Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko tosiaan niin, että nykyään ansioluetteloon laitetaan tietotekniikkaosaaminen? Ja pitäisi vielä luetella osaamansa ohjelmat eikä kirjoittaa että MS Office -ohjelmat?

Jos hakee valtion virkaan, niin tartteeko silti luetella?

Kommentit (11)

Ohjelmointikielet ja eri käyttöjärjestelmät kannattaa myös mainita. Aina kannattaa laittaa, jos kaksi tasaväkistä hakijaa, otetaan se, kellä enempi taitoja tällä alueella.

jos osaa tehtä ko. tietokannasta jotain hakuja? Ja miten kummassa tuollainen osaaminen sitten laitetaan?

En ole tarvinnut 10 vuoteen tehdä ansioluetteloa, niin siksi tässä kummastelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen töissä atk-alalla ja olen hakenut ja ollut välillä ihan muun alan töissä. En ole osaamisiani eritellyt millään tavoin ja silti olen haluamani paikat saanut. En edes koe olevani mitenkään erityisen haka atk-asioissa, mutta kun olen ollut tämän firman ulkopuolella töissä, niin olen saanut todeta olevani itse asiassa keskivertoa huomattavasti parempi!

Osaatko tehdä esim. liitos-, päivitys- tai poistokyselyitä? Etsi jonkun koulutusfirman sivuilta SQL-peruskurssin kurssiseloste. Jos tuntuu siltä, että osaisit tehdä kurssissa esitetyt asiat, niin sitten mainitsisin, muuten ei.

Tässä maassa on melko paljon niitäkin, jotka osaavat Wordilla tehdä asiakirjan, mutta eivät muuten tunne edes läheskään kaikkia Wordin toimintoja saati että olisivat kuulleetkaan Accessista.

ei sen enempää pakettina kuin yksittäisinä ohjelminakaan. Koska kaikkihan niitä osaa käyttää. VÄhän sama kuin kirjoittaisi että osaan kirjoittaa.

Vasta sitten jos osaat ohjelmoida tai käyttää jotain tietokantaohjelmia (muita kuin accesssia) kortistointiin tms, ja haet tehtävään, jossa noita taitoja tarvitaan, siitä kannattaa mainita.

On ihmisiä jotka osaavat tehdä Wordillä jonkun paperin, mutta excell, power point ja access voi olla täyttä hepreaa.

Vierailija:

Lainaus:

ei sen enempää pakettina kuin yksittäisinä ohjelminakaan. Koska kaikkihan niitä osaa käyttää. VÄhän sama kuin kirjoittaisi että osaan kirjoittaa.

Vasta sitten jos osaat ohjelmoida tai käyttää jotain tietokantaohjelmia (muita kuin accesssia) kortistointiin tms, ja haet tehtävään, jossa noita taitoja tarvitaan, siitä kannattaa mainita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat