Vierailija

Jehovantodistaja-äitini kyttäsi seksuaalisuuttani ja puuttui siihen nöyryyttävillä tavoilla. Minua myös piestiin rajusti, haukuttiin ja lopulta ajettiin kotoa, koska en käyttäytynyt uskonnon vaatimalla tavalla.

Nyt olen itse äiti, jolla on 9-vuotias tytär. Olen tiedostanut sudenkuopat, joihin väkivaltaisen lapsuuden elänyt aikuinen saattaa kompastua omien lastensa suhteen. En koskaan ole lyönyt rakasta lastani, tai aiheuttanut psyykkistä vahinkoa. Moisen ajatteleminenkin on vastenmielistä.

Nyt olen kuitenkin huomannut, että lapsen tuleva murrosikä on alkanut ahdistamaan. Olen huomannut, että tykkäämisjutut, vaikkakin ovat täysin viattomia, ovat tulleet kuvioihin. Lisääntynyt itsenäisyys yhdistettynä näihin poikajuttuihin ovat saaneet minut hämilleni. Tiedän, etten voi enkä edes halua kontrolloida tytärtäni niin kuin äitini, mutta jotenkin huomaan ahdistuvani ajatuksesta, että tyttärelläni saattaa olla seksikumppani muutaman vuoden päästä.

Asiaa mutkistaa vielä se, että olen naimisissa erittäin vanhakantaisesti ajattelevan muslimimiehen kanssa. Mies ei ole lapseni isä. Tässä asiassa olen mennyt vanhan kaavan mukaan: etsin ja löysin isäni kaltaisen miehen. Vaikka perhe-elämämme onkin nyt hyvää ja tasapainoista, pelkään tulevaisuutta tyttäreni kannalta. Tiedän, että mieheni ei missään nimessä hyväksy minkään sortin poikaystäviä näisen seinien sisällä nyt eikä koskaan. Toisaalta, vaikka kunnioitan miestäni, olen kuitenkin ensin lojaali tyttärelleni. Siinäpä olen puun ja kuoren välissä. Ajattelen nykyään avioliitosta vanhoillisesti, mutta haluan kuitenkin antaa tyttäreni tehdä omat päätöksensä.

Nämä asiat ahdistavat kauheasti! Onko kellään mitään kommenttia näihin tuntemuksiini?

Kommentit (7)

Nuoret vasta harjoittelee tykkäämis- ja seurustelukuvioita. Jos hypätään suoraan yhdyntään monta tärkeää asiaa jää välistä.

Yleensä näissä keskusteluissa on äänessä ne jotka ovat aloittaneet seksisuhteet hyvin nuorena. Enemmistö on hiljaa ja keskustelusta ei tule todellisuuden mukainen.

Itse en ollut edes suudellut poikaa suulle 14-vuotiaana puhumattakaan että olisin hypännyt jonkun kanssa heti sänkyyn.

Opetathan ainakin ajoissa tyttärellesi alkeellisimmat selviytymisjutut sukupuolielämässä. Opeta, että kasvaessaan naiseksi on ihanaa, kun herää kiinnostusta toista sukupuolta kohtaan. Keskustele mitä seurustelusuhteeseen liittyy. Keskustele ehkäisyasiat. Miten suojautua sukupuolitaudeilta. Aina ennen suhteen aloittamista täytyy testauttaa kumppani ettei ole tauteja pohjalla. Jos kumppani ei tähän suostu niin ei ole suhteen arvoinen. Ylipäätänsä ei kannata olla yhdynnässä enenkuin on selvittänyt itselleen mitä tietää rakkauden olemuksesta ja onko valmis saamaan lapsia. Parempi alkaa olemaan kumppanin kanssa, jonka kanssa on valmis perustamaan myös perheen. Opiskelut on hoidettava hyvin ja nainen tarvitsee valmiudet elättää itsensä. Voi hyvin elää vain itselleen nuoruusvuodet ja seurustelemaan ehtii kyllä myöhemminkin. Eivät kaikki suomalaiset elä niin villiä ja vastuutonta elämää kuin lööppejä lukemalla voisi luulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

liian nuorella iällä eli ei aikuisena jos aikuisia ollaan vaikka 18 vuotiaana. Ensiksi on hyvä kasvaa itse ja nauttia elämän huolettomuudesta. Suudella ja halata voi ja sitten äkkiä juosta karkuun jos suutelikin väärää henkilöä. Paljon keskusteluja arvomaailmoista, ennenkuin sitoudutaan syvempään suhteeseen, kiitos.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat