Vierailija

Mä olen palannut töihin pitkältä hoitovapaalta lokakuun alusta -2005. Vanhat lomat äitiysloma-ajalta on maksettu rahana. Eikös mulla pitäisi olla oikeus pitää talvilomaa vain 3 päivää tällä talvilomakaudella? Työnantaja on maksanut 6 pv:stä lomarahan. Eihän toi nyt voi olla oikein.

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Mä olen palannut töihin pitkältä hoitovapaalta lokakuun alusta -2005. Vanhat lomat äitiysloma-ajalta on maksettu rahana. Eikös mulla pitäisi olla oikeus pitää talvilomaa vain 3 päivää tällä talvilomakaudella? Työnantaja on maksanut 6 pv:stä lomarahan. Eihän toi nyt voi olla oikein.

Siis olet palannut hoitovapaalta 1.10.2005??? Siis 1,5 vuotta sitten?

Lomanmääräytymiskausi 1.4.2005-31.3.2006 eli olet ollut työssä 1.10.2005-31.3.2006 = 6kk. Tarkoittaa lomapäiviä joko 12 päivää tai 15 päivää (jos sulla on tarpeeksi työkokemusta). Riippuu TESistä myös paljonko lomaa tulee, mutta keskimäärin siis 2-2,5 päivää/työkuukausi.

Oletko pitänyt lomia esim. viime jouluna? Nehän menee myös pois tuosta lomaoikeudesta.

Vierailija:

Lainaus:

Siis olet palannut hoitovapaalta 1.10.2005??? Siis 1,5 vuotta sitten?

Lomanmääräytymiskausi 1.4.2005-31.3.2006 eli olet ollut työssä 1.10.2005-31.3.2006 = 6kk. Tarkoittaa lomapäiviä joko 12 päivää tai 15 päivää (jos sulla on tarpeeksi työkokemusta). Riippuu TESistä myös paljonko lomaa tulee, mutta keskimäärin siis 2-2,5 päivää/työkuukausi.

Oletko pitänyt lomia esim. viime jouluna? Nehän menee myös pois tuosta lomaoikeudesta.

Kyllä työkokemuksen mukaan ainakin kunnilla saa lomapäiviä kuukautta kohti 2, 2.5 tai jopa 3 päivää eli ihan mahdollista. Lisäksi 12-15 päivää oli lomaoikeutta ko. vuodelle, ei siis mitenkään talvilomalle määritelty.

Meidän TESin mukaan saa siis 30 päivää lomaa keskimäärin vuodessa työkokemuksesta riippuen. Eli 2,5 päivää/kk. Jos on vain puolet vuodesta töissä saa siis 15 päivää. Tämän voi sijoittaa lomakaudelle miten vaan. Jos on täysi loma niin tietenkin suositus on 4 viikon kesäloma ja viikon talviloma, mutta jos on ollut esim. hoitovapaalla ja lomapäiviä on silti kertynyt 15 töihin palattuaan niin sen saa sijoittaa ihan miten pomon kanssa sopii eli esim. joulun välipäiviin tai vaikka ennen vappua jos huvittaa. Eli siinä mielessä on merkitystä kovinkin sillä paljonko ap on käyttänyt lomaansa.

t. 3 (joka just joutui laskemaan n. 500 henkilön lomaoikeudet)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat