Seuraa 

Hei palstailijat! Miten jaksatte taas jatkuvien pettymysten jälkeen? Tein juuri eilen jälleen kerran negatestin 1 ivf:n 5.passista, olo alkaa olla väsynyt tähän kaikkeen. Hoidoissa on vierehtänyt jo monta vuotta, ensin inssit ja sitten tämä ivf. Syytä lapsettomuuteen ei löydy, vaikka tehty kaikki tutkimukset. Kun löytyisi joku syy edes, niin asia olisi helpompi hyväksyä. Meillä saldona yksi viivanpaikka, hcg 20 eikä muuta.

Ikää tulee lisää koko ajan, joten kauhean pitkiä taukoja ei voi pitää, mutta oman mielenterveyden takia on pakko.

Kommentit (4)

Me myös primäärisiä selittämättömiä lapsettomia, eli vikaa ei ole löytynyt. Siemenneste hiukan heikko ja minulla todella lievä endo, joiden ei pitäisi lapsettomuuteemme vaikuttaa. Nyt 2 IVF:ää takana. Ekalla nega, ei mitään pakkaseen ja tokalla KU, joka oli käsittämättömän raskas kokemus. Lasta ollaan toivottu kohta 3 vuotta. Ja kaikki konstit kokeiltu. Ei yhtään alkanutta raskautta luomusti.

Tuo KU 2. IVF:n jälkeen oli niin raskas paikka päästä yli, että jäimme hoitotauolle. Jotenkin tuntui aivan hirvittävältä kun plussan ja onnistumisen ilon jälkeen saikin kuulla ettei kohdussa mitään ja sytostaatti piikille mars. Piikki pyllyyn ja alkio ulos. Kolmas metotrexaatti vasta tehos. Olin täysin rikki. Siirto oli muistaakseni viime elokuussa, muistikin pätkii, olin niin masentunut. Hsg oli sitten nollissa vasta marraskuussa.

Silloin päätettiin, ettei jakseta jatkaa, ainakaan vielä. Tauko on tehnyt todella hyvää ja tuosta pettymyksestä on jo aika hyvin päästy yli, muttei seuraava hoito vieläkään tunnu ajankohtaiselta, ehkä ensi syksynä. Nyt syön clomeja, vaikkei niistä mitään apua olekkaan, mutta ei haittaakaan.. Kaikki vitamiinit on käytössä sekä minulla että miehellä ja sekstaillaan silloin kun huvittaa. Mennään nyt näin eteenpäin ilman sen kummempia odotuksia. Ajattelin vielä kokeilla akupunktiota, kun sitä ei vielä olla testattu. Mutta lääkärille en mene vielä aikoihin. Ei ihme vaikkei raskauduttukkaan, kun olin todella stressaantunut koko asian takia.

Sinulla on tietysti hankalampaa jäädä pitkälle tauolle, jos ikää jo paljon. Mutta ehkä muutama kuukausi voisi tehdä hyvää? Olis ehkä paremmat mahkut, kun olet saanut kasata itsesi taas kasaan epäonnistuneen hoidon jälkeen. Aloita jokin uusi harrastus ja yritä unohtaa koko homma vähäksi aikaa, vaikkei siihen kyllä kokonaan pystykkään..

Rankkoja hoitoja nämä ovat psyykkisesti, sekä fyysisesti. Ei sitä ymmärrä, jos ei ole kokenut.

Joka kuukausi herää toivonkipinä ja sitten alkaa taas menkat.

Toivottavasti sinulla vielä lykästää.

Kiitos vastauksestasi! Kyllä tässä taukoa voi vähän pitää, ei tuota ikää nyt niin paljoa vielä ole, vaikka ehkä siltä kuullosti. No hieman yli 30 on ikää, mutta koen olevani jo vanha, kun useillä muilla ikäisilläni on jo suuret perheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei vielä! Olin töissä vastailtuani ensin, joten viesti jäi lyhyeksi. Olen pahoillani kokemuksestasi, voin kuvitella mikä pettymys on, kun ensin saa plussan ja sitten se onkin kohdunulkoinen. Me taas saimme pakkaseen todella paljon alkioita ekasta ivf:stä, mutta yhtään raskautta ei ole alkanut ja kohta nekin loppuvat. Kuvittelin, että siinä on meidän lapset. No enää en haaveile kuin yhdestä, koska ei sitäkään näytä tulevan.

Jaksamista myös sinulle ja ehkä piinaillaan vielä samassa ketjussa. Eiköhän tästä taas jaksa yrittää jossain välissä.

Me aloitimme oikein tositoimiin kun täytin 30, 4 icsiä, yksi luomukeskenmeno välissä, 5.stä icsistä lapsi ja nyt sitten ikä pukkaa jo päälle että kohta on hoidot loppu ainakin julkiselta jo senkin puolesta. Lisää lapsia haluttaisiin, mutta niin se sitten vain ilmeisesti on että aina ei vain elämä mene niin kuin toivoisi.

No, me olemme kyllä ikionnelllisia että saimme yhden palleron.

Mutta siis ei kannata paljon jarrutella jos on mahdollista päästä hoitoihin. Kohta on 39 edessä ja sitten ei enää pääse julkiselle ja eikös ne kelan lääkekorvauksetkin lopu 40 tienoilla. Luultavasti kovin monen rahapussikaan ei kestä jos joutuu itse maksamaan kaikki lääkkeetkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat