Vierailija

Lisäksi tuntuvat " vetisiltä" . Mistä johtuu ja mikä muu avuksi kuin pumpulipuikolla rassaus, joka vain pahentaa ongelmaa?

Kommentit (15)

Mielestäni olen vain kissalle allerginen, mutta meillä ei ole kissaa.... Voiko joku ruoka sitten aiheuttaa korvien kutinaa? Tätä on siis ympäri vuoden eikä pelkästään nyt siitepölyaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lopulta menin korvalääkärille, joka kirjoitti reseptillä Pevison-nimistä voidetta. Sitä levitettiin korvakäytäville pari kertaa päivässä. Korvat piti myös suojata kastumisella, esim. suihkuun mennessä laittaa vaseliini-pumpulitupot korviin. Suihkun jälkeen korvien kuivaus esim. föönillä. Kaivaminen ehdottomasti kielletty.

Lääkäri sanoi, että on pitkäaikainen ongelma, paraneminen voi kestää vaikka vuoden, mutta itselläni paranivat parissa viikossa.

mutta suosittelen että käyt näyttämässä korviasi terveydenhoitajalle ja jos näyttävät olevan ok, kokeilet Ceridal-öljyä (apteekista) kutinaan. Miestäni auttoi.

Ihoni paheni joskus kahdenkympin jälkeen ja oli tosi pahana. Ehkä vuosi ennen ihottuman varsinaista puhkeamista kävin korvalääkärilä tulehduksen vuoksi ja hän sanoi, että minulla on korvakäytävissä ihottumaa. Tulkitsen sen niin, että se ennakoi tulevaa ihottumaani.

Itse pääsin kierteestä pois käyttämllä väkevään alkoholiin (tai alkoholipitoiseen kasvoveteen) kastettua pumpulipuikkoa aina kutinan iskiessä: ei tarvinnut hangata, mutta kutina lakkasi ja iho pääsi viimein parissa viikossa paranemaan.

Oletko kuivaihoinen muuten?

Joka tapauksessa kannattaa pitää oirepäiväkirjaa johon merkkaat oireet ja syödyt ruoat tosi tarkkaan. Sitten tarkastelet kutisiko jonkun ruoan jälkeen enemmän kuin jonkun muun.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat