olen elänyt koko ajan uskossa että neljällä tonnilla selvittiin...

Eli kymppitonni siihen meni kaikkineen, matkat maksoivat yli 7500 euroa! No matka on tehty ja olen edelleen tyytyväinen, vaikka tuosta yli tuplanneesta lennost ei ollutkaan tietoa. Tuonne bankokiin mentiin muuten moskovan kautta ja takaisin. Ihan hyvä ja edullinen reitti.

aiheutat vain mielipahaa ja hyvää tarkoittava, alunperin iloinen viestisi menee selittelyksi. Lähipiiri tietää, mutta olikohan opetus, ettei kaikkea täällä kannata kertoa, arvelen että puolet ei enää edes usko perheesi olleen siellä.

Malttia ja harkintaa juttuihin toivoisin näin yleisemminkin.

Missä päin ausseja olitte?

Meillä lapset 1v ja kohta 3v.. Kiinnostaa kans..!!

En tiedä tosin milloin on mahdollista mutta jos on niin ou jees

Tuota, tarkistin mieheltäni, joka heräsi juuri ;), eli lento bankok-sydbey-darwin ja takaisin ei sisältynyt tuohon hintaan, sen mies on maksanut netistä quantakselle ja hinta oli n.6000 euroa. Ja minä kun olen elänyt koko ajan uskossa että neljällä tonnilla selvittiin...

Eli kymppitonni siihen meni kaikkineen, matkat maksoivat yli 7500 euroa! No matka on tehty ja olen edelleen tyytyväinen, vaikka tuosta yli tuplanneesta lennost ei ollutkaan tietoa. Tuonne bankokiin mentiin muuten moskovan kautta ja takaisin. Ihan hyvä ja edullinen reitti.

Niin, ei näköjään kannata mitään tänne susilauman revittäväksi antaa, on heti sekasortoinen retostelu ja utelu ja väittely alkamassa. Olen Soile, joo, arvaan jo kuka minut tunnisti.

No eipä sen kummempia, siirryn sitten minäkin, nyt kun on muutama yö nukuttu ja levätty, anonyyminä soittamaan suuta muiden mukana laumassa, jos joku muu reppana erehtyy kertomaan jotain iloista ja positiivista. Oppipahas tosiaan sen, ettei kannata perustella, siinä pitäisi kertoa koko elämäntilanne kaikkine käänteineen.

AP

Hienosti tätini miehen yritys tämän hoiti, mieheni on sitten kesän töissä ja vastaa firman toiminnasta kun yrittäjä itse on lomalla. Asentajista 20% on lomautettu ja toimistosta yksi, mieheni on siis " osittain" palkallisella lomalla vielä ensi viikon.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat