Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Palautuuko synnytyksestä nopeammin, jos imettää? Näinhän aina sanotaan, mutta onko se oikeasti totta?

Esikoista en imettänyt sairauden ja lääkityksen takia, mutta toivuin synnytyksestä tosi nopeasti. Maha hävisi kokonaan parissa viikossa ja paino palautui normaaliksi.

Nyt toista lasta olen imettänyt, mutta synnytyksestä en ole palautunut vielä kuukaudessakaan hyvin. Maha on ihan hirveän iso! Koskahan se pienenee??

En usko ollenkaan tuohon enää, että imetys auttaa palautumisessa!

Mitä kokemuksia muilla on?

Kommentit (7)

Toisen lapsen jälkeen palautuminen on vain hitaampaa ja useampien jälkeen vielä hitaampaa. Vatsalihaksesi ovat venyneet raskauksien myötä ja niiden palautuminen kestää. Kohtu kyllä nyt viikkojen päästä synnytyksestä pitäisi olla jo häpyliitoksen takana piilossa,mutta ne vatsalihakset ja mahdollisesti ihan läski sitä sun mahaasi kasvattaa.

Imetyksen laihduttava vaikutus alkaa kunnolla vasta, kun vauva on noin 6 kk vanha,koska silloin maitomäärät lisäävät naiset kaloritarvetta huomattavasti.

Ja kute4n joku tuossa jo sanoi, raskauksien määrä ja ikä on paljon merkittävämpi tekijä kuin imetys.

Et kait sä nyt imettämään itsesi takia alkanut??? JA kuvitteletko, että olisit tällä kertaa palautunut nopeammin, jos et olisi imettänyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt synnytyksestä (siis toisesta) jo melkein 6kk ja maha on ISO vaikka kaikki kilot on lähteneet ja vielä pari extraa päälle. Molempia olen imettänyt.

Esikoiselta mun maha katosi ihan " silmissä" täysin ennalleen, siksi vanhaksi pulleaksi alavatsaksi.. Mutta toinen lapsi kun syntyi, maha alkoi jo suoraan tissien alta ja siinä se nököttää vieläkin. Ihan sama laihdunko vai en, mutta maha alkaa ylempää kuin ennen.

Jälkisupistukset oli ensimmäiseltä ihan tuntematon käsite, mutta toiselta tuskailin tosi kovasti joka imetyskerralla. Se oli jännä juttu, toisaalta niin ihana hetki, siis se imetys, mutta kuinka tuskaisalta se tuntuikaan..

Mutta ap, olipa imetyksellä vaikutusta palautumiseen tai ei, mutta imetä silti, niin pitkään kuin jaksat! En perustele, koska tiedät varmaan, mitä tarkoitan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat