Vierailija

Hienoja keskusteluja välillä todella koskettavistakin aiheista, kuten tänään nuoren tytön äkillisestä kuolemasta.

Kommentit (6)

Sunnuntaivekkarin juontajat lässyttivät vierailleen kuin pikkulapsille, se oli ärsyttävää. Aamusydämellä-jaksot omaishoitajuudesta ja kahden naisen ystävyydestä olivat hienoja katsottavia, samoin tämän aamun ohjelma. Lisäksi ohjelmassa on hyvää se, ettei aina käsitellä traagisia aiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta Arto Tiihonen ei ole läheskään niin imelä kuin Sunnuntaivekkarin juontajat. Aamusydämellä on myöskin siksi hyvä, että siinä aiheet ovat niin vaihtelevia. Tänään nuoren tytön kuolema, kerran valmentajan ja valmennettavan suhde, kerran vankilassa olleen miehen uusi elämä jne.

Arto Tiihonen ei ole toimittaja, vaan korkeasti koulutettu, filosofian tohtori ja liikuntatieteiden lisensiaatti. Tässä hänen kertomuksensa itsestään Aamusydämellä-ohjelman nettisivulla:

Olen 46-vuotias (avio)mies, (sijais)isä ja työskentelen Ikäinstituutissa toimialapäällikkönä vastuualueinani ikääntyneiden kokemukset, palvelut ja elämänlaatu. Koulutukseltani olen filosofian tohtori ja liikuntatieteiden lisensiaatti, vaikka olenkin yhteiskuntatieteilijä. Kiinnostukseni kohteina ovat mies- ja sukupuolikulttuurit, liikunta ja urheilu, ikääntyneiden kokemukset, tulevaisuudessa myös vapaaehtoistoiminta ja vertaistuki. Kirjoitan ja luennoin näistä aiheista melko ahkerasti.

Päiväni kuluvat tutkimus- ja kehitysprojekteja johtaen ja suunnitellen, lukien, kirjoittaen, koulutuksia valmistellen ja erilaisia asiantuntijatehtäviä hoitaen. Iso osa työtä on kollegoiden työn tukeminen arvioimalla ja kannustamalla. Olen myös Miessakit ry:n puheenjohtaja.

Jos mahdollista, niin ajan pyörällä töihin tai käyn kuntoilemassa vaimoni kanssa lähes päivittäin. Talvella hiihdämme ja kesällä melomme naapureiden ja/tai ystävien muodostaman ryhmän kanssa. Kerran viikossa pelaan sulkapalloa miesporukalla. Kotona pidämme usein kutsuja, joihin kutsumme ystäviämme. Syömme hyvin ja keskustelemme, saatamme laulaa tai vaikkapa lausua loruja.

Lapseni ovat 17- ja 13-vuotiaita, joten yhteiset leikit ovat valitettavasti vähentymään päin. Näitä olikin paljon, sillä olin aiemmin melkein koti-isä ¿ tein töitä kotona. Nyt vanhempi opiskelee liikunnanohjausta ja nuorempi on yläkoulussa. Loma-aikoina toki matkustamme yhdessä, pelaamme, hiihdämme ja hypimme trampoliinilla. Kuorolaulu on perheessämme tärkeää, koska vaimoni ja tyttäreni laulavat ja minäkin otan osaa kuoron tukemiseen. Hoidamme yhdessä myös perheen 11-vuotiasta kollikissaa, joka nukkuu talvisin jaloissani.

Olen aina ollut kiinnostunut hyvin monista asioista; kulttuurista urheiluun, historiasta politiikkaan ja myöskin erilaisista elämäntavoista ja ¿valinnoista. Siksi kai suostuin myös Aamusydämellä ¿ohjelman juontajaksi¿

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat