Vierailija

Kommentit (4)

Meillä nuorten osallistuminen kotitöihin vaihtelee päivästä päivään riippuen esim. siitä monelta pääsee koulusta, mitä harrastuksia sille päivälle ehkä on, onko kokeita, jotain isoja koulutehtäviä (esim. esitelmiä) tai muita. Meillä on kaksi lasta (15 ja 17) ja heidän vastuulleen jyvittyy seuraavia hommia:

- koiran lenkitys joka päivä jommalla kummalla

- astinapesukoneen tyhjennys ja täyttö tarvittaessa

- keittiön siivous tarvittaessa

- imurointi kerran viikossa usein jommalla kummalla

- tytär pesee vapaaehtoisesti muiden pyykkejä samalla kuin omiaan, poika ei

- poika tekee lumitöitä, leikkaa nurmikkoa ym. ihan luonnostaan, tytär ei

- eteisen siivous tarvittaessa

- ruuan laitto tarvittaessa

(omien huoneiden siivous tietenkin)

+ isoja hommia, jotka tulevat kausittain, esim. ikkunoiden pesu (josta maksan) tai saunan perusteellinen siivous jne.

Mutta mitään aikoja tunneissa tai minuuteissa on tosi vaikea eritellä.

Imurointi sovittuna päivänä on myös ihan sopiva homma. Tietenkin oman huoneen siistinä pito kuuluu myös asiaan.

Joka päivä ei tarvitse rehkiä, mutta tiettyinä päivinä on hoidettava oma osuutensa iman mitään erillistä palkkaa. Viikkoraha tulee ihan siitä ansiosta, että on perheen lapsi. Jos ei suostu hoitamaan velvollisuuksiaan, voi toki menettää tuon viikkorahaetuuden tai jonkun muun etuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni oli mm. imurointi kerran viikossa (siis koko talon, lukuunottamatta pikkuveljeni huonetta jonka hän imuroi itse). Sitten hain puut saunaa varten ja tein ne pienet sytykkeet, tämä 2 kertaa viikossa. Tyhjensin astianpesukoneen päivittäin ja minä laitoin pyykit kuivumaan. Ehkä kerran viikossa tein jonkin helpohkon osan kokkauksesta, esim. ruskistin jauhelihan. Mahdollisia lumitöitä kuului myös minulle sekä joka ilta vanhempieni autokorjaamon lakaisu sekä työkalut omille paikoilleen. Kaupassa saatoin myös käydä hakemassa jotain pientä, esim. se unohtunut hiiva tms.

En saanut viikkorahaa vaan sain sitten runsaskätisesti rahaa, jos menin jonnekin ja selitin mihin tarvitsin rahaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat