Vierailija

Jos osta, niin mitä?

Jatkat kuukauden tuloja ruokaostoksilla Visalla?

Ostatat sohvan Aktiivirahalla?

Hankit uuden ruokailuryhmän asuntolainalla?

Investoit taulutelkkariin osamaksulla?

Vai säästätkö ensin ja ostat sitten käteisellä?

Mielipiteitä?

Kommentit (6)

Olen neuroottinen säästäjä. Aina pitää olla säästötilillä rahaa, oli sitten kuinka pienet tulot tahansa. Ja ne ostokset pitää mitottaa säästöjen mukaan. Jos ei ole rahaa uuteen pesukoneeseen, niin sitten se kone pitää ostaa käytettynä.

Olen ostanut vain asuntoja ja tontin lainarahalla ja kerran auton, muuten autotkin on tullut säästettyä.

Pienempiä ostoksia varten säästän.

Lapsien etu on niin tärkeä, että niihin liityviä juttuja voisin tarvittaessa kans hommata lainarahalla (esim. vaikka maksaisin adoptiolapsen lainarahalla, jos ei olisi ehtinyt sitä ennen säästämään tarvittavia tonneja syrjään tai jos joutuisin muuten viemään ihan pienen vauvan hoitoon heti vanhempainvapaan jälkeen, niin siihen voisin ottaa muutaman tonnin lainan, että saisin vähän aikaa oltua vaikka hoitovapaalla tai sitten vaikka jos pitäisi ottaa töistä vaikka palkatonta vapaata esim. syöpälapsen hoidoissa käyttämisen ajaksi). Mitään materiaalista mammonaa tuskin ostaisin asunnon tai auton lisäksi velaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tähän mennessä olemme aika hyvin onnistunut. Autoon joutui ottamaan vähän lainaa ja tietenkin asuntoon. Opiskeluaikana olin välillä poikaystävälleni jokusen kympin velkaa, mutta nekin sain maksettua pian takaisin.

Asuntolainallakin on ostettu vain asunto, ei mitään ekstraa.

Periaatteena on, että mitään pienempää ei osteta lainaksi, jos vain mitenkään selviää ilman. Selvisin mm. 5 vuotta ilman imuria.

Visalla ostan kyllä satunnaisesti. Yritän pitää minimisumman käyttötilillä ja loput rahat esim. parempikorkoisella tilillä. Eli jos tulee yllättäen suurempia menoja, maksan Visalla ja maksan laskun heti pois sen sijaan, että nostaisin varatililtä rahaa tai seisottaisin vararahastoani käyttötilillä. (Eli Visalla käytettävä raha on aina oikeasti olemassa vaikka heti nostettavissa.)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat